Jakie tarcze i klocki hamulcowe?

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Jakie tarcze i klocki hamulcowe?

#31 Postautor: diodalodz » poniedziałek, 19 marca 2018, 16:57

na bicie na rozgrzanych tarczach nic nie poradzisz. Tylko wymiana i często trafia się na podobny szajs który też się gnie.

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Jakie tarcze i klocki hamulcowe?

#32 Postautor: krzysiek ardie » czwartek, 22 marca 2018, 22:52

Dobry zakup :happy2:
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Jakie tarcze i klocki hamulcowe?

#33 Postautor: lookhash » poniedziałek, 15 października 2018, 08:49

Ja jakoś przed wakacjami kupiłem tarcze Bozzarto + klocki TRW (ktoś polecał na naszym forum). Tarcze te zdecydowanie odradzam. Totalny szajs. Po 2 miesiącach się pogięły i zaczęły się wibracje. Po przetoczeniu tydzień czasu i znowu to samo. Ponad to mają pomalowane powierzchni przylegające. Po nagrzaniu farba złazi, trzeba wszystko wyskrobać i założyć na nowo. Poza tym na pewno nigdy więcej nie kupię wierconych i nacinanych tarcz - to jest jakieś nieporozumienie.

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Jakie tarcze i klocki hamulcowe?

#34 Postautor: rudi_pl » poniedziałek, 15 października 2018, 22:35

Pocięte i nawiercane - to bardzo dobre tarcze - te dziury mają odprowadzać ciepło, ale to niekoniecznie do naszych czołgów - nie ta liga.

Przeczytałem wątek od początku - i się za głowę łapię, ja to już zupełnie nic nie wiem o motoryzacji ...
Albo co niektórych fantazja ponosi.

Skromnie powiem iż w kolejnym aucie stosuję tarcze TRW, zakupione w WZGS - taki sklep z częściami do maszyn rolniczych. Ceny takich rzeczy jak oleje czy wycieraczki - niższe od "mega promocji" w sklepach internetowych. Pozostałe ma zamówienie.

Dodam tylko że pierwsza wymiana tarcz i klocków w nowej Scanii (cysterna - lokalny transport po woj. lubelskim i podkarpackim) to było 780tys. km. A w osobowych (tych co nie taszczą ciężkich przyczep) to 220-250tys. km. A nie jeżdżę jak emeryt. I owszem przetaczam tarcze - jakoś argumenty przeciwników do mnie nie docierają.

Śmieję się i drwię z ludzi którzy zmieniają klocki co kilkanaście tys. km. Nawet jeżeli ktoś tak lubi - to pasażer/owie raczej nie są zachwyceni.
Frajda z dynamicznej jazdy jest przy przyśpieszaniu, a przy hamowaniu?! Ani to miłe, ani komfortowe.

Jeżdżę też na oponach wielosezonowych - są super, a i zimowych cały rok (w innym aucie).
Ale to jest tak u mnie na wschodzie. W większych miastach ...
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Jakie tarcze i klocki hamulcowe?

#35 Postautor: lookhash » wtorek, 16 października 2018, 00:04

No więc ja właśnie wymieniłem tarcze po tych 245000 km i się naciąłem na nacinane i wiercone tarcze. Nie próbuję jeździć czołgiem zbyt dynamicznie, bo to nie ma sensu a możliwości też ograniczone. Jak już kolego Rudi wspomniałeś - "nie ta liga" i co do Sorento, tej wersji będę się trzymał. Rozmawiałem dzisiaj z gościem z Bozarto - owszem obsługa miła i próbują się dogadać. Ale stwierdził koleś, że tarcze to się przetaczało w polonezie, a teraz to już nie te tolerancje... W takim razie jeżeli nowa tarcza zaczyna się telepać i na tokarce bez stosowania czujnika zegarowego widać że telepie się na boki o jakieś 1.5 mm to o jakich tolerancjach mówimy??? No i że w maszynie to mogło się źle ustawić a powinno się sprawdzać bicie na kole.... No tak, a jeśli jest np. wyrobione łożysko piasty to na pewno będzie dokładniej niż na maszynie (nawet starej konwencjonalnej)... ??? Tak się składa że będąc technologiem produkcji i mechanikiem (z zamiłowania) takie argumenty do mnie nie trafiają. Jedyny plus to taki, że goście z Bozarto chcą wyjaśnić sytuację, natomiast tarcze które mi sprzedali, moim zdaniem mają wadę materiałową lub odlewniczą. I na pewno nie spowodowało tej wady przetoczenie tarcz...

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Jakie tarcze i klocki hamulcowe?

#36 Postautor: diodalodz » wtorek, 16 października 2018, 00:14

Przetoczenie nie, to normalna procedura serwisowa, a tokarka ma dokładność przynajmniej do setki , a bicie jest tolerowane do 5-10 setek.
Teraz możliwości są dwie. Albo masz wadę materiałową, co się zdarza nader często i to u wielu producentów (bo wszystkim robią podwykonawcy, a markowe są tylko pudelka).
ALBO
tarcze się przegrzewają. Powodów może być kilka, choćby od tak prozaicznych jak ciężko chodzące klocki w jarzmach. Klocek musi wchodzić lekko, ale nie mieć luzu.Podczas pracy jest ciepły i dodatkowo zwiększa swoją wysokość. Ludzie często wsadzają klocki na ciasno i potem są problemy.
Pomijam kwestię prowanic i tłoczków bo jak jesteś osobą techniczną to to byś szybko wychwycił.
Nowe tarcze trzeba dotrzeć, i nie delikatnie jak to by się zdawało, a agresywnym hamowaniem , ale z jednym warunkiem trzeba robić wszystko by się nie zatrzymać do zera, bo wtedy tarcza punktowo traci chłodzenie w miejscu gdzie staje klocek.
Tarcze docierasz hamując z 70 do 20 dość energicznie i potem kawałek jedziesz i znowu i tak z 10 razy.
Takie gwałtowne hamowanie ma na celu szybkie dotarcie klocka do tarczy, by siła rozkładała się równo na całej powierzchni i nie było gorących stref w kształcie pierścienia gdzie klocek łapie szybciej.

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Jakie tarcze i klocki hamulcowe?

#37 Postautor: lookhash » wtorek, 16 października 2018, 07:26

Przy wymianie tarcz i klocków wyczyściłem dokładnie prowadnice. Sworznie pływające wyciągnąłem i nasmarowałem porządnie grafitem (zawsze to robię przy wymianie klocków). Więc o błędnym montażu mowy nie ma. Tak samo piasta - wyszczotkowana i wytarta do czysta szmatą. Sprawdzone przylgnie czy nie ma pyłu, paprochów, zadziorów czy opiłków. Tarcze docierałem ale hamując gdzieś z 90 do 35-40. Ale zawsze tak robiłem również w innych autach i nie było problemu. Ja uważam że to wada materiału. Podczas toczenia stwierdziliśmy że tarcze są dosyć miękkie - nie jest to może kluczowe w diagnostyce, ale różnica w twardości względem innych tarcz sugeruje inny materiał. Ponad to tarcze ponownie się skrzywiły już po przetoczeniu jak się nagrzały. Nigdy wcześniej nie miałem takiego przypadku.

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Jakie tarcze i klocki hamulcowe?

#38 Postautor: diodalodz » wtorek, 16 października 2018, 13:35

jeśli gną się termicznie to niestety nic się z nich nie zrobi
Robiłem testy i toczyłem po 3-4 razy i zawsze prędzej czy później się wyginały.
W opirusie założyłem tarcze i klocki z ASO i padły po 4 tyś km ... także nie ma już nic pewnego.

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Jakie tarcze i klocki hamulcowe?

#39 Postautor: lookhash » wtorek, 16 października 2018, 13:59

no tak właśnie się ucieszyłem że jestem kilka stówek w plecy.... Dlatego teraz jak kupie tarcze i coś się z nimi stanie to nie będę przy nich grzebał tylko od razu do reklamacji. A stare zostawię jako "dojazdówki" na czas rozpatrzenia reklamacji :D

Awatar użytkownika
alien125
Jestem
Jestem
Posty: 1010
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 195000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 56 times
Kontaktowanie:

Re: Jakie tarcze i klocki hamulcowe?

#40 Postautor: alien125 » wtorek, 16 października 2018, 15:35

Coraz więcej takich rzeczy. Zakładasz nowe i myślisz, że będziesz miał spokój na jakiś czas. Tymczasem po kilku miesiącach zakładasz stare bo mimo, że zepsute to i tak lepsze od tego nowego :angry2:
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości