"drążek" zawieszenie tył - łącznik stabilizatora

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Fabio
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 27
Rejestracja: wtorek, 23 lutego 2016, 18:07
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

"drążek" zawieszenie tył - łącznik stabilizatora

#1 Postautor: Fabio » środa, 4 maja 2016, 22:21

Cześć,
Zauważyłem ostatnio że coś mi dzwoni z tyłu zawieszenia. Przyjrzałem się i zobaczyłem że za kołem jest taki jakiś "drążek". Biegnie z jednej strony na drugą.
jest lekko rozkręcony więc skacze na dołkach i dzwoni. Pytanie czemu on służy i czy skręcić go na max-a?
Pytam bo ja bym skręcił ale zastanawia mnie nakrętka kontrująca, w sensie jak to się rozkręciło.
:blushing:


obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: "drążek" zaieszenie tył

#2 Postautor: staszek » środa, 4 maja 2016, 22:37

Na Twojej fotce (sądząc po długości wystającego górnego gwintu) wygląda to tak, jakby dolna podkładka górnej części wyrobiła się i została wbita na sworzeń. Sprawdź, bo jeśli tak jest to wtedy już nic nie dokręcisz. Chyba, że źle to oceniam i po skręceniu nie będzie luzu.

Nowy wygląda tak:
obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

Awatar użytkownika
Edgar
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 963
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2016, 13:06
Skąd jesteś: Katowice
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 77 times
Been thanked: 62 times
Kontaktowanie:

Re: "drążek" zaieszenie tył

#3 Postautor: Edgar » środa, 4 maja 2016, 22:49

Zdecydowanie prawa strona się rozsypała. Czas na wymianę elementu.

Awatar użytkownika
Fabio
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 27
Rejestracja: wtorek, 23 lutego 2016, 18:07
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: "drążek" zaieszenie tył

#4 Postautor: Fabio » środa, 4 maja 2016, 22:50

Ok, dzięki za odpowiedz. Sprawdzę dokładniej jak to jest z tym gwintem.
A jak to się fachowo nazywa??

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: "drążek" zaieszenie tył

#5 Postautor: Farmer1971 » środa, 4 maja 2016, 22:55

Łącznik stabilizatora tylnego.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: "drążek" zaieszenie tył

#6 Postautor: staszek » środa, 4 maja 2016, 22:56

Hmm... szukaj pod nazwą łącznik stabilizatora.
No to Farmer mnie upewnił. :ok:

Konto usunięte

Re: "drążek" zaieszenie tył

#7 Postautor: Konto usunięte » środa, 4 maja 2016, 23:17

Patrzcie państwo, są dwa rozwiązania konstrukcyjne drążków tylnych :hmm: . Niedawno u siebie wymieniałem prawy tylny łącznik stabilizatora i ma inne mocowania
Załączniki
20151217_154745.jpg
20151217_154745.jpg (121.57 KiB) Przejrzano 1472 razy

Konto usunięte

Re: "drążek" zaieszenie tył

#8 Postautor: Konto usunięte » czwartek, 5 maja 2016, 09:42

No jasne, kto jak nie Beata mógł odpowiedzieć :lol: przecież zna forum jak własną :hmm: ...torebkę??? :hmm:

Dodam jeszcze w temacie, że te które ja mam zamontowane, nie są symetryczne tylko prawy i lewy.

Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: "drążek" zaieszenie tył

#9 Postautor: staszek » środa, 25 maja 2016, 12:09

Wczoraj wymieniałem u siebie ten łącznik. Tak jak piszesz prawy i lewy są inne. Ja kupiłem firmy CTR, koszt około 38 zł. Numery fabryczne (jeśli się komuś przyda) to:
J60326 – lewy
J60327 – prawy
Gdyby ktoś chciał wymieniać sam to proponuję dzień lub dwa wcześniej psikać WD-40 i oczyścić gwinty szczotką drucianą. Odkręca się kluczem 17, a drugą 17-ką przytrzymujemy gwint, aby nie obracał się na kulce. Poniżej wrzucam fotkę.
Dodam tylko, że ta siedemnastka do kontrowania musi być dobrej jakości, a już pod żadnym pozorem nie może być wyrobiona. To miejsce do przytrzymania kluczem jest dość cienkie i łatwo obruszać (nowe wygląda jak na fotkach), a wtedy zostaje już tylko szlifierka. :kwink:
Trzymajcie kciuki, bo dzisiaj jak znajdę chwilę wymmieniam drugą stronę. :happy2:
Załączniki
lacznik odkrecanie.jpg
lacznik odkrecanie.jpg (110.72 KiB) Przejrzano 1359 razy
lacznikgwint.jpg
Tak wygląda miejsce do przytrzymania kluczem gwintu.
lacznikgwint.jpg (110.62 KiB) Przejrzano 1359 razy

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: "drążek" zaieszenie tył

#10 Postautor: Peter » środa, 25 maja 2016, 13:49

Staszku, ja mam takie same jak są u Ciebie, więc podpytam jakie oznaki zmęczenia dawały te łączniki ?. U mnie w odróżnieniu od tego co napisał Fabio nic nie dzwowni, jest takie jakby puknięcie, ale tylko na większych nierównościach i przy szybszej jeżdzie. Trzymam kciuki za drugą stronę :happy2:

Awatar użytkownika
jaro
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 341
Wiek: 43
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 22:58
Skąd jesteś: Lubuskie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: "drążek" zaieszenie tył

#11 Postautor: jaro » środa, 25 maja 2016, 14:03

Jak stuka, ma luzy to się wymienia. Najłatwiej jest złapać ręką za łącznik a druga osoba niech pobuja samochodem, wtedy wyczujesz czy łączniki są wyrobione, bo będzie czuć luz (stukanie). Gdy są sprawne samochód pewniej się prowadzi (stabilniej).
Obrazek

Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: "drążek" zaieszenie tył

#12 Postautor: staszek » środa, 25 maja 2016, 14:06

Dokładnie tak to wygląda. U mnie słychać było stukanie na lekkich nierównościach. Myślałem, że to plastikowa apteczka w bagażniku, ale będąc pod autem podczas wizyty na przeglądzie zauważyłem luz.

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: "drążek" zaieszenie tył

#13 Postautor: Peter » środa, 25 maja 2016, 19:26

U mnie jest ta przypadłość przy większych nierównościach, Sorenciuch miał niedawno solidny przegląd i nic nie wyszło, patrzyłem teraz, podważałem nawet rurką i siedzą twardo te łączniki. Ten stuk, który jest u mnie, ciężko mi jednoznacznie określić i porównać do czegoś, też początkowo myślałem, że to górne mocowanie środkowego pasa, albo tylna roleta, ale i to wyeliminowałem, a postukuje dalej.

Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: "drążek" zaieszenie tył

#14 Postautor: staszek » piątek, 27 maja 2016, 20:15

Wymieniłem drugi łącznik. Luzów już nie ma, ale pukanie nadal występuje. Siedząc pod autem opukiwalem wszystko po kolei i chyba mam. Pukają nadkola. Są mocowane na te plastikowe kołeczki i chyba one się powyrabiały. Jak przywalę w nadkole to słyszę dokładnie ten dźwięk, co przy jeździe po dziurach typu łączenia asfaltu i łaty na jezdni
Zbychu sprawdź to u siebie. Może masz to samo.

Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: "drążek" zaieszenie tył

#15 Postautor: staszek » piątek, 27 maja 2016, 21:17

Pytanie co z tymi nadkolami zrobić? Te plastikowe zapinki, nawet gdyby ja wymienić, nie wiele raczej pomogą. Może zdjąć nadkola i coś na nie nakleić od góry, w stylu pianki czy gąbki. :) Byle tylko wody nie chłonęło.


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości