Łoże zacisku hamulcowego

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Underg4
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 36
Rejestracja: niedziela, 25 października 2015, 03:03
Skąd jesteś: Słupsk
Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 140000
Kontaktowanie:

Łoże zacisku hamulcowego

#1 Postautor: Underg4 » środa, 8 lutego 2017, 17:19

Witam.
Mam taki problem. Od jakiegoś czasu słyszalem w swoim czołgu wycie z lewego przedniego koła. Pomyślałem, że czeka mnie wymiana łożyska. Jednak przedwczoraj jadąc przy lekko uchylonym oknie usłyszałem metaliczne pukanie. Kiedy naciskałem hamulec to cichło. Od razu przyszło mi do głowy, że to pewnie klocki się kończą i maja luz przez który stukają i lekko ocieraja o tarcze. Szybko zostało to zweryfikowane ponieważ następnego dnia rano. Ruszam, nic się nie dzieje. Przyspieszyłem zaczyna wyć ale dużo bardziej niż wcześniej i mało tego robi się coraz gorzej, czuje na kierownicy ze auto jedzie jakoś toporniej nie wiem jak to opisać. Spieszyłem się więc trochę gazu i jest coraz gorzej. Szczególnie na rondach. Przejechałem tak 4 kilometry, załatwiłem swoje wsiadam zaczynam jechać i nagle słyszę przeraźliwie wycie pomieszane z dźwiękiem jak by zębatka coś mieliła. :palm: od razu się zatrzymałem patrze pod auto nic wszystko na mieć trzyma się. Pakuje się w auto i do warsztatu. Przez połowę drogi słyszę przerażające dźwięki wycia i mielenia który po jednym z hamowan zupełnie ustają. Totalnie nic. Nówka auto. Dzisiaj w warsztacie, sprawdzone zostało całe zawieszenie, łożyska i niby wszystko jest okej. Został im do sprawdzenia zacisk gdzie podobno takie objawy może dać łoże zacisku. Ma ktoś może doświadczenie w tej materii? I jak by się jednak okazało, że to to czy ma ktoś na zbyciu zacisk do 3.8?
Błogosławiony Pan - Opoka moja, On moje rece zaprawia do walki, palce do wojny

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Łoże zacisku hamulcowego

#2 Postautor: hunter » środa, 8 lutego 2017, 19:09

Jeżeli to 3,8V6 to jest wersja nie na Europę i układ hamulcowy rożni się od wersji Europejskiej i raczej nikt nie będzie miał na zbyciu . :hmm:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Łoże zacisku hamulcowego

#3 Postautor: Marek » środa, 8 lutego 2017, 21:40

Po co od razu szukasz zacisku , sprawdź dokładnie o co chodzi , a zacisk można zregenerować.

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: Łoże zacisku hamulcowego

#4 Postautor: orzeł » środa, 8 lutego 2017, 22:29

Coś mi świta,że w okładce ciernej klocka był większy wiór metalowy i prawdopodobnie już go zmieliło lub wypadł i jest cisza.Miałem kiedyś podobne objawy w innym aucie z USA.Jeszcze jedna podpowiedź można zmienić kplt.hamulce z USA na EU (o wiele lepiej hamują)
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

Underg4
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 36
Rejestracja: niedziela, 25 października 2015, 03:03
Skąd jesteś: Słupsk
Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 140000
Kontaktowanie:

Re: Łoże zacisku hamulcowego

#5 Postautor: Underg4 » środa, 8 lutego 2017, 23:53

To wtedy od którego modelu trzeba brać zaciski, 3.5 czy bez różnicy? Oczywiście żeby zamienić na europejskie.
Błogosławiony Pan - Opoka moja, On moje rece zaprawia do walki, palce do wojny

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Łoże zacisku hamulcowego

#6 Postautor: hunter » czwartek, 9 lutego 2017, 00:17

Od wersji po lifcie wersja EU bez różnicy czy benzyna czy diesel
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1276
Wiek: 58
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 21 times
Kontaktowanie:

Re: Łoże zacisku hamulcowego

#7 Postautor: orzeł » czwartek, 9 lutego 2017, 11:09

Underg4 pisze:To wtedy od którego modelu trzeba brać zaciski, 3.5 czy bez różnicy? Oczywiście żeby zamienić na europejskie.

Nie brać do 3,5,tylko do innych bo w 3,5 może też być USA
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości