Geometria - regulacja pochylenia
Moderator: Moderator
- Edek112
- coś umiem
- Posty: 665
- Wiek: 34
- Rejestracja: niedziela, 16 kwietnia 2017, 00:42
- Skąd jesteś: Garbatka letnisko
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 248000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 13 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Czytałem. Sprężyn nie wymieniłem, amory wymieniłem bodajże w październiku zamienię przód na tył i tyle. Tak myślałem że przód szybciej się skończy ale coś szybko się kończy Opony 7msc a przód w porównaniu do tyłu jest naprawdę zjechany. Kurcze kiedy to się stało....
- sztaba
- MODERATOR
- Posty: 1895
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
- Skąd jesteś: Suwałki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: zmota
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
A nie myślicie że to może być problem z oponami większość z nas ma lub miała ten problem,większość z nas jeździ na oponach A/T.Ja w klekocie też miałem A/T i było tak samo.Teraz kupiłem czarnule na oponach letnich(z 2014 roku) i na nich nie ma takiego śladu zużycia jak na A/T.Może właśnie problem leży w oponach
K up
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Jak zauważyłeś to też borykam się z tym problemem. Geometria ok a oponki zcina. Może faktycznie problem polega, że tuleje wahacza dolnego są całe ale już za miękkie i mają za duży zakres ruchu. I wtedy przy skrętach zmienia się nadmiernie geometria
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
- Edek112
- coś umiem
- Posty: 665
- Wiek: 34
- Rejestracja: niedziela, 16 kwietnia 2017, 00:42
- Skąd jesteś: Garbatka letnisko
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 248000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 13 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Ja za bardzo nie mam porównania. Jak kupiłem sorcie to były zwykle opony i równomiernie zjechane nie wiem z którego roku , po 2msc zmieniłem na A/T.
- sztaba
- MODERATOR
- Posty: 1895
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
- Skąd jesteś: Suwałki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: zmota
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Widzisz,jednak coś w tym może być
K up
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Jeżeli chodzi o opony AT to ten typ tak ma, ja pompuję zgodnie z zaleceniem producenta opon 2,6 na koło i trochę jakby mniej żarło.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
Re: Geometria - regulacja pochylenia
sztaba pisze:A nie myślicie że to może być problem z oponami większość z nas ma lub miała ten problem,większość z nas jeździ na oponach A/T.Ja w klekocie też miałem A/T i było tak samo.Teraz kupiłem czarnule na oponach letnich(z 2014 roku) i na nich nie ma takiego śladu zużycia jak na A/T.Może właśnie problem leży w oponach
Ja to myślę, że problemem jest niezależne przednie zawieszenie....
i profil opony at, znaczy przekrój....
no weźmy taką zwykłą oponę, to....końcówka bieżnika i ten "bark" jest zaokrąglony a w AT to bardziej prostokąt...coś jak to
No i się zdziera
Tak sobie gdybam
-
- moja ranga
- Posty: 149
- Wiek: 40
- Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
- Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 309000
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Ja mam zwykle opony i też zdziera, więc nie zwalał bym tego na opony. Wczoraj udało mi się popuścić wszystkie śruby przy wahaczach a dziś autko idzie na wymianę tulek w dolnych wahaczach.
Tuleje wymienione, geometria ustawiona, A czy opony będzie dalej zjadać to się okaże. Tuleje zamawiałem w Intercasie, tylne o numerze OE 545803e200, przednia zamówiona o numerze 545803e100 a przyszła 545803e002, po dokladniejszym prześledzeniu katalogu IC i weryfikacji zdjęć wyszło że przednie tuleje w IC są źle opisane więc zamówiłem 545803e002 z nadzieją, że przyjdą właściwe
No niestety przyszły te same, jedyny plus że tańsze.
Auto postawiłem w warsztacie około godziny 11 a o 14 już dzwonili, że gotowe i wszystkie tuleje pasowały.
Znalazłem w internecie wymiary przednich i tylnych tulei do po lifta, znajdę chwilę to wrzucę te rysunki.
Tuleje wymienione, geometria ustawiona, A czy opony będzie dalej zjadać to się okaże. Tuleje zamawiałem w Intercasie, tylne o numerze OE 545803e200, przednia zamówiona o numerze 545803e100 a przyszła 545803e002, po dokladniejszym prześledzeniu katalogu IC i weryfikacji zdjęć wyszło że przednie tuleje w IC są źle opisane więc zamówiłem 545803e002 z nadzieją, że przyjdą właściwe
No niestety przyszły te same, jedyny plus że tańsze.
Auto postawiłem w warsztacie około godziny 11 a o 14 już dzwonili, że gotowe i wszystkie tuleje pasowały.
Znalazłem w internecie wymiary przednich i tylnych tulei do po lifta, znajdę chwilę to wrzucę te rysunki.
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
-
- moja ranga
- Posty: 149
- Wiek: 40
- Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
- Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 309000
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Poniżej zwymiarowane tuleje dolnego wahacza dla Sorento 07-09
- Załączniki
-
- Zastępczo jako pełna tuleje można użyć 545803E002
- 54580-3E100 przednia.jpg (63.17 KiB) Przejrzano 2297 razy
-
- 54580-3E200 tylna.jpg (64.93 KiB) Przejrzano 2297 razy
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
GrzegorzN, to przed liftem tuleje są takie same , skoro dostałeś jeden rodzaj i pasowały , dobrze rozumiem ? Opisz jeszcze w jakiej pozycji są montowane , tylko nie pisz o kryzie .
-
- moja ranga
- Posty: 149
- Wiek: 40
- Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
- Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 309000
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Marek wyszło na to, że przednie tuleje dolnego wahacza przed liftem i po lifcie mają takie same wymiary zewnetrzne, więc pasują idealnie. Różnią się tylko numerem i tym, że w polifcie nie jest to tuleja pełna. Wiadomo, pełna tuleja dłużej wytrzyma no i trochę będzie sztywniej. Co do tulei tylnej to do polifta musi być 545803E200 montujemy tak aby wypełnienie gumowe tulei było w poziomie.
Pierwsze co zauważyłem po wymianie tulei i ustawieniu geometrii to to, że po zaparkowaniu auta ze skreconymi kołami nie stoją one jak w Tatrze i kierownica szybciej odbija.
To czy opony będzie scinało najlepiej będzie widać jak się zrobi sucho, wtedy na oponie są ślady do którego miejsca miała kontakt z asfaltem. Podobnie jak z oponami w motocyklu, widać czy ktoś się wykłada na zakrętach po tym czy opona jest "zamknięta".
Pierwsze co zauważyłem po wymianie tulei i ustawieniu geometrii to to, że po zaparkowaniu auta ze skreconymi kołami nie stoją one jak w Tatrze i kierownica szybciej odbija.
To czy opony będzie scinało najlepiej będzie widać jak się zrobi sucho, wtedy na oponie są ślady do którego miejsca miała kontakt z asfaltem. Podobnie jak z oponami w motocyklu, widać czy ktoś się wykłada na zakrętach po tym czy opona jest "zamknięta".
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Dzięki , zastanawiam się nad diagnozą twojego wahacza , skro jedna tuleja była bardziej miękka , to przy stosowaniu zamienników , nie należało by wymienić wszystkich tulei , żeby były tej samej firmy .
-
- moja ranga
- Posty: 149
- Wiek: 40
- Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
- Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 309000
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Marek, ja kupiłem przednie i tylne tuleje na oba dolne wahacze (komplet) z intercasu producenta KOREA, to są części oryginalne nawet widniały na nich numery oryginalne KIA a logo było zamazane. Wcześniej kupowałem górne wahacze też tego producenta i również były to oryginały.
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
-
- moja ranga
- Posty: 112
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 19:49
- Skąd jesteś: okolice Wroclawia
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: 6C
- Przebieg (km.): 95000
- Inny Samochód: Ford Sierra
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
GrzegorzN pisze:Marek wyszło na to, że przednie tuleje dolnego wahacza przed liftem i po lifcie mają takie same wymiary zewnetrzne, więc pasują idealnie. Różnią się tylko numerem i tym, że w polifcie nie jest to tuleja pełna. Wiadomo, pełna tuleja dłużej wytrzyma no i trochę będzie sztywniej. Co do tulei tylnej to do polifta musi być 545803E200 montujemy tak aby wypełnienie gumowe tulei było w poziomie.
Pierwsze co zauważyłem po wymianie tulei i ustawieniu geometrii to to, że po zaparkowaniu auta ze skreconymi kołami nie stoją one jak w Tatrze i kierownica szybciej odbija.
To czy opony będzie scinało najlepiej będzie widać jak się zrobi sucho, wtedy na oponie są ślady do którego miejsca miała kontakt z asfaltem. Podobnie jak z oponami w motocyklu, widać czy ktoś się wykłada na zakrętach po tym czy opona jest "zamknięta".
Grzegorz jak dalsze odczucia i obserwacje? U ojca zjada opony od wewnętrznej strony.
Szykuje się na wymianę opon i ustawienie geometrii oczywiście po wcześniejszym przejrzeniu zawieszenia i zastanawiam się czy profilaktycznie nie wymienić od razu tych tulei nawet jak będą teoretycznie dobre.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości