Geometria - regulacja pochylenia
Moderator: Moderator
- sztaba
- MODERATOR
- Posty: 1895
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
- Skąd jesteś: Suwałki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: zmota
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Chyba ten typ tak ma w moim klekocie po prawie dwóch latach użytkowania też było lekko widać zjechanie opon po bokach.Opony zakładałem nowe zaraz po zakupie Soriny.
K up
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Mi też cięło zewnętrzny przód, ale po zrobieniu liftu 2".
Ustawiałem geometrę ze 3 razy, ale nic nie pomagało.
Teraz, po kilku latach, sprężyny się ułożyły i już nie tnie
Ustawiałem geometrę ze 3 razy, ale nic nie pomagało.
Teraz, po kilku latach, sprężyny się ułożyły i już nie tnie
-
- moja ranga
- Posty: 149
- Wiek: 40
- Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
- Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 309000
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
U mnie zauważyłem, że jak skręcam obojętnie w którą stronę to obie przednie opony dołem są zawinięte pod auto, przy cofaniu jest na odwrót. Co jadę na geometrię to po założeniu laserów na koła mówią że jest wszystko ok. a po ich ściągnięciu wjeżdżam na płytę ruchomą i po najechaniu na nią przodem cały przód ucieka w bok. Jak by coś gdzieś się naprężało i jak by coś było nie tak z kątami skrętu.
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
-
- moja ranga
- Posty: 149
- Wiek: 40
- Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
- Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 309000
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Marek, tak jak pisałem wcześniej diagnosta obstawia tylne tuleje dolnego wahacza, ale zaznaczył że nie są zerwane tylko że mają duży zakres pracy albo ktoś wcześniej je wymieniał i odwrotnie wcisną, stąd moje pytanie jak powinny być wciśnięte I czy ewentualnie można kupić takie tuleje pełne. W innych miejscach brak jakichkolwiek luzów a w zawieszeniu nic nie stuka.
Przekładnie miałem regenerowaną i przy okazji nowe drążki i końcówki a górne wahacze już wymienione bo stukały na swożniach.
Przekładnie miałem regenerowaną i przy okazji nowe drążki i końcówki a górne wahacze już wymienione bo stukały na swożniach.
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Sprawdziłem w Inter Cars i tuleje dolnego wahacza są pełne , takie same tył i przód .
-
- moja ranga
- Posty: 149
- Wiek: 40
- Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
- Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 309000
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Ja mam wersję po lifcie i z tego co wiem to wahacze dolne przed listem są inne, górne również bo już jedzilem do IC wymieniać. A dziś jak byłem na stacji diagnostycznej pod autem to widziałem że nie jest to tuleja pełna, przednia i owszem ale nie jestem pewien czy będzie taka sama średnica. Zaraz poszukam numeru w katalogu IC tulei jaką mam u siebie bo dziś zamawiałem
O i już jest nawet w opisie ma że to tylna: 54580-3E200
O i już jest nawet w opisie ma że to tylna: 54580-3E200
Ostatnio zmieniony sobota, 20 stycznia 2018, 22:43 przez GrzegorzN, łącznie zmieniany 1 raz.
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Sprawdziłem w Inter Cars i tuleje dolnego wahacza są pełne , takie same tył i przód .
-
- moja ranga
- Posty: 149
- Wiek: 40
- Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
- Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 309000
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
W po lifcie na 100% przednia i tylna tuleja jest inna, w poście powyżej dodalem numer OE tylnej tulei. Dane katalogu IC poruwnywałem z danymi ze strony sklepkia.pl
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
W polifcie, tak jak piszesz tuleje są różne z przodu i z tyłu. Przednia ma numer 545803E100 a tylna 545803E200. Jak wymieniałem u mnie, to ustawione były na krzyż- przednia w pionie a tylna w poziomie.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
U mnie wychodzi pod dwoma numerami taka sama tuleja , i jednak nie są pełne , czyli wzmocnieniem zakładamy w kierunku pracy czyli do sworznia . Możesz zobaczyć w całym wahaczu . A druga pionowo .
-
- moja ranga
- Posty: 149
- Wiek: 40
- Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
- Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 309000
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Farmer dzieki za info, ale czy nie jest tak że przednie są pełne? Normalnie się zakręciłem bo dopiero co dziś byłem pod autem i przednia tuleja wyglądała na pełną a tylnamiala tylko dwa łączenia. Jak diagnosta sprawdzał na ruchomej płycie list to przednia tuleja praktycznie się nie ruszyła a tylna latała lewo-prawo, ale z tego co widziałem to łączenia gumowe były w pionie i nawet nie były sparciałe z tąd domysły diagnosty że może są odwrotnie wsadzone. Jak znajde jutro chwilę to zrobię fotki tulei.
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
U mnie obydwie stare i nowe miały łączenia tylko w jednej płaszczyźnie. A padła też tylko tylna, ale wymieniłem obydwie.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
-
- moja ranga
- Posty: 149
- Wiek: 40
- Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
- Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 309000
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Czyli tylna powinna być w poziomie?
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Z tego, co pamiętam, to tak.
Tu masz zdjęcie przedniej tulei:
Tu masz zdjęcie przedniej tulei:
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości