Klocki, tarcze, Kia Sorento 1
Moderator: Moderator
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1
Najlepiej spuścić płyn, kupić nowy i z somsiadem odpowietrzyć układ
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- kravietz81
- moja ranga
- Posty: 130
- Wiek: 42
- Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
- Skąd jesteś: Kraków
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny Metalik
- Przebieg (km.): 173000
- Inny Samochód: Citroen Saxo
- Has thanked: 17 times
- Kontaktowanie:
Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1
Panowie! Wymieniać te szczęki od hamulca postojowego? Czy jeszcze pojeżdżą do następnej wymiany tarcz??
Pozdrawiam wszystkich!!
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11399
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
- kravietz81
- moja ranga
- Posty: 130
- Wiek: 42
- Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
- Skąd jesteś: Kraków
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny Metalik
- Przebieg (km.): 173000
- Inny Samochód: Citroen Saxo
- Has thanked: 17 times
- Kontaktowanie:
Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1
Marek pisze:Jeżeli nie zmieniasz tarcz to mogą zostać.
Zmieniam tarcze i klocki.
Wyczyszczę zaciski i osłony. I pomaluję.
Taki jest plan.
Pozdrawiam wszystkich!!
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11399
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1
To w takim razie, obstawał bym za wymianą na nowe. Analogicznie,jak zakładamy nowe klocki do nowych tarcz.
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1
A ja bym nie wymieniał, tych starczy do końca życia, nie tylko tego samochodu, ale i Twojego!
Kiego grzyba pchać kasę tam gdzie to jeszcze funkcjonuje/bardzo dobrze działa!?
Kiedyś hamulec ręczny miał nazwę "awaryjny" i takie miał też zadanie, ale to były czasy jednoobwodowych układów - w przypadku strzelenia jednego przewodu znikały hamulce w całym pojeździe. A czy komuś z Was zdarzyła się taka konieczność?
Jeśli już masz kilka zbędnych PLN-ów zobacz jak się mają przewody hamulcowe, elastyczne/stalowe/miedziane. Z resztą, zawsze w aucie w tym wieku znajdzie się miejsce na kilka złotych/£/€.
Kiego grzyba pchać kasę tam gdzie to jeszcze funkcjonuje/bardzo dobrze działa!?
Kiedyś hamulec ręczny miał nazwę "awaryjny" i takie miał też zadanie, ale to były czasy jednoobwodowych układów - w przypadku strzelenia jednego przewodu znikały hamulce w całym pojeździe. A czy komuś z Was zdarzyła się taka konieczność?
Jeśli już masz kilka zbędnych PLN-ów zobacz jak się mają przewody hamulcowe, elastyczne/stalowe/miedziane. Z resztą, zawsze w aucie w tym wieku znajdzie się miejsce na kilka złotych/£/€.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- kravietz81
- moja ranga
- Posty: 130
- Wiek: 42
- Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
- Skąd jesteś: Kraków
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny Metalik
- Przebieg (km.): 173000
- Inny Samochód: Citroen Saxo
- Has thanked: 17 times
- Kontaktowanie:
Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1
rudi_pl pisze:A ja bym nie wymieniał, tych starczy do końca życia, nie tylko tego samochodu, ale i Twojego!
Kiego grzyba pchać kasę tam gdzie to jeszcze funkcjonuje/bardzo dobrze działa!?
Kiedyś hamulec ręczny miał nazwę "awaryjny" i takie miał też zadanie, ale to były czasy jednoobwodowych układów - w przypadku strzelenia jednego przewodu znikały hamulce w całym pojeździe. A czy komuś z Was zdarzyła się taka konieczność?
Jeśli już masz kilka zbędnych PLN-ów zobacz jak się mają przewody hamulcowe, elastyczne/stalowe/miedziane. Z resztą, zawsze w aucie w tym wieku znajdzie się miejsce na kilka złotych/£/€.
No właśnie wydaje mi się, że przy automacie to rzeczywiście używa się ręcznego okazyjnie, na świeżych tarczo/bębnach powinny po dotarciu trzymać przyzwoicie. Najwyżej je trochę podczyszczę i odmaluję.
Jakiej farby byście użyli do pomalowania tych chwyconych lekko rudą osłon/szczęk? Kupiłem taką do malowania grilli, bo mi się ubzdurało, że się tarcze mogą rozgrzać, ale to auto przecież w motorsporcie jeździć nie będzie. Może lepiej coś co można bezpośrednio na rudą położyć? Jakiś Hammerite?
Pozdrawiam wszystkich!!
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1
Co byś nie położył to rok, półtora max i wylezie!
Malowałem hameitem na rdzę, ale też czyściłem, odrdzewiałem, na to środek zżerajacy rdzę, odtłuszczanie, podkład epoksydowy, farba specjalna do zacisków, zapiekane zgodnie z instrukcją, to może 2 lata wytrzymało...
Wydaje mi się iż hamulce mają o tyle gorzej niż grill, czy kolektor wydechowy iż ich skrajne temperatury występują dość gwalłtownie - ostre hamowanie-kałuża znowu ostre hamowanie itd. Zauważ że nawet w nowych autach po 3-4 latach elementy są zdrowo zardzewiałe, a oni dysponują nieco lepszą technologią niż piekarnik w garażu.
Dodam tylko że dla mnie estetyka to sprawa 3-4 rzędna, auto jest do jeżdżenia, wożenia dupci, ma być czyste, ale nie siedzę przy nim i poleruję co łikend.
Ma być przede wszystkim bezpiecznie, funkcjonalnie - długo służyć - mam na myśli że warto wydać kasę na coś co długo posłuży a nie tylko wymieniać, jak np akumulator, czy wycieraczki szyby. No i musi być tanio...mam tu na myśli że nie warto wymieniać rzeczy które jeszcze mogą posłużyć
Malowałem hameitem na rdzę, ale też czyściłem, odrdzewiałem, na to środek zżerajacy rdzę, odtłuszczanie, podkład epoksydowy, farba specjalna do zacisków, zapiekane zgodnie z instrukcją, to może 2 lata wytrzymało...
Wydaje mi się iż hamulce mają o tyle gorzej niż grill, czy kolektor wydechowy iż ich skrajne temperatury występują dość gwalłtownie - ostre hamowanie-kałuża znowu ostre hamowanie itd. Zauważ że nawet w nowych autach po 3-4 latach elementy są zdrowo zardzewiałe, a oni dysponują nieco lepszą technologią niż piekarnik w garażu.
Dodam tylko że dla mnie estetyka to sprawa 3-4 rzędna, auto jest do jeżdżenia, wożenia dupci, ma być czyste, ale nie siedzę przy nim i poleruję co łikend.
Ma być przede wszystkim bezpiecznie, funkcjonalnie - długo służyć - mam na myśli że warto wydać kasę na coś co długo posłuży a nie tylko wymieniać, jak np akumulator, czy wycieraczki szyby. No i musi być tanio...mam tu na myśli że nie warto wymieniać rzeczy które jeszcze mogą posłużyć
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11399
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1
Co ty chcesz malować, przynajmniej na zdjęciu żadnej rdzy nie widać. Widać brud i pył z klocków lub szczęk.
- kravietz81
- moja ranga
- Posty: 130
- Wiek: 42
- Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
- Skąd jesteś: Kraków
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny Metalik
- Przebieg (km.): 173000
- Inny Samochód: Citroen Saxo
- Has thanked: 17 times
- Kontaktowanie:
Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1
Ok. Czyli w kwestii malowania to się nie napinać jakoś za bardzo. Rozumiem.
Ale jak już bym się zdecydował to czym na przykład zatkać dziurę, przez którą doprowadzany jest płyn hamulcowy do szczęk?? To są jakieś standardowe gwinty, czy drobnozwojne? No i jaka średnica?
Odkręciłem sobie śrubę z zacisku, a tu takie coś na gwincie. Spotkaliście się z czymś takim?
Ale jak już bym się zdecydował to czym na przykład zatkać dziurę, przez którą doprowadzany jest płyn hamulcowy do szczęk?? To są jakieś standardowe gwinty, czy drobnozwojne? No i jaka średnica?
Odkręciłem sobie śrubę z zacisku, a tu takie coś na gwincie. Spotkaliście się z czymś takim?
Pozdrawiam wszystkich!!
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11399
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1
Do szczęk nie dochodzi płyn hamulcowy, ręczy jest hamulcem mechanicznym. Co jest na tej śrubie to nie wiem, widocznie była czymś posmarowana.
- kravietz81
- moja ranga
- Posty: 130
- Wiek: 42
- Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
- Skąd jesteś: Kraków
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny Metalik
- Przebieg (km.): 173000
- Inny Samochód: Citroen Saxo
- Has thanked: 17 times
- Kontaktowanie:
Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1
Marek pisze:Do szczęk nie dochodzi płyn hamulcowy, ręczy jest hamulcem mechanicznym. Co jest na tej śrubie to nie wiem, widocznie była czymś posmarowana.
Miałem na myśli zaciski...
A jest sens paprać gwint drobnozwojny klejem? Na śrubie drążonej?
Pozdrawiam wszystkich!!
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11399
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1
Nie ma sensu. Po co śrubę chcesz wkręcać w otwór zacisku, włóż kawałek szmatki.
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1
A co to to jest to niebieskie na fotce?
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- kravietz81
- moja ranga
- Posty: 130
- Wiek: 42
- Rejestracja: czwartek, 17 marca 2022, 07:17
- Skąd jesteś: Kraków
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny Metalik
- Przebieg (km.): 173000
- Inny Samochód: Citroen Saxo
- Has thanked: 17 times
- Kontaktowanie:
Re: Klocki, tarcze, Kia Sorento 1
rudi_pl pisze:A co to to jest to niebieskie na fotce?
Zacisk do przewodów, żeby mi płyn nie zciekał.
Marek pisze:Po co śrubę chcesz wkręcać w otwór zacisku, włóż kawałek szmatki.
Bo chciałem w pobliżu druciakiem popracować, a potem odrdzewiaczem, no i nie chcę, żeby mi się tam napaprało do środka, i żeby ewentualnie resztki płynu nie wypłynęły na odtłuszczoną powierzchnię w trakcie malowania.
Wiecie może z jakimi momentami przykręcać śruby zacisków, szpilek prowadzących i przyłącza przewodu hamulcowego? Dać klej na gwint? Jeśli tak to jaki?
Jak bym chciał odboje mostu tylnego wymienić, bo aktualne uległy prawie całkowitej dezintegracji to będą takie same dla wszystkich Sorento I, czy są tu jakieś różnice? Edit: nie mogę nigdzie znaleźć. Wszędzie mają tylko odboje amortyzatorów. A mnie chodzi o te gumowe bałwanki, o które się most opiera. Macie jakieś numery tych odbojników?
Pozdrawiam wszystkich!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości