Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe
Moderator: Moderator
- Michalm69
- jestem
- Posty: 15
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2015, 08:39
- Skąd jesteś: Tomaszów Mazowiecki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 82000
- Inny Samochód: BMW E46 318I
- Kontaktowanie:
Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe
Witam.
Kupiłem Sorento z bijącym hamulcami. Bicie wyczuwalne na kierownicy, wymieniłem komplet - tarcze Brembo i klocki Trw przód. Mechanik powiedział, ze stare tarcze i klocki były w bardzo dobrym stanie, nie był w stanie określić producenta tarcz. Po 2000km pojawiło się bicie i zaczęło narastać na sile wraz z przebiegiem. Na forum znalazłem opinie, że nawiercane i nacinane tarcze się nie wichrują, więc założyłem nowe tarcze Bozarto GTR i klocki Trw, też nowe. Po ok 5000km pojawiło się bicie i zaczęło narastać na sile wraz z przebiegiem. Bicie występuje pomimo wyważenia kół, przekładania kół z przodu na tył i na trzech różnych kompletach opon.
Pomyślałem, że to nie wina tarcz i oddałem auto do mechanika na sprawdzenie zawieszenia i pomiar bicia czujnikiem zegarowym.
Wyniki pomiaru:
Przód:
Lewa piasta: 0,08mm, z tarczą: 0,15mm
Prawa piasta: 0,16mm, z tarczą: 0,18mm
Tył:
Lewa piasta: 0,05mm
Prawa piasta: 0,04mm
Postanowiłem przetoczyć tarcze na samochodzie, żeby zniwelować krzywiznę piast i tarcz. Od zakładu otrzymałem informacje, ze nacinanych tarcz nie przetaczają, wiec założyłem do przetoczenia zestaw tarcze i klocki , które były zamontowane gdy kupiłem auto. Po przetoczeniu tarcz na samochodzie problem zniknął... do czasu.
Po ok 1000km pojawiło się bicie i zaczęło narastać na sile wraz z przebiegiem.
Dalej nie wiem co robić.
Jeszcze raz przetoczyć te tarcze? Nie wiem jakiej są jakości.
Założyć komplet Brembo i przetoczyć na aucie. Czy to nie ślepa uliczka?
Nowe piasty i łożyska? Najbezpieczniej ale kupa kasy.
Co wtedy? Przetoczyć Brembo czy kupić nowe tarcze?
To bicie skutecznie odbiera mi przyjemność z jazdy.
Kupiłem Sorento z bijącym hamulcami. Bicie wyczuwalne na kierownicy, wymieniłem komplet - tarcze Brembo i klocki Trw przód. Mechanik powiedział, ze stare tarcze i klocki były w bardzo dobrym stanie, nie był w stanie określić producenta tarcz. Po 2000km pojawiło się bicie i zaczęło narastać na sile wraz z przebiegiem. Na forum znalazłem opinie, że nawiercane i nacinane tarcze się nie wichrują, więc założyłem nowe tarcze Bozarto GTR i klocki Trw, też nowe. Po ok 5000km pojawiło się bicie i zaczęło narastać na sile wraz z przebiegiem. Bicie występuje pomimo wyważenia kół, przekładania kół z przodu na tył i na trzech różnych kompletach opon.
Pomyślałem, że to nie wina tarcz i oddałem auto do mechanika na sprawdzenie zawieszenia i pomiar bicia czujnikiem zegarowym.
Wyniki pomiaru:
Przód:
Lewa piasta: 0,08mm, z tarczą: 0,15mm
Prawa piasta: 0,16mm, z tarczą: 0,18mm
Tył:
Lewa piasta: 0,05mm
Prawa piasta: 0,04mm
Postanowiłem przetoczyć tarcze na samochodzie, żeby zniwelować krzywiznę piast i tarcz. Od zakładu otrzymałem informacje, ze nacinanych tarcz nie przetaczają, wiec założyłem do przetoczenia zestaw tarcze i klocki , które były zamontowane gdy kupiłem auto. Po przetoczeniu tarcz na samochodzie problem zniknął... do czasu.
Po ok 1000km pojawiło się bicie i zaczęło narastać na sile wraz z przebiegiem.
Dalej nie wiem co robić.
Jeszcze raz przetoczyć te tarcze? Nie wiem jakiej są jakości.
Założyć komplet Brembo i przetoczyć na aucie. Czy to nie ślepa uliczka?
Nowe piasty i łożyska? Najbezpieczniej ale kupa kasy.
Co wtedy? Przetoczyć Brembo czy kupić nowe tarcze?
To bicie skutecznie odbiera mi przyjemność z jazdy.
- PABLOTECH
- dobry jak...
- Posty: 887
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
- Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2012
- Kolor: STM
- Przebieg (km.): 133570
- Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 186 times
- Kontaktowanie:
Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe
Patrzyłeś jak robią to podczas przetaczania na samochodzie ? Czy przed uruchomieniem całej procedury mechanik zamontował taki fajny przyrząd ( mocując go np. do amortyzatora ) do skalibrowania głowicy urządzenia względem piasty ?
- Michalm69
- jestem
- Posty: 15
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2015, 08:39
- Skąd jesteś: Tomaszów Mazowiecki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 82000
- Inny Samochód: BMW E46 318I
- Kontaktowanie:
Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe
Nie, nie widziałem. Dla mnie miejsce było w poczekalni. Jeżeli to istotne, mogę zadzwonić i dopytać w jakiej technologii były przetaczane.
- PABLOTECH
- dobry jak...
- Posty: 887
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
- Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2012
- Kolor: STM
- Przebieg (km.): 133570
- Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 186 times
- Kontaktowanie:
Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe
Szkoda, że nie byłeś przy operacji :/. To nie technologia. Po prostu maksymalne "zestrojenie" tarczy względem krzywej piasty. Jeśli tego nie zrobił to przetoczenie na samochodzie niewiele różni się od tego na tokarni.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11407
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe
Nie niszczył bym już dobrych tarcz . Zmień piasty , dziwne że pierwszy mechanik nie pomierzył bicia , i tego nie zasugerował . Bicie występowało tylko przy hamowaniu , czy też przy większej prędkości ?
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe
Miałem podobny problem z jednym sorento.krzywizna była spowodowana jedną nieoryginalną szpilką koła,która minimalnie odpychała tarcze od piasty.Oczywiście szpilka zmieniona i po kłopocie
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
- Michalm69
- jestem
- Posty: 15
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2015, 08:39
- Skąd jesteś: Tomaszów Mazowiecki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 82000
- Inny Samochód: BMW E46 318I
- Kontaktowanie:
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe
Skoro tylko przy hamowaniu, to może problem leży w zatartym zacisku na prowadnicach z jarzmem. Albo klocki w prowadnicach zacisków. Dla tego po założeniu nowych tarcz masz chwilę spokoju a potem problem powraca, bo może tarcza dopasowuje się do zacisku i klocków (przegina się) a nie zacisk dopasowuje się (pływa) do tarczy.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11407
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe
Przetocz same piasty , załóż nowe tarcze , sprawdź płaszczyzny w alufelgach czy są równe ( to ważne) i na pewno będziesz zadowolony . Na wszelki wypadek sprawdź zawieszenie , sworznie i tuleje wahaczy .
- Student_x
- możesz mi ufać
- Posty: 1013
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrno Szary
- Przebieg (km.): 307000
- Inny Samochód: Voyager RG
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 50 times
- Kontaktowanie:
Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe
Płaszczyzna felgi do bicia tarcz przy hamowaniu nic nie m do rzeczy. Przestańcie doszukiwać się tam , gdzie nie ma problemu. Jeżeli jarzmo nie pracuje z zaciskiem, to będzie klocek się krzywo wycierał a nie krzywił tarcze. Powagi trochę, tarcza się nie krzywi od tak o. Jeżeli były toczone tarcze na piastach i dalej się po tysiącu lub 3-5 znów się robi to samo, to jest efekt pogłębiania się wady, która jest. Toczyć , to też trzeba umić!!
Między tarcze a piastę nie wolno nic smarować, a niektórzy to robią i też po jakimś czasie jest bicie. Dopuszczalne bicie tarczy to ok. 0,03-0,05mm , więc na piaście musi być znacznie mniejsze , a widzę, że kolega ma ewidentny problem z krzywizną piast. Trzeba ten temat doprowadzić na tip top i dopiero szukać dalej!!
Między tarcze a piastę nie wolno nic smarować, a niektórzy to robią i też po jakimś czasie jest bicie. Dopuszczalne bicie tarczy to ok. 0,03-0,05mm , więc na piaście musi być znacznie mniejsze , a widzę, że kolega ma ewidentny problem z krzywizną piast. Trzeba ten temat doprowadzić na tip top i dopiero szukać dalej!!
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe
Michalm69 pisze:Bicie tylko przy hamowaniu. Sprawdzę szpilki.
Skoro autor wątku pisze, że bicie ma tylko przy hamowaniu, to raczej bicie piasty odstawił bym na drugi tor. Przy "bijącej" piaście problem raczej występował by cały czas (nawet od samego początku po założeniu nowych tarcz) a nie tylko przy hamowaniu i to po przejechaniu już kilku tyś.km..
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
- Student_x
- możesz mi ufać
- Posty: 1013
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrno Szary
- Przebieg (km.): 307000
- Inny Samochód: Voyager RG
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 50 times
- Kontaktowanie:
Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe
Właśnie nie, krzywa w takich wartościach , nie będzie przenosić Ci bicia na koło. Podczas hamowania, w przypakdu lekkiego bicia, ta wada się pogłębia, tarcza bardziej się zaczyna wycierać w jednym miejscu. NIe zauważysz tego gołym okiem. Wibracje, to nic innego jak latający zacisk na boki a potem to się przenosi wszystko na inne elementy i na auto.
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie
- Michalm69
- jestem
- Posty: 15
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2015, 08:39
- Skąd jesteś: Tomaszów Mazowiecki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 82000
- Inny Samochód: BMW E46 318I
- Kontaktowanie:
Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe
Dzisiaj wymieniłem piasty, łożyska, tarcze i klocki na przodzie - wszystko na nowe. Mam nadzieje, że problem nie powróci.
- Student_x
- możesz mi ufać
- Posty: 1013
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrno Szary
- Przebieg (km.): 307000
- Inny Samochód: Voyager RG
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 50 times
- Kontaktowanie:
Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe
Koszt? I co jakiej marki?
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie
- Michalm69
- jestem
- Posty: 15
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2015, 08:39
- Skąd jesteś: Tomaszów Mazowiecki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 82000
- Inny Samochód: BMW E46 318I
- Kontaktowanie:
Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe
Z nazw zapamiętałem tylko piasty X2, części miały być z "pierwszego montażu" lub zamienniki z wyższej półki. Zaufałem na tym polu chłopakom z Fox Rzeszów - kilkukrotnie polecanego serwisu na forum.
- Załączniki
-
- IMG_0235.JPG (77.04 KiB) Przejrzano 2019 razy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości