Rdza , belka tył , oderwany drążek
Moderator: Moderator
- Laik
- jestem
- Posty: 7
- Wiek: 40
- Rejestracja: piątek, 30 listopada 2018, 23:39
- Skąd jesteś: Żary
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Przebieg (km.): 300000
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Rdza , belka tył , oderwany drążek
Witam , mam problem , korozja kompletnie strawiła mi tylny element ramy . Mówię o tej tylnej belce do której przymocowane są dwa górne drążki , którę łączą tylny most z tą Belką właśnie . Na chwilę obecną lewy górny drążek oderwał mi się od tej belki . W związku że jestem laikiem w takich sprawach proszę o pomoc . Nasuwa mi się kilka pytań do was panowie - czy ten zerdzewiały element można wymienić ? I jak to zrobić ? I jak w ogóle fachowo on się nazywa ? Czy może go pospawać ? Przyspawać spowrotem oderwany drążek ? Choć jak widać nie ma za bardzo do czego . Panowie proszę o pomoc i dobrą radę . Pozdrawiam
To są zdjęcia jak jeszcze ta drążki w miarę się trzymały , teraz ten po lewej oderwał się i wisi sobie żyjąc własnym życiem . A ten po prawej , jeszcze delikatnie się trzyma tak jak widać to na pierwszym zdjęciu
To są zdjęcia jak jeszcze ta drążki w miarę się trzymały , teraz ten po lewej oderwał się i wisi sobie żyjąc własnym życiem . A ten po prawej , jeszcze delikatnie się trzyma tak jak widać to na pierwszym zdjęciu
- Załączniki
-
- 20181206_180639-1280x622.jpg (131.09 KiB) Przejrzano 2150 razy
-
- 20181206_180613-1280x622.jpg (147.07 KiB) Przejrzano 2150 razy
Jestem operatorem obrabiarek CNC , chcesz coś dorobić do swojego czołgu - daj znać !
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Rdza , belka tył , oderwany drążek
A już myslałem, że dotyczy mostu...
Np tu:
viewtopic.php?f=35&t=11857
Akcja serwisowa jest przedłużona bodaj do kwietnia 2019 r.
Może i to uznają?
W sumie skutek korozji tych elementów może być taki sam.
P.S. Czy twoje auto było na opisanej akcji serwisowej?
Np tu:
viewtopic.php?f=35&t=11857
Akcja serwisowa jest przedłużona bodaj do kwietnia 2019 r.
Może i to uznają?
W sumie skutek korozji tych elementów może być taki sam.
P.S. Czy twoje auto było na opisanej akcji serwisowej?
Ostatnio zmieniony czwartek, 6 grudnia 2018, 18:39 przez androx, łącznie zmieniany 3 razy.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Rdza , belka tył , oderwany drążek
Poszukaj na forum , o ile pamiętam jest to opisane . Dobry blacharz powinien dać radę , najlepiej szukaj warsztatów gdzie naprawiają auta terenowe 4x4 . To wzmocnienie ramy występuje pod numerem 623613E000 , można też dobrać odpowiedni kawałek rury .
Uzupełnij dane auta w profilu .
Androx , akcja serwisowa dotyczy tylnego mostu , a nie elementów ramy .
Uzupełnij dane auta w profilu .
Androx , akcja serwisowa dotyczy tylnego mostu , a nie elementów ramy .
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Rdza , belka tył , oderwany drążek
Bez wczytania się pomyślałem od razu o moście i wspornikach... A to rama!
Ale takiej korozji tej części ramy jak na obrazkach - to nie widziałem jeszcze!
Może być, że i reszta z tyłu tak wygląda. Wtedy zostaje chyba tylko przeszczep - albo całej ramy, albo części, bo i takie coś robią...
Widzę, że rama zamazana chyba jakąś powłoką grubowarstwową. To paskudztwo ukrywa rdzę, czasem wręcz sprzyja jej rozwojowi.
Laik, jak dawno nabyłeś auto, z jakim przebiegiem i gdzie?
Ale takiej korozji tej części ramy jak na obrazkach - to nie widziałem jeszcze!
Może być, że i reszta z tyłu tak wygląda. Wtedy zostaje chyba tylko przeszczep - albo całej ramy, albo części, bo i takie coś robią...
Widzę, że rama zamazana chyba jakąś powłoką grubowarstwową. To paskudztwo ukrywa rdzę, czasem wręcz sprzyja jej rozwojowi.
Laik, jak dawno nabyłeś auto, z jakim przebiegiem i gdzie?
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Rdza , belka tył , oderwany drążek
Przedmiotem akcji był tylny most. ( na czerwono )
Wydaje mi się natomiast, że koledze urwała się belka poprzeczna . ( na zielono )
Wydaje mi się natomiast, że koledze urwała się belka poprzeczna . ( na zielono )
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
- Laik
- jestem
- Posty: 7
- Wiek: 40
- Rejestracja: piątek, 30 listopada 2018, 23:39
- Skąd jesteś: Żary
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Przebieg (km.): 300000
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Rdza , belka tył , oderwany drążek
Auto kupiłem dwa tygodnie temu , jak widać nie obejrzałem go dokładnie . Wiedziałem o kilku wadach bo i cena była bardzo okazyjna . Ale ta rdza całkowicie eliminuje mnie z jazdy I koniecznie muszę to naprawić . To moje pierwsze sorento . Muszę się jeszcze o tym aucie dużo nauczyć . Ma najechane już 300 tysięcy . W ogóle zastanawiam się ile naprawa tego mnie wyniesie i czy warto pakować w to pieniądze czy może poszukać egzemplarzu w lepszym stanie
EDIT
Tak Andrzej , urwało mi się to co zaznaczyłeś zielonymi strzałkami , a raczej od tego oderwały mi się te łączniki łączące tą belkę z mostem , ta belka już prawie nie istnieje , chyba muszę więc wspawać nową ?!
EDIT
Andrzej pisze:Przedmiotem akcji był tylny most. ( na czerwono )
Wydaje mi się natomiast, że koledze urwała się belka poprzeczna . ( na zielono )
Rotation of IMG_20181030_144554.jpg
Tak Andrzej , urwało mi się to co zaznaczyłeś zielonymi strzałkami , a raczej od tego oderwały mi się te łączniki łączące tą belkę z mostem , ta belka już prawie nie istnieje , chyba muszę więc wspawać nową ?!
Jestem operatorem obrabiarek CNC , chcesz coś dorobić do swojego czołgu - daj znać !
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Rdza , belka tył , oderwany drążek
Ja kupiłem auto około miesiąc temu. Najbardziej przyglądałem się na stan ramy, później blach na dole - progi i nadkola, a później na inne rzeczy. W kilku przypadkach sprzedawca miał zapaćkany spód jakimś bitexem albo innym lepiszczem. Po pociągnięciu twardym ostrym patykiem - płaty tego czarnego odpadały z płatami rdzy. Coś jak u Ciebie. Dalej już auta nie oglądałem i nie negocjowałem, choć sprzedawca był skłonny spuścić 1/4 ceny. Co ciekawe, niektóre samochody ze zgniłą ramą miały budę wręcz w idealnym stanie!
Może powinieneś spróbować odstąpić od umowy kupna? A jak nie - to jest tu gdzieś wątek dotyczący wymiany ramy. Ale raczej wchodzi w grę rama ze szrotu, a więc jaka ona jest... No i trzeba znaleźć warsztat, który zrobi to za kwotę niższą, niż wartość auta.
Może powinieneś spróbować odstąpić od umowy kupna? A jak nie - to jest tu gdzieś wątek dotyczący wymiany ramy. Ale raczej wchodzi w grę rama ze szrotu, a więc jaka ona jest... No i trzeba znaleźć warsztat, który zrobi to za kwotę niższą, niż wartość auta.
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: Rdza , belka tył , oderwany drążek
Pamiętam, że jeden z kolegów na forum poruszał już temat tego wspornika. Temat zakończył się pozytywnie. Musiałbyś poszukać tego tematu i ewentualnie nawiązać z nim kontakt, co jak to robił i za ile.
Ponadto nie raz na forum poruszaliśmy temat "okazyjnej" ceny. Nic za darmo się nie dziej. Teraz ta okazyjna cena pokazuje swoje oblicze i to co oszczędziłeś wydasz to z nawiązką. Sprawa innej ramy też nie jest złym pomysłem, kupujesz ramę za około 1000zł, poddajesz ją ewentualnym naprawom i porządnym zabezpieczeniem antykorozyjnym. Potem przełożenie do auta i dożywotnio spokój z ramą. Podejrzewam ale pewny nie jestem, że całość zamknęła by się w około 5 tyś.zł.
Ponadto nie raz na forum poruszaliśmy temat "okazyjnej" ceny. Nic za darmo się nie dziej. Teraz ta okazyjna cena pokazuje swoje oblicze i to co oszczędziłeś wydasz to z nawiązką. Sprawa innej ramy też nie jest złym pomysłem, kupujesz ramę za około 1000zł, poddajesz ją ewentualnym naprawom i porządnym zabezpieczeniem antykorozyjnym. Potem przełożenie do auta i dożywotnio spokój z ramą. Podejrzewam ale pewny nie jestem, że całość zamknęła by się w około 5 tyś.zł.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Rdza , belka tył , oderwany drążek
Tylko , że ta rurka nie jest ramą
Rama wcale nie musi być w złym stanie.
I jeszcze zerknął bym czy to nie jest następstwo złej naprawy powypadkowej z tyłu.
Rama wcale nie musi być w złym stanie.
I jeszcze zerknął bym czy to nie jest następstwo złej naprawy powypadkowej z tyłu.
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Rdza , belka tył , oderwany drążek
No faktycznie, to może sytuację uratować. Ale jeśli ta rura taka zgniła, to ramie koniecznie bym się przyjrzał, przynajmniej poprzez opukanie młoteczkiem i miejscowe zdarcie czarnej izolacji. To samo z mostem.
- Laik
- jestem
- Posty: 7
- Wiek: 40
- Rejestracja: piątek, 30 listopada 2018, 23:39
- Skąd jesteś: Żary
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Przebieg (km.): 300000
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Rdza , belka tył , oderwany drążek
No to teraz panowie mam o czym myśleć ;) postaram się wyszukać temat o tej belce , całej ramy nie widzi mi się wymieniać . Jeśli jest opcja wymiany tej belki to by było super . Jeśli zaś nie - pomyślę o odstąpieniu umowy , gościu wkońcu mi auto z wadami ukrytymi praktycznie sprzedał . Ile mam czasu na odstąpienie od umowy ?
Jestem operatorem obrabiarek CNC , chcesz coś dorobić do swojego czołgu - daj znać !
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
Re: Rdza , belka tył , oderwany drążek
Tu był podobny temat: viewtopic.php?f=35&t=11231&hilit=rura+ramy#p161706
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Rdza , belka tył , oderwany drążek
To jest ta druga belka , przy zbiorniku .
Z nią jest gorzej niż z tą pierwszą bo ona ma więcej funkcji , nie tylko usztywnia ramę, ale służy też do mocowania elementów zawieszenia .
Z nią jest gorzej niż z tą pierwszą bo ona ma więcej funkcji , nie tylko usztywnia ramę, ale służy też do mocowania elementów zawieszenia .
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Rdza , belka tył , oderwany drążek
Andrzej pisze:Tylko , że ta rurka nie jest ramą
Rama wcale nie musi być w złym stanie.
I jeszcze zerknął bym czy to nie jest następstwo złej naprawy powypadkowej z tyłu.
Patrząc na powyższy obrazek - to jednak ta rura jest częścią ramy. Bo nie da się jej odkręcić, jest wspawana. Tak czy siak - problem z ramą może być, przynajmniej w tylnej części. W jednym z oglądanych przeze mnie 2 miesiące temu aut, rama po stronie prawej, tuż obok tej rury - była całkowicie przekorodowana, można było odłupywać warstwami skorodowany metal, ostukiwanie młoteczkiem nie dawało metalicznego odgłosu, jaki daje zdrowa rama. No ale kto wie, tu może być inaczej...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości