Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE

#1 Postautor: Bodzion » wtorek, 16 listopada 2010, 20:10

Ostatnio miałem pierwszą okazję do jazdy moim czołgiem siedząc na tylnej kanapie.
Nie podobało mi się :( Choć byłem nieco "znieczulony" bo żona wiozła mnie do domu po imprezie :04
Okazało się, że mam strasznie twarde zawieszenie z tyłu i jazda na tylnej kanapie to doznanie dość odległe od komfortu...

I tu pytanie właściwe - mój czołg rozpoczął życie jako duńska ciężarówka.
Jak sądzicie czy to może mieć wpływ na charakterystykę zawieszenia ?

Czy moi szanowni Koledzy lub Koleżanki mają może jakąś dokumentację która mogłaby to wyjaśnić ?
A może tak ma być i wszystkie czołgi "tak mają" ?
Nie miałem dotychczas możliwości przejechać się innym egzemplarzem dlatego nie mam możliwości porównania.

Może jesteście w stanie coś podpowiedzieć?
O ile okaże się, że to specyfika ciężarówki to jestem w stanie wymienić sprężyny lub amortyzatory - ale nie wiem czy faktycznie to coś pomoże.
Ostatnio zmieniony sobota, 23 lipca 2011, 12:02 przez Bodzion, łącznie zmieniany 1 raz.

kwintolp21
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1712
Rejestracja: niedziela, 21 marca 2010, 12:04
Skąd jesteś: Europa
Rok: nie dotyczy
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - specyfika "ciężarówek" ?

#2 Postautor: kwintolp21 » wtorek, 16 listopada 2010, 20:16

Ja na tylnym siedzeniu czuję się jak na sofie u babci :D Tak mięciutko; może masz coś wstawione?

Awatar użytkownika
Vüjek
To ja
To ja
Posty: 387
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 16:46
Skąd jesteś: Kraków NH
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Indigo Blue
Przebieg (km.): 0
Inny Samochód: Ford Mustang
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - specyfika "ciężarówek" ?

#3 Postautor: Vüjek » wtorek, 16 listopada 2010, 20:19

Bodzion pisze:Okazało się, że mam strasznie twarde zawieszenie z tyłu i jazda na tylnej kanapie to doznanie dość odległe od komfortu...


Może to kwestia kanapy ? możliwe że tylna kanapa nie jest oryginalna.
Obrazek |V|Ü|J|E|K|

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - specyfika "ciężarówek" ?

#4 Postautor: Bodzion » wtorek, 16 listopada 2010, 20:25

Nie - to nie ten trop ;) Kanapa jest oryginalna, skóra taka jak na przodzie i wygląd dokładnie taki jak na zdjęciach innych użytkowników z naszego forum.
Już sprawdziłem to wielokrotnie - wszystko z fotelami jest OK.

Problem polega na zawieszeniu - twardo jak diabli :20
Nie mogę powiedzieć, że mi to strasznie przeszkadza, jadąc z przodu wszystko jest OK.

Ale z tyłu - masakra :03
Podejrzewam, że z racji tego, że to była ciężarówka, zawieszenie jest specjalnie wzmocnione - szukam jakiejś dokumentacji co ewentualnie wymienić ale wiadomości zero !

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - specyfika "ciężarówek" ?

#5 Postautor: cyber_human » wtorek, 16 listopada 2010, 23:33

Bodzion:
jeśli coś zostało zmienione, stawiam na sprężyny.
Podaj liczbę zwojów i grubość drutu. Porównamy z fabryką i z moimi H&R - które są również twardsze niż fabryka.
W razie czego mam do sprzedania sprężyny fabryczne.

Możliwe, że w fabryczne sprężyny masz wstawione niebieskie sprężyny o mniejszej średnicy - takie ma Beata - zapobiegają one siadaniu zawiasu po obciążeniu - stosowane do ciągania przyczep.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

spider2you
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1640
Wiek: 51
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 146800
Inny Samochód: Land Rover Discovery
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - specyfika "ciężarówek" ?

#6 Postautor: spider2you » wtorek, 16 listopada 2010, 23:43

Bodzion, ja Ci swoje springi za free oddam, bo mi się po garażu plątają - 30 zł za kuriera i masz u siebie już w czwartek.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

Awatar użytkownika
gallardo
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 896
Wiek: 48
Rejestracja: sobota, 3 kwietnia 2010, 15:47
Skąd jesteś: Mezowo
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2009
Kolor: bordoux
Przebieg (km.): 230000
Twoje poprzednie Sorento: ...piękne, szybkie, niezawodne
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - specyfika "ciężarówek" ?

#7 Postautor: gallardo » środa, 17 listopada 2010, 00:14

:25 Spider dobrze ze springi a nie stringi :25
Extremalny liberalizm stylem życia.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - specyfika "ciężarówek" ?

#8 Postautor: Bodzion » środa, 17 listopada 2010, 06:44

Dzięki za szybki odzew i chęć niesienie pomocy z Waszej strony :)
W piątek zmierzę średnicę tych sprężyn i zrobię zdjęcia jak to wygląda - wtedy będziemy mogli powiedzieć coś więcej.
Też stawiam na sprężyny - w końcu "ciężarówka" miała z założenia przewozić ciężary i "targać" przyczepę :03

spider2you
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1640
Wiek: 51
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 146800
Inny Samochód: Land Rover Discovery
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - specyfika "ciężarówek" ?

#9 Postautor: spider2you » środa, 17 listopada 2010, 08:47

gallardo pisze::25 Spider dobrze ze springi a nie stringi :25



Tobie tylko jedno w głowie - zboczek
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - specyfika "ciężarówek" ?

#10 Postautor: Bodzion » niedziela, 21 listopada 2010, 19:29

No i jestem po "wizji lokalnej" pod moim czołgiem.
Wszystko wygląda na pierwszy rzut oka całkiem OK.
A wygląda tak:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Sprężyna jest pojedyncza, amortyzator wygląda na oryginalny.
Ciekawostka - amortyzator ma w dolnej części karbowaną osłonę gumową osłaniającą tłoczysko - ale to chyba standard :03
Sprężyna ma 13 milimetrów średnicy drutu - ciekawe czy to też standard...
Może ktoś pomóc i zmierzyć standardową sprężynę i podać średnicę drutu ?

Ale przyszło mi do głowy jeszcze jedno rozwiązanie problemu "twardego zawieszenia" z tyłu.
Mam wrażenie, że gumowy odbijak jest bardzo duży/długi - zmierzyłem, część gumowa ma dokładnie 100 mm.
Widać, ze odbijak ten ciężko pracuje ( złuszczyła się konserwacja położona ok 3 tygodnie temu ) - czyli "wspomaga" pracę zawieszenia... czyli utwardza je...
Widać też, że odległość bez obciążenia pomiędzy odbijakiem a wahaczem jest bardzo nieduża... Mała dziura w drodze i musi wahacz oprzeć się o odbijak...
Aha - i nie jest to "padnięte" zawieszenia bo czołg "stoi" równo i wysoko na zawieszeniu :03

Może to właśnie w tym odbijaku jest odpowiedź ?
Czy macie podobne, takie długie "odbijaki"
Tak sobie myślę, że to byłaby najtańsza modyfikacja powodująca utwardzenie tylnego zawieszenia w ciężarówkach...

Macie jakieś pomysły jak "ucywilizować" moje zawieszenie ?

Drodzy forumowicze - czy toś może pomóc ?

-- środa, 1 grudnia 2010, 20:52 --

Koleżanki i Koledzy.

Wiem, ze nie powinno się odpowiadać na swoje posty - ale chciałbym ten temat nieco "odkurzyć"

Sprawa jest dalej aktualna - zmierzyłem sprężynę, zmierzyłem też odbojnik ( i to mi się wydaje właściwy trop ) ale nikt mi nie odpowiedział czy sprężyna i odbojnik są standardowe angry

Drodzy forumowicze - zacytuje tu klasyka ( starsze pokolenie wie o co chodzi ) - "pomożecie" ??

Drodzy moderatorzy - więcej nie będe odpowiadał na swoje posty, obiecuję :22

Mistrzoo
jestem
jestem
Posty: 3
Rejestracja: niedziela, 23 stycznia 2011, 12:05
Skąd jesteś: Piotrków Trybunalski
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Szary metalik
Przebieg (km.): 110000
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - specyfika "ciężarówek" ?

#11 Postautor: Mistrzoo » poniedziałek, 14 lutego 2011, 21:32

Stary ja tez mam takie wrazenie ze zawieszenie ztyłu jest bardzo twarde daj znac czy cos przerobiłes.

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - specyfika "ciężarówek" ?

#12 Postautor: cyber_human » poniedziałek, 14 lutego 2011, 23:08

Dopiero teraz doczytałem.
Dziś już późno, ciemno, wino...

Ale jutro pójdę obejrzeć.
Na chwilę obecną, i wino, pamiętam, że nie pamiętam takiego odboju u siebie.
A oglądałem swój zawias wnikliwie i z każdej strony i macałem i co tam jeszcze...
Zwróciłbym uwagę na tak wielki odbój. Ale nie zwróciłem. Jednak, mogę mieć luki w pamięci :)

Niemniej sądzę, że właśnie sam trafiłeś na odpowiedź i twardość uzyskujesz odbojem, który szybko "wyłapuje" most...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

spider2you
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1640
Wiek: 51
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 146800
Inny Samochód: Land Rover Discovery
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - specyfika "ciężarówek" ?

#13 Postautor: spider2you » poniedziałek, 14 lutego 2011, 23:08

Odbój jest chyba za długi i dowala Ci do mostu.
Nasz kolega marcelo8 jak zmienił na nowe, to powiedział, że skakała mu dupcia :) tylko nie wiem o jaką mu chodziło :25 :25 :25
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - specyfika "ciężarówek" ?

#14 Postautor: Bodzion » wtorek, 15 lutego 2011, 10:54

To koledzy sprawdźcie proszę te odboje u siebie...
I dajcie znać.
Może małym kosztem ( wymiana na standardowe ) poprawię komfort podróżowania moim czołgiem :04

kapkar
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2010, 13:34
Skąd jesteś: małopolska
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: czarny
Kontaktowanie:

Re: Twarde tylne zawieszenia - specyfika "ciężarówek" ?

#15 Postautor: kapkar » czwartek, 17 lutego 2011, 16:06

ja mam taki sam odbój i też tył twardy, ciekawe czy ktoś stwierdzi coś innego u siebie....


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości