Pompa hamulcowa/serwo

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
dream65
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1968
Rejestracja: piątek, 26 lutego 2016, 22:11
Skąd jesteś: Leszno
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Mondeo v6
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Pompa hamulcowa/serwo

#1 Postautor: dream65 » wtorek, 5 marca 2019, 21:27

Zmuszony jestem wymienić pompę hamulcową i serwo (w sumie to serwo jest ponoć zepsute) - pisałem kiedyś o zapalającej się czerwonej lampce hamulca. Ofert części jest sporo, wiele pomp sprzedawanych jest razem z serwem. I moje pytanie, czy pompa z przedlifta będzie pasowała do polifta? I czy serwo ma osobny numer katalogowy części, czy jest taki sam jak pompy? Wyczytałem w jakimś katalogu, że pompa do roku 2006 ma numer 591003exxx, a od 06 do 2009 roku 591203exxx, czyli raczej jest to coś innego. Czy ktoś z Was miał już do czynienia z wymianą pompy i serwa oraz czy można stosować wersję wcześniejszą do polifta?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Pompa hamulcowa/serwo

#2 Postautor: Marek » środa, 6 marca 2019, 01:23

Serwo ma swój numer katalogowy i jest ich kilka w polifcie . Pompy też występują z różnymi numerami . Zewnętrznie się nie różnią i wymiary maja takie same ale mogą różnić się ciśnieniem , to dotyczy się również serwa . Raczej bym nie eksperymentował . Nie wiadomo jaki może być skutek .Dobierz po VIN i nie powinno być problemu , a i ceny nowych są zbliżone niezależnie przed czy po lifcie . Ale żeby kontrolka zapalała się z powodu serwa , mam wątpliwość .

Awatar użytkownika
dream65
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1968
Rejestracja: piątek, 26 lutego 2016, 22:11
Skąd jesteś: Leszno
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Mondeo v6
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Pompa hamulcowa/serwo

#3 Postautor: dream65 » środa, 6 marca 2019, 12:53

W sumie to też mnie to zastanawia :hmm: ...Faktem jest, że kontrolka zapala się tylko przy intensywnym, częstym naciskaniu na pedał hamulca; podczas manewrów związanych z parkowaniem lub przy jeździe w mieście, od świateł do świateł. Jednak gdy się już zapali, mam wrażenie, że auto słabiej hamuje. Kontrolka gaśnie przy prędkości powyżej 10-15 km/h. W trasie również nie ma problemów, nawet gdy przyhamowuję z dużej prędkości. Niemniej jednak dziękuję za odpowiedź.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Pompa hamulcowa/serwo

#4 Postautor: Marek » środa, 6 marca 2019, 14:23

Sprawdź czy na serwie masz czujnik ciśnienia , jeżeli tak to spróbuj go odkręcić , przemyć i przedmuchać . Jeżeli to nie pomoże , to przyczyna może być niedostateczne podciśnienie vacum pompy .

Awatar użytkownika
ice-przemek
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1731
Wiek: 40
Rejestracja: niedziela, 6 września 2015, 08:52
Skąd jesteś: Konin
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: RWD
Rok: 2008
Kolor: EB
Przebieg (km.): 140
Inny Samochód: brak
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Pompa hamulcowa/serwo

#5 Postautor: ice-przemek » środa, 6 marca 2019, 19:28

Ja wymieniałem pompe ABS bo się rozszczelniła i cały płyn wyrzygała. Dobrze ,że to stało się wjeżdzając do garażu ,a nie na trasie . Ja do swojej nie mogłem znaleść na aukcjach jedynie ebay koszt uzywki 300euro .Kolega Orzeł polecił mi warsztat bodajrze pod Gnieznem ,w którym rozbierają Sorento i odziwo pompa do 3,3 V6 miała taki sam numer jak do 2,5 170KM po lifcie
Sprawdz plyn hamulcowy ,może jest stary lub jest go za mało

Awatar użytkownika
dream65
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1968
Rejestracja: piątek, 26 lutego 2016, 22:11
Skąd jesteś: Leszno
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Mondeo v6
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Pompa hamulcowa/serwo

#6 Postautor: dream65 » środa, 6 marca 2019, 20:41

Od wymiany płynu hamulcowego zacząłem, niestety nic nie pomogło.

Marek pisze:Sprawdź czy na serwie masz czujnik ciśnienia

Czujnik mam, odpiąłem go - przy uruchomieniu silnika lampka zapala się, po chwili gaśnie, tak jak powinno być, zrobiłem rundkę po osiedlu, kontrolka się nie zapaliła, a auto hamuje dobrze. Może to jednak faktycznie serwo jest walnięte?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Pompa hamulcowa/serwo

#7 Postautor: Marek » środa, 6 marca 2019, 21:23

To jest czujnik podciśnienia w serwie , może być za mało wydajna vacum pompa lub może jest brak szczelności w układzie podciśnienia . Samo serwo gdy by uległo uszkodzeniu to był by twardy pedał .Spróbuj sprawdzić wydajność vacum pompy i szczelność układu , czyli tych rurek podciśnienia .
Jeszcze sam czujnik może być uszkodzony .


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości