Strona 8 z 10

Re: Geometria - regulacja pochylenia

: poniedziałek, 22 stycznia 2018, 20:01
autor: Edek112
Czytałem. Sprężyn nie wymieniłem, amory wymieniłem bodajże w październiku :hmm: zamienię przód na tył i tyle. Tak myślałem że przód szybciej się skończy ale coś szybko się kończy :roftl: Opony 7msc a przód w porównaniu do tyłu jest naprawdę zjechany. Kurcze kiedy to się stało.... :confused:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

: poniedziałek, 22 stycznia 2018, 20:09
autor: sztaba
A nie myślicie że to może być problem z oponami :hmm: większość z nas ma lub miała ten problem,większość z nas jeździ na oponach A/T.Ja w klekocie też miałem A/T i było tak samo.Teraz kupiłem czarnule na oponach letnich(z 2014 roku) i na nich nie ma takiego śladu zużycia jak na A/T.Może właśnie problem leży w oponach :hmm:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

: poniedziałek, 22 stycznia 2018, 20:13
autor: hawerek
Jak zauważyłeś to też borykam się z tym problemem. Geometria ok a oponki zcina. Może faktycznie problem polega, że tuleje wahacza dolnego są całe ale już za miękkie i mają za duży zakres ruchu. I wtedy przy skrętach zmienia się nadmiernie geometria :confused:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

: poniedziałek, 22 stycznia 2018, 20:16
autor: Edek112
Ja za bardzo nie mam porównania. Jak kupiłem sorcie to były zwykle opony i równomiernie zjechane nie wiem z którego roku , po 2msc zmieniłem na A/T.

Re: Geometria - regulacja pochylenia

: poniedziałek, 22 stycznia 2018, 20:59
autor: sztaba
Widzisz,jednak coś w tym może być :hmm:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

: poniedziałek, 22 stycznia 2018, 21:13
autor: krzysiek ardie
Jeżeli chodzi o opony AT to ten typ tak ma, ja pompuję zgodnie z zaleceniem producenta opon 2,6 na koło i trochę jakby mniej żarło.

Re: Geometria - regulacja pochylenia

: poniedziałek, 22 stycznia 2018, 21:20
autor: Edek112
Ja pompuje na 2.4 jak jest na wlepie w sorci.

Re: Geometria - regulacja pochylenia

: wtorek, 23 stycznia 2018, 20:45
autor: Konto usunięte
sztaba pisze:A nie myślicie że to może być problem z oponami :hmm: większość z nas ma lub miała ten problem,większość z nas jeździ na oponach A/T.Ja w klekocie też miałem A/T i było tak samo.Teraz kupiłem czarnule na oponach letnich(z 2014 roku) i na nich nie ma takiego śladu zużycia jak na A/T.Może właśnie problem leży w oponach :hmm:


Ja to myślę, że problemem jest niezależne przednie zawieszenie.... :kwink:


i profil opony at, znaczy przekrój....
budowa_opony.jpg
budowa_opony.jpg (12.31 KiB) Przejrzano 2212 razy

no weźmy taką zwykłą oponę, to....końcówka bieżnika i ten "bark" jest zaokrąglony a w AT to bardziej prostokąt...coś jak to
band-doorsnee.gif
band-doorsnee.gif (53.74 KiB) Przejrzano 2212 razy

No i się zdziera :)
Tak sobie gdybam :hmm:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

: środa, 24 stycznia 2018, 07:08
autor: GrzegorzN
Ja mam zwykle opony i też zdziera, więc nie zwalał bym tego na opony. Wczoraj udało mi się popuścić wszystkie śruby przy wahaczach a dziś autko idzie na wymianę tulek w dolnych wahaczach.
Tuleje wymienione, geometria ustawiona, A czy opony będzie dalej zjadać to się okaże. Tuleje zamawiałem w Intercasie, tylne o numerze OE 545803e200, przednia zamówiona o numerze 545803e100 a przyszła 545803e002, po dokladniejszym prześledzeniu katalogu IC i weryfikacji zdjęć wyszło że przednie tuleje w IC są źle opisane więc zamówiłem 545803e002 z nadzieją, że przyjdą właściwe :love:
No niestety przyszły te same, jedyny plus że tańsze.
Auto postawiłem w warsztacie około godziny 11 a o 14 już dzwonili, że gotowe i wszystkie tuleje pasowały.
Znalazłem w internecie wymiary przednich i tylnych tulei do po lifta, znajdę chwilę to wrzucę te rysunki.

Re: Geometria - regulacja pochylenia

: czwartek, 25 stycznia 2018, 10:29
autor: GrzegorzN
Poniżej zwymiarowane tuleje dolnego wahacza dla Sorento 07-09

Re: Geometria - regulacja pochylenia

: czwartek, 25 stycznia 2018, 15:57
autor: Marek
GrzegorzN, to przed liftem tuleje są takie same , skoro dostałeś jeden rodzaj i pasowały , dobrze rozumiem ? Opisz jeszcze w jakiej pozycji są montowane , tylko nie pisz o kryzie . :)

Re: Geometria - regulacja pochylenia

: czwartek, 25 stycznia 2018, 17:55
autor: GrzegorzN
Marek wyszło na to, że przednie tuleje dolnego wahacza przed liftem i po lifcie mają takie same wymiary zewnetrzne, więc pasują idealnie. Różnią się tylko numerem i tym, że w polifcie nie jest to tuleja pełna. Wiadomo, pełna tuleja dłużej wytrzyma no i trochę będzie sztywniej. Co do tulei tylnej to do polifta musi być 545803E200 montujemy tak aby wypełnienie gumowe tulei było w poziomie.
Pierwsze co zauważyłem po wymianie tulei i ustawieniu geometrii to to, że po zaparkowaniu auta ze skreconymi kołami nie stoją one jak w Tatrze i kierownica szybciej odbija.
To czy opony będzie scinało najlepiej będzie widać jak się zrobi sucho, wtedy na oponie są ślady do którego miejsca miała kontakt z asfaltem. Podobnie jak z oponami w motocyklu, widać czy ktoś się wykłada na zakrętach po tym czy opona jest "zamknięta".

Re: Geometria - regulacja pochylenia

: czwartek, 25 stycznia 2018, 21:06
autor: Marek
Dzięki , zastanawiam się nad diagnozą twojego wahacza , skro jedna tuleja była bardziej miękka , to przy stosowaniu zamienników , nie należało by wymienić wszystkich tulei , żeby były tej samej firmy .

Re: Geometria - regulacja pochylenia

: czwartek, 25 stycznia 2018, 21:18
autor: GrzegorzN
Marek, ja kupiłem przednie i tylne tuleje na oba dolne wahacze (komplet) z intercasu producenta KOREA, to są części oryginalne nawet widniały na nich numery oryginalne KIA a logo było zamazane. Wcześniej kupowałem górne wahacze też tego producenta i również były to oryginały.

Re: Geometria - regulacja pochylenia

: wtorek, 6 marca 2018, 15:56
autor: michaUU
GrzegorzN pisze:Marek wyszło na to, że przednie tuleje dolnego wahacza przed liftem i po lifcie mają takie same wymiary zewnetrzne, więc pasują idealnie. Różnią się tylko numerem i tym, że w polifcie nie jest to tuleja pełna. Wiadomo, pełna tuleja dłużej wytrzyma no i trochę będzie sztywniej. Co do tulei tylnej to do polifta musi być 545803E200 montujemy tak aby wypełnienie gumowe tulei było w poziomie.
Pierwsze co zauważyłem po wymianie tulei i ustawieniu geometrii to to, że po zaparkowaniu auta ze skreconymi kołami nie stoją one jak w Tatrze i kierownica szybciej odbija.
To czy opony będzie scinało najlepiej będzie widać jak się zrobi sucho, wtedy na oponie są ślady do którego miejsca miała kontakt z asfaltem. Podobnie jak z oponami w motocyklu, widać czy ktoś się wykłada na zakrętach po tym czy opona jest "zamknięta".


Grzegorz jak dalsze odczucia i obserwacje? U ojca zjada opony od wewnętrznej strony.
Szykuje się na wymianę opon i ustawienie geometrii oczywiście po wcześniejszym przejrzeniu zawieszenia i zastanawiam się czy profilaktycznie nie wymienić od razu tych tulei nawet jak będą teoretycznie dobre.