Obrazek


Obrazek


Obrazek

Tarcze Brembo

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Ciise
jestem
jestem
Posty: 18
Wiek: 26
Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 250000
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Tarcze Brembo

#1 Postautor: Ciise » niedziela, 12 listopada 2017, 16:41

Witam.
Przymierzam się do wymiany tarcz i klocków w moim Sorento. Wstępny wybór padł na tarcze i klocki Brembo. Po przejrzeniu ofert znalazłem 2 typy tarcz:
1. Pokryta - (BREMBO 09.9545.11)
2. Zwykła - (BREMBO 09.9545.10)
Jedyną różnicą jest to pokrycie (wg google Brembo pokrywa tarcze promieniami UV żeby nie korodowały)
Najbardziej zastanawia mnie cena - te pokryte (które producent pokrył żeby były lepsze) są jednocześnie tańsze. Sprawdzałem to na 3 różnych stronach z częściami oraz w przypadku przedniej i tylnej osi jest tak samo więc to nie jest tylko jakaś promocja sklepu.
Czy ktoś orientuje się czy to pokrycie jakoś pogarsza hamowanie w samochodzie i z tego powodu te tarcze są tańsze?
Zastanawiałem się również nad polecanymi tu tarczami wierconymi Bozarto, ale obawiam się szybszego zużycia kloców a co za tym idzie większego pylenia na felgi.

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Zychuu28
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 71
Wiek: 23
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 15:16
Skąd jesteś: Tarnów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 181500
Inny Samochód: Audi A4 B6
Kontaktowanie:

Re: Tarcze Brembo

#2 Postautor: Zychuu28 » niedziela, 12 listopada 2017, 17:17

Witam, posiadam klocki brembo na przodzie od półtora roku, były montowane wraz z nowymi tarczami (textar) i po zimie będę zmuszony klocki wymieniać na nowe... Pylą okropnie i jakość hamowania jest bardzo słaba, dodam jeszcze, że zrobiłem na klockach około 15tys km.

Awatar użytkownika
Marek
expert
Posty: 4044
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 212400
Has thanked: 42 times
Been thanked: 51 times
Kontaktowanie:

Re: Tarcze Brembo

#3 Postautor: Marek » niedziela, 12 listopada 2017, 17:21

Pokrycie tarcz , działa antykorozyjnie . Ważna jest skuteczność i trwałość tarcz . Bozarto i wszystkie podobne będą skuteczniejsze . Zużycie klocków zależy z od jakości i sposobu jazdy . A felgi umyjesz :) .

Awatar użytkownika
rings
To ja
To ja
Posty: 383
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:02
Skąd jesteś: Pruchna k/Cieszyna
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: CZARNY
Przebieg (km.): 60000
Inny Samochód: Kia Venga
Twoje poprzednie Sorento: 3,5v6 RWD złote
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Tarcze Brembo

#4 Postautor: rings » niedziela, 12 listopada 2017, 20:58

Miałem bozarto, polecam
3.5 V6 2005 2wd A/T(automat) złoty wersja USA. 3.5 V6 2013 AWD A/T(automat) czarny wersja USA

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 6284
Wiek: 53
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 156 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Tarcze Brembo

#5 Postautor: krzysiek ardie » niedziela, 12 listopada 2017, 21:02

Od lat używam tarcz Brembo w moich autach i się nie zawiodłem, co do klocków TRW, Textar, Ferrodo i oczywiście Brembo.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
Student_x
coś umiem
coś umiem
Posty: 668
Wiek: 38
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 26 times
Been thanked: 33 times
Kontaktowanie:

Re: Tarcze Brembo

#6 Postautor: Student_x » niedziela, 12 listopada 2017, 23:14

Jeździliście na Rotingerach a do tego klocki Breck??
Polski zestaw z dwóch różnych fabryk.
Zakładaliśmy to w warsztacie nagminnie, i jeszcze Textary.
Nikt nie narzekał ani na pylenie , ani na skuteczność hamowania.
Robią różne wzory nacinania i nawiercania, plus kolor tarczy można sobie wybrać , oczywiście te modele "Tuningowe" na zamówienie.
Mieli wprowadzić tęż tarcze jakieś pokrywane czymś tam , nie wiem, nie pamiętam, ale czarnym, własnie antykorozyjnym, i to siępodobno tak szybko nie ściera.
Nie pamiętam o co chodzi , ale cos było na szkoleniach hehehe :)
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Ciise
jestem
jestem
Posty: 18
Wiek: 26
Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 250000
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Tarcze Brembo

#7 Postautor: Ciise » poniedziałek, 13 listopada 2017, 21:26

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem.
Co do tych tarcz bozarto to mój styl jazdy chyba by jednak za szybko wykończył klocki. Jakoś nie mogę pozbyć się głupiego nawyku hamowania przed samymi światłami :( Więc zdecyduję się jednak na gładkie tarcze. Brembo albo TRW + klocki z tej samej firmy co będą tarcze (wychodzę z założenia że producent dostosowuje twardość klocka do twardości swojej tarczy więc najlepszy zestaw będzie tej samej firmy) Jeżeli moje rozumowanie jest błędne to proszę o jakieś łopatologiczne wyjaśnienie :)

Awatar użytkownika
Ucando
jestem
jestem
Posty: 2
Rejestracja: wtorek, 14 listopada 2017, 10:23
Kontaktowanie:

Re: Tarcze Brembo

#8 Postautor: Ucando » środa, 15 listopada 2017, 10:41

Pamiętaj też żeby zaraz po założeniu nowych tarcz i klocków starać się nie hamować "przed samymi światłami" ponieważ tarcze mogą się wykrzywić. Trzeba je "dotrzeć" delikatnie po założeniu. Natomiast co do samych producentów to jak najbardziej polecam Brembo, ale także TRW, Textar lub Zimmermann.

Awatar użytkownika
Marek
expert
Posty: 4044
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 212400
Has thanked: 42 times
Been thanked: 51 times
Kontaktowanie:

Re: Tarcze Brembo

#9 Postautor: Marek » środa, 15 listopada 2017, 11:54

Hamować po wymianie należy ostrożne , można ostro , tylko należy pamiętać , że ich skuteczność na początku nie będzie rewelacyjna . Klocki muszą się ułożyć do tarcz i pozbyć resztek tłuszczu z tarczy , jeżeli w ogóle były myte . Nic nie ma prawa się wykrzywić . A jeżeli zakładamy tarcze malowane , farba musi się zetrzeć , po kilku hamowaniach wszystko wróci do normy .:)

Ciise
jestem
jestem
Posty: 18
Wiek: 26
Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:12
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 250000
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Tarcze Brembo

#10 Postautor: Ciise » czwartek, 16 listopada 2017, 19:15

Jeśli chodzi o potrzebę "dotarcia" hamulców to jestem tego w 100% świadomy.
Zastanawia mnie tylko inna kwestia. Jako że staram się w miarę możliwości naprawiać swój samochód we własnym zakresie tak też będzie z wymianą tarcz, klocków oraz płynu hamulcowego. Niestety nie mam pewności jak jest z odpowietrzaniem hamulców w przypadku samochodu z ABS-em. Raz w życiu miałem tą przyjemność, był to Range Rover P38 i tam było to dość skomplikowane. Na szczęście miałem do niego dokładną instrukcję w której krok po kroku było opisane jak trzeba to wykonać. W jakim momencie wcisnąć hamulec, kiedy włączyć/wyłączyć zapłon, które koło odpowietrzyć jako pierwsze, odpowietrzanie pompy ABS itp.
Czy do Sorento jest może dostępne coś podobnego? Cokolwiek co by mnie naprowadziło na właściwą drogę. Bo jak na razie udało mi się znaleźć jedynie informację że należy zaczynać od prawego tylnego koła. Próbowałem szukać też na forach innych samochodów ale wszędzie znajdowałem co innego. Jedni piszą że należy odpowietrzać z odpalonym silnikiem, inni że gdy pompa ABS nie pracuje. Jak to jest w przypadku Sorento?

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 6284
Wiek: 53
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 156 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Tarcze Brembo

#11 Postautor: krzysiek ardie » czwartek, 16 listopada 2017, 19:24

Ten temat dotyczy tarcz hamulcowych a nie odpowietrzania układu hamulcowego. Proszę użyć wyszukiwarki jest dość obszerny materiał na ten temat.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

beni
coś umiem
coś umiem
Posty: 732
Rejestracja: piątek, 7 sierpnia 2015, 19:28
Has thanked: 2 times
Been thanked: 44 times

Re: Tarcze Brembo

#12 Postautor: beni » czwartek, 16 listopada 2017, 19:48

Ciise pisze:Jeśli chodzi o potrzebę "dotarcia" hamulców to jestem tego w 100% świadomy.
Zastanawia mnie tylko inna kwestia. Jako że staram się w miarę możliwości naprawiać swój samochód we własnym zakresie tak też będzie z wymianą tarcz, klocków oraz płynu hamulcowego. Niestety nie mam pewności jak jest z odpowietrzaniem hamulców w przypadku samochodu z ABS-em. Raz w życiu miałem tą przyjemność, był to Range Rover P38 i tam było to dość skomplikowane. Na szczęście miałem do niego dokładną instrukcję w której krok po kroku było opisane jak trzeba to wykonać. W jakim momencie wcisnąć hamulec, kiedy włączyć/wyłączyć zapłon, które koło odpowietrzyć jako pierwsze, odpowietrzanie pompy ABS itp.
Czy do Sorento jest może dostępne coś podobnego? Cokolwiek co by mnie naprowadziło na właściwą drogę. Bo jak na razie udało mi się znaleźć jedynie informację że należy zaczynać od prawego tylnego koła. Próbowałem szukać też na forach innych samochodów ale wszędzie znajdowałem co innego. Jedni piszą że należy odpowietrzać z odpalonym silnikiem, inni że gdy pompa ABS nie pracuje. Jak to jest w przypadku Sorento?

Jak dałeś radę z P38, to z Sorento też sobie poradzisz :kwink:
RAVE do Sorento niestety nie ma.


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość