Geometria - regulacja pochylenia
Moderator: Moderator
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Geometria - regulacja pochylenia
Czy w Sorento można regulować pochylenie koła (oczywiście osi przedniej)?
edit: właśnie dzwoniłem do ASO Kia i ponoć nie można...
Po lifcie pochylenie kół jest nieco negatywne i chciałbym to zmienić...
Niemcy to regulują... Hmm..
edit: właśnie dzwoniłem do ASO Kia i ponoć nie można...
Po lifcie pochylenie kół jest nieco negatywne i chciałbym to zmienić...
Niemcy to regulują... Hmm..
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Bo Oni się znaja, a nasi .... są doskonali w ździeraniu kasy i niczym wiecej
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Termin regulacji w piatek od rana (przed wyjazdem, oby nic nie zepsuli...)
W firmie Mielcarek, Poznań: http://www.mielcarek-tuning.com.pl/
Ponoć można regulować pochylenie na górnym wahaczu - ale jest mały zakres...
Dzwonię do KIA, mieli mi ok 12 odpowiedzieć
Zobaczmy, czy się znają...
edit:
się nie znają... mówią, że tylko zbieżność...
No to ja zrobią w piątek regulację, a potem do Lee Motors pojadę z dokumentacją i im powiem, ze dupa nie mechanicy są...
A tymczasem trochę teorii:
http://www.mielcarek-tuning.com.pl/obsluga/opony.html
W firmie Mielcarek, Poznań: http://www.mielcarek-tuning.com.pl/
Ponoć można regulować pochylenie na górnym wahaczu - ale jest mały zakres...
Dzwonię do KIA, mieli mi ok 12 odpowiedzieć
Zobaczmy, czy się znają...
edit:
się nie znają... mówią, że tylko zbieżność...
No to ja zrobią w piątek regulację, a potem do Lee Motors pojadę z dokumentacją i im powiem, ze dupa nie mechanicy są...
A tymczasem trochę teorii:
http://www.mielcarek-tuning.com.pl/obsluga/opony.html
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
-
- coś umiem
- Posty: 736
- Wiek: 43
- Rejestracja: piątek, 5 marca 2010, 15:41
- Skąd jesteś: Lubelskie
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: RWD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny/Szampański
- Przebieg (km.): 152000
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Będąc na stacji diagnostycznej ze względu, że cieło mi opony od środka z przodu, mechanik zbadał zbieżność (wyszła źle), po czym wszedł pod auto, postukał popukał i mówi, że luzów nie ma, to ja ucieszony proszę o ustawienie zbieżności a on na to, że w tym aucie ustawia się też kąty, dlatego lepiej by było się umówić na kiedy indziej i zrobić pełną geometrię, niż tylko zbieżność..., wygląda na to, że się da jak się umie
Kia SORENTO EX plus pakiet TOW i LUXURY
Wersja USA
Fuel Economy- 14.5l LPG
Wersja USA
Fuel Economy- 14.5l LPG
- tommy
- wiem wszystko
- Posty: 1615
- Wiek: 55
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
- Skąd jesteś: Węgorzewo
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Pewno że się da. Zauważyłem, że opony mi się ścinają: lewe od środka a prawe od zewnątrz ! Diagnosta podłaczył kompa i wyszły błędy. Tylko trzeba to tego specjalny program mieć a nie wszędzie mają. Ustawił mi geometrie i jest spoko.
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Regulacja pochylenia jest możliwa.
Regulacja odbywa się na tulei mimośrodowej dolnego wahacza.
Jest prosta i szybka.
cyber_Czołg po lifcie dostał pochylenie następujące:
lewe: - 11 minut
prawe: - 9 minut
Zalecana wartość fabryczna: 0 minut
Dopuszczalna różnica strona prawa/lewa: + 15/-15 minut. <- tak mam na wydruku, nie rozumiem tego zapisu...
Przy okazji wykonano zbieżność oraz kontrolę geometrii podwozia, które jest prawidłowa - Czołg prosty
ps. a ASO dupa...
edit:
Regulację pochylenia polecam każdemu, kto robił lift zawieszenia (Beata chyba ma OK, Karl dobrze zrobił).
Geometrię zaleca się sprawdzać (i korygować) raz do roku.
Usługę wykonano w Poznaniu w firmie Mielcarek, w cenie 120 PLN brutto - czas: ok. 1h.
Regulacja odbywa się na tulei mimośrodowej dolnego wahacza.
Jest prosta i szybka.
cyber_Czołg po lifcie dostał pochylenie następujące:
lewe: - 11 minut
prawe: - 9 minut
Zalecana wartość fabryczna: 0 minut
Dopuszczalna różnica strona prawa/lewa: + 15/-15 minut. <- tak mam na wydruku, nie rozumiem tego zapisu...
Przy okazji wykonano zbieżność oraz kontrolę geometrii podwozia, które jest prawidłowa - Czołg prosty
ps. a ASO dupa...
edit:
Regulację pochylenia polecam każdemu, kto robił lift zawieszenia (Beata chyba ma OK, Karl dobrze zrobił).
Geometrię zaleca się sprawdzać (i korygować) raz do roku.
Usługę wykonano w Poznaniu w firmie Mielcarek, w cenie 120 PLN brutto - czas: ok. 1h.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- tommy
- wiem wszystko
- Posty: 1615
- Wiek: 55
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
- Skąd jesteś: Węgorzewo
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Po lifcie trzeba sprawdzić, może ale nie musi się zmienić. Mi tam się zmieniło. Dobrze, ze szybko zauwazyłem bo oponki by zeżarło.
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Ustawienie zbieżności kół - parametry .
Regulacja - bez obciążenia
Zbieżność º - 0º 20' ± 20'
Kąt pochylenia koła - 0º 23' ± 30'
Pochylenie koła , max różnica po prawej i lewej stronie - 30'
Kąt wybiegu - 3º 20' ± 30'
Wybieg max różnica po prawej i lewej stronie - 30'
Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy koła - 12º 6'
Kąt zbieżności tył - ÷ 0º 11' ± 11'
Przesunięcie koła w mm - 45'
Regulacja - bez obciążenia
Zbieżność º - 0º 20' ± 20'
Kąt pochylenia koła - 0º 23' ± 30'
Pochylenie koła , max różnica po prawej i lewej stronie - 30'
Kąt wybiegu - 3º 20' ± 30'
Wybieg max różnica po prawej i lewej stronie - 30'
Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy koła - 12º 6'
Kąt zbieżności tył - ÷ 0º 11' ± 11'
Przesunięcie koła w mm - 45'
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
To ja się nie znam i nie umiem czytać: Kat pochylenia, na ten przykład: 0 st. 23' +/- 30' ?? Toż to 53' lub -7'.
A u mnie było, jak było - patrz powyżej...
A u mnie było, jak było - patrz powyżej...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Dane z programu serwisowego Kia Sorento .
Jeśli Ty nie rozumiesz, to miej Boże w opiece nasze samochody, jak mechanicy dostaną je w swoje ręce.
( Piszę z żalem, bo właśnie mój samochód ma rozebrany silnik na części i stwierdzono, że ktoś próbował kleić moje wtryski silikonem )
Jeśli Ty nie rozumiesz, to miej Boże w opiece nasze samochody, jak mechanicy dostaną je w swoje ręce.
( Piszę z żalem, bo właśnie mój samochód ma rozebrany silnik na części i stwierdzono, że ktoś próbował kleić moje wtryski silikonem )
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Admin pisze:Piszę z żalem bo właśnie mój samochód ma rozebrany silnik na części i stwierdzono , że ktoś próbował kleić moje wtryski silikonem )
normalnie aż się scyzoryk w kieszeni otwiera- co ja gadam, jaki scyzoryk - siekiera
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Czy można zrobić tego ekspertyzę i obwinić sprawcę?
Tyle, że teraz nie wiadomo, czy pierwszy, czy drugi zakład...
Masakra: Adminie, czy faktycznie masz serce rozebrane na części? Że głowica zdjęta itp?
Tyle, że teraz nie wiadomo, czy pierwszy, czy drugi zakład...
Masakra: Adminie, czy faktycznie masz serce rozebrane na części? Że głowica zdjęta itp?
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Napisz potem, proszę, co było robione i ile wyszło.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Geometria - regulacja pochylenia
Nie mogę głośno mówić bo chyba będę musiał kredyt wziąść po cichu ......
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości