Obrazek

Ścina opony od zewnątrz

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderatorzy: Admin, Moderator

Wiadomość
Autor
IronNeals
jestem
jestem
Posty: 25
Rejestracja: czwartek, 16 lutego 2012, 20:48
Skąd jesteś: Remscheid (DE)
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 135000
Kontaktowanie:

Ścina opony od zewnątrz

#1 Postautor: IronNeals » sobota, 24 września 2016, 01:13

Witam ,
A wiec zaczynam opis problemu.
Sezon letni 2015r kupiłem nowe oponki Uniroyal 255/50/19 ponieważ stare opony były juz stare i na dodatek zauważyłem ze zewnętrzne strony opon były ostro zjechanie , po wymianę opon na nowe zrobiłem geometrię , ale po jakimś czasie zauważyłem ze opony zaczynaja sie zdzierać po zewnętrznej stronie a wiec odwiedziłem serwis i znowu geometria i tak mina sezon letni , w zimowych oponach były widoczne delikatne zmiany od zewnątrz ale minimalnie , npraktycznie nie widoczne ( zimowe opony. 245/70/16)
Nadszedl sezon letni 2016 , i teraz zamiana opon zimowych na letnie , a wiec założyłem tylne koła na przód a przednie na tył ( bo zdzieranie od zewnątrz robiło sie tylko na przodzie ,) , i zabawa zaczęła sie od nowa opony są znowu zjechanie od zewnątrz , opadły mi ręce juz nie wiem co mam robić , geometria była robiona juz 4 razy za każdym razem było wszystko OK , zawieszenie tez ok .
Teraz pytanie do was drodzy użytkownicy aut sorento , co to moze być ?? Juz nie mam pomysłów , i nie mam juz siły .Wiem ze kręcili śrubami na samym dole obok koła , chyba tylko zbieżność robili.
Moze to kat trzeba ustawić ? Czy wogole w sorento jest możliwość ustawiania kata ?
Jeśli tak to gdzie to sie ustawia tz. W którym miejscu i jaką śruba to sie reguluje . Przydatne by było jakieś foto jak to wyglada
Proszę o pomoc
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3111
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Kolor: SILVER
Przebieg (km.): 154000
Inny Samochód: CITROEN
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella
Has thanked: 5 times
Been thanked: 29 times
Kontaktowanie:

Re: Ścina opony od zewnątrz

#2 Postautor: hunter » sobota, 24 września 2016, 07:22

Nie chce mi się wierzyć aby zrobili tylko zbieżność , najlepiej pojechać na stanowisko z wydrukiem danych przed regulacją i po regulacji.
Gdyby się okazało ,ze wszystko z geometrią ok to wymień amortyzatory przód. Na wszelki wypadek tutaj masz rysunki z lokalizacją regulacji.
Załączniki
Slajd2.JPG
Slajd2.JPG (34.75 KiB) Przejrzano 1834 razy
Slajd1.JPG
Slajd1.JPG (47.5 KiB) Przejrzano 1834 razy
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
anhar
To ja
To ja
Posty: 290
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2014, 20:59
Skąd jesteś: Piwniczna
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2009
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 136000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Ścina opony od zewnątrz

#3 Postautor: anhar » sobota, 24 września 2016, 07:36

Sprawdź tuleje wahaczy szczególnie dolnych i ewentualnie luzy w przekładni kierowniczej.
Życie to nie tylko kolorowa maskarada. (E.Stachura; Teatry dwa).

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3111
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Kolor: SILVER
Przebieg (km.): 154000
Inny Samochód: CITROEN
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella
Has thanked: 5 times
Been thanked: 29 times
Kontaktowanie:

Re: Ścina opony od zewnątrz

#4 Postautor: hunter » sobota, 24 września 2016, 07:43

Czy te ścinanie jest równomierne na całym obwodzie ,czy ząbkowane? Jeżeli nie potrafisz tego określić- podjedz do serwisu oponiarskiego niech zobaczą .
O wynikach poinformuj.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

IronNeals
jestem
jestem
Posty: 25
Rejestracja: czwartek, 16 lutego 2012, 20:48
Skąd jesteś: Remscheid (DE)
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 135000
Kontaktowanie:

Re: Ścina opony od zewnątrz

#5 Postautor: IronNeals » sobota, 24 września 2016, 23:10

Amortyzatory sa nowe jakis rok czasu maja .
Za kazdym razem bylem przy pomiarach i widzialem jak tylko krecili sruba od zbierznosci nigdy nie widzialem zeby ruszali jakies inne sruby , dlatego tez sie zastanawialem czy kat moze bys nie taki i dlatego tez poprosilem was o pomoc .
Tuleje sa w pozadku luzow tez nie ma , ja stawiam wlasnie na zly kat .
Scinanie jest na calym obwodzie kola na obu kolach z przodu, ale po prawej stronie jak by troche wiecej
Dziekuje ( hunter ) za rysunek , napewno bedzie pomocny .
Jutro sprawdze czy znajde ze sruby do regulacji , a w poniedzialek do serwisu i zrobie im dym , i kaze om sprawdzic kat i pokaze twoj rysunej zeby za dlugo nie szukali heheheh.
Jeszcze raz DIEKUJE .
Odezwe sie napewno jak bede po wizycie w serwisie .
Pozdrawiam

IronNeals
jestem
jestem
Posty: 25
Rejestracja: czwartek, 16 lutego 2012, 20:48
Skąd jesteś: Remscheid (DE)
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 135000
Kontaktowanie:

Re: Ścina opony od zewnątrz

#6 Postautor: IronNeals » czwartek, 29 września 2016, 17:26

12.10.2016 termin w serwisie

IronNeals
jestem
jestem
Posty: 25
Rejestracja: czwartek, 16 lutego 2012, 20:48
Skąd jesteś: Remscheid (DE)
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 135000
Kontaktowanie:

Re: Ścina opony od zewnątrz

#7 Postautor: IronNeals » środa, 12 października 2016, 18:59

Jestem po serwisie. Geometria była w najlepszym porządku, zawieszenie rownież jest w dobrym stanie.
Powiedziano mi że niby opony są z obu stron równomiernie zużyte , a to że od zewnątrz były więcej zjechane to normalne przy tych rozmiarach auta i opon ( 255/50/19 ), dowiedziałem się jeszcze ze duża rolę odgrywają jeszcze opony jakiej marki są i, że z doświadczenia wie że takiej wielkości opony wytrzymują 4 sezony i nadają się do wymiany. Zapytałem to jakim cudem moje stare opony wytrzymały 6 sezonów, to powiedział że po prostu musiały być innej ( lepszej ) firmy , rzeczywiście poprzednio miałem NOKIAN a teraz UNIROYAL , sam już nie wiem , mam mętlik w głowie .
Ach mam to już gdzieś , najwyżej będę kupował opony tańsze i co 4 sezony będę wymieniał na nowe, bo już te wszystkie kontrole geometrii kosztowały mnie minimum 1 komplet dobrych oponek.
Pozdrawiam

Kolego też Cię pozdrawiam i przypominam Punkt 1 regulaminu: Na forum piszemy po polsku. Niedopuszczalne jest pisanie bez polskich znaków ś,ć,ź,ą oraz bez przecinków i kropek. Nic się nie stanie, jak ktoś zapomni jednego czy dwóch, ale tłumaczenie się , że mam iPhone, jestem dyslektykiem, czy piszę z piwnicy i mam ciemno nie skutkuje. Każdy Twój kolejny post z błędami będzie kasowany

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3111
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Kolor: SILVER
Przebieg (km.): 154000
Inny Samochód: CITROEN
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella
Has thanked: 5 times
Been thanked: 29 times
Kontaktowanie:

Re: Ścina opony od zewnątrz

#8 Postautor: hunter » środa, 12 października 2016, 19:16

Mam tez Uniroyale na Sorento II zjechane po zewnętrznych krawędziach, geometria i zawieszenie OK . Opony te mają "otwarty" bieżnik, przez co sa bardziej podatne na zużycie zwłaszcza przy zwieszeniu wielowahaczowym. Na przyszły sezon kupiłem opony budżetowe ,które bardzo dobrze wypadły w testach ADAC. Ich cena jest o połowę niższa niż Uniroyali, z założenia mają wytrzymać 3 sezony.
To samo dotyczy zimówek, w poprzednim Sorento miałem Nokiany WRG 2 , szybciej zrobiły się twarde niż zużyte dlatego też na zimę sa opony budżetowe tego samego producenta co letnich.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
Student_x
coś umiem
coś umiem
Posty: 642
Wiek: 37
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 25 times
Been thanked: 32 times
Kontaktowanie:

Re: Ścina opony od zewnątrz

#9 Postautor: Student_x » środa, 4 października 2017, 22:25

Odświeżę kotleta troszkę i spytam się was, co zrobić z oponami. Już kiedyś pytałem co się szybciej zużywa no i podobno przód idzie ciut szybciej, ale teraz widze, że zjadło mi zewnętrzną stronę opon przednich :( Na tyle mam powiedzmy 6mm bieżnika , równo po zewnętrznej i wewnętrznej, ale za to z przodu mam na wewnętrznej powiedzmy 6mm , a od zewnętrznej 3mm a na środku już jest ok. 5mm. Wiem, że najlepszym rozwiązaniem to wywalić opony i kupić nowe, ale to jeszcze nie teraz :( Lepiej przerzucić lewą na prawą i zostawić na przodzie, czy walnąć je na tył? Muszę się przemęczyć na oponach , nie ma opcji na zakup drugich w tym momencie. Moim zdaniem było by na przodzie założyć lepszą oponę na zimę , co koledzy i koleżanki na to? Aha, zbieżność ustawiana była jakoś chyba koło wiosny i było OK, zbieżność na 0,00 ?? A co z pochyleniem koła , bo moje chyba dołem schodzą się do wewnątrz i stąd wytarte zewnętrzne krawędzie :(
Chciał bym przerzucić oponki i ustawić by już nic nie jadło, bo mnie szlag trafi :( W żadnym samochodzie nie miałem tak zmarnowanych opon przez niedopatrzenie :(
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 9228
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa-Ochota
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 4 times
Been thanked: 40 times
Kontaktowanie:

Re: Ścina opony od zewnątrz

#10 Postautor: Admin » środa, 4 października 2017, 22:46

To faktycznie jest niedopatrzenie .
Dwa lata temu , gdy kupowałem swoje auto miałem idealne opony , wyglądały jak nówki .
Teraz patrzę , tył jak nówka , przód ..... zdarty od zewnętrznej strony . :jaw:
Moje niedopatrzenie .
Może dlatego , że nie ma żadnej różnicy podczas jazdy .
Powinno się co pół roku zmieniać opony , tył na przód i odwrotnie .
Już dawno bym to zrobił tylko cały czas kupuję podnośnik i jakoś nie mogę kupić .
W tym tygodniu przełożę te opony , podejrzewam , że zaoszczędzę na tym jakieś dwa lata do kupna następnych a przy okazji widzę , że walka aby nie ścinało z góry skazana jest na porażkę.
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 3073
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 208000
Has thanked: 9 times
Been thanked: 29 times
Kontaktowanie:

Re: Ścina opony od zewnątrz

#11 Postautor: Marek » środa, 4 października 2017, 23:28

Przecież mamy październik , zaraz będzie trzeba zakładać zimowe .

Awatar użytkownika
Student_x
coś umiem
coś umiem
Posty: 642
Wiek: 37
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 25 times
Been thanked: 32 times
Kontaktowanie:

Re: Ścina opony od zewnątrz

#12 Postautor: Student_x » czwartek, 5 października 2017, 20:56

Ale ja jeżdżę cały rok na zimowych :) przy moich przelotach , gdzie w tym roku może do 7tys.km w ciągu roku dobiję, nie opłaca się dwóch kpl. Z resztą na takich było auto jak kupiłem :) Lepsza zimowa w lecie po deszczu, niż wielosezonowa w zimie :) Tylko teraz jak je przerzucić by było OK. Dać przód na tył zdartym do środka? A może dodatkowo pochylić przednie koła i dołem lekko puścić na zewnątrz? Chyba jest regulacja z tego co widzę?
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1552
Wiek: 50
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 363000
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: Ścina opony od zewnątrz

#13 Postautor: tommy » czwartek, 5 października 2017, 21:08

Jeżeli faktycznie jeździsz tak mało to najlepsze byłyby opony wielosezonowe. Droga hamowania opon zimowych w temperaturach letnich jest dramatyczna. Jak wjedziesz komuś w d...pę albo albo zabijesz jakiegoś nierozważnego przechodnia, który nagle wtargnie na ulicę to zobaczysz, ile takie oszczędności są warte.Samochody klasy SUV/terenowe są drogie w utrzymaniu. Jeżeli Cię nie stać, to kup kilku, kilkunastoletni samochód klasy B (Fabia, Clio itp.), do tego dwa komplety opon (letnie i zimowe) i nie stwarzaj zagrożenia na drogach.
Ostatnio zmieniony czwartek, 5 października 2017, 21:29 przez tommy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 9228
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa-Ochota
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 4 times
Been thanked: 40 times
Kontaktowanie:

Re: Ścina opony od zewnątrz

#14 Postautor: Admin » czwartek, 5 października 2017, 21:26

Opony kierunkowe ( poznasz to po strzałce na oponie w kierunku przodu auta ) narzucają kierunek obrotu w związku z czym mogą być zamieniane wyłącznie po jednej stronie pojazdu, bez zmiany kierunku toczenia.
Czyli masz do wyboru zamianę tylko z przodu na tył , po tej samej stronie auta. Czyli tak jak byś nie miał wyboru. :kwink:
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Student_x
coś umiem
coś umiem
Posty: 642
Wiek: 37
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 25 times
Been thanked: 32 times
Kontaktowanie:

Re: Ścina opony od zewnątrz

#15 Postautor: Student_x » piątek, 6 października 2017, 23:23

tommy pisze:Jeżeli faktycznie jeździsz tak mało to najlepsze byłyby opony wielosezonowe. Droga hamowania opon zimowych w temperaturach letnich jest dramatyczna. Jak wjedziesz komuś w d...pę albo albo zabijesz jakiegoś nierozważnego przechodnia, który nagle wtargnie na ulicę to zobaczysz, ile takie oszczędności są warte.Samochody klasy SUV/terenowe są drogie w utrzymaniu. Jeżeli Cię nie stać, to kup kilku, kilkunastoletni samochód klasy B (Fabia, Clio itp.), do tego dwa komplety opon (letnie i zimowe) i nie stwarzaj zagrożenia na drogach.

To czy mnie stac, czy nie stać na taki samochód , czy na opony to moja sprawa , ale nie zamierzam mieć dwóch kpl. kół, bo nie mam ich gdzie trzymać to raz, a dwa, nie kupie uniwersalnych , bo nie wyrzucę opon za 2tys.zł by kupić wielosezonówki za 3tys.zł , które będą się może ciut lepiej spisywac na deszczu, ale za to będzie dłuższa droga hamowania na śniegu i lodzie i gorsze prowadzenie w zakrętach :)
Owszem droga hamowania jest trochę dłuższa od typowo letniej, i zdecydowanie dłuższa od typowo deszczowej nap. Rainexpert od Uniroyal.
Ale na pewno stwarzam dla innych i siebie mniejsze zagrożenie, niż jeżdżacy na A/T-ekach w zimie.
Tak się składa, że już przelatałem i Omegą i Clio po jednym sezonie letnim na Zimowych Kleberach i jakoś nie miałem dzwona. Powiem tak, kiedys miałem na jakims aucie Kormorany a na maluchu Tersus , letnie opony, niby lepsze, ale te opony, slizgały się jak ktoś napluł na ulicę , a na deszczu jazda była jak na lodzie i nie miałem dzwona. Za to zaliczyłem wjazd babie w tył Matiza, Omegą na Pirelli P6000 i to na dwóch zakrętach , gdzie ruszałem ze świateł, dwójka, 20-30km/h baba zahamowała bo mijała sygnalizator i kątem oka zobaczyła pomarańczowe , ja aby czułem na pedale jak ABS pracuje i jebut. Nie pomogła dobra opona. To był mój jedyny dzwon z mojej winy.
Uwierz mi , że czuje sie całkiem bezpiecznie na BFGoodrich Winter Slalom KSI na moim Sorento , nawet na deszczu. Pod warunkiem że jeżdżę z głową i nie koniecznie 50km/h ;) Nie jeżdżę też jak ślimak, bo dużo przeginam jak się śpieszę do pracy, ale jakoś nie czuję się nie pewnie, gdyby ta było, to z pewnością bym zmienił opony, bo dla mnie bezpieczeństwo jest najważniejsze!!

Dzisiaj przerzuciłem opony , nie są kierunkowe , przód poszedł bardziej zdartą stroną do środka na tył, a tył założyłem na przód :)
Czuję , że tak będzie najlepiej :)
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość