Macie patent na śruby wahacza dolnego..?

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
KumaN
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 35
Wiek: 41
Rejestracja: piątek, 6 grudnia 2013, 22:53
Skąd jesteś: Legnica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento III
Silnik: 3.3 GDI 4WD (294 KM) Sorento2
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2017
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 130000
Twoje poprzednie Sorento: EX 2007r, srebrne 3.3 LPG Vialle V gen.
Kontaktowanie:

Re: Macie patent na śruby wahacza dolnego..?

#16 Postautor: KumaN » poniedziałek, 14 października 2019, 15:20

Mechanik walczył większość dnia i do tulei nawet nie dotarł bo wymienił tylko jedno łożysko... ;-D zamówiłem zestaw śrubowy do wypychania i powalczę może w Sobotę

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Macie patent na śruby wahacza dolnego..?

#17 Postautor: rudi_pl » poniedziałek, 14 października 2019, 18:17

Marek pisze:Cholercia, ostatnio się podpiąłem pod temat akumulatora, po tygodniu padł ...



Rudi pl , pisałem żeby tego tematu nie czytać . :)


To może bez komentarza ...
Załączniki
20191014_181402-512x288.jpg
20191014_181402-512x288.jpg (75.55 KiB) Przejrzano 2252 razy
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Sorento3.3
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 32
Wiek: 46
Rejestracja: poniedziałek, 5 sierpnia 2019, 22:37
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 212000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Macie patent na śruby wahacza dolnego..?

#18 Postautor: Sorento3.3 » wtorek, 15 października 2019, 21:31

Kupywalem te śruby w ASO kia malibu. Koszt oryginału z podkładkami na stronę wyszedł 120zl.

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Macie patent na śruby wahacza dolnego..?

#19 Postautor: rudi_pl » czwartek, 17 października 2019, 08:34

Poniżej śruba przedniego zacisku hamulcowego. Jak widać zbyt "ochoczo" dokręcana. Dokonałem tego kluczem o ramieniu 22cm siedząc na ziemi, a nie jestem siłaczem.
Cecha na niej wybita to 10 (z tego co pamiętam oznaczenia winne być rozdzielone kropką). A dycha oznacza jedną z wyższych odporności na odkształcenia plastyczne.
Trochę mnie to przeraziło, śruba raczej oryginalna - wszystkie na zaciskach przednich mają cechę "10". Próbowałem pozostałe ukręcić kluczem o ramieniu 55cm - nawet przykładając moje 130kg nie udało się uszkodzić śruby. Może wada materiałowa.
Załączniki
20191017_064305-800x450.jpg
20191017_064305-800x450.jpg (47.57 KiB) Przejrzano 2155 razy
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Macie patent na śruby wahacza dolnego..?

#20 Postautor: Farmer1971 » czwartek, 17 października 2019, 11:50

Być może wada materiałowa. Śruba 10.9 raczej nie powinna się tak wyciągnąć w miejscu zerwania tylko pęknąć równo, jak ucięta.
Przy okazji, do dokręcania śrub służy klucz dynamometryczny. :lol:
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Macie patent na śruby wahacza dolnego..?

#21 Postautor: rudi_pl » czwartek, 17 października 2019, 11:57

Nawet mam takie cudo. Ściagałem kiedyś tabele z momentami poszczególnych połączeń. Wychodzę z założenia iż używa się tego do skręcania silników, innych precyzyjnych rzeczy. Zawieszenie zawsze prawie na maxa. Śruby zawieszenia/hamulcowe mają być wytrzymałe!
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Macie patent na śruby wahacza dolnego..?

#22 Postautor: alien125 » czwartek, 17 października 2019, 12:23

Te cyfry to nie klasa śruby, tylko oznaczenie momentu, z jakim dana śruba powinna być dokręcona. Nie wiem jaki moment oznacza 10 dla KIA. Chyba nie jest to zunifikowane, ale to jedno z niższych oznaczeń. 7 chyba mają zwykłe fi 6 do przykręcania blaszek.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Macie patent na śruby wahacza dolnego..?

#23 Postautor: rudi_pl » czwartek, 17 października 2019, 13:01

Aaa, to może tak!
Dostałem właśnie śrubki od KIA Cee'd/Hyundai I30 - mają oznaczenie 10.9, gwint pasuje, jest 2mm krótsza - ale to nie przeszkadza.
Załączniki
20191017_125903-288x512.jpg
20191017_125903-288x512.jpg (87.1 KiB) Przejrzano 2134 razy
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Macie patent na śruby wahacza dolnego..?

#24 Postautor: Marek » czwartek, 17 października 2019, 22:11

10 może być oznaczeniem klasy własności mechanicznych równychm 10,9 . Nie jest to moment dokręcania śruby .

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Macie patent na śruby wahacza dolnego..?

#25 Postautor: alien125 » czwartek, 17 października 2019, 23:16

Marek, pewien jesteś?
bolt.jpg
bolt.jpg (125.42 KiB) Przejrzano 2102 razy

Kawałek instrukcji serwisowej hyundaia akurat. Pod tabelą napisane, że są to standardowe momenty dokręcania śrub. Myślałem, że w KIA będzie analogicznie. :hmm:
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Macie patent na śruby wahacza dolnego..?

#26 Postautor: Marek » czwartek, 17 października 2019, 23:53

Pewny jestem , nie każdą śrubę o klasie , przykładowo 10.9 dokręca się takim samym momentem . Tabela dotyczy standardowych przykładów , to nie ma znaczenia czy Kia czy Hyundai czy metaloplastyka . Wystarczy że będzie inny skok gwintu , długość gwintu , niepełny gwint , łeb śruby z podkładką stałą lub z kołnierzem i już moment się zmieni . Ale trzymajmy się tylko motoryzacji , jak wejdziemy na łączenia konstrukcyjne o dużych naciskach to ja odpadam. :)


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości