Geometria - regulacja pochylenia

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
sztaba
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1895
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
Skąd jesteś: Suwałki
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: zmota
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#76 Postautor: sztaba » sobota, 20 stycznia 2018, 18:36

Chyba ten typ tak ma :hmm: w moim klekocie po prawie dwóch latach użytkowania też było lekko widać zjechanie opon po bokach.Opony zakładałem nowe zaraz po zakupie Soriny.
K up
I nne
A uto

Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia :tup:

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#77 Postautor: vokal » sobota, 20 stycznia 2018, 18:38

Mi też cięło zewnętrzny przód, ale po zrobieniu liftu 2".
Ustawiałem geometrę ze 3 razy, ale nic nie pomagało.
Teraz, po kilku latach, sprężyny się ułożyły i już nie tnie :idn:
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

GrzegorzN
moja ranga
moja ranga
Posty: 149
Wiek: 40
Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 309000
Inny Samochód: Ford Mondeo
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#78 Postautor: GrzegorzN » sobota, 20 stycznia 2018, 20:26

U mnie zauważyłem, że jak skręcam obojętnie w którą stronę to obie przednie opony dołem są zawinięte pod auto, przy cofaniu jest na odwrót. Co jadę na geometrię to po założeniu laserów na koła mówią że jest wszystko ok. a po ich ściągnięciu wjeżdżam na płytę ruchomą i po najechaniu na nią przodem cały przód ucieka w bok. Jak by coś gdzieś się naprężało i jak by coś było nie tak z kątami skrętu.
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#79 Postautor: Marek » sobota, 20 stycznia 2018, 22:03

Sprawdzałeś zawieszenie ?

GrzegorzN
moja ranga
moja ranga
Posty: 149
Wiek: 40
Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 309000
Inny Samochód: Ford Mondeo
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#80 Postautor: GrzegorzN » sobota, 20 stycznia 2018, 22:25

Marek, tak jak pisałem wcześniej diagnosta obstawia tylne tuleje dolnego wahacza, ale zaznaczył że nie są zerwane tylko że mają duży zakres pracy albo ktoś wcześniej je wymieniał i odwrotnie wcisną, stąd moje pytanie jak powinny być wciśnięte I czy ewentualnie można kupić takie tuleje pełne. W innych miejscach brak jakichkolwiek luzów a w zawieszeniu nic nie stuka.
Przekładnie miałem regenerowaną i przy okazji nowe drążki i końcówki a górne wahacze już wymienione bo stukały na swożniach.
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#81 Postautor: Marek » sobota, 20 stycznia 2018, 22:37

Sprawdziłem w Inter Cars i tuleje dolnego wahacza są pełne , takie same tył i przód .

GrzegorzN
moja ranga
moja ranga
Posty: 149
Wiek: 40
Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 309000
Inny Samochód: Ford Mondeo
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#82 Postautor: GrzegorzN » sobota, 20 stycznia 2018, 22:42

Ja mam wersję po lifcie i z tego co wiem to wahacze dolne przed listem są inne, górne również bo już jedzilem do IC wymieniać. A dziś jak byłem na stacji diagnostycznej pod autem to widziałem że nie jest to tuleja pełna, przednia i owszem ale nie jestem pewien czy będzie taka sama średnica. Zaraz poszukam numeru w katalogu IC tulei jaką mam u siebie bo dziś zamawiałem

O i już jest nawet w opisie ma że to tylna: 54580-3E200
Ostatnio zmieniony sobota, 20 stycznia 2018, 22:43 przez GrzegorzN, łącznie zmieniany 1 raz.
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#83 Postautor: Marek » sobota, 20 stycznia 2018, 22:42

Sprawdziłem w Inter Cars i tuleje dolnego wahacza są pełne , takie same tył i przód .

GrzegorzN
moja ranga
moja ranga
Posty: 149
Wiek: 40
Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 309000
Inny Samochód: Ford Mondeo
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#84 Postautor: GrzegorzN » sobota, 20 stycznia 2018, 22:52

W po lifcie na 100% przednia i tylna tuleja jest inna, w poście powyżej dodalem numer OE tylnej tulei. Dane katalogu IC poruwnywałem z danymi ze strony sklepkia.pl
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
Obrazek

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#85 Postautor: Farmer1971 » sobota, 20 stycznia 2018, 23:37

W polifcie, tak jak piszesz tuleje są różne z przodu i z tyłu. Przednia ma numer 545803E100 a tylna 545803E200. Jak wymieniałem u mnie, to ustawione były na krzyż- przednia w pionie a tylna w poziomie.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#86 Postautor: Marek » sobota, 20 stycznia 2018, 23:44

U mnie wychodzi pod dwoma numerami taka sama tuleja , i jednak nie są pełne , czyli wzmocnieniem zakładamy w kierunku pracy czyli do sworznia . Możesz zobaczyć w całym wahaczu . A druga pionowo .

GrzegorzN
moja ranga
moja ranga
Posty: 149
Wiek: 40
Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 309000
Inny Samochód: Ford Mondeo
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#87 Postautor: GrzegorzN » sobota, 20 stycznia 2018, 23:45

Farmer dzieki za info, ale czy nie jest tak że przednie są pełne? Normalnie się zakręciłem bo dopiero co dziś byłem pod autem i przednia tuleja wyglądała na pełną a tylnamiala tylko dwa łączenia. Jak diagnosta sprawdzał na ruchomej płycie list to przednia tuleja praktycznie się nie ruszyła a tylna latała lewo-prawo, ale z tego co widziałem to łączenia gumowe były w pionie i nawet nie były sparciałe z tąd domysły diagnosty że może są odwrotnie wsadzone. Jak znajde jutro chwilę to zrobię fotki tulei.
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
Obrazek

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#88 Postautor: Farmer1971 » sobota, 20 stycznia 2018, 23:58

U mnie obydwie stare i nowe miały łączenia tylko w jednej płaszczyźnie. A padła też tylko tylna, ale wymieniłem obydwie.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

GrzegorzN
moja ranga
moja ranga
Posty: 149
Wiek: 40
Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 309000
Inny Samochód: Ford Mondeo
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#89 Postautor: GrzegorzN » niedziela, 21 stycznia 2018, 00:01

Czyli tylna powinna być w poziomie?
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
Obrazek

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#90 Postautor: Farmer1971 » niedziela, 21 stycznia 2018, 00:07

Z tego, co pamiętam, to tak.
Tu masz zdjęcie przedniej tulei:
tuleje.jpg
tuleje.jpg (344.05 KiB) Przejrzano 1911 razy
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości