Pompa hamulcowa/serwo
Moderator: Moderator
- dream65
- wiem wszystko
- Posty: 1968
- Rejestracja: piątek, 26 lutego 2016, 22:11
- Skąd jesteś: Leszno
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Mondeo v6
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Pompa hamulcowa/serwo
Zmuszony jestem wymienić pompę hamulcową i serwo (w sumie to serwo jest ponoć zepsute) - pisałem kiedyś o zapalającej się czerwonej lampce hamulca. Ofert części jest sporo, wiele pomp sprzedawanych jest razem z serwem. I moje pytanie, czy pompa z przedlifta będzie pasowała do polifta? I czy serwo ma osobny numer katalogowy części, czy jest taki sam jak pompy? Wyczytałem w jakimś katalogu, że pompa do roku 2006 ma numer 591003exxx, a od 06 do 2009 roku 591203exxx, czyli raczej jest to coś innego. Czy ktoś z Was miał już do czynienia z wymianą pompy i serwa oraz czy można stosować wersję wcześniejszą do polifta?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Pompa hamulcowa/serwo
Serwo ma swój numer katalogowy i jest ich kilka w polifcie . Pompy też występują z różnymi numerami . Zewnętrznie się nie różnią i wymiary maja takie same ale mogą różnić się ciśnieniem , to dotyczy się również serwa . Raczej bym nie eksperymentował . Nie wiadomo jaki może być skutek .Dobierz po VIN i nie powinno być problemu , a i ceny nowych są zbliżone niezależnie przed czy po lifcie . Ale żeby kontrolka zapalała się z powodu serwa , mam wątpliwość .
- dream65
- wiem wszystko
- Posty: 1968
- Rejestracja: piątek, 26 lutego 2016, 22:11
- Skąd jesteś: Leszno
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Mondeo v6
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Pompa hamulcowa/serwo
W sumie to też mnie to zastanawia ...Faktem jest, że kontrolka zapala się tylko przy intensywnym, częstym naciskaniu na pedał hamulca; podczas manewrów związanych z parkowaniem lub przy jeździe w mieście, od świateł do świateł. Jednak gdy się już zapali, mam wrażenie, że auto słabiej hamuje. Kontrolka gaśnie przy prędkości powyżej 10-15 km/h. W trasie również nie ma problemów, nawet gdy przyhamowuję z dużej prędkości. Niemniej jednak dziękuję za odpowiedź.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Pompa hamulcowa/serwo
Sprawdź czy na serwie masz czujnik ciśnienia , jeżeli tak to spróbuj go odkręcić , przemyć i przedmuchać . Jeżeli to nie pomoże , to przyczyna może być niedostateczne podciśnienie vacum pompy .
- ice-przemek
- wiem wszystko
- Posty: 1737
- Wiek: 40
- Rejestracja: niedziela, 6 września 2015, 08:52
- Skąd jesteś: Konin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: RWD
- Rok: 2008
- Kolor: EB
- Przebieg (km.): 140
- Inny Samochód: brak
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Pompa hamulcowa/serwo
Ja wymieniałem pompe ABS bo się rozszczelniła i cały płyn wyrzygała. Dobrze ,że to stało się wjeżdzając do garażu ,a nie na trasie . Ja do swojej nie mogłem znaleść na aukcjach jedynie ebay koszt uzywki 300euro .Kolega Orzeł polecił mi warsztat bodajrze pod Gnieznem ,w którym rozbierają Sorento i odziwo pompa do 3,3 V6 miała taki sam numer jak do 2,5 170KM po lifcie
Sprawdz plyn hamulcowy ,może jest stary lub jest go za mało
Sprawdz plyn hamulcowy ,może jest stary lub jest go za mało
- dream65
- wiem wszystko
- Posty: 1968
- Rejestracja: piątek, 26 lutego 2016, 22:11
- Skąd jesteś: Leszno
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Mondeo v6
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Pompa hamulcowa/serwo
Od wymiany płynu hamulcowego zacząłem, niestety nic nie pomogło.
Czujnik mam, odpiąłem go - przy uruchomieniu silnika lampka zapala się, po chwili gaśnie, tak jak powinno być, zrobiłem rundkę po osiedlu, kontrolka się nie zapaliła, a auto hamuje dobrze. Może to jednak faktycznie serwo jest walnięte?
Marek pisze:Sprawdź czy na serwie masz czujnik ciśnienia
Czujnik mam, odpiąłem go - przy uruchomieniu silnika lampka zapala się, po chwili gaśnie, tak jak powinno być, zrobiłem rundkę po osiedlu, kontrolka się nie zapaliła, a auto hamuje dobrze. Może to jednak faktycznie serwo jest walnięte?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Pompa hamulcowa/serwo
To jest czujnik podciśnienia w serwie , może być za mało wydajna vacum pompa lub może jest brak szczelności w układzie podciśnienia . Samo serwo gdy by uległo uszkodzeniu to był by twardy pedał .Spróbuj sprawdzić wydajność vacum pompy i szczelność układu , czyli tych rurek podciśnienia .
Jeszcze sam czujnik może być uszkodzony .
Jeszcze sam czujnik może być uszkodzony .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości