Maglownica

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
allu
moje konto
moje konto
Posty: 174
Rejestracja: sobota, 28 października 2017, 00:11
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 21000
Inny Samochód: Nissan primera
Has thanked: 8 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Maglownica

#31 Postautor: allu » poniedziałek, 18 czerwca 2018, 20:34

Prawy przód tyle że klima mi się skrapla gdzieś na środku a tu jak z tej plamy wezmę na palce to czuć olej

Awatar użytkownika
gczarkowski1
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1057
Wiek: 49
Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
Skąd jesteś: Mazowieckie
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
Has thanked: 14 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Maglownica

#32 Postautor: gczarkowski1 » poniedziałek, 18 czerwca 2018, 20:48

Poproś kolegę , Ty pod sorcię z latarką ,odpalcie silnik i na postoju kręcić kierownicą ,przy takich wyciekach jak przedstawiasz na foto ,nie da się nie zauważyć miejsca wycieku .Przy okazji zerknij wyżej ,tak aż pod turbinę
Pozdrawiam
Grzegorz

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Maglownica

#33 Postautor: ronin » poniedziałek, 18 czerwca 2018, 21:05

No to jak olej to lipa.
Na kanał, zapalić i patrzeć skąd cieknie.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Maglownica

#34 Postautor: Marek » poniedziałek, 18 czerwca 2018, 21:11

Jeżeli ten olej wygląda na czarny silnikowy , to w tym miejscu jest łączenie rury do intercoolera .

Awatar użytkownika
pikkolo
coś umiem
coś umiem
Posty: 641
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:28
Skąd jesteś: Krakoofek
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: szary/szary
Przebieg (km.): 266666
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Maglownica

#35 Postautor: pikkolo » wtorek, 19 czerwca 2018, 21:34

Ja też niestety mam problemy z wyciekami. Odkręciłem dzisiaj osłonę i sprawdziłem co się dzieje.
Od dołu to wygląda tak:
20180619_2027301.jpg


a cieknie z rurki doprowadzającej olej do chłodnicy oleju (olej czerwony):

20180619_2033341.jpg

pytanie - jaka jest tam rurka? 8mm?10mm
czy tam jest duże ciśnienie czyli czy trzeba robić grzybki do zakończeń, czy wystarczy opaska zaciskowa?
może być tam miedziana czy lepiej kupować oryginał z kia?
pikkolo
--------------------------
2004 / 2,4D / 140KM
srebrny

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Maglownica

#36 Postautor: Marek » wtorek, 19 czerwca 2018, 21:48

Ciśnienie jest bardzo małe , olej musi mieć szansę schłodzić się w chłodnicy . Rurka może być każda jaką wybierzesz , byle by była odporna na olej i temperaturę . Jutro mogę Ci podać średnicę . Do wymiany na oryginał radzę wyjąć chłodnicę wody .

alwo76
Jestem
Jestem
Posty: 839
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
Skąd jesteś: SK
Has thanked: 25 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Maglownica

#37 Postautor: alwo76 » wtorek, 19 czerwca 2018, 23:41

pikkolo to o co pytasz na pierwszym zdjęciu zaznaczone fioletową(a może to różowa :hmm: ) strzałką to osuszacz układu klimatyzacji.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Maglownica

#38 Postautor: diodalodz » środa, 20 czerwca 2018, 01:24

musisz zacząć od dokładnego umycia wszystkiego. Kup np K2 Akra, spryskaj wszystko w okolicy i umyj myjką ciśnieniową, tylko unikaj puszczania strugi na radiatory chłodnic. Czasami by skutecznie odtłuścić trzeba umyć 2 -3 razy.
Poczekaj aż sobie ładnie wyschnie i odpal . Wtedy bez jazdy obserwuj gdzie jest źródło wycieku.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Maglownica

#39 Postautor: Marek » środa, 20 czerwca 2018, 17:49

Rurka 10 mm , przewód gumowy średnica wewnętrzna 9 mm .


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości