No to nieźle , a przynajmniej wiesz jakiej firmy Ci łożyska , piasty, tarcze i klocki powkładali?
Czy wsadzili coś normalnego, czy najtańszą chińszczyznę, a policzyli jak za coś lepszego?
Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe
Moderator: Moderator
- Student_x
- możesz mi ufać
- Posty: 1013
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrno Szary
- Przebieg (km.): 307000
- Inny Samochód: Voyager RG
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 50 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11388
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe
Dziwne by to było , gdyby mechanik przyznał się do oszustwa , a poza tym po co doszukiwać się ciągle przekrętów i wzbudzać wątpliwości .
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe
Michalm69 pisze:Z nazw zapamiętałem tylko piasty X2, części miały być z "pierwszego montażu" lub zamienniki z wyższej półki. Zaufałem na tym polu chłopakom z Fox Rzeszów - kilkukrotnie polecanego serwisu na forum.
My tylko polecamy Fox Rzeszów do zakupu części, a co do serwisu chyba nikt u nich nic nie naprawiał.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- Student_x
- możesz mi ufać
- Posty: 1013
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrno Szary
- Przebieg (km.): 307000
- Inny Samochód: Voyager RG
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 50 times
- Kontaktowanie:
Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe
Marek pisze:Dziwne by to było , gdyby mechanik przyznał się do oszustwa , a poza tym po co doszukiwać się ciągle przekrętów i wzbudzać wątpliwości .
Już gdzieś chyba pisałem, że rok temu robiliśmy silnik kolesiowi. po 35tys.km wypalił się zawór. Mój były warsztat nie miał czasu tego robić. koleś pojechał gdzie indziej, gdzie stwierdzili, że przyczyną były pierścienie źle dobrane, najpierw była wersja z pękniętymi. Ale koleś przywiózł i wszystkie całe. Potem, że za wąskie, za szerokie, złe zamki. Po pomiarach wszystko jak najbardziej się zgadza. Warsztat który mu teraz rozebrał silnik, powiedział że do tego silnika to tylko oryginały, na które czekali tydzień. Nas, właściciel auta straszył skarbówką itp. żeby mu oddać kasę za drugi remont. Dotarliśmy do sklepu , który sprzedał tamtemu warsztatowi pierścienie, takie same jak my mu zakładaliśmy, a wg. asygnaty która nam koleś przedstawił z serwisu, nikt pierścieni nie zamawiał od dawien dawna. Poszła ściema, i coś ok. 200zł na samych pierścieniach przyciął warsztat. Nie chcieliśmy wnikać dalej, ale tak można robić i się dorabiać. Dla tego uczulam na sprawdzanie konkretnych faktur i części które rzekoma wkładają nam warsztaty. Teraz po roku, przez tego ciula i ja i mój kolega z warsztatu możemy mieć kontrole skarbówki. Oczywiście nie boję się , że mu oddamy za silnik, bo po pierwsze, po 35tys.km na LPG nic nam nie zrobi, po drugie, dwa dni po oddaniu auta pojechał do W-wy na LPG i w W-wie padła mu cewka, i na trzech garach przyjechał do Lublina. Po trzecie, nie rozbierał samochodu z rzeczoznawcą, tylko oczernia nas, na podstawie opinii drugiego warsztatu, który zrobił go w balona na kilkaset złotych!! Mógł bym takich przykładów powielić. Nawet drobne sprawy. A tak jeszcze przy mnie jeden z warsztatów wyciągnął łożysko Ruville a w środku FAG, od razu krzyknął do drugiego - "Sprawdź cenę Faga i wpisz w zeszyt że takie mu zakładam" oczywiście nam też się nie raz tak trafiło, ale liczyliśmy normalnie za Ruvilla a nie za FAGa. Inny przykład, siedzę sobie w ASO a tam koleś pyta o odgrzybianie czy zrobili, a drugi , że zaraz zrobimy tylko to trochę potrwa. Wsadził w rękaw piankę Clim coś tam z tesco za 10zł , za 3 minuty wrócił i powiedział, że już się robi, trzeba z pół godziny poczekać Dla tego, nie ufam i nie zaufam warsztatowi !!
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie
- Michalm69
- jestem
- Posty: 15
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2015, 08:39
- Skąd jesteś: Tomaszów Mazowiecki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 82000
- Inny Samochód: BMW E46 318I
- Kontaktowanie:
Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe
5000km przejechałem od wymiany - problem zniknął i nie powraca - odpukać w niemalowane ;)
- darson79
- awansowałem na
- Posty: 52
- Wiek: 45
- Rejestracja: sobota, 17 listopada 2012, 16:49
- Skąd jesteś: Rychwał\Konin
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 192000
- Has thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe
Jestem w trakcie wymiany łożyska i piasty przód prawa strona w mojej Sorci i podczas ściągania kopyta z piastą z przegubu zewnętrznego była na nim założona jakąś podkładka czy ta podkładka powinna być na tym przegubie. Jest ona wielkości otworu w piaście jakby pełniła funkcje wypełnienia luki pomiędzy przegubem a łożyskiem w piaście. Łożysko zatarte i rozsypane. Interesuje mnie ta podkładka czy mam ją montować przy składaniu. Łożysko skf a z piastą jest problem u mnie w mieście tylko dostępna Japanparts. Piastę wymieniam profilaktycznie no jak łożysko czerwone to może od temperatury się skrzywiło i przy wybijaniu z kopyta trochę się rozklepala..
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11388
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe
Jeżeli taka to tak, następnym razem poproszę VIN, będzie łatwiej.
- Załączniki
-
- 0k20133065a_1.jpg (26.66 KiB) Przejrzano 1277 razy
- darson79
- awansowałem na
- Posty: 52
- Wiek: 45
- Rejestracja: sobota, 17 listopada 2012, 16:49
- Skąd jesteś: Rychwał\Konin
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 192000
- Has thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe
To jest uszczelniacz łożyska i właśnie przed nim na wystający trzpień z frezami od przegubu który wchodzi w piastę jest zwykła metalowa podkładka średnicy otworu w tym uszczelniaczu. Cała obudowa uszczelniacza zmielona pewnie przez tą uszczelkę.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11388
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe
Mam nadzieję że nie jest to osłona z samego łożysk, która spadał. W takim razie nic tam nie powinno być.
- Załączniki
-
- 5051712.png (102.7 KiB) Przejrzano 1272 razy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości