Obrazek

Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderatorzy: Admin, Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
CK_rzeszów
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 572
Rejestracja: wtorek, 3 stycznia 2017, 16:08
Skąd jesteś: PL
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 162400
Inny Samochód: hyundai i20, LPG, AT
Has thanked: 28 times
Been thanked: 27 times
Kontaktowanie:

Re: Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

#16 Postautor: CK_rzeszów » środa, 4 października 2017, 22:23

Kiprak,
od wpisu #8 trzymam za Ciebie kciuki a ty tu takie rzeczy wypisujesz "Jakiś czas temu miałem stłuczkę" viewtopic.php?p=203226#p203226

Jak ma się to zdarzenie do Twojego "myszkowania" ?

PS. Co do opon to moje letnie Kumho Radial 798 mają "DOT" jeszcze straszy od Twoich :blushing: a nie zauważam niczego niepokojącego poza tym że to ich ostatni sezon - od wiosny będą nowe :)
Ostatnio zmieniony środa, 4 października 2017, 22:27 przez CK_rzeszów, łącznie zmieniany 1 raz.
nie znam się, to nie moja branża

Awatar użytkownika
hawerek
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1281
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 160000
Inny Samochód: Skoda Fabia
Has thanked: 1 time
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

#17 Postautor: hawerek » środa, 4 października 2017, 22:25

Jeżeli chodzi o oryginalny lift to ironmany wcale nie są takie drogie. Cały koszt kompletu sprężyn nie przekroczy 1200 zł.
http://www.quatro4x4.pl/sorento-2003-6-2007-lift-35mm/524-sprezyna-zawieszenia-kia006b-2000070001325.html
http://www.quatro4x4.pl/sorento-2003-6-2007-lift-35mm/525-sprezyna-zawieszenia-kia007b-2000070001356.html
Na pewno blaknie cenowo w porównaniu z Bidaliftem by Stella, ale to zawsze oryginał a nie modyfikacja.
Ja po wyliftowaniu na Ironman-ach jestem zadowolony. Normalnie rewelacja w porównaniu z oryginałem KIA.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

kiprak
To ja
To ja
Posty: 258
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 20:35
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: EB/V9
Przebieg (km.): 288500
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

#18 Postautor: kiprak » środa, 4 października 2017, 23:37

Kuszące, nie powiem. Załóżmy, że te sprężyny są OK. Jakie zastosować amortyzatory, aby auto nie bujało, było pewne i prowadziło się przyjemnie? Najlepiej takie, które są trwałe, a nie rujnują portfela. Zakres cenowy, jak widzę szeroki, od nieco ponad 150 do wielokrotności tej kwoty. :)
Ile milimetrów Twoje Sorento powędrowało w górę, 35 ?

CK_rzeszów pisze:Kiprak,
od wpisu #8 trzymam za Ciebie kciuki a ty tu takie rzeczy wypisujesz "Jakiś czas temu miałem stłuczkę" viewtopic.php?p=203226#p203226
Jak ma się to zdarzenie do Twojego "myszkowania" ?
PS. Co do opon to moje letnie Kumho Radial 798 mają "DOT" jeszcze straszy od Twoich :blushing: a nie zauważam niczego niepokojącego poza tym że to ich ostatni sezon - od wiosny będą nowe :)

CK_rzeszów, długo by pisać. Jednym słowem, Bóg uratował mi życie. Nie tylko moje, ale i właścicielki drugiego pojazdu, jej wnuczka również. Sytuacja była groźna, mało brakowało, a byłaby tragiczna. Sorento niewiele ucierpiało, głównie plastikowy zderzak, spryskiwacze. Pomimo, że uderzyłem w drugi pojazd czołowo, nawet lampy są nieruszone, grill maski również cały. Aby było jasne, problemy z trakcją były przed kolizją, nie na odwrót. Utrata przyczepności była pośrednią lub bezpośrednią przyczyną zdarzenia, trudny i jak się okazało w rozmowie z mieszkańcami, przeklęty zakręt na wiejskiej drodze, który to zbiera żniwo bardzo często i pewnie kilka innych składowych. No nic, wszyscy są cali, poza drugim pojazdem.

Nie piszemy kolejnego postu pod swoim, należy edytować pierwszy i w nim dopisać, to co chcemy dopowiedzieć. Opcja edycji to przycisk z ikoną ołówka, znajdujący się w prawym górnym rogu postu.

Awatar użytkownika
gomez953
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1160
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
Skąd jesteś: Opoczno - EOP
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Rood i siwe na dole
Przebieg (km.): 160000
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle niebieskie
Has thanked: 20 times
Been thanked: 32 times
Kontaktowanie:

Re: Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

#19 Postautor: gomez953 » czwartek, 5 października 2017, 00:04

Badanie amortyzatorów na urządzeniu przy ciężkim aucie jest o kant głowy diagnosty... Waga auta i masy nieresorowanej ma ogromny wpływ na wynik.
Kumpel diagnosta testował auto w którym wynik badania był dyskwalifikujący - około 40% - lecz kiedy w samochodzie siedziały cztery osoby było już 70%...
Kolega na badaniu technicznym przetrzepał mi amory i z przodu wyszło około 69 i 73 , a tył 68/69 (+/-)
Po wyjęciu starych bardzo wolno tłoczysko "wstawało", a wciskając nie stawiało większych oporów.
W czasie jazdy po łuku z nierównościami na tych niby sprawnych amortyzatorach potrafiło znieść auto na przeciwny pas ruchu. :palm:
Przyczyn może być wiele, niestety trzeba od czegoś zacząć i wykluczać je po kolei.
Obrazek

kiprak
To ja
To ja
Posty: 258
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 20:35
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: EB/V9
Przebieg (km.): 288500
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

#20 Postautor: kiprak » czwartek, 5 października 2017, 00:09

Gomez953, u mnie te łuki również nie wyglądają najlepiej. Znosi auto, przechyla i dalej siła odśrodkowa robi swoje. To kolejna przesłanka do zmiany amortyzatorów? Zaobserwowałem jeszcze jedną rzecz. Wyhamowując pojazd z pewnej prędkości, auto zachowuje się jak kołyska, buja w przód i tył, dopiero po chwili się uspokaja. Mam jedynie porównanie z moimi dwoma poprzednimi pojazdami, ale były to cywilne sedany. Czy słusznie wnioskuję, to kolejny dowód na stan amortyzacji?

Awatar użytkownika
gomez953
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1160
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
Skąd jesteś: Opoczno - EOP
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Rood i siwe na dole
Przebieg (km.): 160000
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle niebieskie
Has thanked: 20 times
Been thanked: 32 times
Kontaktowanie:

Re: Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

#21 Postautor: gomez953 » czwartek, 5 października 2017, 00:18

No to na bank amory, przy zatrzymaniu taż mi się lubił pobujać i ogólnie było miękko, po wymianie dużo twardsze i sztywniejsze auto. Teraz zakręty połyka się z zupełnie inną prędkością, auto jest przewidywalne.
Obrazek

kiprak
To ja
To ja
Posty: 258
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 20:35
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: EB/V9
Przebieg (km.): 288500
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

#22 Postautor: kiprak » czwartek, 5 października 2017, 00:23

Sytuacja zatem, zaczyna być bardziej klarowna.

Awatar użytkownika
winiar
coś umiem
coś umiem
Posty: 693
Wiek: 34
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 20:15
Skąd jesteś: JaworLegnicaWrocław
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 280000
Inny Samochód: Chevrolet Spark 2006
Has thanked: 16 times
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

#23 Postautor: winiar » czwartek, 5 października 2017, 13:21

kiprak pisze:Wyhamowując pojazd z pewnej prędkości, auto zachowuje się jak kołyska, buja w przód i tył, dopiero po chwili się uspokaja.


u mnie przy szybkim hamowaniu buja przód, tył, przód i w sumie się uspokaja, postaram się to nagrać to porównamy

Awatar użytkownika
Marek
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2967
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 208000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

#24 Postautor: Marek » czwartek, 5 października 2017, 13:45

Proponował bym sprawdzić amortyzatory.

kiprak
To ja
To ja
Posty: 258
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 20:35
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: EB/V9
Przebieg (km.): 288500
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

#25 Postautor: kiprak » piątek, 6 października 2017, 10:25

hawerek pisze:Jeżeli chodzi o oryginalny lift to ironmany wcale nie są takie drogie. Cały koszt kompletu sprężyn nie przekroczy 1200 zł.
http://www.quatro4x4.pl/sorento-2003-6-2007-lift-35mm/524-sprezyna-zawieszenia-kia006b-2000070001325.html
http://www.quatro4x4.pl/sorento-2003-6-2007-lift-35mm/525-sprezyna-zawieszenia-kia007b-2000070001356.html
Na pewno blaknie cenowo w porównaniu z Bidaliftem by Stella, ale to zawsze oryginał a nie modyfikacja.
Ja po wyliftowaniu na Ironman-ach jestem zadowolony. Normalnie rewelacja w porównaniu z oryginałem KIA.

Nawiązując dalej do wymiany sprężyn i amortyzatorów. Pytanie do Ciebie hawerek i innych wtajemniczonych, jeśli zdecydowałbym się na sprężyny, które wskazałeś, jakich szukać amortyzatorów? Zależy mi, aby były trwałe i dobrej jakości. Jest coś godnego polecenia?

Awatar użytkownika
hawerek
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1281
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 160000
Inny Samochód: Skoda Fabia
Has thanked: 1 time
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

#26 Postautor: hawerek » piątek, 6 października 2017, 13:25

Zastosowałem standardowe amorki, w moim przypadku były to zestaw Kayaba na przód i tył. Na razie jest wszystko w porządku i auto prowadzi się zdecydowanie lepiej jak na oryginalnych sprężynach i amorkach (pewnie i tak już wyeksploatowanych). Nie mam zbytniego porównania do innych zestawów H&R, Bilstaina i innych ale dla mnie i tak jest rewelacyjnie.
Chodziło mi przede wszystkim o utwardzenie auto i trochę podniesienie. Myślałem, że auto pójdzie tylko o +35mm jak pisze producent, bo nie chciałem aż 2" a faktycznie poszło mi o 48mm czyli właśnie 2". Ale nie żałuje.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

kiprak
To ja
To ja
Posty: 258
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 20:35
Skąd jesteś: Poznań
Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: EB/V9
Przebieg (km.): 288500
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

#27 Postautor: kiprak » sobota, 7 października 2017, 20:55

Mam rozumieć, że przy sprężynach Ironman +35 mm, auto poleciało w górę niemal 48 mm? Skąd ta różnica? Hawerek, powiedz proszę, jeśli oddam auto na wymianę amortyzatorów i sprężyn, co jeszcze powinienem zakupić, aby podczas wymiany tej, mechanik nie napotkał żadnych problemów. Lubię mieć kontrolę nad tym, co wyląduje w moim aucie, preferuję części solidne i bezpieczne. Nie wiem w jakim stanie są elementy, które przyczyniają się do montażu amortyzatorów i sprężyn. Oczywiście, śrubę mechanik będzie w stanie dobrać bez problemu, ale inne, dedykowane konkretnie pod Sorento części, raczej nie. Zamawianie ich, dodatkowo opóźni całą operację. Chciałbym się do tego przygotować już wcześniej. Pytanie do Ciebie i do innych, co jeszcze zakupić, aby mechanik bazując na moich częściach, był w stanie złożyć wszystko w całość, aby służyło przez kolejne dziesiątki tysięcy kilometrów. Auto ma swój przebieg, pomimo, że dół jest zachowany bardzo ładnie, coś mogło skorodować, materiał się "zmęczył". Skoro w aucie wylądują nowe części, niech i te służące do ich montażu będę pewne. Dobrze rozumuję?

Awatar użytkownika
Kaśka
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 3058
Rejestracja: wtorek, 20 października 2015, 18:59
Skąd jesteś: Świętokrzyskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Green
Inny Samochód: Galaktyka 2,3
Has thanked: 171 times
Been thanked: 33 times
Kontaktowanie:

Re: Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

#28 Postautor: Kaśka » sobota, 7 października 2017, 21:11

Producenci sprężyn akcesoryjnych podają wartości liftu w stosunku do stanu na nowych fabrycznych sprężynach. Logiczne jest, że nowe sprężyny akcesoryjne, budę podniosą wyżej jeśli zastępują stare, zmęczone czy też zwyczajnie już nie pierwszej świeżości oryginalne sprężyny.
1. Bądź latarnią, a nie sędzią, bądź wzorem, nie krytykiem, bądź częścią rozwiązania, nie częścią problemu...

Awatar użytkownika
hawerek
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1281
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 160000
Inny Samochód: Skoda Fabia
Has thanked: 1 time
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

#29 Postautor: hawerek » sobota, 7 października 2017, 21:17

kiprak Twoje potrzeby najlepiej zobrazować graficznie:
amortyzator przód.jpg
amortyzator przód.jpg (35.3 KiB) Przejrzano 295 razy


Do kompletnego zestawu amorka potrzebujesz:
- 5 nakrętka - powinna być z amorkiem
- nr 8 i 17 - osłona przeciwkurczowa z odbojnikiem - u mnie było to w zestawie z amorkiem ale w razie potrzeby można dokupić (https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3214181921160-KYB910075-O16913-zestaw-montazowy-amortyzatora.html)
- 10, 15, 13, 12, 9 - do tego trzeba dokumpić zestaw naprawczy amortyzatora czyli 2 takie zestawy (https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3131351619210-802_426-O16913-poduszka-kolumny-mc-phersona.html)
- 14 - to jest taka poduszka gumowa sprężyny - ja tego nie wymieniałem bo udało si, że było w niezłym stanie ale teoretycznie też przydało by się to wymienić.
- 11 - zostaje ze starego zestawu.

Kasia - ja na tyle miałem nowe sprężyny Monroe przed zmianą i mimo tego poszło 48mm do góry. Tak więc i tak byłem mega zdziwiony że zamiast +35mm poszło aż tyle z przodu i tyłu. Teraz bym musiał zobaczyć po tym okresie eksploatacji czy się teraz nie "ułożyły" i poszły lekko w dół może właśnie do tych +35mm.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Awatar użytkownika
JanCek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 817
Rejestracja: piątek, 7 sierpnia 2015, 19:28
Skąd jesteś: Lüdenscheid
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 37 times
Kontaktowanie:

Re: Utrata kontroli nad pojazdem, myszkowanie auta, podsterowność?

#30 Postautor: JanCek » sobota, 7 października 2017, 21:33

A tak na żywo, to powinno wyglądać mniej więcej :rolley:


e135 mm10.jpg
e135 mm10.jpg (263.13 KiB) Przejrzano 319 razy
Tak, bo tak a nie nie :yes:


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości