W jednym ze znanych nam z forum Kia Sorento podczas jazdy grzechotało coś w kole .
Auto wstawiono do ASO, a tam diagnoza jest taka, że trzeba wymienić łożysko w piaście.
Niestety nie udało się tego zrobić , nie można było wyjąć go w żaden sposób .
Próbowano na różne sposoby .Niestety nic z tego .
Piasta zapieczona na amen.
Auto wyjechało z serwisu nienaprawione i jest problem, bo dalej grzechocze.
Sorento trafiło do "zwykłego" warsztatu , takiego ,które miało prasę .
Normalnie do tej operacji wystarczy nacisk 3 tony , co i tak jest sporo.
Podłożono piastę pod prasę 16 ton .
Powinno pójść jak z płatka ....a tu nic .
Nie ma się co bawić, w końcu to czołg , więc trzeba zastosować inną , czołgową taktykę .
Znaleziono warsztat od ciężkiego sprzętu budowlanego , w tym i czołgów
Wszyscy byli zdziwieni , z taką piastą nie można sobie poradzić ?
Podstawiono ją pod prasę :
Ustawiono na 20 ton ...nic , więc poprawiono na 50 ton ...nic ... teraz 100 ton ...i dalej nic
Postanowiono zachować lepsze środki ostrożności ( czyli odchylenie się od prasy na bok ) i dawaj na maxa , albo prasa pójdzie albo piasta
Udało się to dopiero, gdy na wskaźniku było 160 ton .
Niech ktoś powie , że Sorento to nie czołg ...
Sorento jak czołg
Moderator: Moderator
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento jak czołg
W moim Sorento do wymiany łożyska jest używana też taka duża prasa, po dwóch latach eksploatacji potrzebne było 70 ton aby łożysko wyszło z piasty
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- awansowałem na
- Posty: 29
- Rejestracja: niedziela, 28 września 2014, 21:10
- Skąd jesteś: Żagań
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: niebieski
- Kontaktowanie:
Re: Sorento jak czołg
Ja wczoraj wymieniałem łożysko u siebie i poszło bez problemów. U mnie przy wymianie pan wypchał samą piastę ze środka łożyska. Następnie zdjął segera i wypchał łożysko. montaż w odwrotnym kierunku. Poszło naprawdę całkiem sprawnie. A jaki etap wymiany przedstawia zdjęcie ??
- sextasy
- teraz jestem
- Posty: 445
- Wiek: 55
- Rejestracja: poniedziałek, 22 września 2014, 14:46
- Skąd jesteś: Serock/Wyszków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Inny Samochód: Mitsubishi Montero
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento jak czołg
Hehe dopiero co pisałem o wymianie łożyska u siebie i o tym, że trzeba było użyć 50- tonowej prasy. Jak widzę, nie tylko ja tak mam
Lepiej spróbować, a potem żałować, niż do końca życia żałować, że się nie spróbowało
Kiedyś: CZARNY TANKOWIEC EX
2,5 CRDi 140KM A/T 2003
Teraz: MITSUBISHI MONTERO XLS
3,5 V6 203KM A/T
Kiedyś: CZARNY TANKOWIEC EX
2,5 CRDi 140KM A/T 2003
Teraz: MITSUBISHI MONTERO XLS
3,5 V6 203KM A/T
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento jak czołg
Sorento to wspaniały samochód , potrafi zaskakiwać . Prosta naprawa wymiana łożyska koła , przerodziła się w walkę o przetrwanie . Lewe poszło książkowo , w prawym stanęła ośka przegubu w piaście . Opiszę w skrócie ; prasa powyżej stu ton , podgrzewanie ośki do czerwoności i.... nic stoi . Bałem się o zwrotnię która pod większym naciskiem bardzo pracowała i że łożysko razem z przegubem wyjdzie drugą stroną . Pomogła stara poczciwa tokarka , przegub w uchwyt , wiertło 22 , wiercenie na głębokość powyżej 10 cm i malutka prasa 45 ton , puściło . Powiem tyle na zakończenie , jeżeli przegub nie wychodzi przy pomocy młotka , to bez prasy , palnika , ewentualnie tokarki lepiej to zostawić , i nie naprawiać w piątek po południu , po prostu masakra .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości