Gumowe odboje ramy
Moderator: Moderator
Gumowe odboje ramy
Zachciało mi się dzień przed zlotem sprawdzić stan zawieszenia w moim sorenciaku i okazało się że takie gumowe odboje przyczepione do ramy są w marnym stanie http://picasaweb.google.pl/mmilcarz/Bbb#. przy okazji rozwaliłem sobie rękę ale to normalne. podjechałem do serwisu zamówić, kupić te odboje okazało się ze tylko na zamowienie w cenie 174 zł za sztukę!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! szok.
Marcelo8
Pozostałe informacje tutaj:- http://kiasorento.iq24.pl/default.asp?g ... emat=49785
Marcelo8
Pozostałe informacje tutaj:- http://kiasorento.iq24.pl/default.asp?g ... emat=49785
-
- awansowałem na
- Posty: 39
- Wiek: 45
- Rejestracja: niedziela, 6 czerwca 2010, 21:26
- Skąd jesteś: zachodniopomorskie
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie mam
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: Biały z czarnym
- Przebieg (km.): 91000
- Inny Samochód: kia pro ceed
- Kontaktowanie:
Re: Odboje gumowe ramy
W dniu dzisiejszym zmieniłem w swoim zużyte odboje tylnego mostu na zakupione z allegro - poliuretanowe. Przy wyborze odpowiedniego rodzaju odboju zasugerowałem się wskazówkami, które znalazłem na "starym forum" i które w bardzo przejrzysty sposób opisał marcelo8. Chciałbym jednak zwrócić wszystkim, którzy w przyszłości też będą chcieli wymienić odboje w swoich czołgach, uwagę na fakt iż stare odboje są przykręcone do ramy na gwint "drobnozwojny" a zakupione na allegro są wyposażone w gwint metryczny M10. Przed przykręceniem nowych polibuszy należy przegwintować stary gwint gwintownikiem. Nie polecam robić tego śrubą, gdyż może ona nieodwracalnie zniszczyć nam zarys gwintu i jedynym ratunkiem dla nas będzie rozwiercanie i zabawa w gwintowanie otworów o większych średnicach.
-
- awansowałem na
- Posty: 26
- Rejestracja: niedziela, 30 stycznia 2011, 20:30
- Skąd jesteś: dolnoślaskie
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Rok: 2009
- Przebieg (km.): 0
- Kontaktowanie:
Re: Odboje gumowe ramy
Mam koła 18” i opony 255/55 po gładkiej drodze idzie jak przyklejona. Gorzej jest przy prędkościach 120 km/h na koleinach – nieprzyjemnie „ciągnie” samochodem ……….Wtedy lepiej jechać garbami.
Po wstępnych oględzinach - stwierdziłem, że odboje tylne już raczej do wymiany. Jak się zrobi cieplej trzeba będzie się przyjrzeć bliżej reszcie gum.......
W międzyczasie wysłałem zapytanie o produkcję polibuszy poliuretanowych min. odboji do naszych aut.
http://www.poliuretan.olkusz.pl/
Może ktoś z Was miał już do czynienia z takimi polibuszami. Jestem ciekaw czy po wymianie na takie polibiusze auto będzie stabilniejsze na koleinach. Czy może szukać przyczyn gdzie indziej ?
Pozdrawiam
Po wstępnych oględzinach - stwierdziłem, że odboje tylne już raczej do wymiany. Jak się zrobi cieplej trzeba będzie się przyjrzeć bliżej reszcie gum.......
W międzyczasie wysłałem zapytanie o produkcję polibuszy poliuretanowych min. odboji do naszych aut.
http://www.poliuretan.olkusz.pl/
Może ktoś z Was miał już do czynienia z takimi polibuszami. Jestem ciekaw czy po wymianie na takie polibiusze auto będzie stabilniejsze na koleinach. Czy może szukać przyczyn gdzie indziej ?
Pozdrawiam
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Odboje gumowe ramy
Odboje nie mają nic wspólnego ze stabilnością jazdy .
Jest to tylko ogranicznik skoku amortyzatora.
Przyczyny złego stanu odboju są różne. Wpływa nań bowiem naturalny proces starzenia, również naturalne zużycie ścierne a także destrukcyjne działanie oleju lub nadmierne obciążanie pojazdu.
Każdy odbój jest dobry i można stosować różne zamienniki , ważne aby nie był uszkodzony .
Jest to tylko ogranicznik skoku amortyzatora.
Przyczyny złego stanu odboju są różne. Wpływa nań bowiem naturalny proces starzenia, również naturalne zużycie ścierne a także destrukcyjne działanie oleju lub nadmierne obciążanie pojazdu.
Każdy odbój jest dobry i można stosować różne zamienniki , ważne aby nie był uszkodzony .
-
- coś umiem
- Posty: 736
- Wiek: 43
- Rejestracja: piątek, 5 marca 2010, 15:41
- Skąd jesteś: Lubelskie
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: RWD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny/Szampański
- Przebieg (km.): 152000
- Kontaktowanie:
Re: Odboje gumowe ramy
Przy takiej szerokości opon to normalka że ściąga, nic nie zrobisz, trzeba czekać na lepsze czasy równiejsze drogi bez kolein albo zmienić opony na węższe.
Kia SORENTO EX plus pakiet TOW i LUXURY
Wersja USA
Fuel Economy- 14.5l LPG
Wersja USA
Fuel Economy- 14.5l LPG
-
- awansowałem na
- Posty: 26
- Rejestracja: niedziela, 30 stycznia 2011, 20:30
- Skąd jesteś: dolnoślaskie
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Rok: 2009
- Przebieg (km.): 0
- Kontaktowanie:
Re: Odboje gumowe ramy
No bardzo ładne .....takie jak u mnie
....odboje to jasne sprawa.
Ale czy po wymianie tulei gumowych na poliuretan nie będzie lepiej tzn. sztywniej ?
....odboje to jasne sprawa.
Ale czy po wymianie tulei gumowych na poliuretan nie będzie lepiej tzn. sztywniej ?
-
- moje konto
- Posty: 211
- Rejestracja: wtorek, 14 grudnia 2010, 18:34
- Skąd jesteś: Wałbrzych
- Rok: W PLANACH
- Inny Samochód: FSO 1800 turbo
- Kontaktowanie:
Re: Odboje gumowe ramy
Jest mi ktoś wstanie podać wysokość tych odbojów?? muszę sobie dobrać komplecik.
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2010, 13:34
- Skąd jesteś: małopolska
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Kontaktowanie:
Re: Odboje gumowe ramy
a tu opisuję trochę w temacie poczytaj, jestem na etapie zmiany odboju gumowego na PUR jak w powyższym foto.. forum/viewtopic.php?f=27&t=2243&start=30
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Odboje gumowe ramy
Ponieważ dopadł mnie ten sam problem, cieszę się, że udało mi się odkopać ten wątek i dotrzeć do opisu marcelo8. Zamiast wydać 320 PLN na oryginalne odboje, widzę, że można (z przesyłką) zakupić PUR polibusze za 80 PLN!!!
Ale, aby cały post kolegi marcelo8 przeczytać, wraz ze zdjęciami, trzeba się zalogować na starym forum, a pewnie nie każdy może to uczynić. Dlatego pozwalam sobie skopiować ten post i wkleić poniżej.
Podkreślam, autorem jest kolega marcelo8 - dzięki za tak szczegółowy poradnik:
"Tak więc przyszedł czas na wymianę polibuszy (fachowa nazwa)
1. idziemy do serwisu i płacimy za 1szt 177zł lub zamawiamy na allegro (http://moto.allegro.pl/item754087911_od ... _guma.html) po 30zł za sztukę = koszty przesyłki 20zł to nam daje 80zł. I tym sposobem mamy zaoszczędzone 274zł co daje 78szt heinekena 0,5L.
2. zaciągamy ręczny (raczymy się heinekenem), luzujemy śruby koła (kolejny heineken), podnosimy auto lewarkiem (kolejny heineken), odkręcamy całkowicie i odstawiamy koło na bok ( i jeszcze jeden), stary polibusz poprzez przekręcenie i pociągnięcie w dół usuwamy z kielicha metalowego który go trzyma a ponieważ robota posunęła się na przód to teraz dwa heinekeny.
3. naszym oczom (choć za mgłą) ukazuje się taki kielich metalowy przykręcony do ramy śrubą M10 lecz na klucz nr 14 (heineken) odkręcamy ten metalowy spodek od naszej ramy (heineken) i mamy gotowe miejsce na wkręcenia polibusza świeżo zakupionego.
Przed wkręceniem nowego radzę poprawić gwint w ramie wkręcając doń śrubę M10 najlepiej z jakimś penetratorem typu WD40 (oczywiście heineken)
4. wkręcamy nowy polibusz (jak nie idzie to użyć żabki lub rurhaka) dokręcamy do oporu i temat z głowy (jeszcze jeden heineken?)
5. przykręcamy koło, opuszczamy auto i cieszymy się z dobrze wykonanej roboty popijając heinekena.
Za drugą stronę auta radzę się nie brać. Radzę odespać tę ciężką pracę opisaną powyżej.
dla niedowiarków zdjęcie starego z nowym:
pogubiłem sie w liczeniu ile heinekena powinno zostać ...."
Udało mi się dotrzeć do tych informacji wymiarowych:
Wymiary: 130 mm (wysokość) x 70 mm (średnica) x śruba M 10.
Podaję też namiary na tę firmę:
http://www.elast-pol.pl/polibusze/
To jest dokładnie ta firma i ten wymiar, który zakupił Marcelo8.
Dzisiejsza cena, właśnie dzwoniłem, to 30 PLN za sztukę.
Koszt wysyłki pobraniowej kurierem OPEK to 25 PLN.
Już zamawiam.
ps. znalazłem nawet aukcję na allegro, ale pewnie wkrótce zniknie:
http://allegro.pl/odboj-poliuretan-nie-guma-i2028241874.html
http://allegro.pl/sklep/6004776_elast-pol-u-pawla
Ale, aby cały post kolegi marcelo8 przeczytać, wraz ze zdjęciami, trzeba się zalogować na starym forum, a pewnie nie każdy może to uczynić. Dlatego pozwalam sobie skopiować ten post i wkleić poniżej.
Podkreślam, autorem jest kolega marcelo8 - dzięki za tak szczegółowy poradnik:
"Tak więc przyszedł czas na wymianę polibuszy (fachowa nazwa)
1. idziemy do serwisu i płacimy za 1szt 177zł lub zamawiamy na allegro (http://moto.allegro.pl/item754087911_od ... _guma.html) po 30zł za sztukę = koszty przesyłki 20zł to nam daje 80zł. I tym sposobem mamy zaoszczędzone 274zł co daje 78szt heinekena 0,5L.
2. zaciągamy ręczny (raczymy się heinekenem), luzujemy śruby koła (kolejny heineken), podnosimy auto lewarkiem (kolejny heineken), odkręcamy całkowicie i odstawiamy koło na bok ( i jeszcze jeden), stary polibusz poprzez przekręcenie i pociągnięcie w dół usuwamy z kielicha metalowego który go trzyma a ponieważ robota posunęła się na przód to teraz dwa heinekeny.
3. naszym oczom (choć za mgłą) ukazuje się taki kielich metalowy przykręcony do ramy śrubą M10 lecz na klucz nr 14 (heineken) odkręcamy ten metalowy spodek od naszej ramy (heineken) i mamy gotowe miejsce na wkręcenia polibusza świeżo zakupionego.
Przed wkręceniem nowego radzę poprawić gwint w ramie wkręcając doń śrubę M10 najlepiej z jakimś penetratorem typu WD40 (oczywiście heineken)
4. wkręcamy nowy polibusz (jak nie idzie to użyć żabki lub rurhaka) dokręcamy do oporu i temat z głowy (jeszcze jeden heineken?)
5. przykręcamy koło, opuszczamy auto i cieszymy się z dobrze wykonanej roboty popijając heinekena.
Za drugą stronę auta radzę się nie brać. Radzę odespać tę ciężką pracę opisaną powyżej.
dla niedowiarków zdjęcie starego z nowym:
pogubiłem sie w liczeniu ile heinekena powinno zostać ...."
Udało mi się dotrzeć do tych informacji wymiarowych:
Wymiary: 130 mm (wysokość) x 70 mm (średnica) x śruba M 10.
Podaję też namiary na tę firmę:
http://www.elast-pol.pl/polibusze/
To jest dokładnie ta firma i ten wymiar, który zakupił Marcelo8.
Dzisiejsza cena, właśnie dzwoniłem, to 30 PLN za sztukę.
Koszt wysyłki pobraniowej kurierem OPEK to 25 PLN.
Już zamawiam.
ps. znalazłem nawet aukcję na allegro, ale pewnie wkrótce zniknie:
http://allegro.pl/odboj-poliuretan-nie-guma-i2028241874.html
http://allegro.pl/sklep/6004776_elast-pol-u-pawla
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- Wojtas_vic
- wiem wszystko
- Posty: 3757
- Wiek: 52
- Rejestracja: wtorek, 18 maja 2010, 06:22
- Skąd jesteś: Koszalin
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Czarna Perła
- Przebieg (km.): 225000
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 CRDI 2005 A/T
- Kontaktowanie:
Re: Odboje gumowe ramy
Co prawda mój mechanior twierdzi, że wymiana tych elementów mija się z celem, jednak też sobie zamówiłem, bo moje są już zczochrane. Nie wiem tylko, czy uda mi się wtłoczyć tyle heinekenów podczas wymiany , ile podaje instrukcja
- Wojtas_vic
- wiem wszystko
- Posty: 3757
- Wiek: 52
- Rejestracja: wtorek, 18 maja 2010, 06:22
- Skąd jesteś: Koszalin
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: Czarna Perła
- Przebieg (km.): 225000
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 CRDI 2005 A/T
- Kontaktowanie:
Re: Odboje gumowe ramy
Nie wiem, zobaczyłem, że są postrzępione a mechanior " eeeeeeee tam (machnięcie kończyną górną ) "
Jak zamienię heiniego na cytrynówkę, to zamontuję te odboje zamiast żarówek a nie tam, gdzie ich miejsce
Jak zamienię heiniego na cytrynówkę, to zamontuję te odboje zamiast żarówek a nie tam, gdzie ich miejsce
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Odboje gumowe ramy
Może mechanior liczy, że wpadniesz do niego na serwis?
Zawias może dobić... Po to odbój...
A jak dobije metal w metal...? Znaczy, nie dobije, bo pewnie rozwali amor albo pęknie sprężyna, czyż nie?
Zawias może dobić... Po to odbój...
A jak dobije metal w metal...? Znaczy, nie dobije, bo pewnie rozwali amor albo pęknie sprężyna, czyż nie?
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- marcelo8
- ASSISTANCE
- Posty: 647
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 22:41
- Skąd jesteś: Kielce
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Rok: W PLANACH
- Kontaktowanie:
Re: Odboje gumowe ramy
To jeszcze dodam że te polibusze mam do tej pory.
I sprawują się super. Lecz (bo zawsze musi być jakieś ale) działają pięknie przy sprawnych amortyzatorach. Chodzi mi o to że kiedy amorki mają już jakiś przebieg i zaczynają "siadać" to większość górek naszych nawierzchni asfaltowych przejmuje polibusz i wtedy nie radzę siedzieć na tylnej kanapie - to może się skończyć guzami na głowie i siniakami na tyłku lub nienawiścią do tak "twardego" auta.
Zmiana amorów i skrócenie do połowy ostatniego bałwanka polibusza, przywróciło mi spokojny sen powrotu do domu kiedy małżonka prowadzi (nie z racji tego że lubi tylko że musi, bo mnie prawko jest potrzebne)
I sprawują się super. Lecz (bo zawsze musi być jakieś ale) działają pięknie przy sprawnych amortyzatorach. Chodzi mi o to że kiedy amorki mają już jakiś przebieg i zaczynają "siadać" to większość górek naszych nawierzchni asfaltowych przejmuje polibusz i wtedy nie radzę siedzieć na tylnej kanapie - to może się skończyć guzami na głowie i siniakami na tyłku lub nienawiścią do tak "twardego" auta.
Zmiana amorów i skrócenie do połowy ostatniego bałwanka polibusza, przywróciło mi spokojny sen powrotu do domu kiedy małżonka prowadzi (nie z racji tego że lubi tylko że musi, bo mnie prawko jest potrzebne)
- andykon
- ASSISTANCE
- Posty: 510
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 14:52
- Skąd jesteś: PODLASIE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: SREBRNY METALIK
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Odboje gumowe ramy
Ja 2 czy też 3 lata temu zakupiłem na alle... z rozbiórki jak poniżej chyba za lub po 50 PLN nie pamiętam obecnie.
Jestem mega zadowolony, zero uszkodzeń itp., polecam.
Jestem mega zadowolony, zero uszkodzeń itp., polecam.
-
- możesz mi ufać
- Posty: 1227
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 12:27
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości