Sztywne przewody hamulce. Poprawa hamownia

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Paniczos
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 70
Rejestracja: niedziela, 26 stycznia 2020, 05:13
Skąd jesteś: Suwałki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kontaktowanie:

Sztywne przewody hamulce. Poprawa hamownia

#1 Postautor: Paniczos » wtorek, 22 sierpnia 2023, 22:52

JC 2,5 CRDI 170 koni 2007 r. EX

Z tego co wiem to te Sorento po prostu mają takie beznadziejne hamulce.
Czy ktoś próbował z tym walczyć? Myślałem o tym, żeby może wymienić przewody hamulcowe na stalowe. Czy są w ogóle takie do tego samochodu? Czy ktoś wymieniał? Czy ktoś może jakiś polecić?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11395
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 353 times
Kontaktowanie:

Re: Sztywne przewody hamulce. Poprawa hamownia

#2 Postautor: Marek » wtorek, 22 sierpnia 2023, 23:01

Nie bardzo rozumiem skąd ten wniosek . Jadę na rolki i prawie skala się kończy. Przeszukaj forum to już było nie raz opisywane , pamiętam tylko że wzmocnione przewody były drogie.

Paniczos
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 70
Rejestracja: niedziela, 26 stycznia 2020, 05:13
Skąd jesteś: Suwałki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kontaktowanie:

Re: Sztywne przewody hamulce. Poprawa hamownia

#3 Postautor: Paniczos » wtorek, 22 sierpnia 2023, 23:27

Wniosek z własnego doświadczenia. Że ten pedał hamulca jest miękki i późno zaczyna hamować. I te hamowanie nie sprawia, że samochód staję dęba. Oczywiście nowe tarcze, klocki, płyn hamulcowy, odpowietrzanie i nowe przewody hamulcowe.
Mechanik który zajmuję się tylko 4x4 mówi, że te Sorento tak mają, ma innego klienta który za każdym razem też mówi, żeby coś zrobił z tymi hamulcami
Serwis Kia mówił, że tu tak jest po prostu.
Serwis Bosch mówi, że faktycznie te hamowanie jest słabe, no ale wszystko jest sprawne i nic nie można poprawić
Inni mają identyczne doświadczenie
Stąd takie wnioski
[]
Obrazek

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Sztywne przewody hamulce. Poprawa hamownia

#4 Postautor: rudi_pl » środa, 23 sierpnia 2023, 09:01

W mojej ocenie Sorento, względem współczesnych jemu aut, ma świetne hamulce.
Jak mi kiedyś strzelił przewód (w starym passacie) i wymieniłem wszystkie elastyczne - zauważyłem wielką różnicę - pedał stał się twardszy, a hamowanie bardziej skuteczne (łatwiej zblokować koła).
Z pewnością zastosowanie takich w oplocie spowoduje iż więcej energii z pompy+serwo przekazana zostanie na tłoczyska zacisków.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11395
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 353 times
Kontaktowanie:

Re: Sztywne przewody hamulce. Poprawa hamownia

#5 Postautor: Marek » środa, 23 sierpnia 2023, 23:59

Paniczos , Już dwa lata temu opisywałeś swój problem z hamulcami. Mało tego porównałeś skuteczność hamowania do innego pojazdu prawdopodobnie dużo lżejszego o innej konstrukcji, czego nie można w żaden sposób porównać. Jak mamy do tego podejść uczciwie, to serwisy i mechanicy których wymieniasz przeglądali układ hamulcowy w twoim aucie? Skąd wiesz czy właściciel Sorento o którym wspominał mechanik nie jeździł do tej pory Seicento. Andrzej którego zacytowałeś porównał swoje auto , o ile dobrze pamiętam, z samochodem Skorpiona. I o czym to ma świadczyć, tylko o tym że w jednym hamulce działają lepiej a w drugim gorzej. Przecież nie wiadomo w jaki stanie technicznym były hamulce w tych pojazdach, nie mówiąc już o ty że te układy hamulcowe są inne. Nie bierz tego co piszę osobiście do siebie,z tego co piszesz wywnioskowałem że mechanikiem nie jesteś inaczej sam byś zrobił hamulce. :) Z technicznego punktu widzenia to nie są najlepsze przykłady. Hamulce trzeba dobrze zrobić, a większość mechaników podchodzi do tego delikatnie mówiąc niechlujnie.

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Sztywne przewody hamulce. Poprawa hamownia

#6 Postautor: Student_x » poniedziałek, 28 sierpnia 2023, 21:19

Paniczos pisze:Wniosek z własnego doświadczenia. .....

Jeżdżę Sorento prawie 7 lat.
Co do hamowania , to hamulce faktycznie słabną po rozgrzaniu. Zdarza mi się jeździć bardziej agresywnie , i w pewnym momencie , czuję , że jak mocno hamuje , to nie da się już zblokować kół. Czyli, To może świadczyć o kiepskiej jakości klocków, albo poprostu ciężkie auto , i szybko się wszystko rozgrzewa, i powstające gazy odpychają klocek od tarczy.
Ale podczas normalnej jazdy , hamulce są bardzo dobre. Ostatnio też musiałem hamować bo zmieniało ki się światło na czerwone , miałem 80 na blacie , depnąłem po hamulcach i ABS normalnie pracował. Czyli hamulce są sprawne i przeznaczone do spokojnej jazdy.
Natomiast sam chce zniwelować efekt gazowania klocków i kupiłem 2 miesiące temu zestaw hamulców na przód , klocki i tarcze firmy Rotinger, tarcze nacinane i nawiercane. Niestety nie mam czasu ich założyć, bo jak nie deszcz, do gorąco , to inne zajęcia. Ale już zaraz może w tą sobotę wezmę się za to i w końcu ogarnę sobie hamulce z przodu. Ogólnie nie.ma co narzekać, ale.jak się zapier... Po mieście jak głupi i często hamuje to hamulce słabną, bo to auto nie jest do tego przystosowane.
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Sztywne przewody hamulce. Poprawa hamownia

#7 Postautor: rudi_pl » wtorek, 29 sierpnia 2023, 08:07

Załóż te klocki, tarcze, nie zapomnij wymienić płynu - bo to ma ogromne znaczenie. Wtedy jedź "ostro" w las (bo w mieście możesz kogoś zabić) testuj i się wypowiedź.
Ogólnie mierzi mnie takie opowiadanie: hamulce/oświetlenie/opony/itp "słabe". Aby stawiać takie tezy należy operować konkretami i jakąś skalą porównawczą. A skrajne wyniki się się odrzuca.
Samo "zapier...." to wg coniektórych 55km/h w terenie zabudowanym ...

Co to jest gazowanie klocków?
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Sztywne przewody hamulce. Poprawa hamownia

#8 Postautor: Student_x » wtorek, 29 sierpnia 2023, 10:33

rudi_pl pisze:Załóż te klocki, tarcze, nie zapomnij wymienić płynu - bo to ma ogromne znaczenie. Wtedy jedź "ostro" w las (bo w mieście możesz kogoś zabić) testuj i się wypowiedź.
Ogólnie mierzi mnie takie opowiadanie: hamulce/oświetlenie/opony/itp "słabe". Aby stawiać takie tezy należy operować konkretami i jakąś skalą porównawczą. A skrajne wyniki się się odrzuca.
Samo "zapier...." to wg coniektórych 55km/h w terenie zabudowanym ...

Co to jest gazowanie klocków?


Zacznijmy od tego że skoro nie wiesz że z klocków podczas jazdy wydobywają się gazy u pytasz co to takiego , to o czym w ogóle mowa? Dwa, zapierdala je po mieście to w moim przypadku jeżdżenie po 70-80-90km/h przy ograniczeniach 40-50km/h a te prędkości na tak duże auto są spore. Więc hamulce muszą być dobre. Skala porównawcza, no właśnie, jeżeli hamuje lekko i na mokrym koła zaczynają się ślizgać, tzn. Że są złe opony , a porównuje to z innymi oponami na tym samym aucie. Jeżeli jest suchy asfalt i auto na zakręcie też próbuje lecieć bokiem na rondzie, co nie jednokrotnie mi się przytrafiało na oponach Godrich , tzn. Że opony nawet na suchym są kiepskie, skoro nie są w stanie utrzymać trakcji przy 140KM z 2.5 Crdi.
Co do samych hamulców, płyn miałem wykoamiamy niedawno , wiec nie widzę potrzeby. I nie wiem dlaczego każesz mi jechać w las, skoro po pierwsze , trzeba zrobić ok. 200km lekko hamując czyli spokojna jazda po mieście żeby dotrzeć klocki z tarczami i by się ułożyły , żeby za 3-5tys.km nie było bicia tarcz. Jazda w las i odrazu rozgrzewanie i testy , to jest pierwszy powód skrzywienia tarcz. I druga sprawa. Dlaczego miał bym kogoś zabić na tym zestawie, uważasz że jest złej jakości? Wypowiedz się w temacie , a jeżeli nie masz doświadczenia z tą firmą , to njenudzoelak zbędnych porad. Bo ja przez 5 lat zakładałem tej Polskiej firmy tarcze i do tego polskie klocki firmy Breck do różnych aut i osobowych i terenowych i do takich busów które wiecznie ważyły nawet ponad 3.5t i jakoś się to dobrze sprawdza. Co więcej, taki zestaw bez nawiercana mam założone w LTku, którym jeżdżę z towarem i samochód często waży 4,5-6t. Bo na pusto nie lunie jeździć i te hamulce działają. Tarcze jakoś się nie wyginają i nie pekają pomimo wagi auta. Więc teraz słucham Twoich doświadczeń w.temacie firmy Rotinger :) :)
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Sztywne przewody hamulce. Poprawa hamownia

#9 Postautor: rudi_pl » wtorek, 29 sierpnia 2023, 14:03

Szkoda gadać, nie rzucaj się, nie kąsaj bo to nie jest celem. Nie wiesz z kim masz doczynienia, jakie wykształcenie, doświadczenie, umiejętności (i nie mówię tu tylko o sobie).
A osób oczytanych w googlu, praktyków mocnych w klepaniu w klawiaturę omijam. Jest takie prawo Duninga Krugera...
Ja na szczęście nie muszę niczego udowadniać.
Bez odbioru
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Sztywne przewody hamulce. Poprawa hamownia

#10 Postautor: Student_x » sobota, 2 września 2023, 22:16

Ale ja się nie rzucam. Tylko dalej nie wiem co to ma wspólnego z tym , że mam testować hamulce w lesie i co to ma wspólnego z tym że pisałem o gazowaniu klocków :think:
Mam wykształcenie mechaniczne , trochę doświadczenia przy naprawach aut, parę lat pracy w warsztacie i kilka szkoleń za sobą z układów hamulcowych , pomijając pracę dyplomową z układów hamulcowych robioną w technikum.
Dzisiaj chwilę pojeździłem żeby zetrzeć grafitową warstwę ochronną z tarcz i hamulce jak hamulce. Działają normalnie. Zrobię z 500km to sprawdzę jak się będą zachowywały przy ostrzejszej jeździe. Tarcze które zdjąłem jeszcze się nadają do jazdy , a klocki ATE ¾ grubości. Tak że nie będę porównywał też z jakimś zjechanym przegrzanym hamulcem.
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11395
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 353 times
Kontaktowanie:

Re: Sztywne przewody hamulce. Poprawa hamownia

#11 Postautor: Marek » sobota, 2 września 2023, 23:23

Małe sprostowanie, tak zwane gazowanie klocków może wystąpić dopiero po rozgrzaniu tarcz i klocków powyżej 200 stopni C. Może to również doprowadzić do zagotowania płynu hamulcowego. Używam zwrotu może, dla tego że wpływ na to zjawisko ma sporo czynników. Kia to nie jest samochód rajdowy, jeżeli komuś się to uda to naprawdę musi być "zdolny" :) .

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Sztywne przewody hamulce. Poprawa hamownia

#12 Postautor: Student_x » środa, 6 września 2023, 19:37

Jak piszesz 200st.C to żaden problem przy ostrzejszej jeździe jak normalnie podczas jazdy w mieście mamu na tarczy ok. 100st.C czyli na zacisku 70-80st.C
Ale już pod zaś długiego . Ostrego hamowania tarcza rozgrzewa się do ok. 500st.C ale na zacisku już wtedy mamy ok. 150st.C. jednak osiągnięcie 200-250st.C na styku tarczy i klocka to nawet w mieście osiągniemy na długim i częstym hamowaniu. Mi głównie chodzi wlansie o takie hamowanie , gdzie zapieprzamy hamujemy i zamchwilę zwnowu taka sytuacja . Być może awaryjna.
Zagotowanie płynu njeniest takie proste bo temperatura wrzenia DOT3 nie mniej niż 205st.C . DOT4 - 230st.C , a DOT5.1 - 260st.C
Znam tzw. Fading i nie raz tego doświadczyłem nie tylko w Sorento. Stąd decyzja na zmianie tarcz. A.jak będę.mial możliwość załatwienia takich na tył, to też takie założę :) napewno będą lepsze niż gładkie :)
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11395
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 353 times
Kontaktowanie:

Re: Sztywne przewody hamulce. Poprawa hamownia

#13 Postautor: Marek » środa, 6 września 2023, 20:27

Nie zamierzam dyskutować, czy osiągnięcie takiej temperatury przy normalnej jeździe jest bezproblemowe czy nie. A dla Ciebie mam propozycję kup tarcze i klocki ceramiczne.


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: diodalodz i 69 gości