Geometria - regulacja pochylenia

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
GrzegorzN
moja ranga
moja ranga
Posty: 149
Wiek: 40
Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 309000
Inny Samochód: Ford Mondeo
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#121 Postautor: GrzegorzN » wtorek, 6 marca 2018, 23:52

Cześć, jak na razie jest wszystko ok. Auto zachowuje się normalnie, na oponach nie widać aby zdzieranie od zewnątrz postępowało.
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
Obrazek

michaUU
moja ranga
moja ranga
Posty: 112
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 19:49
Skąd jesteś: okolice Wroclawia
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: 6C
Przebieg (km.): 95000
Inny Samochód: Ford Sierra
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#122 Postautor: michaUU » środa, 7 marca 2018, 13:53

Dzięki za odpowiedź Grzegorz :beer:

GrzegorzN pisze:Marek wyszło na to, że przednie tuleje dolnego wahacza przed liftem i po lifcie mają takie same wymiary zewnetrzne, więc pasują idealnie. Różnią się tylko numerem i tym, że w polifcie nie jest to tuleja pełna. Wiadomo, pełna tuleja dłużej wytrzyma no i trochę będzie sztywniej. Co do tulei tylnej to do polifta musi być 545803E200 montujemy tak aby wypełnienie gumowe tulei było w poziomie.
Pierwsze co zauważyłem po wymianie tulei i ustawieniu geometrii to to, że po zaparkowaniu auta ze skreconymi kołami nie stoją one jak w Tatrze i kierownica szybciej odbija.
To czy opony będzie scinało najlepiej będzie widać jak się zrobi sucho, wtedy na oponie są ślady do którego miejsca miała kontakt z asfaltem. Podobnie jak z oponami w motocyklu, widać czy ktoś się wykłada na zakrętach po tym czy opona jest "zamknięta".

Auto po trzepakach, wymieniam dwa górne wahacze i wszystkie tuleje dolnych.

Mam jeszcze pytanko o tuleje przednich wahaczy dolnych.

Po VINie do mojego polifta wychodzą:
- Tylne tuleje 545803e200 = J40336 w inter-carsie i te mają na stanie.
- przednie: 545803e100 = J40337 w inter-carsie, ale nie mają ich na stanie :/ Ale z tego co zrozumiałem to pasują zamiast nich tuleje od przedlifta 545803E000 = J40322
I te przednie z przedlifta pasują na 100% jak przednie do polifta? Różnią się tylko tym, że są pełne więc będzie trochę bardziej twardo?

EDIT: Zamówiłem tuleje z OYODO które podpinają sie po numerze polifta i te z przedlifta z CARS-a, jutro przyjdą to powinna być jasność.

GrzegorzN
moja ranga
moja ranga
Posty: 149
Wiek: 40
Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 309000
Inny Samochód: Ford Mondeo
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#123 Postautor: GrzegorzN » środa, 7 marca 2018, 20:50

MichaUU,
Wyszły Ci numery OE takie same jak u mnie.
W wcześniejszych postach wkleiłem wymiary tulei, jak odbierzesz zamówione to możesz porównać przed wymianą co by nie było że nie pasują a auto rozebrane.
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
Obrazek

Awatar użytkownika
BOGU
Off-Road
Off-Road
Posty: 850
Wiek: 41
Rejestracja: niedziela, 26 sierpnia 2018, 12:34
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 193000
Has thanked: 15 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#124 Postautor: BOGU » czwartek, 30 września 2021, 19:11

Witam. Odświeżam temat ,żeby mieć pewność co do tulei dolnego wahacza. Po wymianie praktycznie wszystkiego dalej nie można ustawić zbieżności,po ustawieniu i przejechaniu 1km gubi ją i jest meksyk stoi jak Tatra. A wiec ,czy tylne tuleje które są niepełne mają być wciśnięte w pionie czy poziomie??? :hmm:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#125 Postautor: Marek » czwartek, 30 września 2021, 21:04

Nie napisałeś czym w pionie a czym w poziomie. :) To może tak, tylna tuleja. Otwory maja być na górze i dole a wypełnienia po lewej i prawej do ramienia. Przednia tuleja odwrotnie.

tabast
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 12 times
Been thanked: 14 times

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#126 Postautor: tabast » czwartek, 30 września 2021, 21:12

U mnie było jakoś tak :

IMG_20200619_194305.jpg
IMG_20200619_194305.jpg (203.65 KiB) Przejrzano 2752 razy



IMG_20200619_194249.jpg
IMG_20200619_194249.jpg (123.96 KiB) Przejrzano 2752 razy

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#127 Postautor: Panicz » czwartek, 30 września 2021, 21:37

U mnie też nie szło wyregulować kątów. Podpiłowałem parę mm otwory w ramię. Wcześniej nie mogłem przekręcić śruby mimośrodowej do końca jej regulacji. Po podpiłowaniu mogłem regulować ją w pełnym zakresie.
Myślałem już że moje Sorento jest jakieś krzywe, ale widzę że nie tylko ja miałem ten problem.

Awatar użytkownika
BOGU
Off-Road
Off-Road
Posty: 850
Wiek: 41
Rejestracja: niedziela, 26 sierpnia 2018, 12:34
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 193000
Has thanked: 15 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#128 Postautor: BOGU » czwartek, 30 września 2021, 22:03

Dzięki wielkie panowie za info i foty. Co do piłowania, to podkładki jak i cała reszta kupione w ASO były o milimetr szersze i trzeba było je szlifować do rozmiaru starych.Sory Marku za brak precyzji w opisie :love: Piszesz Marku że przednia odwrotnie, tylko że przednia z tego co wiem została mi włożona pełna a tył niepełne. Czyli wszystkie cztery tuleje są niepełne???

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#129 Postautor: Marek » czwartek, 30 września 2021, 22:10

Oryginalnie tak, ale w zamiennikach bywają pełne. W tedy są bardziej twarde, lub zdarzają się takie w których otwory są zasłonięte taką cienką gumką. Taki błąd w produkcji , ale rzadki.

tabast
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 12 times
Been thanked: 14 times

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#130 Postautor: tabast » czwartek, 30 września 2021, 22:39

A może to tylny dyfer " tańczy" na tulejach ? :think:
Skoro po przejechaniu pewnego dystansu się wszystko przestawia.

Awatar użytkownika
BOGU
Off-Road
Off-Road
Posty: 850
Wiek: 41
Rejestracja: niedziela, 26 sierpnia 2018, 12:34
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 193000
Has thanked: 15 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#131 Postautor: BOGU » piątek, 1 października 2021, 06:09

Dzięki jeszcze raz. Problem powstał po wymianie tulei itd. wcześniej było dobrze. :beer: Ogólnie myślałem nad poliuretanem, ale odradzono mi temat ze wzglądu na skrzypienie ,piski , twardość.

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#132 Postautor: Student_x » czwartek, 16 grudnia 2021, 17:59

vokal pisze:Na to wygląda.
U mnie (auto ze stycznia 2003) już są różne śruby, Twoje z września 2002 ma obie takie same.


Siema. Słuchaj widzę że bardzo dawno temu przerabiałem temat tulei na wahaczach. Czytasz możliwość lub czy ktoś ma możliwość sprawdzenia mi po VINie , jakie śruby do wahacza potrzebuje i podkładki i jakie tuleje? Bo z tego co widzę to 2002 rok ma co innego a 2003r. Co innego. Tuleje też mają różne wymiary. A właśnie na przeglądzie mi wyszło że już zaraz , ale bardziej na wiosnę trzeba by to zrobić.
Więc potrzebował bym wiedzy co z jakimi nr. I ile kupić którego żeby to zrobić porządnie. Wiesz może kto robi pełne , twarde tuleje na dolny wahacz?
VIN - KNEJC 5215 3507 9565
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

jacentic
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 38
Rejestracja: sobota, 4 stycznia 2014, 14:56
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 3.5 V6 (280KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Rok: 2008
Kolor: czarny LX
Przebieg (km.): 130
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#133 Postautor: jacentic » czwartek, 7 lipca 2022, 09:38

Czy ktoś z kolegów może polecić warsztat z ustawianiem zbieżności bo scina mi opony przednie, a diagnosta poprzednio zapewniał że udało mu się ustawić, /ul. Mogilska/, niepowiem wszystko odbyło się miło, gdyby tylko umiał ustawiać. Zmieniłem opony i chciałbym pojeździć.
Pacjent to poliftowy 3.3 automat z 2008, zagazowany Sorento 1. Pozdrawiam.
Panie, uwolnij mnie od pychy,
która jest źródłem wszystkich grzechów.

tabast
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 12 times
Been thanked: 14 times

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#134 Postautor: tabast » czwartek, 7 lipca 2022, 12:14

https://sznajder-serwis.pl/
Po wymianie tulei wahaczy i mimośrodów zrobili mi pełną geometrię.
Pogranicze Kraków-Wieliczka

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#135 Postautor: Student_x » sobota, 23 lipca 2022, 21:40

A.sruby na wahaczach są ruchliwe? Bo wiemy doskonale że stoją i trzeba ciąć jak tuleje się wymienia. Bez tego nic nie zrobisz. Ja wymieniałem całe wahacze , bo łatwiej potem wyciąć tuleje jak się potnie wahacze. I z ustawieniem potem na geometrii nie było większego problemu.
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości