Stuki w przednim zawieszeniu... ja już nie mam pomysłu....
Moderator: Moderator
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Stuki w przednim zawieszeniu... ja już nie mam pomysłu....
Witam Koleżanki i Kolegów. Od jakiegoś czasu walczę z jakimiś luzami w przednim zawieszeniu. Sprawdzałem już chyba wszystko, pytałem mechaników, odwiedzałem stacje diagnostyczne i nadal jest tak sobie. A mianowicie... Najpierw wyeliminowałem łożyska piast - były już rozwalone, koło miało luz na boki więc wymieniłem w obu kołach. Nadal coś stukało. Zmieniłem gumy drążka stabilizatora. Pojechałem na stację - chyba byłem na 3 różnych, żeby sprawdzili na tych wytrząsarkach czy nie ma luzów na końcówkach drążków itd. Były wytłuczone sworznie na górnych wahaczach - wymieniłem wahacze. Dalej coś latało i okazało się, że zaciski hamulcowe mają luz na sworzniach - po konsultacjach na naszym forum wymieniłem sworznie zacisków - zasiski sztywne, luz zniknął. No ale dalej coś nie gra. Samochód ogółem dobrze się prowadzi, nie ściąga w żadną stronę, ale jadąc po drobnych wertepach czuć w kierownicy drgania i trzęsie kierownicą na boki. Pojawiły się sugestie, że to maglownica może być już wyrobiona (droższa impreza), ale ja się zastanawiam czy jednak nie końcówki drążków. Tyle że szarpiąc za koła nic nie daje się wyczuć, a na stacjach diagnostycznych też nic nie wykrywają. Macie jakieś pomysły???
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w przednim zawieszeniu... ja już nie mam pomysłu....
Zrób odwrotnie , nie szarp za koła , tylko wykonując krótkie ruchy kierownicą , góra dół wyczujesz luz , a druga osoba niech trzyma za końcówki drążków i sprawdza . Oczywiście przy stojącym samochodzie na kołach . Sprawdź luzy na drążku reakcyjnym oraz na łącznikach , najlepiej bujając samochodem na boki .
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w przednim zawieszeniu... ja już nie mam pomysłu....
Szarpanie kierownicą też wykonywałem - i nic. Teść jest mechanikiem więc dla niego to chleb powszedni, ale niestety w czołgu jakoś opornie to idzie. Na jakim drążku reakcyjnym?? Chodzi o drążek kierownicy na przegubach?? W sumie to też nie są stuki takie typowe dla wyrobionych końcówek drążka (chyba - nie wiem jak w Sorento bo jeszcze ich nie wymieniałem), tylko drgania wyczuwalne w kierownicy przy jeździe po wertepach.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w przednim zawieszeniu... ja już nie mam pomysłu....
Napisałem reakcyjny a chciałem napisać stabilizatora , może tak będzie poprawniej , mocowany na dwóch gumach i dwóch łącznikach , umieszczony w poprzek auta z tyłu i z przodu .
Sprawdzałeś luzy na samej kolumnie kierownicy ?
Sprawdzałeś luzy na samej kolumnie kierownicy ?
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w przednim zawieszeniu... ja już nie mam pomysłu....
No właśnie na kolumnie samej nie sprawdziłem. Ale ponoć przy układach kierowniczych ze wspomaganiem hydraulicznym na wyłączonym silniku (jak pompa nie pracuje) zawsze jest luz na maglownicy. Ja właśnie myślałem że ten luz to jest luz na samej kolumnie. Więc tak naprawdę nie wiem czy sprawdziłem luz na kolumnie czy na maglownicy :/
- Student_x
- możesz mi ufać
- Posty: 1013
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrno Szary
- Przebieg (km.): 307000
- Inny Samochód: Voyager RG
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 50 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w przednim zawieszeniu... ja już nie mam pomysłu....
A w Sorento nie da się lekko skręcic magla, nie ma dojścia?? Ojciec szukał , szukał, kombinował, wszedłem pod auto, dorobiłem klucz, skręciłem magiel , odpaliłem, dalej źle, jeszcze raz skręciłem , jest dobrze, ale kierownica się przycina na odpalonym. Ciut poluzowałem i jest gitarra
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w przednim zawieszeniu... ja już nie mam pomysłu....
Koleżanki i koledzy, chciał bym nieco odgrzać temat, który poruszyłem w tym wątku. Sprawdzałem dzisiaj zawieszenie, a konkretnie sprawdziłem najpierw luzy na końcówkach drążków kierowniczych. Na nich luzu nie ma. Jednak po zdjęciu przednich kół zauważyłem że przycina mi opony od wewnętrznej strony. Przy krótkich dynamicznych ruchach kierownicą jest wyczuwalny jakiś niewielki luz jakby na drążku kierowniczym, a nie na końcówce drążka. Czy to możliwe, że jest luz na jakimś przegubie gdzie drążek jest mocowany do maglownicy? W sumie nie ściągałem tej osłony gumowej z drążka kierowniczego ale na jakimś schemacie w necie widziałem, że drążek kierowniczy ma chyba jakiś przegub przy maglownicy. No i jeszcze jedno pytanie - żeby ustawić zbieżność, to luzujemy tylko kontr-nakrętkę na końcówce drążka czy jeszcze gdzieś przy maglownicy??
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w przednim zawieszeniu... ja już nie mam pomysłu....
Te jabłko na maglownicy potrafi czasem się wyrobić i powstają luzy.
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w przednim zawieszeniu... ja już nie mam pomysłu....
Ale to jest kwestia wymiany drążka czy maglownica do regeneracji??
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w przednim zawieszeniu... ja już nie mam pomysłu....
Zbieżność regulujemy końcówkami drążków . Drążki maglownicy tak jak pisałeś , mogą mieć luz na sworzniach .
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w przednim zawieszeniu... ja już nie mam pomysłu....
Ale czy ta regulacja odbywa się poprzez obrót końcówką drążka na gwincie o 1 cały obrót, czy jest np. śruba rzymska?? Chyba że drążek kierowniczy może się obracać na przegubie przy maglownicy - wówczas nie ma problemu.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w przednim zawieszeniu... ja już nie mam pomysłu....
Dzięki, to teraz wiem na czym stoję...a raczej jeżdżę
- piroman
- moje konto
- Posty: 164
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 26 marca 2017, 23:45
- Skąd jesteś: Poznań
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 160000
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Stuki w przednim zawieszeniu... ja już nie mam pomysłu....
Marek pisze:Zbieżność regulujemy końcówkami drążków . Drążki maglownicy tak jak pisałeś , mogą mieć luz na sworzniach .
A nie na mimośrodach?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości