Moment dokrecania nakrętki piasty przód

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Voytek
moja ranga
moja ranga
Posty: 109
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 15:52
Skąd jesteś: Gdańsk
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Rok: 2004
Kolor: EB Ebony Black + V9
Przebieg (km.): 120000
Kontaktowanie:

Moment dokrecania nakrętki piasty przód

#1 Postautor: Voytek » wtorek, 12 marca 2024, 18:51

Witam, Jaki powinien być moment dokręcania nakrętki piasty przód? Model z pojedynczym łożyskiem.
Ostatnio zmieniony piątek, 15 marca 2024, 07:33 przez Voytek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11395
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 353 times
Kontaktowanie:

Re: Moment dokrecania nakrętki pisaty przód

#2 Postautor: Marek » wtorek, 12 marca 2024, 20:14

Co to znaczy z pojedyńczym łożyskiem? Moment dokręcania- 245-275 Nm

Awatar użytkownika
Voytek
moja ranga
moja ranga
Posty: 109
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 15:52
Skąd jesteś: Gdańsk
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Rok: 2004
Kolor: EB Ebony Black + V9
Przebieg (km.): 120000
Kontaktowanie:

Re: Moment dokrecania nakrętki piasty przód

#3 Postautor: Voytek » czwartek, 14 marca 2024, 11:16

Witam, Dziękuję za info. Są też piasty na dwa łożyska (i nie mam na myśli dwurzędowych) , z tradycyjnym uszczelniaczem (semering).
Ostatnio zmieniony piątek, 15 marca 2024, 07:34 przez Voytek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2089
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Moment dokrecania nakrętki pisaty przód

#4 Postautor: Mucha » czwartek, 14 marca 2024, 11:56

Na pewno nie w sorento 1
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
Voytek
moja ranga
moja ranga
Posty: 109
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 15:52
Skąd jesteś: Gdańsk
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Rok: 2004
Kolor: EB Ebony Black + V9
Przebieg (km.): 120000
Kontaktowanie:

Re: Moment dokrecania nakrętki piasty przód

#5 Postautor: Voytek » czwartek, 14 marca 2024, 12:21

Nie wiem czy na pewno nie. Dobierałem uszczelniacz do Sorento JC , wyszło mi: 51830-4E000. Po tym jak okazalo się , że nie pasuje , poszukałem rysunku technicznego i wyszło , że są modele z podwójnym łożyskiem . Ale nie upieram się.
Ostatnio zmieniony piątek, 15 marca 2024, 07:34 przez Voytek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11395
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 353 times
Kontaktowanie:

Re: Moment dokrecania nakrętki pisaty przód

#6 Postautor: Marek » czwartek, 14 marca 2024, 15:22

Ja też bym się nie upierał. :)

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2089
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Moment dokrecania nakrętki pisaty przód

#7 Postautor: Mucha » czwartek, 14 marca 2024, 15:22

Mogłeś widzieć podwójne łożysko na wałkach zamiast kulek. Takie były.
Załączniki
IMG_3706.jpeg
IMG_3706.jpeg (265.23 KiB) Przejrzano 185 razy
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
Voytek
moja ranga
moja ranga
Posty: 109
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 15:52
Skąd jesteś: Gdańsk
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Rok: 2004
Kolor: EB Ebony Black + V9
Przebieg (km.): 120000
Kontaktowanie:

Re: Moment dokrecania nakrętki piasty przód

#8 Postautor: Voytek » czwartek, 14 marca 2024, 16:30

Tak jak pisałem , nie chodzi o dwurzędowe. Nieważne. Kupiłem właściwe uszczelniacze, łożyska weszły SNR(NTN). Przy okazji osłony tarcz udało mi się dobrać od innego auta i po niewielkich modyfikacjach super pasują.
Ostatnio zmieniony piątek, 15 marca 2024, 07:34 przez Voytek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11395
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 353 times
Kontaktowanie:

Re: Moment dokrecania nakrętki pisaty przód

#9 Postautor: Marek » czwartek, 14 marca 2024, 18:38

Masz amerykańską wersję?

Awatar użytkownika
Voytek
moja ranga
moja ranga
Posty: 109
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 15:52
Skąd jesteś: Gdańsk
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Rok: 2004
Kolor: EB Ebony Black + V9
Przebieg (km.): 120000
Kontaktowanie:

Re: Moment dokrecania nakrętki piasty przód

#10 Postautor: Voytek » czwartek, 14 marca 2024, 19:21

Polska dystrybucja.
Ostatnio zmieniony piątek, 15 marca 2024, 07:34 przez Voytek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11395
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 353 times
Kontaktowanie:

Re: Moment dokrecania nakrętki pisaty przód

#11 Postautor: Marek » czwartek, 14 marca 2024, 20:45

To nie wiem czemu miałeś kłopoty z tymi częściami.

Awatar użytkownika
Voytek
moja ranga
moja ranga
Posty: 109
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 15:52
Skąd jesteś: Gdańsk
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Rok: 2004
Kolor: EB Ebony Black + V9
Przebieg (km.): 120000
Kontaktowanie:

Re: Moment dokrecania nakrętki piasty przód

#12 Postautor: Voytek » piątek, 15 marca 2024, 07:20

20240312_123650.jpg
Zestaw SNR: R189.07 dedykowany do Sorento 1 , łożyska ok, uszczelniacze nie dają się zamontować (na zdjęciu z lewej) . Kształt zbliżony do oryginału. Następnie próba z 51830 4E000 (te do piast z dwoma łożyskami jak się później okazało) . Ostatecznie właściwe kupione w sklep-kia Gdańsk.
Osłony tarcz nie są już dostępne w Europie. Jak wyżej dopasowane z innego auta.
Ostatnio zmieniony piątek, 15 marca 2024, 07:35 przez Voytek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Voytek
moja ranga
moja ranga
Posty: 109
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 15:52
Skąd jesteś: Gdańsk
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Rok: 2004
Kolor: EB Ebony Black + V9
Przebieg (km.): 120000
Kontaktowanie:

Re: Moment dokrecania nakrętki piasty przód

#13 Postautor: Voytek » piątek, 15 marca 2024, 07:31

20240312_133527.jpg

Awatar użytkownika
cus10
expert
Posty: 4190
Rejestracja: wtorek, 28 stycznia 2014, 13:22
Skąd jesteś: Zawidów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 204000
Inny Samochód: A-3 8l 1.6 2001
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 2005r.
Has thanked: 334 times
Been thanked: 83 times
Kontaktowanie:

Re: Moment dokrecania nakrętki piasty przód

#14 Postautor: cus10 » piątek, 15 marca 2024, 12:05

Voytek a osłony tarcz jakie adoptowałeś? Świetnie wyglądają :happy1: :happy2:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11395
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 353 times
Kontaktowanie:

Re: Moment dokrecania nakrętki piasty przód

#15 Postautor: Marek » piątek, 15 marca 2024, 12:11

Znalazłem od razu bardzo podobny tylko inny numer. A tu osłona -512713E150, tylko są trzy rodzaje trzeba szukać po VIN . Piasty różnią się tylko ABS-sem , to znaczy czujnik czyta z koronki lub z łożyska, albo brak go zupełnie. Nie wiem gdzie widziałeś te podwójne łożyska ale nic takiego niema. Chodzi mi tylko o wyjaśnienie tego żeby nie wprowadzać w błąd zainteresowanych. W tym zestawie co kupiłeś powinien być inny uszczelniacz, widocznie jakaś pomyłka w pakowaniu.
Załączniki
s-l1600.jpg
s-l1600.jpg (133.36 KiB) Przejrzano 119 razy


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości