Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Patrykk
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 30
Rejestracja: piątek, 23 lutego 2018, 21:35
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 240000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę

#1 Postautor: Patrykk » piątek, 17 sierpnia 2018, 22:13

Witajcie, nie mogłem znaleźć nigdzie podobnego tematu, a przypominam sobie że kiedyś czytałem o tym problemie jednak wtedy było wszystko dobrze więc niestety się nie zagłębiłem w sprawę. No i oczywiście po czasie musiało się wydarzyć u mnie mianowicie auto zdecydowanie wyżej stoi z prawej tylnej strony różnica to około 4cm i ewidentnie czuć to i widać podczas jazdy. Czy może miał ktoś podobny problem i byłby w stanie powiedzieć co może być nie tak??? Dodam tylko że na przeglądzie stwierdzili ze wszystko jest tak jak powinno. :hmm:

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę

#2 Postautor: hawerek » piątek, 17 sierpnia 2018, 22:32

Miałem podobny problem i to dosłownie z 3 dni temu. Rozwiązanie u mnie było banalne, aż wstyd o tym pisać. Ale od początku. Postawiłem auto na parkingu na którym rzadko parkuję, ale taka potrzeba. Idąc do auta od tyłu widzę, że krzywo stoi, przechylone na lewo. Ciężar kierowcy (czyli mój) wygniutł sprężyny :hmm:? Oglądam, obchodzę, wymyślam i co, przód wygląda OK tylko tył jakoś przechylony. Załamany że zaś robota i koszty pojechałem pod blok, gdzie zazwyczaj parkuję. I o dziwo wszystko równiutko, żadnego przekrzywienia budy.
Okazało się, że stanąłem na nierównej nawierzchni.
I tu pytanie, czy sprawdźałeś na innych płaszczyznach, bo tył Sorento jest czuły na nierówności podłoża. Przód stabilizuje się do powierzchni bo jest ciężki a tył podatny odgina do poziomu przodu.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę

#3 Postautor: Andrzej » piątek, 17 sierpnia 2018, 22:40

Mój na podwórku wygląda jak pokraka , przechylony na prawo.
Na szczęście kapnąłem się , że tak samo jest jak staję tyłem jak i przodem . Gdyby coś było nie tak, to zawsze byłby przechylony na jedną, tą samą stronę .
Na innych parkingach stoi prosto jak drut :kwink:
Tylko , że podczas jazdy też jest równo ...
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę

#4 Postautor: vokal » piątek, 17 sierpnia 2018, 22:58

Oglądałeś wszystkie sprężyny w zawieszeniu?

-- A7600-H - -
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Patrykk
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 30
Rejestracja: piątek, 23 lutego 2018, 21:35
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 240000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę

#5 Postautor: Patrykk » poniedziałek, 20 sierpnia 2018, 00:34

No u mnie niestety gdzie bym nie stanął auto przechylone jest zawsze bardziej na jedna stronę, sprężyny jedyne co wizualnie przejrzałem pobujałem autem z każdej strony i nie wydaje się zeby była jakaś różnica w twardości no i na tym przeglądzie niby też wszystko ok mimo tego prawe tylne koło ma większy prześwit. kiedyś gdzieś wyczytałem o takim problemie niestety nie pamiętam dokładnie przyczyny tyle co kojarzę to że jest to jakiś standardowy problem w naszych autkach????

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę

#6 Postautor: alien125 » poniedziałek, 20 sierpnia 2018, 09:08

Sprawdź tylny stabilizator przechyłu bocznego. To ten drążek co jest z jednej strony przymocowany do mostu, a z drugiej do ramy. Jakoś on się nazywał, ale nie pamiętam. :hmm:
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę

#7 Postautor: vokal » poniedziałek, 20 sierpnia 2018, 14:06

Drążek Panharda chyba nie robił by czegoś takiego :hmm:
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę

#8 Postautor: Marek » poniedziałek, 20 sierpnia 2018, 14:43

Patrykk , różnicy w twardości sprężyn nie wyczujesz bujając autem , jeszcze są amortyzatory . Sprawdź ilość zwojów , zobacz czy masz takie same amortyzatory , bo podobno rzadko, ale cuda się zdarzają :) , a jak wszystko będzie w porządku , to pozostaje wyjęcie sprężyn i sprawdzenie ich wysokości .

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę

#9 Postautor: rudi_pl » poniedziałek, 20 sierpnia 2018, 20:32

Sprężyny lubią pękać w najmniej widocznym miejscu, czasem to jest 1/4 okręgu na jej szczycie - z zewnątrz nie sposób się dopatrzeć. W większości pojazdów po podniesieniu budy i zdjęciu koła da się obrócić sprężyną wokół jej osi. Jak nie to ściągacz ...
Przyjrzyj się dokładnie łącznikom stabilizatora - te co widać przed czołem tylnych kół.
Na szczęście w naszych autach jest dobry dostęp.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Patrykk
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 30
Rejestracja: piątek, 23 lutego 2018, 21:35
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 240000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę

#10 Postautor: Patrykk » wtorek, 28 sierpnia 2018, 14:25

Witajcie, udało mi się rozwiązać problem, mianowicie zakupiłem używanego mcpersona podmieniłem i auto nareszcie stoi prościutko. Zauważyłem że na dole starego mocowania dolnego w ogóle nie było tej gumy tylko sama tulejka metalowa hmm ciekawe czy to było przyczyną. Tylko nie wiem czy teraz dokupić drugi używany czy co robić??

Awatar użytkownika
marcinur
Off-Road
Off-Road
Posty: 247
Rejestracja: czwartek, 13 kwietnia 2017, 14:29
Skąd jesteś: Przemyśl
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Rok: 2005
Has thanked: 42 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę

#11 Postautor: marcinur » wtorek, 28 sierpnia 2018, 14:53

Wg mnie najlepiej kupić 2 nowe. A jak nie to dokup drugi używany z tego samego auta co już kupiłeś.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę

#12 Postautor: Bodzion » wtorek, 28 sierpnia 2018, 15:40

A po co ?
Złożone wszystko zgodnie jak rozumiem z technologią.
Samochód "stoi" prosto. Nic dodatkowego się nie dzieje.
Po co kombinować, iść w koszty i robić sobie problem ?

jacek2
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 591
Wiek: 56
Rejestracja: poniedziałek, 7 marca 2011, 10:36
Skąd jesteś: Kłodzko
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 90
Inny Samochód: hyundai ix 35
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę

#13 Postautor: jacek2 » środa, 29 sierpnia 2018, 12:58

Bodzion jak zawsze roztropnie prawi. Popieram jego wypowiedź. Osobiście nic bym nie ruszał. Można sprawdzić dodatkowo na stacji jaka jest skuteczność na tej osi tłumienia amorków. I tyle w temacie....
------JK, 2,5 CRDI 4x4 2005r

Awatar użytkownika
Robbin
jestem
jestem
Posty: 11
Wiek: 58
Rejestracja: czwartek, 12 stycznia 2017, 19:14
Skąd jesteś: Sieradz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2009
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 86000
Inny Samochód: Astra J GTC
Kontaktowanie:

Re: Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę

#14 Postautor: Robbin » piątek, 20 listopada 2020, 18:32

No i stało się.
Ja też pewnego razu zauważyłem, że mój egzemplarz krzywo stoi(pochylenie prawej strony). Pomyślałem, że sprężyna utachła. Wymieniłem na nowe(lewa i prawa strona), a samochód jak stał krzywo tak stoi. Różnica między lewą, a prawą 2,5 cm. Przód też wykazuję różnicę, ale mniejszą około 1 cm. Dodam, że nie jeżdżę w teren, samochód ma przebieg 83 tyś km., rama w doskonałym stanie, wszystkie mocowania stabilizatorów trzymają się kupy.
Różnica dobrze widoczna na zdjęciach gdzie widać tylne odbojniki.
Może ktoś coś poradzi, czy jest to problem tyłu, czy przodu, który ciągnie do dołu tył?
Załączniki
Sorento prawa strona.jpg
prawa
Sorento lewa strona.jpg
lewa
Sorento przechył na prawo (2).jpg
przechył na prawo

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę

#15 Postautor: Marek » piątek, 20 listopada 2020, 20:45

Odkręć z dolnych śrub amortyzatory z tyłu i wtedy sprawdź.


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości