Stuki w przednim zawieszeniu... ja już nie mam pomysłu....

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Stuki w przednim zawieszeniu... ja już nie mam pomysłu....

#1 Postautor: lookhash » środa, 2 sierpnia 2017, 22:06

Witam Koleżanki i Kolegów. Od jakiegoś czasu walczę z jakimiś luzami w przednim zawieszeniu. Sprawdzałem już chyba wszystko, pytałem mechaników, odwiedzałem stacje diagnostyczne i nadal jest tak sobie. A mianowicie... Najpierw wyeliminowałem łożyska piast - były już rozwalone, koło miało luz na boki więc wymieniłem w obu kołach. Nadal coś stukało. Zmieniłem gumy drążka stabilizatora. Pojechałem na stację - chyba byłem na 3 różnych, żeby sprawdzili na tych wytrząsarkach czy nie ma luzów na końcówkach drążków itd. Były wytłuczone sworznie na górnych wahaczach - wymieniłem wahacze. Dalej coś latało i okazało się, że zaciski hamulcowe mają luz na sworzniach - po konsultacjach na naszym forum wymieniłem sworznie zacisków - zasiski sztywne, luz zniknął. No ale dalej coś nie gra. Samochód ogółem dobrze się prowadzi, nie ściąga w żadną stronę, ale jadąc po drobnych wertepach czuć w kierownicy drgania i trzęsie kierownicą na boki. Pojawiły się sugestie, że to maglownica może być już wyrobiona (droższa impreza), ale ja się zastanawiam czy jednak nie końcówki drążków. Tyle że szarpiąc za koła nic nie daje się wyczuć, a na stacjach diagnostycznych też nic nie wykrywają. Macie jakieś pomysły??? :(

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w przednim zawieszeniu... ja już nie mam pomysłu....

#2 Postautor: Marek » środa, 2 sierpnia 2017, 22:21

Zrób odwrotnie , nie szarp za koła , tylko wykonując krótkie ruchy kierownicą , góra dół wyczujesz luz , a druga osoba niech trzyma za końcówki drążków i sprawdza . Oczywiście przy stojącym samochodzie na kołach . Sprawdź luzy na drążku reakcyjnym oraz na łącznikach , najlepiej bujając samochodem na boki .

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w przednim zawieszeniu... ja już nie mam pomysłu....

#3 Postautor: lookhash » środa, 2 sierpnia 2017, 23:15

Szarpanie kierownicą też wykonywałem - i nic. Teść jest mechanikiem więc dla niego to chleb powszedni, ale niestety w czołgu jakoś opornie to idzie. Na jakim drążku reakcyjnym?? Chodzi o drążek kierownicy na przegubach?? W sumie to też nie są stuki takie typowe dla wyrobionych końcówek drążka (chyba - nie wiem jak w Sorento bo jeszcze ich nie wymieniałem), tylko drgania wyczuwalne w kierownicy przy jeździe po wertepach.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w przednim zawieszeniu... ja już nie mam pomysłu....

#4 Postautor: Marek » środa, 2 sierpnia 2017, 23:26

Napisałem reakcyjny a chciałem napisać stabilizatora , może tak będzie poprawniej , mocowany na dwóch gumach i dwóch łącznikach , umieszczony w poprzek auta z tyłu i z przodu .
Sprawdzałeś luzy na samej kolumnie kierownicy ?

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w przednim zawieszeniu... ja już nie mam pomysłu....

#5 Postautor: lookhash » czwartek, 3 sierpnia 2017, 01:13

No właśnie na kolumnie samej nie sprawdziłem. Ale ponoć przy układach kierowniczych ze wspomaganiem hydraulicznym na wyłączonym silniku (jak pompa nie pracuje) zawsze jest luz na maglownicy. Ja właśnie myślałem że ten luz to jest luz na samej kolumnie. Więc tak naprawdę nie wiem czy sprawdziłem luz na kolumnie czy na maglownicy :/

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w przednim zawieszeniu... ja już nie mam pomysłu....

#6 Postautor: Student_x » czwartek, 3 sierpnia 2017, 07:44

A w Sorento nie da się lekko skręcic magla, nie ma dojścia?? Ojciec szukał , szukał, kombinował, wszedłem pod auto, dorobiłem klucz, skręciłem magiel , odpaliłem, dalej źle, jeszcze raz skręciłem , jest dobrze, ale kierownica się przycina na odpalonym. Ciut poluzowałem i jest gitarra :)
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w przednim zawieszeniu... ja już nie mam pomysłu....

#7 Postautor: lookhash » piątek, 29 września 2017, 21:04

Koleżanki i koledzy, chciał bym nieco odgrzać temat, który poruszyłem w tym wątku. Sprawdzałem dzisiaj zawieszenie, a konkretnie sprawdziłem najpierw luzy na końcówkach drążków kierowniczych. Na nich luzu nie ma. Jednak po zdjęciu przednich kół zauważyłem że przycina mi opony od wewnętrznej strony. Przy krótkich dynamicznych ruchach kierownicą jest wyczuwalny jakiś niewielki luz jakby na drążku kierowniczym, a nie na końcówce drążka. Czy to możliwe, że jest luz na jakimś przegubie gdzie drążek jest mocowany do maglownicy? W sumie nie ściągałem tej osłony gumowej z drążka kierowniczego ale na jakimś schemacie w necie widziałem, że drążek kierowniczy ma chyba jakiś przegub przy maglownicy. No i jeszcze jedno pytanie - żeby ustawić zbieżność, to luzujemy tylko kontr-nakrętkę na końcówce drążka czy jeszcze gdzieś przy maglownicy??

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w przednim zawieszeniu... ja już nie mam pomysłu....

#8 Postautor: vokal » piątek, 29 września 2017, 21:25

Te jabłko na maglownicy potrafi czasem się wyrobić i powstają luzy.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w przednim zawieszeniu... ja już nie mam pomysłu....

#9 Postautor: lookhash » piątek, 29 września 2017, 21:37

Ale to jest kwestia wymiany drążka czy maglownica do regeneracji??

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w przednim zawieszeniu... ja już nie mam pomysłu....

#10 Postautor: Marek » piątek, 29 września 2017, 21:42

Zbieżność regulujemy końcówkami drążków . Drążki maglownicy tak jak pisałeś , mogą mieć luz na sworzniach .

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w przednim zawieszeniu... ja już nie mam pomysłu....

#11 Postautor: lookhash » piątek, 29 września 2017, 21:47

Ale czy ta regulacja odbywa się poprzez obrót końcówką drążka na gwincie o 1 cały obrót, czy jest np. śruba rzymska?? Chyba że drążek kierowniczy może się obracać na przegubie przy maglownicy - wówczas nie ma problemu.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w przednim zawieszeniu... ja już nie mam pomysłu....

#12 Postautor: Marek » piątek, 29 września 2017, 21:51

Obraca się przy maglownicy .

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w przednim zawieszeniu... ja już nie mam pomysłu....

#13 Postautor: lookhash » piątek, 29 września 2017, 21:52

Dzięki, to teraz wiem na czym stoję...a raczej jeżdżę :)

Awatar użytkownika
piroman
moje konto
moje konto
Posty: 164
Wiek: 38
Rejestracja: niedziela, 26 marca 2017, 23:45
Skąd jesteś: Poznań
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 160000
Has thanked: 11 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w przednim zawieszeniu... ja już nie mam pomysłu....

#14 Postautor: piroman » piątek, 29 września 2017, 22:03

Marek pisze:Zbieżność regulujemy końcówkami drążków . Drążki maglownicy tak jak pisałeś , mogą mieć luz na sworzniach .

A nie na mimośrodach?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki w przednim zawieszeniu... ja już nie mam pomysłu....

#15 Postautor: Marek » piątek, 29 września 2017, 22:06

Nie mylmy zbieżności z geometrią .


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości