wymiana łożyska w kole?
Moderator: Moderator
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
- italiano
- To ja
- Posty: 326
- Rejestracja: środa, 1 czerwca 2011, 20:14
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: RWD
- Rok: 2006
- Kolor: czarny
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 19 times
- Kontaktowanie:
Re: wymiana łożyska w kole?
Czeka mnie wymiana przednich łożysk. postanowiłem przy okazji wymienić tarcze hamulcowe i klocki. Polećcie jakąś markę : łożysk, tarcz i klocków. Co do tarcz i klocków to myślę o Delphi. Łożyska czytam że wszyscy na forum zakładają jakieś oryginalne, ale do mojej Sorci pasują jakieś szwedzkie SKF . Coś, ktoś ma doświadczenia z ta marką ?
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: wymiana łożyska w kole?
Mam kilka łożysk SKF w różnych maszynach i nie mogę narzekać.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
-
- To ja
- Posty: 332
- Wiek: 41
- Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
- Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2089
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: wymiana łożyska w kole?
Ja miałem jakieś inne po 90zl za sztukę to padają w pierwszym błocie następne będę brał skf
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11399
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
- italiano
- To ja
- Posty: 326
- Rejestracja: środa, 1 czerwca 2011, 20:14
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: RWD
- Rok: 2006
- Kolor: czarny
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 19 times
- Kontaktowanie:
Re: wymiana łożyska w kole?
Właśnie odebrałem kijankę. Jednakże okazuje się że szumią przy 130 km/h nie łożyska kół ale łożysko lub łożyska na dyferencjale, to/te przy podłączeniu wału. I teraz pytanie . Poszukuję firmy która wymieni i ustawi te łożyska. Mechanik powiedział że samo założenie ich( wymiana) bez ustawienia nie wchodzi w grę. Moja kia to
manual, napęd na tył więc ciężko to wymienić więc wchodzi w grę raczej regeneracja.W Lublinie nie znalazłem firmy która by to zrobiła. Znacie może firmę która wymieniłaby te łożyska i je ustawiła?
manual, napęd na tył więc ciężko to wymienić więc wchodzi w grę raczej regeneracja.W Lublinie nie znalazłem firmy która by to zrobiła. Znacie może firmę która wymieniłaby te łożyska i je ustawiła?
- kamilios19
- To ja
- Posty: 316
- Wiek: 33
- Rejestracja: wtorek, 27 czerwca 2017, 21:04
- Skąd jesteś: Olecko
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 186000
- Inny Samochód: seat, vw hyund Volvo
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11399
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
- kamilios19
- To ja
- Posty: 316
- Wiek: 33
- Rejestracja: wtorek, 27 czerwca 2017, 21:04
- Skąd jesteś: Olecko
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 186000
- Inny Samochód: seat, vw hyund Volvo
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: wymiana łożyska w kole?
Wymieniałem w Sorento przednie łożyska 4 razy. A tak dokładnie to najpierw lewy przód, gdzieś po roku prawy przód, w kolejnym roku padło lewe i prawe - w odstępie kilku tygodni.
Pierwsza wymiana na dzień przed wyjazdem do Szkocji - jakieś dostępne łożysko od Niedziałka za niecałe 200PLN tyleż samo wymiana. Podobnie z prawą stroną na kilka godzin przed długą trasą. Szlag mnie trafił iż łożysko wytrzymuje 40-50tys km!
Próba reklamacji - "proszę dostarczyć uszkodzony element" (już to kiedyś opisywałem na naszym forum). Tak się składa iż praktycznie nie da się wyjąć że zwrotnicy łożyska bez jego znacznego uszkodzenia. Tym bardziej opcja czekania na rozpatrzenie reklamacji unieruchomiło by pojazd. Odpuściłem.
Na Oto-Moto-Szrocie zakupiłem używaną zwrotnicę z oryginalnym łożyskiem za 39PLN plus oczywiście koszty przesyłki. Po jakimś czasie lewa strona - podobnie że "oto-szrotu". Wymiana to bajka, dwie-trzy godziny, to naprawdę pod blokiem można zrobić, przydała by się tylko dobra pogoda. Na takim "zestawie" przejechane grubo ponad 100tys, bez jakichkolwiek oznak/kłopotów. Wg mnie warto.
Podobną wymianę zastosowałem w innych swoich autach. Jakoś tak to działa w ostatnich latach iż "nie ma jak oryginał". Tylko gdzie jest ta tak popularna EKOLOGIA!? Ale tu wchodzimy na inny temat, nie warto.
Polecam części że szrotu! Na pewno nie klocki, końcówki drążków kierowniczych itp, ale w ramach zdrowego rozsądku...
Pierwsza wymiana na dzień przed wyjazdem do Szkocji - jakieś dostępne łożysko od Niedziałka za niecałe 200PLN tyleż samo wymiana. Podobnie z prawą stroną na kilka godzin przed długą trasą. Szlag mnie trafił iż łożysko wytrzymuje 40-50tys km!
Próba reklamacji - "proszę dostarczyć uszkodzony element" (już to kiedyś opisywałem na naszym forum). Tak się składa iż praktycznie nie da się wyjąć że zwrotnicy łożyska bez jego znacznego uszkodzenia. Tym bardziej opcja czekania na rozpatrzenie reklamacji unieruchomiło by pojazd. Odpuściłem.
Na Oto-Moto-Szrocie zakupiłem używaną zwrotnicę z oryginalnym łożyskiem za 39PLN plus oczywiście koszty przesyłki. Po jakimś czasie lewa strona - podobnie że "oto-szrotu". Wymiana to bajka, dwie-trzy godziny, to naprawdę pod blokiem można zrobić, przydała by się tylko dobra pogoda. Na takim "zestawie" przejechane grubo ponad 100tys, bez jakichkolwiek oznak/kłopotów. Wg mnie warto.
Podobną wymianę zastosowałem w innych swoich autach. Jakoś tak to działa w ostatnich latach iż "nie ma jak oryginał". Tylko gdzie jest ta tak popularna EKOLOGIA!? Ale tu wchodzimy na inny temat, nie warto.
Polecam części że szrotu! Na pewno nie klocki, końcówki drążków kierowniczych itp, ale w ramach zdrowego rozsądku...
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2089
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: wymiana łożyska w kole?
Nie zwróciłeś może uwagi na to że oryginał jest na wałkach a każdy zamiennik na kulkach?
Przy wymianie bardzo ważne jest żeby przykręcić piastę do półosi dobrym momentem. Przerabiałem te wymiany po pół roku. Jak zacząłem je dop...lać to przestały się sypać
Przy wymianie bardzo ważne jest żeby przykręcić piastę do półosi dobrym momentem. Przerabiałem te wymiany po pół roku. Jak zacząłem je dop...lać to przestały się sypać
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: wymiana łożyska w kole?
A tego nie widziałem. Pierwsza wymiana (z oryginału) była robiona przez warsztat, więc do łożysk nie dane mi było zajrzeć. Klucza dynamometrycznego z takim zakresem 250-300 nie posiadam, więc na jakaś rurka - no ze 2m i lekko poskakać...
Za czasów "wczesnej kawalerki" w VW passat '78 przy "końcowej fazie" życia łożyska dokręcaliśmy je za pomocą dyszla do koparki konnej - miał z 4-5m. Samochód można było nim na dach przewrócić (i to wzdłuż) zdaje się gwint na czopie/nakrętce jest zrobiony z dobrego materiału - raczej nie da się tego ukręcić.
Za czasów "wczesnej kawalerki" w VW passat '78 przy "końcowej fazie" życia łożyska dokręcaliśmy je za pomocą dyszla do koparki konnej - miał z 4-5m. Samochód można było nim na dach przewrócić (i to wzdłuż) zdaje się gwint na czopie/nakrętce jest zrobiony z dobrego materiału - raczej nie da się tego ukręcić.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- kamilios19
- To ja
- Posty: 316
- Wiek: 33
- Rejestracja: wtorek, 27 czerwca 2017, 21:04
- Skąd jesteś: Olecko
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 186000
- Inny Samochód: seat, vw hyund Volvo
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: wymiana łożyska w kole?
Ja kupiłem łożyska SKF w tym tyg chce zmienić, bo w piątek i sobota jest rajd w Ełku a za duży już luz mam na kołach z przodu
-
- moje konto
- Posty: 169
- Wiek: 37
- Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2021, 00:11
- Skąd jesteś: ZACZERNIE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: zielony
- Przebieg (km.): 120000
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: wymiana łożyska w kole?
Te 270Nm momentu to około 30 kg na metrowej przedłużce, albo 60 na półmetrowej, to nie jest jakoś mega dużo Zastanawiam się czy trzeba dokręcać momentem z serwisówki, czy walić więcej żeby przedłużyć żywotność łożysk...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości