Uwaga na ramę
Moderator: Moderator
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Uwaga na ramę
O mechanikę nie za bardzo bym się martwił w Sorento . Większość elementów jest wykonane znacznie masywniej niż w innych autach. Miałem wczoraj przyjemność wymontowywania całego przedniego zawieszenia wraz z przednim mostem i nawet nie spodziewałem się ile waży kompletna piasta z tarczą i zaciskami . Ledwo uniosłem.
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Uwaga na ramę
cóż z masywności jeśli łożyska nie są w stanie dojechać do 200 tyś km.
Uszkadza się długa półoś, krzyżaki, odboje, reduktory ... Jeśli porównujesz z autami które robi się na dzień dzisiejszy to faktycznie jest spoko, ale są to auta z przed 10 lat, a wtedy na rynku było znacznie więcej aut które reprezentowały znacznie lepszą trwałość.
A jak popatrzysz na wartość rynkową tego auta, to zrobienie łożysk półosi i skrzyni daje ci 70% wartości auta...
Uszkadza się długa półoś, krzyżaki, odboje, reduktory ... Jeśli porównujesz z autami które robi się na dzień dzisiejszy to faktycznie jest spoko, ale są to auta z przed 10 lat, a wtedy na rynku było znacznie więcej aut które reprezentowały znacznie lepszą trwałość.
A jak popatrzysz na wartość rynkową tego auta, to zrobienie łożysk półosi i skrzyni daje ci 70% wartości auta...
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Uwaga na ramę
Faktycznie , jeśli porówna się ceny napraw do wartości auta to jest koszmar. A im starsze auto tym będzie jeszcze gorzej.
W dużej mierze opinia o awaryjności bierze się z oszustwa handlarzy , którzy sprowadzają kompletnie wyeksploatowane auto o przebiegu 400 tysięcy i przekręcają licznik na 169000 km. Prawidłowo eksploatowane auto może przez wiele lat jeździć bezawaryjnie. Dużo jest na forum aut z przebiegiem ponad 300 tysięcy gdzie nikt nigdy nie dotykał się do skrzyni , reduktora czy półosi . A co do jakości części to można spotkać sporo aut , które mają wymienione półosie na używane i jeżdżą dalej bez problemu. Gdy trafi się na wyeksploatowane Sorento bo Duńczyk nawet przeglądów nie robił to wpada się w pułapkę , próbuje się ratować takie auto nie szczędząc kosztów aż w końcu poddajemy się czyszcząc sobie konto przy okazji.
W dużej mierze opinia o awaryjności bierze się z oszustwa handlarzy , którzy sprowadzają kompletnie wyeksploatowane auto o przebiegu 400 tysięcy i przekręcają licznik na 169000 km. Prawidłowo eksploatowane auto może przez wiele lat jeździć bezawaryjnie. Dużo jest na forum aut z przebiegiem ponad 300 tysięcy gdzie nikt nigdy nie dotykał się do skrzyni , reduktora czy półosi . A co do jakości części to można spotkać sporo aut , które mają wymienione półosie na używane i jeżdżą dalej bez problemu. Gdy trafi się na wyeksploatowane Sorento bo Duńczyk nawet przeglądów nie robił to wpada się w pułapkę , próbuje się ratować takie auto nie szczędząc kosztów aż w końcu poddajemy się czyszcząc sobie konto przy okazji.
- budocomplex
- awansowałem na
- Posty: 37
- Wiek: 40
- Rejestracja: czwartek, 13 września 2018, 19:24
- Skąd jesteś: Wągrowiec
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Przebieg (km.): 220000
- Kontaktowanie:
Re: Uwaga na ramę
Witam wszystkich z samego rana
Nie wiem do jakiego auta kolega porównuje Sorento twierdząc że rama to najmocniejszy atut czołga.
Ja twierdzę że Sorento to bardzo dobry samochód ,moja ma 220 tyś i rama to jest moja pierwsza usterka.
Podejrzewam że pewnie ma przejechane coś ok 260 bo auto od handlarza no a wiadomo że w pl to się sprzedają tylko te do 200 tyś no chyba że za 1/3 ceny.
Mam ją półtora roku i cały czas jedzie bez pomocy mechanika.
Żona jeździ vw TDI 2,0 140 km i tam to rzeczywiście można ponarzekać,wiecznie coś ,a to zamek,a to zacisk,krzyżak pompie oleju,dwumas,sprzęgło,zawieszenie ,EGR i innych napraw ogrom.I też 220 tyś ale udokumentowane.
Reasumując,czołg to bardzo dobry samochód
Nie wiem do jakiego auta kolega porównuje Sorento twierdząc że rama to najmocniejszy atut czołga.
Ja twierdzę że Sorento to bardzo dobry samochód ,moja ma 220 tyś i rama to jest moja pierwsza usterka.
Podejrzewam że pewnie ma przejechane coś ok 260 bo auto od handlarza no a wiadomo że w pl to się sprzedają tylko te do 200 tyś no chyba że za 1/3 ceny.
Mam ją półtora roku i cały czas jedzie bez pomocy mechanika.
Żona jeździ vw TDI 2,0 140 km i tam to rzeczywiście można ponarzekać,wiecznie coś ,a to zamek,a to zacisk,krzyżak pompie oleju,dwumas,sprzęgło,zawieszenie ,EGR i innych napraw ogrom.I też 220 tyś ale udokumentowane.
Reasumując,czołg to bardzo dobry samochód
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Uwaga na ramę
Może i są cofnięte. Ale robiłem troszkę land cruiserów i do 300 tyś za bardzo nic nie dotykałem w tych autach. Korozja też wyłaziła, ale mechanicznie nieskazitelnie.
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Uwaga na ramę
Dla porównania - jak może wyglądać rama w aucie sprzed kilkudziesięciu lat. Na drugim filmie widać ją po wypiaskowaniu. Ale auto z chyba Hiszpanii, a tam nie solą...
https://www.youtube.com/watch?v=3ssTDwu ... xt6JvykJWV
https://www.youtube.com/watch?v=IXuPwox ... V&index=12
https://www.youtube.com/watch?v=3ssTDwu ... xt6JvykJWV
https://www.youtube.com/watch?v=IXuPwox ... V&index=12
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Uwaga na ramę
Tak się rozpędziłem ze swoją naprawą iż zapomniałem co zrobić z ramą od środka.
Na tyle co latarką sięgam widać rdzawy nalot, nie ma purchli.
Czym to potraktować? Trochę nie mam warunków na fosol i płukanie wodą (chciałbym zająć się wnętrzem ramy póki auto stoi na pachołkach), nie wierzę też w "wosk do profili zamkniętych". Urządzał by mnie środek bezpośrednio na rdzę na tyle rzadki aby pistoletem/ropownicą sobie go wstrzyknąć. Czy farba okretowa? Czy hamerite?
Na tyle co latarką sięgam widać rdzawy nalot, nie ma purchli.
Czym to potraktować? Trochę nie mam warunków na fosol i płukanie wodą (chciałbym zająć się wnętrzem ramy póki auto stoi na pachołkach), nie wierzę też w "wosk do profili zamkniętych". Urządzał by mnie środek bezpośrednio na rdzę na tyle rzadki aby pistoletem/ropownicą sobie go wstrzyknąć. Czy farba okretowa? Czy hamerite?
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Uwaga na ramę
Sąsiad przyniósł prawie 3l corizonu - zostało mu po konserwacji Stara. Właśnie płacę mu "przelewem"
Coraz bardziej jestem przekonany iż to dobry wybór ...
Coraz bardziej jestem przekonany iż to dobry wybór ...
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 111 gości