Geometria - regulacja pochylenia
Moderator: Moderator
-
- moja ranga
- Posty: 149
- Wiek: 40
- Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
- Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 309000
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Cześć, jak na razie jest wszystko ok. Auto zachowuje się normalnie, na oponach nie widać aby zdzieranie od zewnątrz postępowało.
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
-
- moja ranga
- Posty: 112
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 19:49
- Skąd jesteś: okolice Wroclawia
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: 6C
- Przebieg (km.): 95000
- Inny Samochód: Ford Sierra
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Dzięki za odpowiedź Grzegorz
Auto po trzepakach, wymieniam dwa górne wahacze i wszystkie tuleje dolnych.
Mam jeszcze pytanko o tuleje przednich wahaczy dolnych.
Po VINie do mojego polifta wychodzą:
- Tylne tuleje 545803e200 = J40336 w inter-carsie i te mają na stanie.
- przednie: 545803e100 = J40337 w inter-carsie, ale nie mają ich na stanie :/ Ale z tego co zrozumiałem to pasują zamiast nich tuleje od przedlifta 545803E000 = J40322
I te przednie z przedlifta pasują na 100% jak przednie do polifta? Różnią się tylko tym, że są pełne więc będzie trochę bardziej twardo?
EDIT: Zamówiłem tuleje z OYODO które podpinają sie po numerze polifta i te z przedlifta z CARS-a, jutro przyjdą to powinna być jasność.
GrzegorzN pisze:Marek wyszło na to, że przednie tuleje dolnego wahacza przed liftem i po lifcie mają takie same wymiary zewnetrzne, więc pasują idealnie. Różnią się tylko numerem i tym, że w polifcie nie jest to tuleja pełna. Wiadomo, pełna tuleja dłużej wytrzyma no i trochę będzie sztywniej. Co do tulei tylnej to do polifta musi być 545803E200 montujemy tak aby wypełnienie gumowe tulei było w poziomie.
Pierwsze co zauważyłem po wymianie tulei i ustawieniu geometrii to to, że po zaparkowaniu auta ze skreconymi kołami nie stoją one jak w Tatrze i kierownica szybciej odbija.
To czy opony będzie scinało najlepiej będzie widać jak się zrobi sucho, wtedy na oponie są ślady do którego miejsca miała kontakt z asfaltem. Podobnie jak z oponami w motocyklu, widać czy ktoś się wykłada na zakrętach po tym czy opona jest "zamknięta".
Auto po trzepakach, wymieniam dwa górne wahacze i wszystkie tuleje dolnych.
Mam jeszcze pytanko o tuleje przednich wahaczy dolnych.
Po VINie do mojego polifta wychodzą:
- Tylne tuleje 545803e200 = J40336 w inter-carsie i te mają na stanie.
- przednie: 545803e100 = J40337 w inter-carsie, ale nie mają ich na stanie :/ Ale z tego co zrozumiałem to pasują zamiast nich tuleje od przedlifta 545803E000 = J40322
I te przednie z przedlifta pasują na 100% jak przednie do polifta? Różnią się tylko tym, że są pełne więc będzie trochę bardziej twardo?
EDIT: Zamówiłem tuleje z OYODO które podpinają sie po numerze polifta i te z przedlifta z CARS-a, jutro przyjdą to powinna być jasność.
-
- moja ranga
- Posty: 149
- Wiek: 40
- Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
- Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 309000
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
MichaUU,
Wyszły Ci numery OE takie same jak u mnie.
W wcześniejszych postach wkleiłem wymiary tulei, jak odbierzesz zamówione to możesz porównać przed wymianą co by nie było że nie pasują a auto rozebrane.
Wyszły Ci numery OE takie same jak u mnie.
W wcześniejszych postach wkleiłem wymiary tulei, jak odbierzesz zamówione to możesz porównać przed wymianą co by nie było że nie pasują a auto rozebrane.
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
- BOGU
- Off-Road
- Posty: 850
- Wiek: 41
- Rejestracja: niedziela, 26 sierpnia 2018, 12:34
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 193000
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Witam. Odświeżam temat ,żeby mieć pewność co do tulei dolnego wahacza. Po wymianie praktycznie wszystkiego dalej nie można ustawić zbieżności,po ustawieniu i przejechaniu 1km gubi ją i jest meksyk stoi jak Tatra. A wiec ,czy tylne tuleje które są niepełne mają być wciśnięte w pionie czy poziomie???
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Nie napisałeś czym w pionie a czym w poziomie. To może tak, tylna tuleja. Otwory maja być na górze i dole a wypełnienia po lewej i prawej do ramienia. Przednia tuleja odwrotnie.
-
- teraz jestem
- Posty: 508
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
U mnie też nie szło wyregulować kątów. Podpiłowałem parę mm otwory w ramię. Wcześniej nie mogłem przekręcić śruby mimośrodowej do końca jej regulacji. Po podpiłowaniu mogłem regulować ją w pełnym zakresie.
Myślałem już że moje Sorento jest jakieś krzywe, ale widzę że nie tylko ja miałem ten problem.
Myślałem już że moje Sorento jest jakieś krzywe, ale widzę że nie tylko ja miałem ten problem.
- BOGU
- Off-Road
- Posty: 850
- Wiek: 41
- Rejestracja: niedziela, 26 sierpnia 2018, 12:34
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 193000
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Dzięki wielkie panowie za info i foty. Co do piłowania, to podkładki jak i cała reszta kupione w ASO były o milimetr szersze i trzeba było je szlifować do rozmiaru starych.Sory Marku za brak precyzji w opisie Piszesz Marku że przednia odwrotnie, tylko że przednia z tego co wiem została mi włożona pełna a tył niepełne. Czyli wszystkie cztery tuleje są niepełne???
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Oryginalnie tak, ale w zamiennikach bywają pełne. W tedy są bardziej twarde, lub zdarzają się takie w których otwory są zasłonięte taką cienką gumką. Taki błąd w produkcji , ale rzadki.
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Geometria - regulacja pochylenia
A może to tylny dyfer " tańczy" na tulejach ?
Skoro po przejechaniu pewnego dystansu się wszystko przestawia.
Skoro po przejechaniu pewnego dystansu się wszystko przestawia.
- BOGU
- Off-Road
- Posty: 850
- Wiek: 41
- Rejestracja: niedziela, 26 sierpnia 2018, 12:34
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 193000
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Dzięki jeszcze raz. Problem powstał po wymianie tulei itd. wcześniej było dobrze. Ogólnie myślałem nad poliuretanem, ale odradzono mi temat ze wzglądu na skrzypienie ,piski , twardość.
- Student_x
- możesz mi ufać
- Posty: 1013
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrno Szary
- Przebieg (km.): 307000
- Inny Samochód: Voyager RG
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 50 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
vokal pisze:Na to wygląda.
U mnie (auto ze stycznia 2003) już są różne śruby, Twoje z września 2002 ma obie takie same.
Siema. Słuchaj widzę że bardzo dawno temu przerabiałem temat tulei na wahaczach. Czytasz możliwość lub czy ktoś ma możliwość sprawdzenia mi po VINie , jakie śruby do wahacza potrzebuje i podkładki i jakie tuleje? Bo z tego co widzę to 2002 rok ma co innego a 2003r. Co innego. Tuleje też mają różne wymiary. A właśnie na przeglądzie mi wyszło że już zaraz , ale bardziej na wiosnę trzeba by to zrobić.
Więc potrzebował bym wiedzy co z jakimi nr. I ile kupić którego żeby to zrobić porządnie. Wiesz może kto robi pełne , twarde tuleje na dolny wahacz?
VIN - KNEJC 5215 3507 9565
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie
-
- awansowałem na
- Posty: 38
- Rejestracja: sobota, 4 stycznia 2014, 14:56
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Rok: 2008
- Kolor: czarny LX
- Przebieg (km.): 130
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Czy ktoś z kolegów może polecić warsztat z ustawianiem zbieżności bo scina mi opony przednie, a diagnosta poprzednio zapewniał że udało mu się ustawić, /ul. Mogilska/, niepowiem wszystko odbyło się miło, gdyby tylko umiał ustawiać. Zmieniłem opony i chciałbym pojeździć.
Pacjent to poliftowy 3.3 automat z 2008, zagazowany Sorento 1. Pozdrawiam.
Pacjent to poliftowy 3.3 automat z 2008, zagazowany Sorento 1. Pozdrawiam.
Panie, uwolnij mnie od pychy,
która jest źródłem wszystkich grzechów.
która jest źródłem wszystkich grzechów.
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Geometria - regulacja pochylenia
https://sznajder-serwis.pl/
Po wymianie tulei wahaczy i mimośrodów zrobili mi pełną geometrię.
Pogranicze Kraków-Wieliczka
Po wymianie tulei wahaczy i mimośrodów zrobili mi pełną geometrię.
Pogranicze Kraków-Wieliczka
- Student_x
- możesz mi ufać
- Posty: 1013
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrno Szary
- Przebieg (km.): 307000
- Inny Samochód: Voyager RG
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 50 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
A.sruby na wahaczach są ruchliwe? Bo wiemy doskonale że stoją i trzeba ciąć jak tuleje się wymienia. Bez tego nic nie zrobisz. Ja wymieniałem całe wahacze , bo łatwiej potem wyciąć tuleje jak się potnie wahacze. I z ustawieniem potem na geometrii nie było większego problemu.
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości