[3,5 Pb]Pompa wspomagania wyje... a może nie to nie pompa wcale?
Moderator: Moderator
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: [3,5 Pb]Pompa wspomagania wyje... a może nie to nie pompa wcale?
Co to znaczy jak turbo kompresor ? Pompy są dostępne , wpisz numer pompy w google .
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: [3,5 Pb]Pompa wspomagania wyje... a może nie to nie pompa wcale?
Turbo kompresor
Wiem, że pompy nowe są dostępne. Zawsze jednak próbuje zregenerować starą część, zanim wymienię ją na nową. Oczywiście niektórych rzeczy się nie da. Nie chodzi tylko o oszczędność. Zawsze się czegoś nauczę przy okazji.
Wiem, że pompy nowe są dostępne. Zawsze jednak próbuje zregenerować starą część, zanim wymienię ją na nową. Oczywiście niektórych rzeczy się nie da. Nie chodzi tylko o oszczędność. Zawsze się czegoś nauczę przy okazji.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: [3,5 Pb]Pompa wspomagania wyje... a może nie to nie pompa wcale?
głośna praca pompy to oznaka że dostaje się do niej powietrze. Nie oznacza to jej końca, a tak jak pisałem często pomaga 2 krotna zmiana oleju. Moim zdaniem winny jest temu zbiorniczek dziwnej konstrukcji .
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: [3,5 Pb]Pompa wspomagania wyje... a może nie to nie pompa wcale?
Chcesz się uczyć , to się chwali , uszczelki dostaniesz w komplecie na Amazon.com .
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: [3,5 Pb]Pompa wspomagania wyje... a może nie to nie pompa wcale?
No i właśnie z tymi kompletami jest problem, bo żaden nie jest dedykowany do pompy 571003E000, a tak jak pisałem wcześniej, nie mogę sobie w tej chwilo pozwolić na dłuższe unieruchomienie auta. Powietrze moim zdaniem dostaje się przez uszczelnienie ośki, ale żeby je wymienić to zapewne będę potrzebował uszczelkę pokrywy i tu zaczyna się zabawa. Z podstawą koła pośredniego nie ma takiego dylematu. W jeden wieczór rozmontuję, ocenię i zamówię odpowiednie części. 2 dni przestoju gdzieś wcisnę w grafik.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: [3,5 Pb]Pompa wspomagania wyje... a może nie to nie pompa wcale?
Przecież pisałeś że płyn się nie pieni , poza tym za duże ciśnienie wyrzuciło by płyn momentalnie , jeżeli się zapowietrza to tylko na powrocie . Diodalodz pisał o dziwnym zbiorniczku , może w środku jest odstojnik i sitko , spróbuj go przepłukać i przedmuchać powietrzem . Wiesz jak odpowietrzyć układ ?
Ostatnio zmieniony środa, 5 września 2018, 11:26 przez Marek, łącznie zmieniany 2 razy.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: [3,5 Pb]Pompa wspomagania wyje... a może nie to nie pompa wcale?
No właśnie. Nie pieni się, a mimo to pompę słychać. Na powrocie nie ma dużego ciśnienia. Raczej pompa będzie zaciągała powietrze niż wypychała płyn przy nieszczelności z tyłu, ale to tylko moje gdybanie. Na pewno jest luz osiowy i trzeba od tego zacząć. Dlatego też same uszczelki mogą nie wystarczyć.
Co do wiary w odpowietrzenie, to tak. Mocno w to wierzyłem. Wykonałem procedurę kilka razy po usunięciu nieszczelnego przewodu i wymianie płynu. Nie udało się wyciszyć pompy do zera, ale tak jak pisałem. Chodziła przez chwilę(kilometr - może 2) na sucho. Potem dostała "uniwersalny" płyn, bo innego na stacji benzynowej nie było.
Co do wiary w odpowietrzenie, to tak. Mocno w to wierzyłem. Wykonałem procedurę kilka razy po usunięciu nieszczelnego przewodu i wymianie płynu. Nie udało się wyciszyć pompy do zera, ale tak jak pisałem. Chodziła przez chwilę(kilometr - może 2) na sucho. Potem dostała "uniwersalny" płyn, bo innego na stacji benzynowej nie było.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: [3,5 Pb]Pompa wspomagania wyje... a może nie to nie pompa wcale?
wlej dedykowany płyn, a wcześniej wyjmij i umyj wewnątrz zbiorniczek.
Ja wlałem ravenol i zrobiłem 2 wymiany, bo pompa po regeneracji i tak delikatnie szumiała. Po 2 wymianach cisza.
Ja wlałem ravenol i zrobiłem 2 wymiany, bo pompa po regeneracji i tak delikatnie szumiała. Po 2 wymianach cisza.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: [3,5 Pb]Pompa wspomagania wyje... a może nie to nie pompa wcale?
Mam teraz ravenol PSF III zalany. W sumie to też 2 razy wymieniałem. Raz przy naprawie przewodu zasilającego, a 2 raz dlatego, że naprawa okazała się nieskuteczna i nowy wąż pękł i cały płyn mi wyrzygało na silnik Zbiorniczka w sumie nie płukałem, ale był pusty. Jedynie w maglownicy coś starego oleju mogło zostać.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- awansowałem na
- Posty: 79
- Wiek: 38
- Rejestracja: sobota, 7 lipca 2018, 12:00
- Skąd jesteś: Leszno
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: [3,5 Pb]Pompa wspomagania wyje... a może nie to nie pompa wcale?
u mnie właśnie mechanik podczas wymiany rozrządu stwierdził że pompa daje o sobie znać- Twierdzi że widocznie ma jakieś luzy. Czy ktoś ma może jakiegoś manuala do regeneracji tej pompy i skad wziąć uszczelnienia?? Czy rzeczywiście elementy od diesla będa pasowały do pompy od 3,5 V6?? Co do podstawy koła pasowego to niestety ale aktualnie w europie towar jest nie dostepny- zakupiłem on Mitsubishi i mechanik dostosował ją na potrzeby Sorento ale trzeba było troche porzeźbić.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: [3,5 Pb]Pompa wspomagania wyje... a może nie to nie pompa wcale?
Okazało się, że nie wyła pompa. Nie było to łożysko na kole pośrednim ani żadna inna rolka. Było to koło pasowe wału korbowego. Większe, wewnętrzne kółko rozwulkanizowało się od reszty i można było je ręką obracać po zdjęciu paska. Element ten wymieniałem w czerwcu tego roku. Wytrzymał ok 2k km. No bubel no.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: [3,5 Pb]Pompa wspomagania wyje... a może nie to nie pompa wcale?
przy 80 tyś km padło mi to w Opirusie. Też rozwulkaniozowała się duża bieżnia, bo mała jest na stałe.
Miałem włączoną klimę w upał majowy i coś zaczęło piszczeć ;) Ja miałem już w głowie rozrząd do którego mi się nie chciało zaglądać.
Wsadziłem teraz nowe i chyba jest ok. Trzeba rysować białe kreski na kole wtedy łatwo zobaczyć czy "diabeł się tobą interesuje" jak mawia Ksiądz Natan.
Miałem włączoną klimę w upał majowy i coś zaczęło piszczeć ;) Ja miałem już w głowie rozrząd do którego mi się nie chciało zaglądać.
Wsadziłem teraz nowe i chyba jest ok. Trzeba rysować białe kreski na kole wtedy łatwo zobaczyć czy "diabeł się tobą interesuje" jak mawia Ksiądz Natan.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości