Filtr w układzie wspomagania

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
niki00
moja ranga
moja ranga
Posty: 130
Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
Skąd jesteś: Legnica
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 999999
Inny Samochód: radiowóz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Filtr w układzie wspomagania

#1 Postautor: niki00 » sobota, 23 września 2017, 23:38

Zaciekawił mnie ten film, mojego ulubionego kanału:



Chodzi mi o filtr płynu od wspomagania, w filmie pokazany w Peugeocie 406 Coupe w 17min 20s, co o tym myślicie, może by tak wstawić do czołga (tylko mi nie mówcie, że takowy jest w nim, bo się spalę ze wstydu).
Na dniach wymieniam płyn od wspomagania, zauważyłem, że po dłuższym kręceniu zaczyna jakby trochę słabiej wspomagać, może ręce mi się męczą i mi się wydaje ale fakt fatkem, płyn dawno (nie wiadomo kiedy) nie wymieniany, a po uzupełnieniu nieznacznego ubytku poczułem znaczącą różnicę.

Co myślicie o takim filtrze? że tak powiem przy okazji wymiany płynu.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Filtr w układzie wspomagania

#2 Postautor: Marek » niedziela, 24 września 2017, 00:02

Jak miałeś mało płynu to sprawdź czy gdzieś nie cieknie . Wracając do filtru , na pewno nie zaszkodzi , tylko że większość użytkowników zapomina o wymianie płynu to kto by pamiętał o filtrze . Nie sprawdzałem jak jest w Sorento , ale niektóre zbiorniczki mają sitko i odstojnik płynu .

Awatar użytkownika
niki00
moja ranga
moja ranga
Posty: 130
Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
Skąd jesteś: Legnica
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 999999
Inny Samochód: radiowóz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Filtr w układzie wspomagania

#3 Postautor: niki00 » niedziela, 24 września 2017, 00:06

Minimalny, pocący się wyciek zauważyłem... 2 lata temu, od tego czasu 200 gram dolałem niedawno. Jak przyspieszy wyciek, to trza będzie wyjąć maglownicę i zapewne do regeneracji, puki co wstrzymuję się z tym bo i wiadomo koszt nie mały. Monitoruję sytuację, ale płyn w końcu muszę wymienić.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Filtr w układzie wspomagania

#4 Postautor: Marek » niedziela, 24 września 2017, 00:10

Jak wymieniałem płyn wspomagania , to płukałem i czyściłem zbiorniczki .

Awatar użytkownika
niki00
moja ranga
moja ranga
Posty: 130
Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
Skąd jesteś: Legnica
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 999999
Inny Samochód: radiowóz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Filtr w układzie wspomagania

#5 Postautor: niki00 » niedziela, 24 września 2017, 00:12

A jak wymieniałeś? w którym miejscu spuszczałeś? bo chyba odpowietrzenie to standardowo, odpalić i zgasić ze trzy razy i trzy razy w lewo i w prawo do oporu kręcimy kierą.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Filtr w układzie wspomagania

#6 Postautor: Marek » niedziela, 24 września 2017, 00:19

Na podnośniku , zdejmujesz przewód powrotu kręcisz kierownicą i najlepiej jednocześnie dolewać płyn , jak zacznie lecieć świeży , to przewód zakładasz odpalasz silnik , i resztę to jak pisałeś .

Awatar użytkownika
niki00
moja ranga
moja ranga
Posty: 130
Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
Skąd jesteś: Legnica
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 999999
Inny Samochód: radiowóz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Filtr w układzie wspomagania

#7 Postautor: niki00 » niedziela, 24 września 2017, 00:21

Dzięki, info się przyda.


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości