Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
kiprak
moje konto
moje konto
Posty: 246
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 20:35
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: EB/V9
Przebieg (km.): 288500
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

#16 Postautor: kiprak » czwartek, 5 października 2017, 00:23

Sytuacja zatem, zaczyna być bardziej klarowna.

Konto usunięte
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 779
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 20:15
Skąd jesteś: Polska
Wersja Kia Sorento: -----------------
Has thanked: 26 times
Been thanked: 28 times

Re: Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

#17 Postautor: Konto usunięte » czwartek, 5 października 2017, 13:21

kiprak pisze:Wyhamowując pojazd z pewnej prędkości, auto zachowuje się jak kołyska, buja w przód i tył, dopiero po chwili się uspokaja.


u mnie przy szybkim hamowaniu buja przód, tył, przód i w sumie się uspokaja, postaram się to nagrać to porównamy

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

#18 Postautor: Marek » czwartek, 5 października 2017, 13:45

Proponował bym sprawdzić amortyzatory.

kiprak
moje konto
moje konto
Posty: 246
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 20:35
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: EB/V9
Przebieg (km.): 288500
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

#19 Postautor: kiprak » piątek, 6 października 2017, 10:25

hawerek pisze:Jeżeli chodzi o oryginalny lift to ironmany wcale nie są takie drogie. Cały koszt kompletu sprężyn nie przekroczy 1200 zł.
http://www.quatro4x4.pl/sorento-2003-6-2007-lift-35mm/524-sprezyna-zawieszenia-kia006b-2000070001325.html
http://www.quatro4x4.pl/sorento-2003-6-2007-lift-35mm/525-sprezyna-zawieszenia-kia007b-2000070001356.html
Na pewno blaknie cenowo w porównaniu z Bidaliftem by Stella, ale to zawsze oryginał a nie modyfikacja.
Ja po wyliftowaniu na Ironman-ach jestem zadowolony. Normalnie rewelacja w porównaniu z oryginałem KIA.

Nawiązując dalej do wymiany sprężyn i amortyzatorów. Pytanie do Ciebie hawerek i innych wtajemniczonych, jeśli zdecydowałbym się na sprężyny, które wskazałeś, jakich szukać amortyzatorów? Zależy mi, aby były trwałe i dobrej jakości. Jest coś godnego polecenia?

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

#20 Postautor: hawerek » piątek, 6 października 2017, 13:25

Zastosowałem standardowe amorki, w moim przypadku były to zestaw Kayaba na przód i tył. Na razie jest wszystko w porządku i auto prowadzi się zdecydowanie lepiej jak na oryginalnych sprężynach i amorkach (pewnie i tak już wyeksploatowanych). Nie mam zbytniego porównania do innych zestawów H&R, Bilstaina i innych ale dla mnie i tak jest rewelacyjnie.
Chodziło mi przede wszystkim o utwardzenie auto i trochę podniesienie. Myślałem, że auto pójdzie tylko o +35mm jak pisze producent, bo nie chciałem aż 2" a faktycznie poszło mi o 48mm czyli właśnie 2". Ale nie żałuje.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

kiprak
moje konto
moje konto
Posty: 246
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 20:35
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: EB/V9
Przebieg (km.): 288500
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

#21 Postautor: kiprak » sobota, 7 października 2017, 20:55

Mam rozumieć, że przy sprężynach Ironman +35 mm, auto poleciało w górę niemal 48 mm? Skąd ta różnica? Hawerek, powiedz proszę, jeśli oddam auto na wymianę amortyzatorów i sprężyn, co jeszcze powinienem zakupić, aby podczas wymiany tej, mechanik nie napotkał żadnych problemów. Lubię mieć kontrolę nad tym, co wyląduje w moim aucie, preferuję części solidne i bezpieczne. Nie wiem w jakim stanie są elementy, które przyczyniają się do montażu amortyzatorów i sprężyn. Oczywiście, śrubę mechanik będzie w stanie dobrać bez problemu, ale inne, dedykowane konkretnie pod Sorento części, raczej nie. Zamawianie ich, dodatkowo opóźni całą operację. Chciałbym się do tego przygotować już wcześniej. Pytanie do Ciebie i do innych, co jeszcze zakupić, aby mechanik bazując na moich częściach, był w stanie złożyć wszystko w całość, aby służyło przez kolejne dziesiątki tysięcy kilometrów. Auto ma swój przebieg, pomimo, że dół jest zachowany bardzo ładnie, coś mogło skorodować, materiał się "zmęczył". Skoro w aucie wylądują nowe części, niech i te służące do ich montażu będę pewne. Dobrze rozumuję?

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

#22 Postautor: hawerek » sobota, 7 października 2017, 21:17

kiprak Twoje potrzeby najlepiej zobrazować graficznie:
amortyzator przód.jpg
amortyzator przód.jpg (35.3 KiB) Przejrzano 949 razy


Do kompletnego zestawu amorka potrzebujesz:
- 5 nakrętka - powinna być z amorkiem
- nr 8 i 17 - osłona przeciwkurczowa z odbojnikiem - u mnie było to w zestawie z amorkiem ale w razie potrzeby można dokupić (https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3214181921160-KYB910075-O16913-zestaw-montazowy-amortyzatora.html)
- 10, 15, 13, 12, 9 - do tego trzeba dokumpić zestaw naprawczy amortyzatora czyli 2 takie zestawy (https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3131351619210-802_426-O16913-poduszka-kolumny-mc-phersona.html)
- 14 - to jest taka poduszka gumowa sprężyny - ja tego nie wymieniałem bo udało si, że było w niezłym stanie ale teoretycznie też przydało by się to wymienić.
- 11 - zostaje ze starego zestawu.

Kasia - ja na tyle miałem nowe sprężyny Monroe przed zmianą i mimo tego poszło 48mm do góry. Tak więc i tak byłem mega zdziwiony że zamiast +35mm poszło aż tyle z przodu i tyłu. Teraz bym musiał zobaczyć po tym okresie eksploatacji czy się teraz nie "ułożyły" i poszły lekko w dół może właśnie do tych +35mm.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Konto usunięte

Re: Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

#23 Postautor: Konto usunięte » sobota, 7 października 2017, 21:33

A tak na żywo, to powinno wyglądać mniej więcej :rolley:


e135 mm10.jpg
e135 mm10.jpg (263.13 KiB) Przejrzano 971 razy

Awatar użytkownika
kamax
moje konto
moje konto
Posty: 170
Rejestracja: niedziela, 11 grudnia 2011, 20:21
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2013
Kolor: Czarna Perła
Przebieg (km.): 170000
Inny Samochód: Honda Africa Twin
Twoje poprzednie Sorento: Fajne - lubiłem je.
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

#24 Postautor: kamax » niedziela, 8 października 2017, 10:47

Po co wymieniać odbojniki jak przy wyższych sprężynach nie ma szans żeby zawieszenie dobijało - wiem z własnego doświadczenia.

kiprak
moje konto
moje konto
Posty: 246
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 20:35
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: EB/V9
Przebieg (km.): 288500
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

#25 Postautor: kiprak » niedziela, 15 października 2017, 23:56

JanCek pisze:A tak na żywo, to powinno wyglądać mniej więcej :rolley:

JanCek, jest to pełen zestaw do wymiany i montażu amortyzatorów i sprężyn na przód i tył, tak?
Czy każdy amortyzator do Sorento (przód i tył) powinien wyglądać dokładnie tak, jak na załączonej fotografii? Pytam, gdyż część ofert zawiera fotografie amortyzatorów, które odbiegają wyglądem od załączonych przez Ciebie. Pytanie być może banalne, ale chciałbym mieć pewność. Sugeruję się nr katalogowymi, sprzedawca mógł popełnić błąd wstawiając zdjęcie, ale jak to się mówi - "na zimne dmucham".
EDIT
hawerek pisze:kiprak Twoje potrzeby najlepiej zobrazować graficznie:
amortyzator przód.jpg
amortyzator przód.jpg (35.3 KiB) Przejrzano 1289 razy

Do kompletnego zestawu amorka potrzebujesz:
..........................................................................................................................

Hawerek, wspominałeś, że montowałeś amortyzatory KYB. Rozumiem zatem, że nr 8 i 17 miałeś w zestawie, a nie zawsze są dołączane? 11 nie koroduje, nie zużywa się?
Również biorę pod uwagę tą markę amortyzatorów, próbując jednocześnie znaleźć porównanie do np. Bilstein'a serii B4 i B6 Sport, choć ta ostatnia, cenowo niewiele odbiega od Koni Heavy Truck, czyli jest droga.
EDIT
Pozostaje jeszcze tył. Które z elementów są załączane do amortyzatorów, a które muszę dokupić?
sr54-553_KIPKIP.jpg
sr54-553_KIPKIP.jpg (62.03 KiB) Przejrzano 1264 razy

Konto usunięte

Re: Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

#26 Postautor: Konto usunięte » poniedziałek, 16 października 2017, 08:49

Tak cały...można by jeszcze tzw. bałwanki wymienić przy okazji no i jak jesteś mocno zdesperowany, to gumy nad sprężynami tył .

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

#27 Postautor: hawerek » poniedziałek, 16 października 2017, 11:02

kiprak 8 i 17 miałem w zestawie, ale w razie potrzeby można spokojnie dokupić. 11 u mnie była w bardzo dobrym stanie dla tego nie wymieniłem. Rdza była miejscami i powierzchowna.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

kiprak
moje konto
moje konto
Posty: 246
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 20:35
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: EB/V9
Przebieg (km.): 288500
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

#28 Postautor: kiprak » środa, 18 października 2017, 12:31

Czy znany jest Wam nr katalogowy poniższych elementów tj. 11 i 14?

e135 mm10.jpg
e135 mm10.jpg (231.94 KiB) Przejrzano 1190 razy


Bałwanek to jest to? Te mam wymienione tzn. poprzedni właściciel zrobił to w 2015 lub 2016 roku.

e7891bbe43d48a325759abc61001.jpg
e7891bbe43d48a325759abc61001.jpg (18.17 KiB) Przejrzano 1189 razy

Guma pod tylną sprężyną ma numer 2? W tym przypadku również proszę Was o numer katalogowy, może ktoś ma pod ręką.

Konto usunięte

Re: Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

#29 Postautor: Konto usunięte » środa, 18 października 2017, 20:11

góra.jpg
góra.jpg (58.08 KiB) Przejrzano 1166 razy
góma góra.jpg
góma góra.jpg (51.74 KiB) Przejrzano 1166 razy

kiprak
moje konto
moje konto
Posty: 246
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 20:35
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: EB/V9
Przebieg (km.): 288500
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

#30 Postautor: kiprak » czwartek, 19 października 2017, 00:52

JanCek, Gerwazy, piękne Wam dziękuję. O to właśnie chodziło.


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości