Wały do roboty czy nowe?
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 38
- Rejestracja: sobota, 4 stycznia 2014, 14:56
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Rok: 2008
- Kolor: czarny LX
- Przebieg (km.): 130
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Wały do roboty czy nowe?
Właśnie zdiagnozowałem takie stukanie przy jeździe, bałem się że to reduktor ale okazało się że oba wały latają i teraz czy regenerować? czy szukać innych sprawnych, a jeśli regenerować to jakie krzyżaki do tego modelu? Wiem temat wałkowany ale obecnie wszystkie stare posty nieaktualizowane od lat. Może jakiś zakład w pobliżu Krakowa, Ktoś poleca? Jakiś namiar? Będę zobowiązany.
Pacjent to Sorento 1 z 2008, automat poliftingowy. Nalatane z 230tysięcy.
Pacjent to Sorento 1 z 2008, automat poliftingowy. Nalatane z 230tysięcy.
Panie, uwolnij mnie od pychy,
która jest źródłem wszystkich grzechów.
która jest źródłem wszystkich grzechów.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11402
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Wały do roboty czy nowe?
Jeżeli to krzyżaki to żaden problem, każdy warsztat powinien sobie z tym poradzić. Jak podasz VIN to dam Ci numery
-
- awansowałem na
- Posty: 38
- Rejestracja: sobota, 4 stycznia 2014, 14:56
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Rok: 2008
- Kolor: czarny LX
- Przebieg (km.): 130
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Wały do roboty czy nowe?
KNEJC-525885785-562
Panie, uwolnij mnie od pychy,
która jest źródłem wszystkich grzechów.
która jest źródłem wszystkich grzechów.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11402
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Wały do roboty czy nowe?
Niestety musisz je zmierzyć. Prawdopodobnie takie same ma Mazda i Toyota
-
- awansowałem na
- Posty: 38
- Rejestracja: sobota, 4 stycznia 2014, 14:56
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Rok: 2008
- Kolor: czarny LX
- Przebieg (km.): 130
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Wały do roboty czy nowe?
A co do techniki wymiany, czy jak odkręcę przedni wał to da radę zjechać z najazdu na tylnym? Bo jak oba zdjęte to oczywista auto unieruchomione .
Panie, uwolnij mnie od pychy,
która jest źródłem wszystkich grzechów.
która jest źródłem wszystkich grzechów.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11402
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Wały do roboty czy nowe?
Masz napęd na tył,to pojedziesz. Jest jakiś błąd, wpisałeś silnik 3.5 a po VIN wychodzi 3.3. Ten krzyża powinien pasować do przedniego wał -495983E100 . Ale tak jak pisałem lepiej go dla pewności go zmierzyć.
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Wały do roboty czy nowe?
nie jest tak prosto. Są to krzyżaki bez zabezpieczeń. Musisz oddać wał do warsztatu specjalizujacego się w tego typu naprawach i wyważyć po wszystkim. Mi robił gość z ul Przestrzennej w Łodzi i wyszło nieterminowo ale spoko.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Wały do roboty czy nowe?
Cześć ja robiłem wały w firmie Figura w Bielsku Białej jestem zadowolony z ich usług
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11402
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Wały do roboty czy nowe?
Z wałami mam problem, z rysunków w dokumentacji wychodzi że są zabezpieczenia a zdaża się że w praktyce ich niema. Z wymianą krzyżaków i tak nie każdy sobie poradzi.
-
- To ja
- Posty: 393
- Wiek: 38
- Rejestracja: wtorek, 15 czerwca 2021, 21:14
- Skąd jesteś: Dobiegniew
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 245
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Wały do roboty czy nowe?
Ja zrobiłem sam domowa praca. Wyciąłem krzyżaki stare i nowe wcisnąłem imadlem założyłem zabezpieczenia o już jeżdżę rok od roboty i jest wszystko wporzadku
-
- moje konto
- Posty: 166
- Wiek: 4
- Rejestracja: wtorek, 26 listopada 2019, 19:27
- Skąd jesteś: Podlasie (Turośl)
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: greyish-purple
- Przebieg (km.): 124000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Wały do roboty czy nowe?
W moim egzemplarzu angielki poliftowej, wymieniałem krzyżaki w przednim wale i zabezpieczenia były.
-
- awansowałem na
- Posty: 38
- Rejestracja: sobota, 4 stycznia 2014, 14:56
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Rok: 2008
- Kolor: czarny LX
- Przebieg (km.): 130
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Wały do roboty czy nowe?
Na czwartek jestem umówiony na demontaż, obfotografuję przypadek, może innym się przyda.
Oba wały jadą do regeneracji. Zobaczymy
Oba wały jadą do regeneracji. Zobaczymy
Panie, uwolnij mnie od pychy,
która jest źródłem wszystkich grzechów.
która jest źródłem wszystkich grzechów.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11402
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
-
- awansowałem na
- Posty: 38
- Rejestracja: sobota, 4 stycznia 2014, 14:56
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Rok: 2008
- Kolor: czarny LX
- Przebieg (km.): 130
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Wały do roboty czy nowe?
Operacja wały, zakończyła się sukcesem:
Koszt wymontowania i zamontoeania 200.
Regeneracja wałów u fachowca, wraz z wyważaniem 1800, (dwa wały).
Przedni to może jakoś by dało radę bo są demontowalne, ale długi ma zagniatane łożyska.
Tydzień to trwało. Teraz jeździ się bez zgrzytów.
Pozdrawiam z krk.
Koszt wymontowania i zamontoeania 200.
Regeneracja wałów u fachowca, wraz z wyważaniem 1800, (dwa wały).
Przedni to może jakoś by dało radę bo są demontowalne, ale długi ma zagniatane łożyska.
Tydzień to trwało. Teraz jeździ się bez zgrzytów.
Pozdrawiam z krk.
Panie, uwolnij mnie od pychy,
która jest źródłem wszystkich grzechów.
która jest źródłem wszystkich grzechów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości