Witam.
Mam taki problem. Od jakiegoś czasu słyszalem w swoim czołgu wycie z lewego przedniego koła. Pomyślałem, że czeka mnie wymiana łożyska. Jednak przedwczoraj jadąc przy lekko uchylonym oknie usłyszałem metaliczne pukanie. Kiedy naciskałem hamulec to cichło. Od razu przyszło mi do głowy, że to pewnie klocki się kończą i maja luz przez który stukają i lekko ocieraja o tarcze. Szybko zostało to zweryfikowane ponieważ następnego dnia rano. Ruszam, nic się nie dzieje. Przyspieszyłem zaczyna wyć ale dużo bardziej niż wcześniej i mało tego robi się coraz gorzej, czuje na kierownicy ze auto jedzie jakoś toporniej nie wiem jak to opisać. Spieszyłem się więc trochę gazu i jest coraz gorzej. Szczególnie na rondach. Przejechałem tak 4 kilometry, załatwiłem swoje wsiadam zaczynam jechać i nagle słyszę przeraźliwie wycie pomieszane z dźwiękiem jak by zębatka coś mieliła. od razu się zatrzymałem patrze pod auto nic wszystko na mieć trzyma się. Pakuje się w auto i do warsztatu. Przez połowę drogi słyszę przerażające dźwięki wycia i mielenia który po jednym z hamowan zupełnie ustają. Totalnie nic. Nówka auto. Dzisiaj w warsztacie, sprawdzone zostało całe zawieszenie, łożyska i niby wszystko jest okej. Został im do sprawdzenia zacisk gdzie podobno takie objawy może dać łoże zacisku. Ma ktoś może doświadczenie w tej materii? I jak by się jednak okazało, że to to czy ma ktoś na zbyciu zacisk do 3.8?
Łoże zacisku hamulcowego
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 36
- Rejestracja: niedziela, 25 października 2015, 03:03
- Skąd jesteś: Słupsk
- Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 140000
- Kontaktowanie:
Łoże zacisku hamulcowego
Błogosławiony Pan - Opoka moja, On moje rece zaprawia do walki, palce do wojny
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Łoże zacisku hamulcowego
Jeżeli to 3,8V6 to jest wersja nie na Europę i układ hamulcowy rożni się od wersji Europejskiej i raczej nikt nie będzie miał na zbyciu .
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Łoże zacisku hamulcowego
Po co od razu szukasz zacisku , sprawdź dokładnie o co chodzi , a zacisk można zregenerować.
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Łoże zacisku hamulcowego
Coś mi świta,że w okładce ciernej klocka był większy wiór metalowy i prawdopodobnie już go zmieliło lub wypadł i jest cisza.Miałem kiedyś podobne objawy w innym aucie z USA.Jeszcze jedna podpowiedź można zmienić kplt.hamulce z USA na EU (o wiele lepiej hamują)
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
-
- awansowałem na
- Posty: 36
- Rejestracja: niedziela, 25 października 2015, 03:03
- Skąd jesteś: Słupsk
- Silnik: 3.8 V6 (260KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 140000
- Kontaktowanie:
Re: Łoże zacisku hamulcowego
To wtedy od którego modelu trzeba brać zaciski, 3.5 czy bez różnicy? Oczywiście żeby zamienić na europejskie.
Błogosławiony Pan - Opoka moja, On moje rece zaprawia do walki, palce do wojny
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Łoże zacisku hamulcowego
Od wersji po lifcie wersja EU bez różnicy czy benzyna czy diesel
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Łoże zacisku hamulcowego
Underg4 pisze:To wtedy od którego modelu trzeba brać zaciski, 3.5 czy bez różnicy? Oczywiście żeby zamienić na europejskie.
Nie brać do 3,5,tylko do innych bo w 3,5 może też być USA
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości