Geometria - regulacja pochylenia

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#16 Postautor: cyber_human » wtorek, 21 września 2010, 00:05

Słuchaj, umówiliśmy się, że będziemy grupą "co, ja tu nie wjadę" ryć gdzieś na drugi, trzeci, czwarty etat, by zarobić na DiffLocki... To się i skapnie na remont - pytanie tylko, co to za biznes robimy...?
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

kwintolp21
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1712
Rejestracja: niedziela, 21 marca 2010, 12:04
Skąd jesteś: Europa
Rok: nie dotyczy
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#17 Postautor: kwintolp21 » piątek, 21 stycznia 2011, 14:41

Pozwolę sobie napisać, chcę na tygodniu będąc w PL zrobić geometrię, zbieżność sprawność i stan zawieszenia ktoś coś poradzi jakieś konkretne uwagi na co zwrócić uwagę, dostałem namiar na stację diagnostyczną w Rudniku nad Sanem dobre opinie moi mechanicy też tam wożą auta...
Strzeżonego Pan Bóg strzeże, spisałem sobie wartości podane przez Admina może jeszcze parę słów?

Awatar użytkownika
gregoryk
To ja
To ja
Posty: 347
Rejestracja: niedziela, 7 listopada 2010, 12:51
Skąd jesteś: Krosno
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: srebrny metalik
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Suzuki
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#18 Postautor: gregoryk » piątek, 21 stycznia 2011, 15:07

Ja kolego kwinto proszę Cię o opinie już po zabiegu, ja od dwóch miesięcy bujam się z przycinaniem przednich opon od wewnętrznej strony mocniej a od zewnętrznej tylko delikatniutko, zawieszenie mam porobione na zero, ciśnienia pilnuję na bieżąco ,pozostało mi tylko ustawić właśnie pochylenie i żaden mechanior nie chcę się odważyć, bo boją się że śruba mimośrodowa zapieczona,, bo kiedyś tam komuś w sorento zaczęli to robić i musieli użyć bosha i wymienić cały wahacz w rezultacie ze grubą kasę. Więc tak jeżdżę od warsztatu do warsztatu aż pewnie w serwisie w Rzeszowie wyląduję :(:( normalnie szok

Awatar użytkownika
wmarkoni
To ja
To ja
Posty: 310
Rejestracja: wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:47
Skąd jesteś: Jastrzębie-Zdrój
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: pewter/grey
Przebieg (km.): 200000
Inny Samochód: Alfa 147/Ford Escape
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#19 Postautor: wmarkoni » niedziela, 23 stycznia 2011, 22:01

Z tymi ćwokami w warsztatach tak już jest. Jak idziesz do gościa to wielki pan mechanik, specjalista od wszystkiego a pokazujesz takiemu zawieszenie i jest zesr..... Następnie zaczyna, że zawalony robotą itp a na koniec wymięka- No wie pan ja tego nie robię bo to jest na drążkach itp.
Przebierańcy a nie mechanicy! Ot co. Spece od wymiany oleju, a i to często spaprają bo filtr jakoś ciężko idzie.
Są też goście z jajem- byłem kiedyś z zawieszeniem w peugeot 405. Jeden się wystraszył a inny powiedział "robię, a czemu miałbym tego nie robić?" . Oczywiście zrobił i to w dodatku profesjonalnie.
Znalezienie gościa , który zrobi zawieszenie w czołgu to też pewnie kwestia czasu i poszukiwań.
Markoni

kwintolp21
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1712
Rejestracja: niedziela, 21 marca 2010, 12:04
Skąd jesteś: Europa
Rok: nie dotyczy
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#20 Postautor: kwintolp21 » poniedziałek, 24 stycznia 2011, 20:03

Dzwoniłem dzisiaj do Rudnika z ciekawości zapytałem jakie mają dane do ustawienia podali dokładnie takiej jak Admin czyli jest ok, czas naprawy około dwóch godzin jeżeli nie będzie problemów np. śrubami ale i na to mają jakiś ekstra sposób :D (ocet? :D) zatem po powrocie zdam relację mam nadzieję iż pozytywną,

prtro
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1227
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 12:27

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#21 Postautor: prtro » poniedziałek, 24 stycznia 2011, 20:08

Tym ekstrasposobem jest palnik,u mnie tak odkręcali zapieczone śruby,a jeśli kotś potrzebował by takieś śruby to mam gdzieś nówkę sztukę.

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#22 Postautor: cyber_human » wtorek, 25 stycznia 2011, 00:19

Ew. Coca Cola vs Pepsi :)

Dobry serwis geometrii: opisałem powyżej, zakład Mielcarka, Pń.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

kwintolp21
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1712
Rejestracja: niedziela, 21 marca 2010, 12:04
Skąd jesteś: Europa
Rok: nie dotyczy
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#23 Postautor: kwintolp21 » wtorek, 25 stycznia 2011, 16:06

cyber_human pisze:Ew. Coca Cola vs Pepsi :)

Dobry serwis geometrii: opisałem powyżej, zakład Mielcarka, Pń.



Jak mi fundniesz lawete to przyjade jechać benzyną to taniej wyjdzie całe nowe zawieszenie i układ kierowniczy kupić z montażem :25

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#24 Postautor: cyber_human » wtorek, 25 stycznia 2011, 21:20

Ja wiem, ale może się ktoś skusi z okolic bliższych...
Podaję ku potomności.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

kwintolp21
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1712
Rejestracja: niedziela, 21 marca 2010, 12:04
Skąd jesteś: Europa
Rok: nie dotyczy
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#25 Postautor: kwintolp21 » środa, 26 stycznia 2011, 13:26

Niestety przejechałem się i wróciłem, w naszym Sorento inne są wartości dla ropy i benzyny i tam niestety nie mieli programu do tego, nie ustawiają ręcznie tylko komputerowo (nie chcieli bawić się ręcznie bo tam jest margines błędu) w przeciągu 14 dni mają dostać aktualizację i wtedy się udam.
Warsztat wygląda bardzo ok jak na warsztat na wsi duża hala w środku nowy CRV i tir chyba scania.

-- niedziela, 20 lutego 2011, 21:44 --

Zatem wczoraj udało mi się zrobić geometrię, zbieżność oraz wyprostować kierownicę...
Mały warsztat z stacją diagnostyczną...
Procedura:
1)Wjazd na podnośnik poluzowanie śrub, sprawdzenie stanu zawieszenia (amortyzatory, sprężyny, gumy,wahacze itd.)
2)Wjazd na halę do przeglądów podłączenie laserów (wyglądają jak młody udarowe) na każdą felgę na to pokrowiec na całe koło (bezpieczeństwo)
i ustawienie auta na regulatorze (blacha która porusza się w 4 strony każde koło)
3)Wprowadzenie danych auta w sterownik pierwszy pomiar tył idealnie przód 1 minuta od normy (dopuszczalne jest pięć) ENTER
auto zaczęło się bujać na lewo i prawo wyskoczył komunikat ready
zostałem zaproszony do :tank1 celem ustawienia prosto kierownicy dla siebie potem, po ustawieniu kolejny test już poprawny w 100%
dokręcenie śrub na kanale
4)Test drive 50zł i do domu....
Jestem bardzo zadowolony i polecam
Oto wizytówka więcej info na PW bo ciężko tam trafić...
obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

Awatar użytkownika
gregoryk
To ja
To ja
Posty: 347
Rejestracja: niedziela, 7 listopada 2010, 12:51
Skąd jesteś: Krosno
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: srebrny metalik
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Suzuki
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#26 Postautor: gregoryk » sobota, 2 kwietnia 2011, 22:27

Panowie w poniedziałek wybieram się na sprawdzenie zawieszenia,zbieżności itd, jeżeli diagnosta byłby kiepsko fachowy jak zaobserwować kąty czy są poprawne, zaznaczam że ta firma z której usług korzystam posługuje się sprzętem komputerowym i programem dla naszej sori, tylko czy program to pokaże czy trzeba zwrócić dodatkowo uwagę na inne rzeczy???
Dziękuję.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#27 Postautor: hunter » środa, 14 listopada 2012, 21:23

Witam.
W zeszłym tygodniu zmieniałem opony na zimowe , obok punktu wymiany opon znajdowała się okręgowa stacja diagnostyczna ,postanowiłem sprawdzić geometrię, gdyż zakładałem nowe opony. Pan diagnosta sprawdził i stwierdził , że geometria jest do bani więc zdecydowałem się na ustawienie. Po wykonaniu w/w czynności wsiadłem w samochód i wykonałem tzw. próbę drogową. Ku mojemu zdziwieniu auto prowadziło się gorzej niż przed regulacją . Wróciłem na stację i poinformowałem Pana Diagnostę , że chyba coś mu nie wyszło, a on oburzony stwierdził ,że jest wszystko OK i ja się nie znam. Miał pecha. Powiedziałem ,ze mu nie odpuszczę
Już tego dnia nie zmieniłem opon , tylko umówiłem się w innym zakładzie na wymianę opon i na geometrię 3D. Wykonałem ją następnego dnia rano - oto jej wyniki:
Obrazek.

Po regulacji pojechałem do Pana Diagnosty i z małpią satysfakcją pokazałem mu wydruk :rules: i zapytałem się kto się na tym nie zna? - trzeba było widzieć jego minę , był na przemian zielony i czerwony , przepraszał i mętnie się tłumaczył. :angry2: Nie dałem się przeprosić - złożyłem na piśmie zażalenie do właściciela stacji na źle wykonana usługę i na to ,że Pan Diagnosta mimo moich wcześniejszych na temat wykonanej regulacji nie pofatygował się ponownie sprawdzić poprawności ustawień - po protu mnie olał. Ponadto zażądałem zwrotu pieniędzy , za 2- krotną regulację geometrii. Właściciel stacji bez żadnych ale przyznał mi rację , przeprosił za całą sytuację i zwrócił żądaną kwotę .
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

jacek2
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 591
Wiek: 56
Rejestracja: poniedziałek, 7 marca 2011, 10:36
Skąd jesteś: Kłodzko
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 90
Inny Samochód: hyundai ix 35
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#28 Postautor: jacek2 » czwartek, 15 listopada 2012, 07:38

Potwierdza się tylko jedno..... trzeba pilnować swojego i nie dać się zrobić w przysłowiowe jajo :angry:
------JK, 2,5 CRDI 4x4 2005r

kapkar
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2010, 13:34
Skąd jesteś: małopolska
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: czarny
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#29 Postautor: kapkar » niedziela, 23 grudnia 2012, 16:54

ostatnio po drobnych naprawach na wahaczach przednich (tuleje) robiłem geometrię, zależało mi z dwu powodów - po pierwsze pomiar i ustawienie po tych remontach i po drugie nowe opony (BFGoodrich slalom) nie chcę aby ścinało. Po regulacji prawie wszystko dobrze tylko Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy koła wyszedł 10.54 przy zalecanych o ile pamietam 12.04 (12 z czymś). Ponoć tego się nie da zmienić.. hm... prawda czy nie? nie miałem jesscze z tym styczności...

kotlet2009
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 76
Wiek: 41
Rejestracja: wtorek, 15 stycznia 2013, 15:49
Skąd jesteś: Koszalin
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: Chrysler 300C
Twoje poprzednie Sorento: Kia Sorento 3,5 v6 rok 2003 ...
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#30 Postautor: kotlet2009 » środa, 25 września 2013, 09:21

Witam.
Przed zmianą opon na nowe zimowe chcę ustawić geometrię kół ponieważ po wjechaniu w dziurę coś się gibło i jak jadę prosto to kierownica jest delikatnie skręcona w lewo (2-3 mm)...
W koszalinie ustawienie geometri wraz z kątami itp.. wycenili na 240 złotych netto i moje pytanie czy to jest dobra cena?

Powiedzieli że to maksymalna cena bo jak nie będzie czegoś do zrobienia to cena będzie proporcjonalnie mniejsza...np.ustawienie zbierzności 60 zł za jedną oś..
Kotlet2009


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości