Geometria - regulacja pochylenia

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Geometria - regulacja pochylenia

#1 Postautor: cyber_human » środa, 15 września 2010, 09:02

Czy w Sorento można regulować pochylenie koła (oczywiście osi przedniej)?

edit: właśnie dzwoniłem do ASO Kia i ponoć nie można... :(

Po lifcie pochylenie kół jest nieco negatywne i chciałbym to zmienić...

Niemcy to regulują... Hmm..
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

maska

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#2 Postautor: maska » środa, 15 września 2010, 12:02

Bo Oni się znaja, a nasi .... są doskonali w ździeraniu kasy i niczym wiecej :(

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#3 Postautor: cyber_human » środa, 15 września 2010, 12:34

Termin regulacji w piatek od rana (przed wyjazdem, oby nic nie zepsuli...)
W firmie Mielcarek, Poznań: http://www.mielcarek-tuning.com.pl/

Ponoć można regulować pochylenie na górnym wahaczu - ale jest mały zakres...

Dzwonię do KIA, mieli mi ok 12 odpowiedzieć :)
Zobaczmy, czy się znają...

edit:
się nie znają... mówią, że tylko zbieżność...
No to ja zrobią w piątek regulację, a potem do Lee Motors pojadę z dokumentacją i im powiem, ze dupa nie mechanicy są...

A tymczasem trochę teorii:

http://www.mielcarek-tuning.com.pl/obsluga/opony.html
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

MixhaL
coś umiem
coś umiem
Posty: 736
Wiek: 43
Rejestracja: piątek, 5 marca 2010, 15:41
Skąd jesteś: Lubelskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: RWD
Rok: 2003
Kolor: Czarny/Szampański
Przebieg (km.): 152000
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#4 Postautor: MixhaL » piątek, 17 września 2010, 16:31

Będąc na stacji diagnostycznej ze względu, że cieło mi opony od środka z przodu, mechanik zbadał zbieżność (wyszła źle), po czym wszedł pod auto, postukał popukał i mówi, że luzów nie ma, to ja ucieszony proszę o ustawienie zbieżności a on na to, że w tym aucie ustawia się też kąty, dlatego lepiej by było się umówić na kiedy indziej i zrobić pełną geometrię, niż tylko zbieżność..., wygląda na to, że się da jak się umie :)
Kia SORENTO EX plus pakiet TOW i LUXURY
Wersja USA
Fuel Economy- 14.5l LPG

Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1615
Wiek: 55
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#5 Postautor: tommy » sobota, 18 września 2010, 17:38

Pewno że się da. Zauważyłem, że opony mi się ścinają: lewe od środka a prawe od zewnątrz ! Diagnosta podłaczył kompa i wyszły błędy. Tylko trzeba to tego specjalny program mieć a nie wszędzie mają. Ustawił mi geometrie i jest spoko.

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#6 Postautor: cyber_human » poniedziałek, 20 września 2010, 19:40

Regulacja pochylenia jest możliwa.
Regulacja odbywa się na tulei mimośrodowej dolnego wahacza.
Jest prosta i szybka.

cyber_Czołg po lifcie dostał pochylenie następujące:
lewe: - 11 minut
prawe: - 9 minut

Zalecana wartość fabryczna: 0 minut
Dopuszczalna różnica strona prawa/lewa: + 15/-15 minut. <- tak mam na wydruku, nie rozumiem tego zapisu...

Przy okazji wykonano zbieżność oraz kontrolę geometrii podwozia, które jest prawidłowa - Czołg prosty :)

ps. a ASO dupa...

edit:

Regulację pochylenia polecam każdemu, kto robił lift zawieszenia (Beata chyba ma OK, Karl dobrze zrobił).
Geometrię zaleca się sprawdzać (i korygować) raz do roku.

Usługę wykonano w Poznaniu w firmie Mielcarek, w cenie 120 PLN brutto - czas: ok. 1h.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1615
Wiek: 55
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#7 Postautor: tommy » poniedziałek, 20 września 2010, 19:47

Po lifcie trzeba sprawdzić, może ale nie musi się zmienić. Mi tam się zmieniło. Dobrze, ze szybko zauwazyłem bo oponki by zeżarło.

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#8 Postautor: Admin » poniedziałek, 20 września 2010, 20:09

Ustawienie zbieżności kół - parametry .

Regulacja - bez obciążenia
Zbieżność º - 0º 20' ± 20'
Kąt pochylenia koła - 0º 23' ± 30'
Pochylenie koła , max różnica po prawej i lewej stronie - 30'
Kąt wybiegu - 3º 20' ± 30'
Wybieg max różnica po prawej i lewej stronie - 30'
Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy koła - 12º 6'
Kąt zbieżności tył - ÷ 0º 11' ± 11'
Przesunięcie koła w mm - 45'
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#9 Postautor: cyber_human » poniedziałek, 20 września 2010, 20:39

To ja się nie znam i nie umiem czytać: Kat pochylenia, na ten przykład: 0 st. 23' +/- 30' ?? Toż to 53' lub -7'.
A u mnie było, jak było - patrz powyżej...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#10 Postautor: Admin » poniedziałek, 20 września 2010, 20:45

Dane z programu serwisowego Kia Sorento .
Jeśli Ty nie rozumiesz, to miej Boże w opiece nasze samochody, jak mechanicy dostaną je w swoje ręce.

( Piszę z żalem, bo właśnie mój samochód ma rozebrany silnik na części i stwierdzono, że ktoś próbował kleić moje wtryski silikonem )
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#11 Postautor: Murzyn1313 » poniedziałek, 20 września 2010, 20:50

Admin pisze:Piszę z żalem bo właśnie mój samochód ma rozebrany silnik na części i stwierdzono , że ktoś próbował kleić moje wtryski silikonem )


normalnie aż się scyzoryk w kieszeni otwiera- co ja gadam, jaki scyzoryk - siekiera :no :no :no
Obrazek

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#12 Postautor: cyber_human » poniedziałek, 20 września 2010, 21:46

Czy można zrobić tego ekspertyzę i obwinić sprawcę?
Tyle, że teraz nie wiadomo, czy pierwszy, czy drugi zakład...

Masakra: Adminie, czy faktycznie masz serce rozebrane na części? Że głowica zdjęta itp?
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#13 Postautor: Admin » poniedziałek, 20 września 2010, 21:52

Wszystko na kawałeczki , postanowiłem zrobić raz a pożądnie .
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#14 Postautor: cyber_human » poniedziałek, 20 września 2010, 21:54

Napisz potem, proszę, co było robione i ile wyszło.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#15 Postautor: Admin » poniedziałek, 20 września 2010, 21:55

Nie mogę głośno mówić :) bo chyba będę musiał kredyt wziąść po cichu ......
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości