Geometria - regulacja pochylenia
Moderator: Moderator
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Wg Twojego VINu śruby przednia i tylna mają ten sam numer 542203E000. Z tyłu montowane one były do 19.10.2002 r.
Podkładka przednia 542233E000, a tylna 542233E100.
Numery obu tulei to 545803E000 lub zamiennik 545803E001.
Podkładka przednia 542233E000, a tylna 542233E100.
Numery obu tulei to 545803E000 lub zamiennik 545803E001.
- michu
- ASSISTANCE
- Posty: 52
- Rejestracja: sobota, 14 lutego 2015, 18:09
- Skąd jesteś: Czerwonak
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2002
- Kolor: srebrny
- Inny Samochód: clio
- Kontaktowanie:
Re: Odp: RE: Re: Geometria - regulacja pochylenia
vokal pisze:Wg Twojego VINu śruby przednia i tylna mają ten sam numer 542203E000. Z tyłu montowane one były do 19.10.2002 r.
Podkładka przednia 542233E000, a tylna 542233E100.
Numery obu tulei to 545803E000 lub zamiennik 545803E001.
Czyli śruby i tuleje są te same, a różne są tylko podkładki?
Wysłane z mojego GT-I9505
Lift 2cale + ALSEL + Goodyear Wrangler AT/R 245/75/16
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Na to wygląda.
U mnie (auto ze stycznia 2003) już są różne śruby, Twoje z września 2002 ma obie takie same.
U mnie (auto ze stycznia 2003) już są różne śruby, Twoje z września 2002 ma obie takie same.
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Mam pytanko:
Czy ktoś mógłby udostępnić jakieś parametry prawidłowego ustawienia geometrii?
W marcu założyłem nowe opony, przejechałem na nich 15 tys. i niestety przednie są lekko przytarte na krawędziach. Na zewnętrznych bardziej, na wewnętrznych mniej. Tu po ich założeniu byłem na komputerowej diagnostyce, bo miałem wrażenie, że ścina troszkę. Panowie stwierdzili, że jest w normie a jeśli coś miałoby drzeć, to wewnętrzne strony opon. W końcu i tak nic nie zrobili, bo nie dali rady odkręcić śrub.
Teraz jestem przed założeniem zimówek i znów byłem na regulacji. Do niczego nie doszło, bo okazało się, że jest ok.
Jestem umówiony jeszcze w trzecim miejscu na sprawdzenie, ale potrzebuje mieć jakieś dane, bo może oni nie wiedzą jak to ustawiać?
Kiedyś admin wrzucił taki post, ale nie wiem czy dotyczy też poliftu i czy jest prawidłowy:
Pmóżcie, bo mam całe auto załadowane zimowymi kołami i szkoda mi zakładać.
Czy ktoś mógłby udostępnić jakieś parametry prawidłowego ustawienia geometrii?
W marcu założyłem nowe opony, przejechałem na nich 15 tys. i niestety przednie są lekko przytarte na krawędziach. Na zewnętrznych bardziej, na wewnętrznych mniej. Tu po ich założeniu byłem na komputerowej diagnostyce, bo miałem wrażenie, że ścina troszkę. Panowie stwierdzili, że jest w normie a jeśli coś miałoby drzeć, to wewnętrzne strony opon. W końcu i tak nic nie zrobili, bo nie dali rady odkręcić śrub.
Teraz jestem przed założeniem zimówek i znów byłem na regulacji. Do niczego nie doszło, bo okazało się, że jest ok.
Jestem umówiony jeszcze w trzecim miejscu na sprawdzenie, ale potrzebuje mieć jakieś dane, bo może oni nie wiedzą jak to ustawiać?
Kiedyś admin wrzucił taki post, ale nie wiem czy dotyczy też poliftu i czy jest prawidłowy:
Admin pisze:Ustawienie zbieżności kół - parametry .
Regulacja - bez obciążenia
Zbieżność º - 0º 20' ± 20'
Kąt pochylenia koła - 0º 23' ± 30'
Pochylenie koła , max różnica po prawej i lewej stronie - 30'
Kąt wybiegu - 3º 20' ± 30'
Wybieg max różnica po prawej i lewej stronie - 30'
Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy koła - 12º 6'
Kąt zbieżności tył - ÷ 0º 11' ± 11'
Przesunięcie koła w mm - 45'
Pmóżcie, bo mam całe auto załadowane zimowymi kołami i szkoda mi zakładać.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3752
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Geometria po lifcie jest inna ,zamieściłem kiedyś na forum , ale komuś przeszkadzało- jak pojedziesz ustawiać to na pewno diagnosta będzie miał te dane.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Oby miał, jutro tam pojadę. Najbardziej mnie wkurza to, że MIAŁEM nowe opony
Chyba, że przesadzam i normalne jest zaokrąglenie krawędzi przednich opon po 15 tys. km jazdy po mieście? Za dnia zrobię fotki do oceny.
Ktoś stwierdził, że może było zbyt małe ciśnienie, ale pilnowałem tego i było 2,4 z przodu i z tyłu, a czasem nawet 2,5. Tak czy inaczej równo choć czasem myślę, że z przodu przydałoby się więcej, bo przód jest dość ciężki.
Chyba, że przesadzam i normalne jest zaokrąglenie krawędzi przednich opon po 15 tys. km jazdy po mieście? Za dnia zrobię fotki do oceny.
Ktoś stwierdził, że może było zbyt małe ciśnienie, ale pilnowałem tego i było 2,4 z przodu i z tyłu, a czasem nawet 2,5. Tak czy inaczej równo choć czasem myślę, że z przodu przydałoby się więcej, bo przód jest dość ciężki.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3752
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
To nie wina ciśnienia -geometria się kłania , życzę powodzenia, daj znać czy udało się ruszyć regulację .
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Na 90% będę musiał lecieć kupować śruby i tuleje gumowe pewnie. A numery tych śrub są te same co przed liftem, bo ktoś wrzucał?
Oczywiście, że dam znać jutro.
Oczywiście, że dam znać jutro.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3752
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Trzeba było od tygodnia" lać" na tuleje - sprawdzone.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Ano trzeba było. Może jutro jeszcze poleję przed wizytą, a jak nie dadzą rady to umówię się za tydzień... w końcu zimy nie ma, w Łodzi 9 stopni, więc nie pali się z zimówkami. Myślisz, że warto najpierw polewać zanim kupię śruby?
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3752
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Warto zaoszczędzić kilka PLN-ów i nie kupować nowych, tym bardziej ,że auto masz po lifcie - czyli nie ma wielu lat.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Umówili mnie dopiero na poniedziałek. Może nawet lepiej, do poniedziałku jeszcze podleje te śruby kilka razy i może odpuszczą.
Hunter, a czym najlepiej lać, WD-40 czy naftą można?
Poniżej fotki przedniej i tylnej opony. Jednak chyba nie schizowałem... Fatalnie to wygląda
Hunter, a czym najlepiej lać, WD-40 czy naftą można?
Poniżej fotki przedniej i tylnej opony. Jednak chyba nie schizowałem... Fatalnie to wygląda
- Załączniki
-
- Opona tylna
- tylna.jpg (33.02 KiB) Przejrzano 1704 razy
-
- Opona przednia
- przednia.jpg (41.79 KiB) Przejrzano 1704 razy
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3752
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Jakimkolwiek środkiem penetrującym tylko nie naftą.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
O, dzięki. Nie wiedziałem, że nafta się nie nadaje. Dzisiaj nawet ktoś mi mówił, że kiedyś to naftą się robiło i najlepiej działała. Mam WD-40 dużą puchę, to może wystarczy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości