Oporne toczenie

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
iksio
jestem
jestem
Posty: 9
Rejestracja: środa, 4 marca 2020, 10:17
Skąd jesteś: Łódzkie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

Oporne toczenie

#1 Postautor: iksio » niedziela, 19 kwietnia 2020, 12:28

Mam wrażenie że moja Kia jakoś opornie się toczy. Nie wiem czy to normalny stan. Wydawałoby się że lekkiej górki taki ciężki samochód będzie się toczyć i toczyć. Ale on dość szybko zwalnia. Wręcz czuje się jakby hamował. Do tej pory jeździłem Toyotą Avensis i różnica jest ogromna. Tam gdzie w Toyocie wrzucałem luz i toczyłem w sprzyjającym terenie 2-3 km teraz jest zupełnie niewykonalne... Jakie macie doświadczenia w tym względzie?

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Oporne toczenie

#2 Postautor: Mucha » niedziela, 19 kwietnia 2020, 13:11

Jaka masz skrzynie biegów? Może to wskazywać na blokujące sie hamulce przednie lub tylne lub ręczny. Możesz mieć zajechane przednie łożyska, krzyżaki na wałach, łożyska na moście. Jest trochę opcji. W ostateczności możesz mieć Toda i różnej wielkości koła przód tył i naprężenia też mogą hamować auto.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Adam73
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 974
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
Skąd jesteś: Zgierz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 181300
Has thanked: 134 times
Been thanked: 40 times
Kontaktowanie:

Re: Oporne toczenie

#3 Postautor: Adam73 » niedziela, 19 kwietnia 2020, 13:38

Blokujące hamulce czy też zajechane łożyska łatwo zdiagnozować, wystarczy po dłuższej jeździe sprawdzić felgi.
A porównanie Kii do Toyoty ma się nijak z tego powodu, że w Kii masz dwa wały na obie osie co skutkuje dodatkowym oporem (praw fizyki Pan nie zmienisz :kwink:)
14.11.2019 założony podtlenek gazu ( Lepszy Power Gamoniu ) :kwink:
Obrazek
06.04.2021 opony Radar Renegade R7 M/T 245/75R16
04.08.2023 lift 2" :tup:

iksio
jestem
jestem
Posty: 9
Rejestracja: środa, 4 marca 2020, 10:17
Skąd jesteś: Łódzkie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

Re: Oporne toczenie

#4 Postautor: iksio » niedziela, 19 kwietnia 2020, 17:08

Diesel, manualna skrzynia biegów.
Mam też TODa ale na luzie chyba by nie oddziaływał?
Dwa wały, ok, ale masa powinna robić swoje a ona hamuje gdy jadę z górki. Wydawało mi się że powinno się wyrównać. Jak dla mnie zbyt mocno czuć różnicę by to było naturalne. Nie chce mi się wierzyć że kręcący się wał przedni robi taką różnicę.
Tak swoją drogą. Czy da się coś ustalić po prostu kręcąc ręką koło na podnośniku? Sorki za głupie pytanie, nie jestem mechanikiem a teraz takie czasy że trzeba sobie zacząć radzić samemu...

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Oporne toczenie

#5 Postautor: Mucha » niedziela, 19 kwietnia 2020, 17:24

Tak, przedewszystkim sprawdź czy każde koło kręci się w miarę swobodnie, później naciśnij hamulec i znowu zakręć. I tak każde koło, plus z tyłu jeszcze zaciagnij ręczny i odpuść.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
niki00
moja ranga
moja ranga
Posty: 130
Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
Skąd jesteś: Legnica
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 999999
Inny Samochód: radiowóz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Oporne toczenie

#6 Postautor: niki00 » piątek, 21 października 2022, 12:14

Wiem, że temat stary, ale napiszę swoje doświadczenie. Auto Czołg z 2004 2,5 diesel, skrzynia automat 5 biegowy ale nie tiptronic. Wymieniałem olej w skrzyni biegów w/g tej uproszczonej procedury serwisowej, czyli spuszczenie starego i wlanie nowego tyle ile się spouscilo. Popełniłem jeden błąd. Wlałem tyle oleju ile spuściłem ale... Spuszczony był ciepły, wlany zimny. Okazuje się, że ciepły zajmuje większą objętość. W efekcie auto wyraźnie z oporem przyspieszało, i zwalniało po odpuszczeniu gazu jakby miało za niskie ciśnienie w kołach. Albo jakby hamulce blokowały. Poziom oleju na bagnecie przy rozgrzanym minimalnie przekroczony. Bardzo pomogło ponowne spuszczenie oleju ze skrzyni i zalanie go bez jakichś 200ml. Czyli odrobinkę mniej. Spalanie na trasie w stosunku do wcześniejszej sytuacji spadło z 10 do 8 litrów. Z boksem na dachu. A z półtorej tonową przyczepą kempingowa mieści się w dyszce.

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Oporne toczenie

#7 Postautor: Student_x » sobota, 22 października 2022, 07:17

Minimalnie wyższy stan, jak piszesz te 200ml nie powinien dawać takich objawów :think:
Te wartości na bagnecie są tak jak by delikatnie mówiąc lekko umowne. 200ml to jak kropla w morzu. No ale.skoro mówisz że jest lepiej :think:
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Oporne toczenie

#8 Postautor: Panicz » sobota, 22 października 2022, 14:43

Jak wlałem u siebie za dużo oleju do skrzyni to ciekło z uszczelniacza, ale tylko w upalne dni albo po długiej jeździe. Po spuszczeniu do odpowiedniej ilości cieknąć przestało. Oporów, różnicy w jeździe nie zauważyłem.


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości