Tarcze Brembo
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 43
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
- Skąd jesteś: Lublin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 250000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Tarcze Brembo
Witam.
Przymierzam się do wymiany tarcz i klocków w moim Sorento. Wstępny wybór padł na tarcze i klocki Brembo. Po przejrzeniu ofert znalazłem 2 typy tarcz:
1. Pokryta - (BREMBO 09.9545.11)
2. Zwykła - (BREMBO 09.9545.10)
Jedyną różnicą jest to pokrycie (wg google Brembo pokrywa tarcze promieniami UV żeby nie korodowały)
Najbardziej zastanawia mnie cena - te pokryte (które producent pokrył żeby były lepsze) są jednocześnie tańsze. Sprawdzałem to na 3 różnych stronach z częściami oraz w przypadku przedniej i tylnej osi jest tak samo więc to nie jest tylko jakaś promocja sklepu.
Czy ktoś orientuje się czy to pokrycie jakoś pogarsza hamowanie w samochodzie i z tego powodu te tarcze są tańsze?
Zastanawiałem się również nad polecanymi tu tarczami wierconymi Bozarto, ale obawiam się szybszego zużycia kloców a co za tym idzie większego pylenia na felgi.
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Przymierzam się do wymiany tarcz i klocków w moim Sorento. Wstępny wybór padł na tarcze i klocki Brembo. Po przejrzeniu ofert znalazłem 2 typy tarcz:
1. Pokryta - (BREMBO 09.9545.11)
2. Zwykła - (BREMBO 09.9545.10)
Jedyną różnicą jest to pokrycie (wg google Brembo pokrywa tarcze promieniami UV żeby nie korodowały)
Najbardziej zastanawia mnie cena - te pokryte (które producent pokrył żeby były lepsze) są jednocześnie tańsze. Sprawdzałem to na 3 różnych stronach z częściami oraz w przypadku przedniej i tylnej osi jest tak samo więc to nie jest tylko jakaś promocja sklepu.
Czy ktoś orientuje się czy to pokrycie jakoś pogarsza hamowanie w samochodzie i z tego powodu te tarcze są tańsze?
Zastanawiałem się również nad polecanymi tu tarczami wierconymi Bozarto, ale obawiam się szybszego zużycia kloców a co za tym idzie większego pylenia na felgi.
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
-
- awansowałem na
- Posty: 71
- Wiek: 28
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 15:16
- Skąd jesteś: Tarnów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 181500
- Inny Samochód: Audi A4 B6
- Kontaktowanie:
Re: Tarcze Brembo
Witam, posiadam klocki brembo na przodzie od półtora roku, były montowane wraz z nowymi tarczami (textar) i po zimie będę zmuszony klocki wymieniać na nowe... Pylą okropnie i jakość hamowania jest bardzo słaba, dodam jeszcze, że zrobiłem na klockach około 15tys km.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Tarcze Brembo
Pokrycie tarcz , działa antykorozyjnie . Ważna jest skuteczność i trwałość tarcz . Bozarto i wszystkie podobne będą skuteczniejsze . Zużycie klocków zależy z od jakości i sposobu jazdy . A felgi umyjesz .
- rings
- teraz jestem
- Posty: 494
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:02
- Skąd jesteś: Pruchna k/Cieszyna
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: CZARNY
- Przebieg (km.): 100000
- Inny Samochód: Kia Venga
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5v6 RWD złote
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Tarcze Brembo
Miałem bozarto, polecam
3.5 V6 2005 2wd A/T(automat) złoty wersja USA. 3.5 V6 2013 AWD A/T(automat) czarny wersja USA
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Tarcze Brembo
Od lat używam tarcz Brembo w moich autach i się nie zawiodłem, co do klocków TRW, Textar, Ferrodo i oczywiście Brembo.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- Student_x
- możesz mi ufać
- Posty: 1013
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrno Szary
- Przebieg (km.): 307000
- Inny Samochód: Voyager RG
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 50 times
- Kontaktowanie:
Re: Tarcze Brembo
Jeździliście na Rotingerach a do tego klocki Breck??
Polski zestaw z dwóch różnych fabryk.
Zakładaliśmy to w warsztacie nagminnie, i jeszcze Textary.
Nikt nie narzekał ani na pylenie , ani na skuteczność hamowania.
Robią różne wzory nacinania i nawiercania, plus kolor tarczy można sobie wybrać , oczywiście te modele "Tuningowe" na zamówienie.
Mieli wprowadzić tęż tarcze jakieś pokrywane czymś tam , nie wiem, nie pamiętam, ale czarnym, własnie antykorozyjnym, i to siępodobno tak szybko nie ściera.
Nie pamiętam o co chodzi , ale cos było na szkoleniach hehehe
Polski zestaw z dwóch różnych fabryk.
Zakładaliśmy to w warsztacie nagminnie, i jeszcze Textary.
Nikt nie narzekał ani na pylenie , ani na skuteczność hamowania.
Robią różne wzory nacinania i nawiercania, plus kolor tarczy można sobie wybrać , oczywiście te modele "Tuningowe" na zamówienie.
Mieli wprowadzić tęż tarcze jakieś pokrywane czymś tam , nie wiem, nie pamiętam, ale czarnym, własnie antykorozyjnym, i to siępodobno tak szybko nie ściera.
Nie pamiętam o co chodzi , ale cos było na szkoleniach hehehe
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie
-
- awansowałem na
- Posty: 43
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
- Skąd jesteś: Lublin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 250000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Tarcze Brembo
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem.
Co do tych tarcz bozarto to mój styl jazdy chyba by jednak za szybko wykończył klocki. Jakoś nie mogę pozbyć się głupiego nawyku hamowania przed samymi światłami Więc zdecyduję się jednak na gładkie tarcze. Brembo albo TRW + klocki z tej samej firmy co będą tarcze (wychodzę z założenia że producent dostosowuje twardość klocka do twardości swojej tarczy więc najlepszy zestaw będzie tej samej firmy) Jeżeli moje rozumowanie jest błędne to proszę o jakieś łopatologiczne wyjaśnienie
Co do tych tarcz bozarto to mój styl jazdy chyba by jednak za szybko wykończył klocki. Jakoś nie mogę pozbyć się głupiego nawyku hamowania przed samymi światłami Więc zdecyduję się jednak na gładkie tarcze. Brembo albo TRW + klocki z tej samej firmy co będą tarcze (wychodzę z założenia że producent dostosowuje twardość klocka do twardości swojej tarczy więc najlepszy zestaw będzie tej samej firmy) Jeżeli moje rozumowanie jest błędne to proszę o jakieś łopatologiczne wyjaśnienie
- Ucando
- jestem
- Posty: 3
- Rejestracja: wtorek, 14 listopada 2017, 10:23
- Kontaktowanie:
Re: Tarcze Brembo
Pamiętaj też żeby zaraz po założeniu nowych tarcz i klocków starać się nie hamować "przed samymi światłami" ponieważ tarcze mogą się wykrzywić. Trzeba je "dotrzeć" delikatnie po założeniu. Natomiast co do samych producentów to jak najbardziej polecam Brembo, ale także TRW, Textar lub Zimmermann.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Tarcze Brembo
Hamować po wymianie należy ostrożne , można ostro , tylko należy pamiętać , że ich skuteczność na początku nie będzie rewelacyjna . Klocki muszą się ułożyć do tarcz i pozbyć resztek tłuszczu z tarczy , jeżeli w ogóle były myte . Nic nie ma prawa się wykrzywić . A jeżeli zakładamy tarcze malowane , farba musi się zetrzeć , po kilku hamowaniach wszystko wróci do normy .
-
- awansowałem na
- Posty: 43
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
- Skąd jesteś: Lublin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 250000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Tarcze Brembo
Jeśli chodzi o potrzebę "dotarcia" hamulców to jestem tego w 100% świadomy.
Zastanawia mnie tylko inna kwestia. Jako że staram się w miarę możliwości naprawiać swój samochód we własnym zakresie tak też będzie z wymianą tarcz, klocków oraz płynu hamulcowego. Niestety nie mam pewności jak jest z odpowietrzaniem hamulców w przypadku samochodu z ABS-em. Raz w życiu miałem tą przyjemność, był to Range Rover P38 i tam było to dość skomplikowane. Na szczęście miałem do niego dokładną instrukcję w której krok po kroku było opisane jak trzeba to wykonać. W jakim momencie wcisnąć hamulec, kiedy włączyć/wyłączyć zapłon, które koło odpowietrzyć jako pierwsze, odpowietrzanie pompy ABS itp.
Czy do Sorento jest może dostępne coś podobnego? Cokolwiek co by mnie naprowadziło na właściwą drogę. Bo jak na razie udało mi się znaleźć jedynie informację że należy zaczynać od prawego tylnego koła. Próbowałem szukać też na forach innych samochodów ale wszędzie znajdowałem co innego. Jedni piszą że należy odpowietrzać z odpalonym silnikiem, inni że gdy pompa ABS nie pracuje. Jak to jest w przypadku Sorento?
Zastanawia mnie tylko inna kwestia. Jako że staram się w miarę możliwości naprawiać swój samochód we własnym zakresie tak też będzie z wymianą tarcz, klocków oraz płynu hamulcowego. Niestety nie mam pewności jak jest z odpowietrzaniem hamulców w przypadku samochodu z ABS-em. Raz w życiu miałem tą przyjemność, był to Range Rover P38 i tam było to dość skomplikowane. Na szczęście miałem do niego dokładną instrukcję w której krok po kroku było opisane jak trzeba to wykonać. W jakim momencie wcisnąć hamulec, kiedy włączyć/wyłączyć zapłon, które koło odpowietrzyć jako pierwsze, odpowietrzanie pompy ABS itp.
Czy do Sorento jest może dostępne coś podobnego? Cokolwiek co by mnie naprowadziło na właściwą drogę. Bo jak na razie udało mi się znaleźć jedynie informację że należy zaczynać od prawego tylnego koła. Próbowałem szukać też na forach innych samochodów ale wszędzie znajdowałem co innego. Jedni piszą że należy odpowietrzać z odpalonym silnikiem, inni że gdy pompa ABS nie pracuje. Jak to jest w przypadku Sorento?
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Tarcze Brembo
Ten temat dotyczy tarcz hamulcowych a nie odpowietrzania układu hamulcowego. Proszę użyć wyszukiwarki jest dość obszerny materiał na ten temat.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
Re: Tarcze Brembo
Ciise pisze:Jeśli chodzi o potrzebę "dotarcia" hamulców to jestem tego w 100% świadomy.
Zastanawia mnie tylko inna kwestia. Jako że staram się w miarę możliwości naprawiać swój samochód we własnym zakresie tak też będzie z wymianą tarcz, klocków oraz płynu hamulcowego. Niestety nie mam pewności jak jest z odpowietrzaniem hamulców w przypadku samochodu z ABS-em. Raz w życiu miałem tą przyjemność, był to Range Rover P38 i tam było to dość skomplikowane. Na szczęście miałem do niego dokładną instrukcję w której krok po kroku było opisane jak trzeba to wykonać. W jakim momencie wcisnąć hamulec, kiedy włączyć/wyłączyć zapłon, które koło odpowietrzyć jako pierwsze, odpowietrzanie pompy ABS itp.
Czy do Sorento jest może dostępne coś podobnego? Cokolwiek co by mnie naprowadziło na właściwą drogę. Bo jak na razie udało mi się znaleźć jedynie informację że należy zaczynać od prawego tylnego koła. Próbowałem szukać też na forach innych samochodów ale wszędzie znajdowałem co innego. Jedni piszą że należy odpowietrzać z odpalonym silnikiem, inni że gdy pompa ABS nie pracuje. Jak to jest w przypadku Sorento?
Jak dałeś radę z P38, to z Sorento też sobie poradzisz
RAVE do Sorento niestety nie ma.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości