Indonezyjskei opony

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
lonek22
moja ranga
moja ranga
Posty: 116
Rejestracja: wtorek, 6 kwietnia 2010, 10:15
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: szary
Przebieg (km.): 107000
Kontaktowanie:

Re: Indonezyjskei opony

#31 Postautor: lonek22 » czwartek, 2 grudnia 2010, 11:19

Santapl pisze:
Nie zgodzę się. Moim zdaniem, to subiektywna ocena jest bardziej miarodajna, bo "ja" sam tego doświadcza, to ja jadę na konkretnej oponie.

Trzeba było tak od razu !!! Skąd mogliśmy wiedzieć, że mamy do czynienia z geniuszem motoryzacji i najdoskonalszym kierowcą w historii nowożytnej. Zawstydziłeś wszystkie urządzenia mierzące prędkości, przeciążenia, odległości oraz profesjonalistów i ich warte miliony testy! Toż to objawienie na skalę światową. Gdyby takich ludzi było więcej koncerny związane z motoryzacją oszczędzałyby gigantyczne kwoty - 1 osoba zastępuje komputery, kamery, pojazdy testowe, a może nawet manekiny w testach zderzeniowych.
:25 :25 :25 :25 :25 :25 :25 :25 :25

To nie jest złośliwość kierowana personalnie do autora. Po prostu rozbawił mnie ten tekst. Pozdrawiam.

Jedna uwaga - czytaj ze zrozumieniem!

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Indonezyjskei opony

#32 Postautor: cyber_human » czwartek, 2 grudnia 2010, 11:40

Przykład motocyklowy: dla mnie najlepszą oponą jest Michelin, bo ma najlepszą trakcję na mokrym. I wiele testów to potwierdza, po czym wygrywa inna opona... I co z tego, że na torze testowym dała 0,2s lepszy wynik?!
Ja przetestowałem ten konkretny wyrób, wiem, że w deszczu dam radę bezpiecznie jechać i koniec.

Podobnie Sorento: dziś w nocy ostro napadało. I wiem, że jeśli tylko dojdę do Sorento to już dalej dam radę. Jeździłem dziś w miejscach i warunkach, gdzie nikt się nie zapuszczał. Przejechałem przez zaspę z odgarniętego śniegu - taką małą ściankę tunelu - tak dla testu. Jechałem polem, nieużytkiem. Szkoda, że nie zrobiłem zdjęć, ale spieszyłem się, a jeszcze trzeba było poodgarniać to i tamto.

I niech wygra inna opona, ale póki co, dla mnie mój wybór jest najlepszy.

Testy kosztują dużo, ale nie miliony. Miliony kosztują badania, a i tak marketing kosztuje więcej, albo tyle samo.

Ja ślepo nie wierzę mediom. Wybieram myślenie za siebie.
-----------------------------------------------------------
Pozdrawiam w ten śniegowy dzień :)
Ostatnio zmieniony piątek, 3 grudnia 2010, 19:27 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: moderacja postu
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Santapl
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 53
Wiek: 41
Rejestracja: sobota, 3 kwietnia 2010, 13:21
Skąd jesteś: Dąbrowa Górnicza
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: W PLANACH
Napęd: W PLANACH
Rok: W PLANACH
Kolor: koralowy
Kontaktowanie:

Re: Indonezyjskei opony

#33 Postautor: Santapl » czwartek, 2 grudnia 2010, 17:38

Subiektywnie to ja sobie mogę wybierać przedmioty zbliżone do siebie parametrami. Przykładowo gumy Michelin i GoodYear.
Jeśli jednak w teście DOWOLNA europejska opona zatrzymuje samochód na 40metrach, a Chiński szajs w tym samym samochodzie przy identycznych warunkach, ciśnieniu, prędkości itd potrzebuje metrów 60 i więcej to nie ma w tym manipulacji. Różnica wynosząca 50% jest KOLOSALNA !!! Oznacza to np. że na jednej oponie zatrzymasz się przed "zebrą" a na drugiej w identycznych okolicznościach będziesz miał na przejściu jeszcze wystarczająco prędkość na przejechanie kolejnych 20 metrów i rozmazanie pieszego po asfalcie jak bezdomnego kota. O swojej subiektywnej dobrej ocenie takich gum (bo sprawdziłeś na polu i w ogóle...) będziesz mógł opowiedzieć przed sądem lub rodzinie zabitego.

-------------------------------------------------------------
Ostatnio zmieniony piątek, 3 grudnia 2010, 19:28 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: moderacja postu

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Indonezyjskei opony

#34 Postautor: cyber_human » czwartek, 2 grudnia 2010, 18:14

40 metrów a 60 nie podlega dyskusji. Krytykując kolegę lonka22 rozumiem, że dotarłeś do wiarygodnego porównania jego opon i masz merytoryczną podstawę, by go obśmiać. A może jego opona plasuje się gdzieś w okolicach markowej opony budżetowej? Może jest nawet lepsza?
Na pewno wiesz, jak wkleić test, którym dysponujesz na forum, więc chętnie się z nim zapoznam. Może i kolega lonek22 będzie zainteresowany.
A może jeśli jego guma hamuje gorzej, bierze to pod uwagę i jeździ bardziej spokojnie od Ciebie. 40 metrów to z prędkości ok. 100 km/h. Skoro o pasach piszesz, rozumiem, że z taką prędkością jeździsz po mieście, w terenie zabudowanym. W takim razie Tobie gratuluję. Ach nie, Ty po mieście nie jeździsz, Ty tylko w trasie... No tak, 100 km/h to zasadna prędkość. Tylko, że gdy są pasy poza terenem zabudowanym, to są też znaki i ograniczenie prędkości, co najmniej do 70 km/h... Czyli znów Tobie gratuluję fantazji. A może to głupota i egoizm. Egocentryzm. Wiara w swoje możliwości. Oczywiście nie bierz tego personalnie...

----------------------------------------------------------
Ostatnio zmieniony piątek, 3 grudnia 2010, 19:30 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: moderacja postu
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Lee
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 956
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 6 marca 2010, 09:51
Skąd jesteś: Polska
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: M/T
Napęd: RWD
Rok: 2006
Kolor: ice blue - Lpg BRC
Przebieg (km.): 0
Kontaktowanie:

Re: Indonezyjskei opony

#35 Postautor: Lee » czwartek, 2 grudnia 2010, 18:46

---------------------------------------------------------
Aha... jeszcze jak jest o oponach to napiszę kilka słów, żeby nie było, że nie w temacie i takie tam boss
Otóż... ubiegłą zimę woziłem się na Bridgestonach Dueler hts 900-coś tam-nie pamiętam cyferek. Teraz mam Toyo open country a/t ...OWL :D .
Powiem tak... po pierwszych śniegach w porównaniu do Bridgestonów(teraz shit) - rewelka, jak dla mnie. Lepiej ruszają, lepiej hamują... nie myszkują... haaaaa, ale z gazem należy uważać, bo wszem i wobec wiadomo, że RWD 3,5 V6 wyrywny jest strasznie i spod nóżki ucieka ostro. Bridgestony i Toyo miałem nówki. Wiem, że złotym środkiem były by... zimowe Relaksy, ale nie ma... a jak się nie ma to się lubi co się ma... i wcale nie będę tych gumek zachwalał... bo po co...dla mnie super.
I jeszcze jedno... i może najważniejsze 2 sprawy... kiedyś dawno temu... ehhh nie było zimówek i... wszyscy jakoś jeździli... może cofnijmy się o 20 lat wstecz mili państwo... i co... i to, że każdy jeździł zimą, latem itd. na jednych i tych samych oponach i było spoko... reasumując - styl jazdy był na pewno inny, mentalność była inna, czasy były inne. Nie, że się cofię... broń Boże.
Druga sprawa to wyćwiczenie nawyków jazdy. Wiem, że zimą nie należy ostro przyspieszać, wiem także, że bieg pierwszy służy do ruszenia, tzn.3-4m i 2'ka... zakręty bez gazu na biegu...
No... to by było na tyle... wiosną dopiero pocisnę... ostro :32 ... na wszystko przychodzi czas.
Ostatnio zmieniony piątek, 3 grudnia 2010, 19:33 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: moderacja postu

Santapl
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 53
Wiek: 41
Rejestracja: sobota, 3 kwietnia 2010, 13:21
Skąd jesteś: Dąbrowa Górnicza
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: W PLANACH
Napęd: W PLANACH
Rok: W PLANACH
Kolor: koralowy
Kontaktowanie:

Re: Indonezyjskei opony

#36 Postautor: Santapl » czwartek, 2 grudnia 2010, 18:56

40 metrów to z prędkości ok. 100 km/h. Skoro o pasach piszesz, rozumiem, że z taką prędkością jeździsz po mieście, w terenie zabudowanym. W takim razie Tobie gratuluję. Ach nie, Ty po mieście nie jeździsz, Ty tylko w trasie... No tak, 100 km/h to zasadna prędkość. Tylko, że gdy są pasy poza terenem zabudowanym, to są też znaki i ograniczenie prędkości, co najmniej do 70 km/h... Czyli znów Tobie gratuluję fantazji. A może to głupota i egoizm. Egocentryzm.

40 metrów to często droga hamowania z 50km/h po wyślizganej ośnieżonej drodze. Możesz o tym nie wiedzieć jeśli to Twoja pierwsza zima za kierownicą. Jeżdżąc zgodnie z przepisami również natrafiamy na tzw "sytuacje awaryjne" powstałe na skutek czyjegoś błędu, lub zbiegu okoliczności, a wtedy o finale decydują milimetry i sekundy.

--------------------------------------------------------------------------------
Ostatnio zmieniony piątek, 3 grudnia 2010, 19:50 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: moderacja postu

jacek.b
moje konto
moje konto
Posty: 219
Wiek: 53
Rejestracja: sobota, 20 marca 2010, 19:18
Skąd jesteś: Dąbrowa Górnicza
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: zielony/złoty met.li
Przebieg (km.): 109000
Inny Samochód: Citroen C4 VTR
Kontaktowanie:

Re: Indonezyjskei opony

#37 Postautor: jacek.b » czwartek, 2 grudnia 2010, 19:15

....a może kolega poda model oponek bo gt radili pasujących do naszych czołgów jest parę rodzai i wtedy można poszukać jakiegoś testu tych opon , warto chociażby po to aby zobaczyć jakie są wyniki ....i tak każdy wybiera sam ale zawsze lepiej wiedzieć więcej niż mniej - w sumie po to jest forum

--------------------------------------------------------------------------------
Ostatnio zmieniony piątek, 3 grudnia 2010, 19:54 przez Anonymous, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: moderacja postu

lonek22
moja ranga
moja ranga
Posty: 116
Rejestracja: wtorek, 6 kwietnia 2010, 10:15
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: szary
Przebieg (km.): 107000
Kontaktowanie:

Re: Indonezyjskei opony

#38 Postautor: lonek22 » poniedziałek, 14 marca 2011, 09:15

I tak minął prawie sezon zimowy. Przejeździłem na tych oponach całą zimę i naprawdę nie zauważyłem czegoś zatrważającego, a zima jak wiemy nie była uboga w śnieg i oblodzenia. Jestem z nich zadowolony. Dziś już chyba zmienię na letnie.
P.S. Teraz koledzy dla nas to nie problem opon itp. ale problem cen ON :( To jest ból nad bóle, a taka czy siaka opona to szczegół nad szczegóły.

Awatar użytkownika
wmarkoni
To ja
To ja
Posty: 310
Rejestracja: wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:47
Skąd jesteś: Jastrzębie-Zdrój
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: pewter/grey
Przebieg (km.): 200000
Inny Samochód: Alfa 147/Ford Escape
Kontaktowanie:

Re: Indonezyjskei opony

#39 Postautor: wmarkoni » poniedziałek, 14 marca 2011, 21:25

Ja dorzucę spostrzeżenie na temat moich nalewek :
Po przejechaniu ok 2k km zmieniłem zdanie co do przenoszenia napędu na świeżym śniegu- opony się dotarły i ciągną tak, że wyciągałem dostawczaka z zaspy.
Drugie i najważniejsze spostrzeżenie - te opony są po to, by na nich hamować- czasem nawet abs się nie włączał (a jest na 100% sprawny).
Markoni

tomas
jestem
jestem
Posty: 11
Wiek: 50
Rejestracja: wtorek, 17 września 2013, 22:57
Skąd jesteś: starachowice/styków
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 168000
Inny Samochód: ford transit
Kontaktowanie:

Re: Indonezyjskei opony

#40 Postautor: tomas » piątek, 1 listopada 2013, 19:08



Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości