Uwaga na ramę
Moderator: Moderator
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Uwaga na ramę
Andrzej pisze:Ja bym tak nie generalizował .
Obejrzałem dzisiaj dokładnie ramę w Sorento i ona naprawdę jest z bardzo grubej blachy .
Właściwie to wystarczy zeskrobać starą warstwę farby , zakonserwować jakimś środkiem w profilach i na zewnątrz i 10 lat pojeździ jeszcze
Blacha jest gruba, ale chińska. Chińczycy z racji położenia geograficznego robią stal głównie z przetopu i co za tym idzie niskowęglową. Taki materiał jest niestety podatny na głębokie utlenianie. Najlepszy ratunek to cynkowanie lub cynowanie. Niestety jest to trudne wewnątrz profili zamkniętych.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
- budocomplex
- awansowałem na
- Posty: 37
- Wiek: 40
- Rejestracja: czwartek, 13 września 2018, 19:24
- Skąd jesteś: Wągrowiec
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Przebieg (km.): 220000
- Kontaktowanie:
Re: Uwaga na ramę
Marek pisze:Budocomplex , odpowietrznik od mostu zatkałeś przy malowaniu .
A ja sobie tak myślałem co to za ajzol nie potrzebny.
I tak nie spełniał funkcji bo był obrośnięty rdzą,więc wyszlifowałem i zamalowałem
Co teraz przewiercić ???
Dobrze że nie wyciąłem.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11379
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Uwaga na ramę
Zdejmij kapturek , w środku powinna być sprężynka z okrągłą blaszką , taki zaworek . Rozruszaj to wszystko , nasadź i zabezpiecz kapturek .
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Uwaga na ramę
alien125 pisze:Blacha jest gruba, ale chińska. Chińczycy z racji położenia geograficznego robią stal głównie z przetopu i co za tym idzie niskowęglową. Taki materiał jest niestety podatny na głębokie utlenianie. Najlepszy ratunek to cynkowanie lub cynowanie. Niestety jest to trudne wewnątrz profili zamkniętych.
Ale jednak są firmy, które podejmują się cynkowania używanych ram.
https://www.youtube.com/watch?v=X3znmZqFD-o
Np. tu: https://www.youtube.com/watch?v=T0jhw9Vv5t8
proces przygotowania do ocynku obejmuje trawienie kwasem. Myślę, że i w środku, o ile jest trochę otworów - dojdzie i kwas i cynk.
Problemem jest dokładne usunięcie powłok lakierniczych wewnątrz...
Ale myślę, że nawet jeśli ta powłoka cynku wewnątrz nie będzie ciągła - to i tak tak ocynkowana rama wytrzyma bardzo długo.
https://www.youtube.com/watch?v=T0jhw9Vv5t8
P.S. ciekawe, dlaczego producenci aut nie cynkują ram? Przecież to groszowa sprawa przy cenie całego auta!
- arturiewa5
- możesz mi ufać
- Posty: 1224
- Wiek: 58
- Rejestracja: piątek, 25 grudnia 2015, 23:24
- Skąd jesteś: Wołów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: BORDO
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: ML 280 CDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Uwaga na ramę
A to dlatemu żeby " frajerzy" kupowali nowe modele a stare na złom ,do przetopu i jest blacha na nowe ramy
-
- Jestem
- Posty: 1045
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Uwaga na ramę
przed cynkowaniem ramę trzeba wypiaskować i naprawić wszystkie uszkodzenia, ręcznie trzeba zdjąć wszelkiego rodzaju powłoki bitumiczne, winylowe ect.
Po tym można zawieźć ramę do cynkowania ogniowego. Są pewne problemy, bo rama może się po takim cynkowaniu wygiąć w reakcji na szok cieplny. Fakt, że po takim procesie jest raczej już nieśmiertelna.
Proces nawet nie jest drogi, albo bardzo czasochłonny i wymaga rozebrania wszystkiego do ostatniej śrubki i zabezpieczenia każdego połączenia gwintowanego. Nawet po wszystkim i tak trzeba poprawiać gwinty gwintownikami i narzynkami. Zrobiłem sobie tak przyczepę podłodziową i mimo 10 lat eksploatacji nigdzie nie ma korozji. Zrobiła się jedynie szaro brudna.
Wyprzedzę dalsze pomysły, nie da się ocynkować ramy galwanicznie, bo wewnątrz ramy robi się klatka faradaya.
Po tym można zawieźć ramę do cynkowania ogniowego. Są pewne problemy, bo rama może się po takim cynkowaniu wygiąć w reakcji na szok cieplny. Fakt, że po takim procesie jest raczej już nieśmiertelna.
Proces nawet nie jest drogi, albo bardzo czasochłonny i wymaga rozebrania wszystkiego do ostatniej śrubki i zabezpieczenia każdego połączenia gwintowanego. Nawet po wszystkim i tak trzeba poprawiać gwinty gwintownikami i narzynkami. Zrobiłem sobie tak przyczepę podłodziową i mimo 10 lat eksploatacji nigdzie nie ma korozji. Zrobiła się jedynie szaro brudna.
Wyprzedzę dalsze pomysły, nie da się ocynkować ramy galwanicznie, bo wewnątrz ramy robi się klatka faradaya.
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Uwaga na ramę
Nieśmiertelna rama...
To brzmi pięknie!
Widziałem ostatnio kilka Sorento z lat 2002-2004 - ich ramy to był już miejscami sam rdzawy gnój! Największa zgnilizna była przy prawym tylnym kole. I co z tego, że buda, włącznie z progami, była dobra?
Co do klatki Faradaya - to może by spróbować jedną elektrodę wepchnąć do środka ramy?
Jest jeszcze taka technologia:
https://www.youtube.com/watch?v=1KFZEZaEGwI
I taka, której nie widziałem nigdy!
https://www.youtube.com/watch?v=UtR3Wm6KFTI
To brzmi pięknie!
Widziałem ostatnio kilka Sorento z lat 2002-2004 - ich ramy to był już miejscami sam rdzawy gnój! Największa zgnilizna była przy prawym tylnym kole. I co z tego, że buda, włącznie z progami, była dobra?
Co do klatki Faradaya - to może by spróbować jedną elektrodę wepchnąć do środka ramy?
Jest jeszcze taka technologia:
https://www.youtube.com/watch?v=1KFZEZaEGwI
I taka, której nie widziałem nigdy!
https://www.youtube.com/watch?v=UtR3Wm6KFTI
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 listopada 2018, 22:12 przez androx, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Jestem
- Posty: 1045
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Uwaga na ramę
bez sensu, bo elektrolit w którym cynkujesz wnika między warstwy blach (jak jest jedna na drugiej) i nie da się go wyjąć. Potem wilgoć z powietrza potęguje korozję. Robiłem różne próby przy odbudowie starszych aut. Ocynk i ogniowy i elektryczny musi zostać także przygotowany do powłok lakierniczych np przez sezonowanie albo wygrzanie w piecu. Trzeba też stosować specjalne podkłady by mieć pewność że będzie dobrze.
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Uwaga na ramę
Ocynkowanej ramy chyba można nie malować?
Ale tu jednak malowali:
https://www.youtube.com/watch?v=IArnbLPpLwo
Ale tu jednak malowali:
https://www.youtube.com/watch?v=IArnbLPpLwo
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Uwaga na ramę
Sorento nie jest klasykiem i jest za tanie na takie renowacje .
Wydaje mi się, że pożądna konserwacja np. taka jak zrobił budocomplex albo wcześniej angelus210 wystarczy, żeby przez następne 5 lat nie trzeba było się dotykać .
Wydaje mi się, że pożądna konserwacja np. taka jak zrobił budocomplex albo wcześniej angelus210 wystarczy, żeby przez następne 5 lat nie trzeba było się dotykać .
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Uwaga na ramę
Jednak jakbym musiał ramę wymienić lub nawet wyjąć (nie wiem, czy to właściwe słowo) do naprawy to nie wahałbym się co do cynkowania. Każdą konserwację trzeba powtarzać co max 2 lata, a tu mamy 10 lat pewności. Trzeba sobie tylko zadać jedno za*******e ważne pytanie. Czy chcę mieć SI do końca życia..?
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Uwaga na ramę
Ja bym wolał mieć zdrową ramę do końca życia - auta!
Jeśli rama zdrowa, to resztę, o ile chcesz - możesz odbudować i naprawić. Zdrowa rama ma też wielkie znaczenie dla bezpieczeństwa w razie dzwonu.
Rama powinna być odporniejsza na uszkodzenia, w tym korozję, od reszty auta, bo jej naprawa czy wymiana - to rozbiórka całego auta, a więc rzecz bardzo problematyczna, którą mało który zakład chce przeprowadzić, a kosztuje słono.
Jeśli rama zdrowa, to resztę, o ile chcesz - możesz odbudować i naprawić. Zdrowa rama ma też wielkie znaczenie dla bezpieczeństwa w razie dzwonu.
Rama powinna być odporniejsza na uszkodzenia, w tym korozję, od reszty auta, bo jej naprawa czy wymiana - to rozbiórka całego auta, a więc rzecz bardzo problematyczna, którą mało który zakład chce przeprowadzić, a kosztuje słono.
-
- Jestem
- Posty: 1045
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Uwaga na ramę
sądząc po trwałości mechaniki w tym aucie, to rama jest jednym z mocniejszych elementów tej układanki ...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości