Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Michalm69
jestem
jestem
Posty: 15
Rejestracja: czwartek, 10 września 2015, 08:39
Skąd jesteś: Tomaszów Mazowiecki
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 82000
Inny Samochód: BMW E46 318I
Kontaktowanie:

Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe

#1 Postautor: Michalm69 » środa, 17 maja 2017, 18:34

Witam.
Kupiłem Sorento z bijącym hamulcami. Bicie wyczuwalne na kierownicy, wymieniłem komplet - tarcze Brembo i klocki Trw przód. Mechanik powiedział, ze stare tarcze i klocki były w bardzo dobrym stanie, nie był w stanie określić producenta tarcz. Po 2000km pojawiło się bicie i zaczęło narastać na sile wraz z przebiegiem. Na forum znalazłem opinie, że nawiercane i nacinane tarcze się nie wichrują, więc założyłem nowe tarcze Bozarto GTR i klocki Trw, też nowe. Po ok 5000km pojawiło się bicie i zaczęło narastać na sile wraz z przebiegiem. Bicie występuje pomimo wyważenia kół, przekładania kół z przodu na tył i na trzech różnych kompletach opon.
Pomyślałem, że to nie wina tarcz i oddałem auto do mechanika na sprawdzenie zawieszenia i pomiar bicia czujnikiem zegarowym.
Wyniki pomiaru:
Przód:
Lewa piasta: 0,08mm, z tarczą: 0,15mm
Prawa piasta: 0,16mm, z tarczą: 0,18mm
Tył:
Lewa piasta: 0,05mm
Prawa piasta: 0,04mm
Postanowiłem przetoczyć tarcze na samochodzie, żeby zniwelować krzywiznę piast i tarcz. Od zakładu otrzymałem informacje, ze nacinanych tarcz nie przetaczają, wiec założyłem do przetoczenia zestaw tarcze i klocki , które były zamontowane gdy kupiłem auto. Po przetoczeniu tarcz na samochodzie problem zniknął... do czasu.
Po ok 1000km pojawiło się bicie i zaczęło narastać na sile wraz z przebiegiem.

Dalej nie wiem co robić.
Jeszcze raz przetoczyć te tarcze? Nie wiem jakiej są jakości.
Założyć komplet Brembo i przetoczyć na aucie. Czy to nie ślepa uliczka?
Nowe piasty i łożyska? Najbezpieczniej ale kupa kasy.
Co wtedy? Przetoczyć Brembo czy kupić nowe tarcze?
To bicie skutecznie odbiera mi przyjemność z jazdy.

Awatar użytkownika
PABLOTECH
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 887
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2012
Kolor: STM
Przebieg (km.): 133570
Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
Has thanked: 66 times
Been thanked: 186 times
Kontaktowanie:

Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe

#2 Postautor: PABLOTECH » środa, 17 maja 2017, 20:07

Patrzyłeś jak robią to podczas przetaczania na samochodzie ? Czy przed uruchomieniem całej procedury mechanik zamontował taki fajny przyrząd ( mocując go np. do amortyzatora ) do skalibrowania głowicy urządzenia względem piasty ?
Obrazek Obrazek
Koks, wódka i seks w cinquecento ... to nie dla mnie, jeżdżę SORENTO :rolley:

Awatar użytkownika
Michalm69
jestem
jestem
Posty: 15
Rejestracja: czwartek, 10 września 2015, 08:39
Skąd jesteś: Tomaszów Mazowiecki
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 82000
Inny Samochód: BMW E46 318I
Kontaktowanie:

Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe

#3 Postautor: Michalm69 » środa, 17 maja 2017, 21:12

Nie, nie widziałem. Dla mnie miejsce było w poczekalni. Jeżeli to istotne, mogę zadzwonić i dopytać w jakiej technologii były przetaczane.

Awatar użytkownika
PABLOTECH
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 887
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2012
Kolor: STM
Przebieg (km.): 133570
Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
Has thanked: 66 times
Been thanked: 186 times
Kontaktowanie:

Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe

#4 Postautor: PABLOTECH » środa, 17 maja 2017, 21:21

Szkoda, że nie byłeś przy operacji :/. To nie technologia. Po prostu maksymalne "zestrojenie" tarczy względem krzywej piasty. Jeśli tego nie zrobił to przetoczenie na samochodzie niewiele różni się od tego na tokarni.
Obrazek Obrazek
Koks, wódka i seks w cinquecento ... to nie dla mnie, jeżdżę SORENTO :rolley:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe

#5 Postautor: Marek » środa, 17 maja 2017, 21:43

Nie niszczył bym już dobrych tarcz . Zmień piasty , dziwne że pierwszy mechanik nie pomierzył bicia , i tego nie zasugerował . Bicie występowało tylko przy hamowaniu , czy też przy większej prędkości ?

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe

#6 Postautor: orzeł » środa, 17 maja 2017, 22:21

Miałem podobny problem z jednym sorento.krzywizna była spowodowana jedną nieoryginalną szpilką koła,która minimalnie odpychała tarcze od piasty.Oczywiście szpilka zmieniona i po kłopocie
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

Awatar użytkownika
Michalm69
jestem
jestem
Posty: 15
Rejestracja: czwartek, 10 września 2015, 08:39
Skąd jesteś: Tomaszów Mazowiecki
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 82000
Inny Samochód: BMW E46 318I
Kontaktowanie:

Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe

#7 Postautor: Michalm69 » czwartek, 18 maja 2017, 09:07

Bicie tylko przy hamowaniu. Sprawdzę szpilki.

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe

#8 Postautor: hawerek » czwartek, 18 maja 2017, 22:36

Skoro tylko przy hamowaniu, to może problem leży w zatartym zacisku na prowadnicach z jarzmem. Albo klocki w prowadnicach zacisków. Dla tego po założeniu nowych tarcz masz chwilę spokoju a potem problem powraca, bo może tarcza dopasowuje się do zacisku i klocków (przegina się) a nie zacisk dopasowuje się (pływa) do tarczy.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe

#9 Postautor: Marek » piątek, 19 maja 2017, 12:01

Przetocz same piasty , załóż nowe tarcze , sprawdź płaszczyzny w alufelgach czy są równe ( to ważne) i na pewno będziesz zadowolony . :) Na wszelki wypadek sprawdź zawieszenie , sworznie i tuleje wahaczy .

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe

#10 Postautor: Student_x » piątek, 19 maja 2017, 18:31

Płaszczyzna felgi do bicia tarcz przy hamowaniu nic nie m do rzeczy. Przestańcie doszukiwać się tam , gdzie nie ma problemu. Jeżeli jarzmo nie pracuje z zaciskiem, to będzie klocek się krzywo wycierał a nie krzywił tarcze. Powagi trochę, tarcza się nie krzywi od tak o. Jeżeli były toczone tarcze na piastach i dalej się po tysiącu lub 3-5 znów się robi to samo, to jest efekt pogłębiania się wady, która jest. Toczyć , to też trzeba umić!!
Między tarcze a piastę nie wolno nic smarować, a niektórzy to robią i też po jakimś czasie jest bicie. Dopuszczalne bicie tarczy to ok. 0,03-0,05mm , więc na piaście musi być znacznie mniejsze , a widzę, że kolega ma ewidentny problem z krzywizną piast. Trzeba ten temat doprowadzić na tip top i dopiero szukać dalej!!
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe

#11 Postautor: hawerek » piątek, 19 maja 2017, 22:45

Michalm69 pisze:Bicie tylko przy hamowaniu. Sprawdzę szpilki.

Skoro autor wątku pisze, że bicie ma tylko przy hamowaniu, to raczej bicie piasty odstawił bym na drugi tor. Przy "bijącej" piaście problem raczej występował by cały czas (nawet od samego początku po założeniu nowych tarcz) a nie tylko przy hamowaniu i to po przejechaniu już kilku tyś.km..
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe

#12 Postautor: Student_x » sobota, 20 maja 2017, 17:01

Właśnie nie, krzywa w takich wartościach , nie będzie przenosić Ci bicia na koło. Podczas hamowania, w przypakdu lekkiego bicia, ta wada się pogłębia, tarcza bardziej się zaczyna wycierać w jednym miejscu. NIe zauważysz tego gołym okiem. Wibracje, to nic innego jak latający zacisk na boki a potem to się przenosi wszystko na inne elementy i na auto.
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
Michalm69
jestem
jestem
Posty: 15
Rejestracja: czwartek, 10 września 2015, 08:39
Skąd jesteś: Tomaszów Mazowiecki
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 82000
Inny Samochód: BMW E46 318I
Kontaktowanie:

Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe

#13 Postautor: Michalm69 » piątek, 16 czerwca 2017, 19:47

Dzisiaj wymieniłem piasty, łożyska, tarcze i klocki na przodzie - wszystko na nowe. Mam nadzieje, że problem nie powróci.

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe

#14 Postautor: Student_x » piątek, 16 czerwca 2017, 20:22

Koszt? I co jakiej marki?
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
Michalm69
jestem
jestem
Posty: 15
Rejestracja: czwartek, 10 września 2015, 08:39
Skąd jesteś: Tomaszów Mazowiecki
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 82000
Inny Samochód: BMW E46 318I
Kontaktowanie:

Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe

#15 Postautor: Michalm69 » piątek, 16 czerwca 2017, 20:56

Z nazw zapamiętałem tylko piasty X2, części miały być z "pierwszego montażu" lub zamienniki z wyższej półki. Zaufałem na tym polu chłopakom z Fox Rzeszów - kilkukrotnie polecanego serwisu na forum.
Załączniki
IMG_0235.JPG
IMG_0235.JPG (77.04 KiB) Przejrzano 1970 razy


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości