Tył auta pływa...
Moderator: Moderator
- Edek112
- coś umiem
- Posty: 665
- Wiek: 34
- Rejestracja: niedziela, 16 kwietnia 2017, 00:42
- Skąd jesteś: Garbatka letnisko
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 248000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 13 times
- Kontaktowanie:
Re: Tył auta pływa...
Dziś nie odpuszczę mechanikowi, niech zabierają autko i działają.
EDIT
Jestem u mechanika. Mówi że nic nie widzi złego. A jak mu powiedziałem o moście, że to tarczki to powiedział że nie da się mostu rozebrać. Jedynie wymiana na nowy.
EDIT
Jestem u mechanika. Mówi że nic nie widzi złego. A jak mu powiedziałem o moście, że to tarczki to powiedział że nie da się mostu rozebrać. Jedynie wymiana na nowy.
- Edek112
- coś umiem
- Posty: 665
- Wiek: 34
- Rejestracja: niedziela, 16 kwietnia 2017, 00:42
- Skąd jesteś: Garbatka letnisko
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 248000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 13 times
- Kontaktowanie:
Re: Tył auta pływa...
Byłem u Litwinów, dwa polskie zakłady odwiedziłem, i u dwóch angoli. I każdy ma inną teorie... Dziś gość mi powiedział żebym się w żadne mosty i satelitki nie bawił bo to wina opon. Druga taka opinia. Ewidentnie samochód się źle prowadzi, a żaden z mechaników nic nie widzi. Wymienili to co było najprostsze, czyli Amory, tuleje, stabilizator. I już I'm się pomysły skończyły.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Tył auta pływa...
Najbanalniejsze co należy zrobić:
1. Wyregulować ciśnienie w kołach - ma być 2,4 atm (o ile pamiętam) we wszystkich kołach.
2. Jeżeli pkt 1. nie pomógł to zamienić koła osiami - przód na tył a tył na przód.3
3. Jeżeli i to nie zadziałało to na diagnostykę na stację przeglądów na test amortyzatorów. A tak naprawdę to test układu amor+sprężyna.
I dopiero później reszta...
1. Wyregulować ciśnienie w kołach - ma być 2,4 atm (o ile pamiętam) we wszystkich kołach.
2. Jeżeli pkt 1. nie pomógł to zamienić koła osiami - przód na tył a tył na przód.3
3. Jeżeli i to nie zadziałało to na diagnostykę na stację przeglądów na test amortyzatorów. A tak naprawdę to test układu amor+sprężyna.
I dopiero później reszta...
- Edek112
- coś umiem
- Posty: 665
- Wiek: 34
- Rejestracja: niedziela, 16 kwietnia 2017, 00:42
- Skąd jesteś: Garbatka letnisko
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 248000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 13 times
- Kontaktowanie:
Re: Tył auta pływa...
2.4 mam, nabiłem 2.7, 2.8 dla sprawdzenia ale problem nie ustępuje. Mówiłem o sprężynach, diagnostyce, to albo nie mają 'trzepaczek' albo na oko mówią że sprężyny dobre. Kół nie zmieniałem, pojadę za godzinkę i zamienię. Zobaczymy....
- cezio77
- możesz mi ufać
- Posty: 1111
- Wiek: 46
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
- Skąd jesteś: Ostróda
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 190000
- Inny Samochód: Nissan Micra
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 24 times
Re: Tył auta pływa...
Ja bym sprawdził geometrię od A do Z.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".
- Edek112
- coś umiem
- Posty: 665
- Wiek: 34
- Rejestracja: niedziela, 16 kwietnia 2017, 00:42
- Skąd jesteś: Garbatka letnisko
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 248000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 13 times
- Kontaktowanie:
Re: Tył auta pływa...
Ustawiłem zbieżność.
Opony mam takie.
Opony mam takie.
- Załączniki
-
- rps20170824_121013.jpg (108.36 KiB) Przejrzano 1621 razy
-
- rps20170824_115740.jpg (92.27 KiB) Przejrzano 1624 razy
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11397
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Tył auta pływa...
Może znajdź kogoś jeżdżącego Sorento , niech pojeździ i w ten sposób znajdziecie przyczynę .
- Edek112
- coś umiem
- Posty: 665
- Wiek: 34
- Rejestracja: niedziela, 16 kwietnia 2017, 00:42
- Skąd jesteś: Garbatka letnisko
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 248000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 13 times
- Kontaktowanie:
Re: Tył auta pływa...
Ja w nic nie uderzylem. Fakt, uderzenie autem było bo widać że elementy malowane, jedna lampa inaczej wygląda, po tym sugeruje że jakiś dzwon autem był a czy to tylko jakaś kosmetyka była to nie wiem. W moich rękach auto bezwypadkowe. No i warto wspomnieć o tych uszach przy moście, spawane były. Pojechać do innego warsztatu na zbieżność? Chyba się załamie jak to coś z rama itp
- rings
- teraz jestem
- Posty: 494
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:02
- Skąd jesteś: Pruchna k/Cieszyna
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: CZARNY
- Przebieg (km.): 100000
- Inny Samochód: Kia Venga
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5v6 RWD złote
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Tył auta pływa...
Określ dokładnie czy auto prowadziło się po zakupie dobrze, czy problem pojawił się nagle? A może powoli? Jeżeli wymieniałeś amortyzatory to trzeba dobrać do nich odpowiednie sprężyny. Mechanicy twierdzą , że są dobre na jakiej podstawie? Poczytaj wątki na temat wymiany amortyzatorów plus sprężyn
3.5 V6 2005 2wd A/T(automat) złoty wersja USA. 3.5 V6 2013 AWD A/T(automat) czarny wersja USA
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Tył auta pływa...
Jak wyglądały stare amortyzatory jak ten po lewej czy po prawej ?
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- Edek112
- coś umiem
- Posty: 665
- Wiek: 34
- Rejestracja: niedziela, 16 kwietnia 2017, 00:42
- Skąd jesteś: Garbatka letnisko
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 248000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 13 times
- Kontaktowanie:
Re: Tył auta pływa...
Dokładnie to było tak, skończyłem pracę (pracuje na polu) jechałem po dużych koleinach przez około 1km, później przez pole, rowy itp. Wyjechałem na asfalt, musiałem zrobić szybki manewr żeby ominąć jakiś worek pamiętam dokładnie. Wyjechałem na rondo I przy zjeżdżaniu z niego dziwnie kołysało, więc Odrazu zacząłem kręcić kierownicą na boki żeby zobaczyć co się dzieje i wtedy zauważyłem że auto się 'slizga' mam wrażenie że lewa strona bardziej ucieka. Jak powoli najeżdzam na większą dziurę bądź studzienkę to strasznie kołysze tył auta. Tak wyglądał dzień w którym to się zaczęło. Dziś mogę takie sprężyny (tylko Sachs) kupić od ręki, będą dobre do moich amortyzatorów?. Teraz takie amortyzatory mam KYB Excel-g.
Klika fotek odbój, sprężyna. Jeden I drugi odbój rozerwany. Ja nie wiem, ale czy te odboje nie są za blisko ramy? Tzn, auto nie siedzi za bardzo? Dołączam link do filmiku na którym bujam auto i to ewidentnie na oponie chodzi. Ale czy to też na oponie się buja w dziurach, studzienkach? Nie wiem https://youtu.be/iWHBJ5ITbCs
Klika fotek odbój, sprężyna. Jeden I drugi odbój rozerwany. Ja nie wiem, ale czy te odboje nie są za blisko ramy? Tzn, auto nie siedzi za bardzo? Dołączam link do filmiku na którym bujam auto i to ewidentnie na oponie chodzi. Ale czy to też na oponie się buja w dziurach, studzienkach? Nie wiem https://youtu.be/iWHBJ5ITbCs
- Załączniki
-
- Będą dobre?
- rps20170825_151003.jpg (69.43 KiB) Przejrzano 1447 razy
-
- Takie Amory byly
- rps20170825_101355.jpg (60.75 KiB) Przejrzano 1483 razy
-
- Prawa strona
- rps20170825_113710.jpg (117.28 KiB) Przejrzano 1484 razy
-
- Prawa strona
- rps20170825_113626.jpg (79.82 KiB) Przejrzano 1484 razy
Ostatnio zmieniony piątek, 25 sierpnia 2017, 12:50 przez Edek112, łącznie zmieniany 2 razy.
- Edek112
- coś umiem
- Posty: 665
- Wiek: 34
- Rejestracja: niedziela, 16 kwietnia 2017, 00:42
- Skąd jesteś: Garbatka letnisko
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 248000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 13 times
- Kontaktowanie:
Re: Tył auta pływa...
A może kupić Monroe? Widziałem w innym temacie o nich było pisane. Za te sachs za dwie sztuki wyszło by 105f na weekendowy rabat.
Ostatnio zmieniony sobota, 26 sierpnia 2017, 09:20 przez Edek112, łącznie zmieniany 1 raz.
- Student_x
- możesz mi ufać
- Posty: 1013
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrno Szary
- Przebieg (km.): 307000
- Inny Samochód: Voyager RG
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 50 times
- Kontaktowanie:
Re: Tył auta pływa...
Ja mam u siebie amortyzatory KYB 344451 oraz sprężyny Lesjofors LS 4244229 Jestem mega zadowolony z zestawu. Sprężyny są takie jakie chciałem. Warto je kupić, opisywałem w pewnym temacie różnice między sprężynami KYB, Sachs i Lesjofors odnośnie grubości sprężyny i jej wysokości Tutaj masz zdjęcie, jak moja Kijanka stoi na tym zestawie viewtopic.php?p=193729#p193729 Może i sprężyny są za niskie i dla tego amorki nie pracują jak powinny , ale przyszedł mi jeszcze jeden pomysł.
Sprawdził byś, jak się trzymają belki poprzeczne ramy. Dwie okrągłe rury, czy jakaś nie jest pęknięta, przerdzewiała, czy też nie wychodzi z którejś strony ramy.
Może tam coś jest nie tak, albo, może jeszcze trzeba by sprawdzić, czy most się nie przesuwa na boki, może wahacze mostu, albo tuleje wahaczy
Sprawdził byś, jak się trzymają belki poprzeczne ramy. Dwie okrągłe rury, czy jakaś nie jest pęknięta, przerdzewiała, czy też nie wychodzi z którejś strony ramy.
Może tam coś jest nie tak, albo, może jeszcze trzeba by sprawdzić, czy most się nie przesuwa na boki, może wahacze mostu, albo tuleje wahaczy
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie
-
- To ja
- Posty: 261
- Wiek: 36
- Rejestracja: piątek, 16 maja 2014, 20:35
- Skąd jesteś: Włoszakowice
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2014
- Kolor: Black
- Przebieg (km.): 226000
- Inny Samochód: Lexus RX 400H
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2.5 CRDi
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: Tył auta pływa...
Zobacz na odbijacze jakie są zajechane, auto dostało w tyłek. W stan podwozia też bym do końca nie wierzył bo ruda lubi pod czarnym się chować a mechanicy lubią czarnym przykrywać rudą jak im się skrobać nie chce i potem widać zgrubienia i fale na czarnej. Sprężyny lubią pękać przy mocowaniu, na ostatnim zwoju i bez demontażu nie zobaczysz czy cała.
,,U Orła w warsztacie wymieniali mi gumy na drążku, dolną I górna"
Nie chce mi się wierzyć, że Orzeł wypuścił Cię z warsztatu z takimi odbojami.
Podjedź do Orła i niech on zobaczy bo jak widać nikt z twojej okolicy nie jest mechanikiem tylko na nowe chcą wymieniać na twój koszt.
,,U Orła w warsztacie wymieniali mi gumy na drążku, dolną I górna"
Nie chce mi się wierzyć, że Orzeł wypuścił Cię z warsztatu z takimi odbojami.
Podjedź do Orła i niech on zobaczy bo jak widać nikt z twojej okolicy nie jest mechanikiem tylko na nowe chcą wymieniać na twój koszt.
Sorento I 2005 r. 2.5 CRDi 140 KM A/T Grafit, 150 000
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości