Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE
Moderator: Moderator
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE
No to super, chyba się jednak zdecyduję. Powiedz mi jeszcze, jak z tą gumą pod sprężyną, widziałeś w jakim stanie była przy wymianie?
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE
Niczego więcej nie wymieniałem poza sprężynami i amortyzatorami.
Robił to mechanik, więc przyglądałem się niezbyt dokładnie.
Jeżeli nic nie wspomniał, to oznacza, że gumy zostawił stare, bo musiały jak sądzę pasować i być w dobrym stanie.
Robił to mechanik, więc przyglądałem się niezbyt dokładnie.
Jeżeli nic nie wspomniał, to oznacza, że gumy zostawił stare, bo musiały jak sądzę pasować i być w dobrym stanie.
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE
Dziękuje, w takim razie zaczynam działać. Znalazłem już cały set (sprężyny i amory) KYB za 250 euro, ale chodzi mi po głowie Sachs, tą markę mam już wielokrotnie przetestowaną i jestem do niej bardziej przekonany jak do KYB, amory już namierzyłem, ale sprężyn nie mogę.
Te twardsze amortyzatory nie są żadną opcją ciężarową, są to amortyzatory z automatycznym poziomowaniem, a to, że nie dochodzą do niego żadne przewody wcale nie oznacza, że tego poziomowania nie ma. Polega to na tym, że po załadowaniu dużego obciążenia w bagażniku, po przejechaniu niedużego odcinka amortyzatory podnoszą i wyrównują podciśnieniowo poziom, analogicznie po rozładunku sytuacja jest odwrotna. Tego typu amortyzatory są stosowane również w dostawczych Fiatach.
Te twardsze amortyzatory nie są żadną opcją ciężarową, są to amortyzatory z automatycznym poziomowaniem, a to, że nie dochodzą do niego żadne przewody wcale nie oznacza, że tego poziomowania nie ma. Polega to na tym, że po załadowaniu dużego obciążenia w bagażniku, po przejechaniu niedużego odcinka amortyzatory podnoszą i wyrównują podciśnieniowo poziom, analogicznie po rozładunku sytuacja jest odwrotna. Tego typu amortyzatory są stosowane również w dostawczych Fiatach.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE
Ciekawa teoria... a niby jak to się dzieje ?
Bez jakiegokolwiek sterowania z zewnątrz ?
W jaki sposób dokonuje się to "samopoziomowanie"... Gdzie jest jednostka sterująca ?
Cuda normalnie....
Otóż dajej twierdzę, że to po prostu amortyzator z funkcją sprężyny gazowej - i już.
Bez jakiegokolwiek sterowania z zewnątrz ?
W jaki sposób dokonuje się to "samopoziomowanie"... Gdzie jest jednostka sterująca ?
Cuda normalnie....
Otóż dajej twierdzę, że to po prostu amortyzator z funkcją sprężyny gazowej - i już.
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE
Czasami bywa i tak, że wierzymy jedynie w to, w co chcemy wierzyć, a nie bierzemy pod uwagę tego, że jednak to, co uważamy za cud może być normalnym.
"ZF podkreśla, że w Nivomacie pompa, zawory i zbiorniki ciśnienia znajdują się wewnątrz amortyzatorów, co eliminuje konieczność podpinania do nich przewodów hydraulicznych bądź elektrycznych, a układ nie korzysta z zewnętrznego źródła energii."
Polecam przeczytać w całości
http://www.autocentrum.pl/nasze-porady/ ... ektroniki/
"ZF podkreśla, że w Nivomacie pompa, zawory i zbiorniki ciśnienia znajdują się wewnątrz amortyzatorów, co eliminuje konieczność podpinania do nich przewodów hydraulicznych bądź elektrycznych, a układ nie korzysta z zewnętrznego źródła energii."
Polecam przeczytać w całości
http://www.autocentrum.pl/nasze-porady/ ... ektroniki/
- ntgale
- możesz mi ufać
- Posty: 1329
- Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
- Skąd jesteś: ___
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Been thanked: 1 time
Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE
W starszych generacjach Forestera montowano takie amortyzatory. Mondeo kombi też podobne miało.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE
Może faktycznie coś w tym jest...
Jednak było to w naszych czołgach zdaje sie tylko w ciężarówkach i chyba tylko w starszych rocznikach.
Jezeli u mnie nawet miało coś poziomować, to nie miało okazji... Było tak twardo, że tył sie prawie nie uginał.
Jak życie pokazało jedyna słuszną decyzją było wywalenie tego diabelskiego wynalazku.
Jednak było to w naszych czołgach zdaje sie tylko w ciężarówkach i chyba tylko w starszych rocznikach.
Jezeli u mnie nawet miało coś poziomować, to nie miało okazji... Było tak twardo, że tył sie prawie nie uginał.
Jak życie pokazało jedyna słuszną decyzją było wywalenie tego diabelskiego wynalazku.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE
W UK wersja samopoziomowania zawieszenia była dość często montowana w zwykłych wersjach- nie ciężarówkach. Chodziło tutaj jednak o zamiłowanie do brytyjskiego karawaningu.
Na brytyjskim forum można trochę znaleźć tematów o SLS.
Tutaj trochęo Nivomacie: http://www.brakeandfrontend.com/nivomat ... rol-units/
Na brytyjskim forum można trochę znaleźć tematów o SLS.
Tutaj trochęo Nivomacie: http://www.brakeandfrontend.com/nivomat ... rol-units/
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE
Teraz nasuwa się pytanie, co tak naprawdę należy rozumieć przez pojęcie ciężarówka w naszych modelach. Nie pamiętam już kto, ale na forum jest foto w rozpoczętym temacie bodajże o "garbatym Sorento", które oszacowano jako wersję ciężarową na skandynawię. Może to jest jedyna wersja ciężarowa, a te amortyzatory w naszych Sorenciuchach są jedynie zapożyczoną opcją z tej wersji. Być może jest to tania, fabryczna przeróbka do obniżenia kosztów związanych z opłatami podatków/cła itp. w kraju przeznaczenia. U mnie dodatkowo jest założona fabryczna kratka, która jest jednym z wymogów opcji crew cab, która to obniża wysokość corocznego podatku z 1080 euro do 333 euro, jeżeli oczywiście ktoś prowadzi firmę i spełnia parę innych wymogów. To samo tyczy się opcji użytkowej zwanej commercial, tylko wymogów jest jeszcze więcej. O ile dobrze pamiętam, to i w PL cło na wersje ciężarowe są zupełnie inne niż na zwykłą osobówkę, być może tu jest sedno sprawy. Dla mnie osobiście wydaje się co najmniej dziwnym, jak można zrobić ze zwykłej wersji za pomocą jedynie amortyzatorów wersje ciężarową
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE
Zbychu - doceniam Twoją chęć drążenia tematu...
Ale po co Ci to ?
Co to zmieni w projekcie przebudowy Twojego zawieszenia ?
Nieważne co to znaczy "ciężarówka"...
Ważne, że wiemy jak przerobić zawieszenie na wersję standardową.
Ale po co Ci to ?
Co to zmieni w projekcie przebudowy Twojego zawieszenia ?
Nieważne co to znaczy "ciężarówka"...
Ważne, że wiemy jak przerobić zawieszenie na wersję standardową.
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE
Oczywiście, że z praktycznego punktu widzenia nic mi to nie daje, ale to można by stwierdzić jedynie wówczas, kiedy rozwieje się wszelkie wątpliwości do końca, które jednakże jest dobrze i sensownie wytłumaczyć dla samego siebie (przynajmniej ja tak mam), by wiedzieć jak najwięcej o pojezdzie którym się poruszam. Na obecnym etapie nie można jednoznacznie wykluczyć, iż jedyną różnicą są właśnie przedmiotowe amortyzatory. Osoba z którą rozmawiałem na ten temat zasugerowała dość interesujący rzecz, a mianowicie regulator wysokości lamp. W niektórych opcjach go nie ma, więc wymiana na zwykłe amory, przy dużym załadunku może spowodować oślepianie kierowców jadących z naprzeciwka, ktoś brał taką opcję pod uwagę ? Patrząc zaś z innej strony, jeżeli nie jest to faktycznie wersja ciężarowa, to nazewnictwo jest błędne i gdzie jak gdzie, ale na tym forum powinno zostać skorygowane.
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE
To trzeba po wymianie amortyzatorów skorygować ustawienie świateł.
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE
miro, to wydaje się być logicznym co piszesz, ale jak miało by to wyglądać jeżeli ktoś dość często obciążał by bagażnik czymś ciężkim? Czyli co, po załadunku jedzie na korektę i po rozładunku również ?, analogicznie przewożąc coś kilka razy w tygodniu, chyba lepiej było by sobie kupić przyrząd do ustawiania świateł i wozić go ze sobą
- ntgale
- możesz mi ufać
- Posty: 1329
- Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
- Skąd jesteś: ___
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Been thanked: 1 time
Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE
A w jakich to wersjach oprócz US nie ma regulacji wysokości świateł?
Dążysz do tego, że Twoje posty będą pozostawały bez odpowiedzi...
Dążysz do tego, że Twoje posty będą pozostawały bez odpowiedzi...
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Twarde tylne zawieszenia - "ciężarówka" ? - NAPRAWIONE
Nie wiem, może ja jakiś dziwny, inny jestem, ale nie mam się co czepiać do zawieszenia.
Owszem na początku drażniła mnie jego twardość przy pokonywaniu dziur czy dużych nierówności na drogach, ale to nie wina konstruktorów.
Trudno żeby przewidzieli tak kiepską jakość dróg w Polsce.
Sorento jest przeznaczone również w teren, a tam chyba miękkie zawieszenie nie jest wskazane.
Zresztą czytając opinie, zdania są podobne:
http://moto.pl/MotoPL/1,99239,3078308.html
Owszem na początku drażniła mnie jego twardość przy pokonywaniu dziur czy dużych nierówności na drogach, ale to nie wina konstruktorów.
Trudno żeby przewidzieli tak kiepską jakość dróg w Polsce.
Sorento jest przeznaczone również w teren, a tam chyba miękkie zawieszenie nie jest wskazane.
Zresztą czytając opinie, zdania są podobne:
http://moto.pl/MotoPL/1,99239,3078308.html
To, czego obawiałem się najbardziej - pracy zawieszenia na asfalcie - przerosło moje najśmielsze oczekiwania. Kia chwali się, że zawieszenie Sorento opracowane zostało przy udziale firmy Porsche. Najwidoczniej to coś więcej niż tylko trik marketingowców, bo samochód nie prowadzi się jak terenówka zbudowana na ramie. Zamiast niekontrolowanego bujania mamy do czynienia z precyzyjnie dobranym tłumieniem. Zawieszenie sprawia nawet wrażenie trochę zbyt sztywnego, ale dzięki temu pozwala trochę szybciej ciąć zakręty, świetnie wybierając nierówności. Paru renomowanych konkurentów mogłoby się sporo nauczyć. Wystające studzienki, dziury czy wysokie krawężniki nie stanowią dla Sorento problemu. No ale w końcu tego można spodziewać się po samochodzie klasy SUV.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości