Jak wyjąć tylny stabilizator

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
niki00
moja ranga
moja ranga
Posty: 130
Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
Skąd jesteś: Legnica
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 999999
Inny Samochód: radiowóz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Jak wyjąć tylny stabilizator

#1 Postautor: niki00 » piątek, 14 lipca 2017, 00:54

Wszystko rozebrane, łączniki wywalone. Gumy na łączniku również zdjęte i teraz muszę wywalić stary przewężony w rejonach gum stabilizator. Próbowałem na różne sposoby, a to tłumik a to zbiornik (zbiornik to se całkiem prze...bal, nie dość, że sie łuszczy to jeszcze przeszkadza) to wahacz a to wał, to jedno kolo to drugie. Czy naprawdę muszę użyć szlifierki by wału nie rozpinać?

Awatar użytkownika
niki00
moja ranga
moja ranga
Posty: 130
Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
Skąd jesteś: Legnica
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 999999
Inny Samochód: radiowóz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Jak wyjąć tylny stabilizator

#2 Postautor: niki00 » piątek, 14 lipca 2017, 10:16

Dzięki Kolego, stabilizator poszedł jednak na złom. I tak byl do wyrzucenia. Ale dobrze wiedzieć o takiej opcji, tez będę musiał go zamontować. Słyszałem, ze w cywilnych autach z dużym ugięciem (nie sportowych) stabilizator do dość istotny element, aczkolwiek nie czuje różnicy z nim czy bez, zapewne dlatego, ze jedyne co robił ten który miałem.to hałas generowal. To teraz czeka mnie usuniecie pozostałości po śrubach w moście, wszystkie urwane.

Awatar użytkownika
niki00
moja ranga
moja ranga
Posty: 130
Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
Skąd jesteś: Legnica
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 999999
Inny Samochód: radiowóz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Jak wyjąć tylny stabilizator

#3 Postautor: niki00 » piątek, 14 lipca 2017, 14:52

Z przodu dałem poliuretany z Olkusza, były odrobinę za ciasne, glośne łupnięcia pojawialy się przy ugięciu, ale ogarnąłem temat, dałem podkładki i jest ok. Z tyłu może w istocie nie potrzebnie, poszło to na złom, ale za bardzo wyjścia nie miałem. Autem nie było jak poruszyć się nawet. Nic nie szkodzi. Kupie używkę, nie są strasznie drogie. Najgorzej będzie ze śrubami. Wiercenie, gwintowniki, dostęp może nie tragiczny ale nie wygodnie. Z tylu śruby mniejsze niż z przodu, delikatne.

Niki przypominam Punkt 1 regulaminu : Na forum piszemy po polsku. Niedopuszczalne jest pisanie bez polskich znaków ś,ć,ź,ą oraz bez przecinków i kropek, tłumaczenie się, że mam iPhone , jestem dyslektykiem, czy piszę z piwnicy i mam ciemno nie skutkuje.

Awatar użytkownika
niki00
moja ranga
moja ranga
Posty: 130
Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
Skąd jesteś: Legnica
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 999999
Inny Samochód: radiowóz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Jak wyjąć tylny stabilizator

#4 Postautor: niki00 » piątek, 14 lipca 2017, 19:26

A tłumaczenie, że się czeka w poczekalni u weterynarza i trzeba już iść, gdy się obcego kota z drogi po potrąceniu uratowało może być? No chyba, że to robot napisał. :-)

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Jak wyjąć tylny stabilizator

#5 Postautor: krzysiek ardie » piątek, 14 lipca 2017, 19:58

Nie nie może być, może być ban na tydzień.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
niki00
moja ranga
moja ranga
Posty: 130
Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
Skąd jesteś: Legnica
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 999999
Inny Samochód: radiowóz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Jak wyjąć tylny stabilizator

#6 Postautor: niki00 » niedziela, 16 lipca 2017, 22:40

Luzik z bananem na tydzień, jakby mi na klubie zegarkowym zabananowali na tydzień to bym tego nie przeżył. Nie obraźcie się, ale z Kijanką nie mam aż tak wiele przygód, więc i nie trzeba co chwilę o coś pytać.

Awatar użytkownika
niki00
moja ranga
moja ranga
Posty: 130
Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
Skąd jesteś: Legnica
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 999999
Inny Samochód: radiowóz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Jak wyjąć tylny stabilizator

#7 Postautor: niki00 » sobota, 5 sierpnia 2017, 21:28

Ps, no jak mógł takie coś napisać ktoś z tak ładnym kotkiem w awatarze. :-)

Odnośnie śrub przy gumach tylnego stabilizatora, a dokładnie tych które pourywałem. Mam już pomysł jak to naprawić, i nieco ulepszyć. Ogólnie planowałem nawiercić te śruby które zostały, poprawić gwint i po sprawie. Ale niestety, bez wyjęcia zbiornika paliwa nie podejdziemy do mostu z wiertarką, przynajmniej z tej jednej strony. Planuję po prostu wyciąć część tego elementu. W to miejsce wspawać dorobiony płaskownik z wspawanymi w niego nakrętkami (oczywiście płaskownik przewiercony w miejscach nakrętek, na wzór obejmy gumy). Nie mam w domu spawarki, wyślę ojcu który ma spawarkę, stosowną instrukcję i docelowe śruby z nakrętkami on mi dorobi te elementy. Potem tylko wyciąć blaszki ze starymi śrubami i wspawać dorobione elementy już w warsztacie. W ramach pewnego ulepszenia dam o rozmiar większe śruby, może będą to torxy co zmniejszy prawdopodobieństwo poobmykania w przyszłości. DO tego oczywiście poliuretany. Może pomyślę nad jakąś przeróbką, może na łączniki dwu przegubowe, albo nietypowo z jednym przegubem ( choć jak już przerabiać to na dwa). No i zastanawiam sie dalej gdzie by tu jeszcze ten układ tylnego stabilizatora ulepszyć. Swego czasu znajomy na kit car forum (już nieistniejącym) do stabilizatora miał kosmiczne pomysły, łącznie z sygnałem do komputera z maglownicy, ale to już nie moja bajka, i nie ten typ samochodu. Przyznam, że jazda bez tylnego stabilizatora jest nieco męcząca, jest on w zakrętach jak żuk z kanami mlika na pace.
Załączniki
images.jpg
Mini wizualizacja
images.jpg (142.66 KiB) Przejrzano 2131 razy


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości