Geometria - regulacja pochylenia

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Edek112
coś umiem
coś umiem
Posty: 665
Wiek: 34
Rejestracja: niedziela, 16 kwietnia 2017, 00:42
Skąd jesteś: Garbatka letnisko
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 248000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#106 Postautor: Edek112 » poniedziałek, 22 stycznia 2018, 20:01

Czytałem. Sprężyn nie wymieniłem, amory wymieniłem bodajże w październiku :hmm: zamienię przód na tył i tyle. Tak myślałem że przód szybciej się skończy ale coś szybko się kończy :roftl: Opony 7msc a przód w porównaniu do tyłu jest naprawdę zjechany. Kurcze kiedy to się stało.... :confused:

Awatar użytkownika
sztaba
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1895
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
Skąd jesteś: Suwałki
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: zmota
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#107 Postautor: sztaba » poniedziałek, 22 stycznia 2018, 20:09

A nie myślicie że to może być problem z oponami :hmm: większość z nas ma lub miała ten problem,większość z nas jeździ na oponach A/T.Ja w klekocie też miałem A/T i było tak samo.Teraz kupiłem czarnule na oponach letnich(z 2014 roku) i na nich nie ma takiego śladu zużycia jak na A/T.Może właśnie problem leży w oponach :hmm:
K up
I nne
A uto

Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia :tup:

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#108 Postautor: hawerek » poniedziałek, 22 stycznia 2018, 20:13

Jak zauważyłeś to też borykam się z tym problemem. Geometria ok a oponki zcina. Może faktycznie problem polega, że tuleje wahacza dolnego są całe ale już za miękkie i mają za duży zakres ruchu. I wtedy przy skrętach zmienia się nadmiernie geometria :confused:
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Awatar użytkownika
Edek112
coś umiem
coś umiem
Posty: 665
Wiek: 34
Rejestracja: niedziela, 16 kwietnia 2017, 00:42
Skąd jesteś: Garbatka letnisko
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 248000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#109 Postautor: Edek112 » poniedziałek, 22 stycznia 2018, 20:16

Ja za bardzo nie mam porównania. Jak kupiłem sorcie to były zwykle opony i równomiernie zjechane nie wiem z którego roku , po 2msc zmieniłem na A/T.

Awatar użytkownika
sztaba
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1895
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
Skąd jesteś: Suwałki
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: zmota
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#110 Postautor: sztaba » poniedziałek, 22 stycznia 2018, 20:59

Widzisz,jednak coś w tym może być :hmm:
K up
I nne
A uto

Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia :tup:

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#111 Postautor: krzysiek ardie » poniedziałek, 22 stycznia 2018, 21:13

Jeżeli chodzi o opony AT to ten typ tak ma, ja pompuję zgodnie z zaleceniem producenta opon 2,6 na koło i trochę jakby mniej żarło.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
Edek112
coś umiem
coś umiem
Posty: 665
Wiek: 34
Rejestracja: niedziela, 16 kwietnia 2017, 00:42
Skąd jesteś: Garbatka letnisko
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 248000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#112 Postautor: Edek112 » poniedziałek, 22 stycznia 2018, 21:20

Ja pompuje na 2.4 jak jest na wlepie w sorci.

Konto usunięte

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#113 Postautor: Konto usunięte » wtorek, 23 stycznia 2018, 20:45

sztaba pisze:A nie myślicie że to może być problem z oponami :hmm: większość z nas ma lub miała ten problem,większość z nas jeździ na oponach A/T.Ja w klekocie też miałem A/T i było tak samo.Teraz kupiłem czarnule na oponach letnich(z 2014 roku) i na nich nie ma takiego śladu zużycia jak na A/T.Może właśnie problem leży w oponach :hmm:


Ja to myślę, że problemem jest niezależne przednie zawieszenie.... :kwink:


i profil opony at, znaczy przekrój....
budowa_opony.jpg
budowa_opony.jpg (12.31 KiB) Przejrzano 2104 razy

no weźmy taką zwykłą oponę, to....końcówka bieżnika i ten "bark" jest zaokrąglony a w AT to bardziej prostokąt...coś jak to
band-doorsnee.gif
band-doorsnee.gif (53.74 KiB) Przejrzano 2104 razy

No i się zdziera :)
Tak sobie gdybam :hmm:

GrzegorzN
moja ranga
moja ranga
Posty: 149
Wiek: 40
Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 309000
Inny Samochód: Ford Mondeo
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#114 Postautor: GrzegorzN » środa, 24 stycznia 2018, 07:08

Ja mam zwykle opony i też zdziera, więc nie zwalał bym tego na opony. Wczoraj udało mi się popuścić wszystkie śruby przy wahaczach a dziś autko idzie na wymianę tulek w dolnych wahaczach.
Tuleje wymienione, geometria ustawiona, A czy opony będzie dalej zjadać to się okaże. Tuleje zamawiałem w Intercasie, tylne o numerze OE 545803e200, przednia zamówiona o numerze 545803e100 a przyszła 545803e002, po dokladniejszym prześledzeniu katalogu IC i weryfikacji zdjęć wyszło że przednie tuleje w IC są źle opisane więc zamówiłem 545803e002 z nadzieją, że przyjdą właściwe :love:
No niestety przyszły te same, jedyny plus że tańsze.
Auto postawiłem w warsztacie około godziny 11 a o 14 już dzwonili, że gotowe i wszystkie tuleje pasowały.
Znalazłem w internecie wymiary przednich i tylnych tulei do po lifta, znajdę chwilę to wrzucę te rysunki.
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
Obrazek

GrzegorzN
moja ranga
moja ranga
Posty: 149
Wiek: 40
Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 309000
Inny Samochód: Ford Mondeo
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#115 Postautor: GrzegorzN » czwartek, 25 stycznia 2018, 10:29

Poniżej zwymiarowane tuleje dolnego wahacza dla Sorento 07-09
Załączniki
54580-3E100 przednia.jpg
Zastępczo jako pełna tuleje można użyć 545803E002
54580-3E100 przednia.jpg (63.17 KiB) Przejrzano 2042 razy
54580-3E200 tylna.jpg
54580-3E200 tylna.jpg (64.93 KiB) Przejrzano 2042 razy
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#116 Postautor: Marek » czwartek, 25 stycznia 2018, 15:57

GrzegorzN, to przed liftem tuleje są takie same , skoro dostałeś jeden rodzaj i pasowały , dobrze rozumiem ? Opisz jeszcze w jakiej pozycji są montowane , tylko nie pisz o kryzie . :)

GrzegorzN
moja ranga
moja ranga
Posty: 149
Wiek: 40
Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 309000
Inny Samochód: Ford Mondeo
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#117 Postautor: GrzegorzN » czwartek, 25 stycznia 2018, 17:55

Marek wyszło na to, że przednie tuleje dolnego wahacza przed liftem i po lifcie mają takie same wymiary zewnetrzne, więc pasują idealnie. Różnią się tylko numerem i tym, że w polifcie nie jest to tuleja pełna. Wiadomo, pełna tuleja dłużej wytrzyma no i trochę będzie sztywniej. Co do tulei tylnej to do polifta musi być 545803E200 montujemy tak aby wypełnienie gumowe tulei było w poziomie.
Pierwsze co zauważyłem po wymianie tulei i ustawieniu geometrii to to, że po zaparkowaniu auta ze skreconymi kołami nie stoją one jak w Tatrze i kierownica szybciej odbija.
To czy opony będzie scinało najlepiej będzie widać jak się zrobi sucho, wtedy na oponie są ślady do którego miejsca miała kontakt z asfaltem. Podobnie jak z oponami w motocyklu, widać czy ktoś się wykłada na zakrętach po tym czy opona jest "zamknięta".
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#118 Postautor: Marek » czwartek, 25 stycznia 2018, 21:06

Dzięki , zastanawiam się nad diagnozą twojego wahacza , skro jedna tuleja była bardziej miękka , to przy stosowaniu zamienników , nie należało by wymienić wszystkich tulei , żeby były tej samej firmy .

GrzegorzN
moja ranga
moja ranga
Posty: 149
Wiek: 40
Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 309000
Inny Samochód: Ford Mondeo
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#119 Postautor: GrzegorzN » czwartek, 25 stycznia 2018, 21:18

Marek, ja kupiłem przednie i tylne tuleje na oba dolne wahacze (komplet) z intercasu producenta KOREA, to są części oryginalne nawet widniały na nich numery oryginalne KIA a logo było zamazane. Wcześniej kupowałem górne wahacze też tego producenta i również były to oryginały.
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
Obrazek

michaUU
moja ranga
moja ranga
Posty: 112
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 19:49
Skąd jesteś: okolice Wroclawia
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: 6C
Przebieg (km.): 95000
Inny Samochód: Ford Sierra
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#120 Postautor: michaUU » wtorek, 6 marca 2018, 15:56

GrzegorzN pisze:Marek wyszło na to, że przednie tuleje dolnego wahacza przed liftem i po lifcie mają takie same wymiary zewnetrzne, więc pasują idealnie. Różnią się tylko numerem i tym, że w polifcie nie jest to tuleja pełna. Wiadomo, pełna tuleja dłużej wytrzyma no i trochę będzie sztywniej. Co do tulei tylnej to do polifta musi być 545803E200 montujemy tak aby wypełnienie gumowe tulei było w poziomie.
Pierwsze co zauważyłem po wymianie tulei i ustawieniu geometrii to to, że po zaparkowaniu auta ze skreconymi kołami nie stoją one jak w Tatrze i kierownica szybciej odbija.
To czy opony będzie scinało najlepiej będzie widać jak się zrobi sucho, wtedy na oponie są ślady do którego miejsca miała kontakt z asfaltem. Podobnie jak z oponami w motocyklu, widać czy ktoś się wykłada na zakrętach po tym czy opona jest "zamknięta".


Grzegorz jak dalsze odczucia i obserwacje? U ojca zjada opony od wewnętrznej strony.
Szykuje się na wymianę opon i ustawienie geometrii oczywiście po wcześniejszym przejrzeniu zawieszenia i zastanawiam się czy profilaktycznie nie wymienić od razu tych tulei nawet jak będą teoretycznie dobre.


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości