"drążek" zawieszenie tył - łącznik stabilizatora
Moderator: Moderator
- Fabio
- awansowałem na
- Posty: 27
- Rejestracja: wtorek, 23 lutego 2016, 18:07
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
"drążek" zawieszenie tył - łącznik stabilizatora
Cześć,
Zauważyłem ostatnio że coś mi dzwoni z tyłu zawieszenia. Przyjrzałem się i zobaczyłem że za kołem jest taki jakiś "drążek". Biegnie z jednej strony na drugą.
jest lekko rozkręcony więc skacze na dołkach i dzwoni. Pytanie czemu on służy i czy skręcić go na max-a?
Pytam bo ja bym skręcił ale zastanawia mnie nakrętka kontrująca, w sensie jak to się rozkręciło.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Zauważyłem ostatnio że coś mi dzwoni z tyłu zawieszenia. Przyjrzałem się i zobaczyłem że za kołem jest taki jakiś "drążek". Biegnie z jednej strony na drugą.
jest lekko rozkręcony więc skacze na dołkach i dzwoni. Pytanie czemu on służy i czy skręcić go na max-a?
Pytam bo ja bym skręcił ale zastanawia mnie nakrętka kontrująca, w sensie jak to się rozkręciło.
Kliknij obrazek, aby powiększyć
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: "drążek" zaieszenie tył
Na Twojej fotce (sądząc po długości wystającego górnego gwintu) wygląda to tak, jakby dolna podkładka górnej części wyrobiła się i została wbita na sworzeń. Sprawdź, bo jeśli tak jest to wtedy już nic nie dokręcisz. Chyba, że źle to oceniam i po skręceniu nie będzie luzu.
Nowy wygląda tak:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Nowy wygląda tak:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
- Fabio
- awansowałem na
- Posty: 27
- Rejestracja: wtorek, 23 lutego 2016, 18:07
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: "drążek" zaieszenie tył
Ok, dzięki za odpowiedz. Sprawdzę dokładniej jak to jest z tym gwintem.
A jak to się fachowo nazywa??
A jak to się fachowo nazywa??
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: "drążek" zaieszenie tył
Łącznik stabilizatora tylnego.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: "drążek" zaieszenie tył
Hmm... szukaj pod nazwą łącznik stabilizatora.
No to Farmer mnie upewnił.
No to Farmer mnie upewnił.
Re: "drążek" zaieszenie tył
Patrzcie państwo, są dwa rozwiązania konstrukcyjne drążków tylnych . Niedawno u siebie wymieniałem prawy tylny łącznik stabilizatora i ma inne mocowania
- Załączniki
-
- 20151217_154745.jpg (121.57 KiB) Przejrzano 1472 razy
Re: "drążek" zaieszenie tył
No jasne, kto jak nie Beata mógł odpowiedzieć przecież zna forum jak własną ...torebkę???
Dodam jeszcze w temacie, że te które ja mam zamontowane, nie są symetryczne tylko prawy i lewy.
Dodam jeszcze w temacie, że te które ja mam zamontowane, nie są symetryczne tylko prawy i lewy.
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: "drążek" zaieszenie tył
Wczoraj wymieniałem u siebie ten łącznik. Tak jak piszesz prawy i lewy są inne. Ja kupiłem firmy CTR, koszt około 38 zł. Numery fabryczne (jeśli się komuś przyda) to:
J60326 – lewy
J60327 – prawy
Gdyby ktoś chciał wymieniać sam to proponuję dzień lub dwa wcześniej psikać WD-40 i oczyścić gwinty szczotką drucianą. Odkręca się kluczem 17, a drugą 17-ką przytrzymujemy gwint, aby nie obracał się na kulce. Poniżej wrzucam fotkę.
Dodam tylko, że ta siedemnastka do kontrowania musi być dobrej jakości, a już pod żadnym pozorem nie może być wyrobiona. To miejsce do przytrzymania kluczem jest dość cienkie i łatwo obruszać (nowe wygląda jak na fotkach), a wtedy zostaje już tylko szlifierka.
Trzymajcie kciuki, bo dzisiaj jak znajdę chwilę wymmieniam drugą stronę.
J60326 – lewy
J60327 – prawy
Gdyby ktoś chciał wymieniać sam to proponuję dzień lub dwa wcześniej psikać WD-40 i oczyścić gwinty szczotką drucianą. Odkręca się kluczem 17, a drugą 17-ką przytrzymujemy gwint, aby nie obracał się na kulce. Poniżej wrzucam fotkę.
Dodam tylko, że ta siedemnastka do kontrowania musi być dobrej jakości, a już pod żadnym pozorem nie może być wyrobiona. To miejsce do przytrzymania kluczem jest dość cienkie i łatwo obruszać (nowe wygląda jak na fotkach), a wtedy zostaje już tylko szlifierka.
Trzymajcie kciuki, bo dzisiaj jak znajdę chwilę wymmieniam drugą stronę.
- Załączniki
-
- lacznik odkrecanie.jpg (110.72 KiB) Przejrzano 1359 razy
-
- Tak wygląda miejsce do przytrzymania kluczem gwintu.
- lacznikgwint.jpg (110.62 KiB) Przejrzano 1359 razy
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: "drążek" zaieszenie tył
Staszku, ja mam takie same jak są u Ciebie, więc podpytam jakie oznaki zmęczenia dawały te łączniki ?. U mnie w odróżnieniu od tego co napisał Fabio nic nie dzwowni, jest takie jakby puknięcie, ale tylko na większych nierównościach i przy szybszej jeżdzie. Trzymam kciuki za drugą stronę
- jaro
- MODERATOR
- Posty: 341
- Wiek: 43
- Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 22:58
- Skąd jesteś: Lubuskie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: "drążek" zaieszenie tył
Jak stuka, ma luzy to się wymienia. Najłatwiej jest złapać ręką za łącznik a druga osoba niech pobuja samochodem, wtedy wyczujesz czy łączniki są wyrobione, bo będzie czuć luz (stukanie). Gdy są sprawne samochód pewniej się prowadzi (stabilniej).
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: "drążek" zaieszenie tył
Dokładnie tak to wygląda. U mnie słychać było stukanie na lekkich nierównościach. Myślałem, że to plastikowa apteczka w bagażniku, ale będąc pod autem podczas wizyty na przeglądzie zauważyłem luz.
-
- dobry jak...
- Posty: 929
- Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
- Skąd jesteś: ...
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Re: "drążek" zaieszenie tył
U mnie jest ta przypadłość przy większych nierównościach, Sorenciuch miał niedawno solidny przegląd i nic nie wyszło, patrzyłem teraz, podważałem nawet rurką i siedzą twardo te łączniki. Ten stuk, który jest u mnie, ciężko mi jednoznacznie określić i porównać do czegoś, też początkowo myślałem, że to górne mocowanie środkowego pasa, albo tylna roleta, ale i to wyeliminowałem, a postukuje dalej.
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: "drążek" zaieszenie tył
Wymieniłem drugi łącznik. Luzów już nie ma, ale pukanie nadal występuje. Siedząc pod autem opukiwalem wszystko po kolei i chyba mam. Pukają nadkola. Są mocowane na te plastikowe kołeczki i chyba one się powyrabiały. Jak przywalę w nadkole to słyszę dokładnie ten dźwięk, co przy jeździe po dziurach typu łączenia asfaltu i łaty na jezdni
Zbychu sprawdź to u siebie. Może masz to samo.
Zbychu sprawdź to u siebie. Może masz to samo.
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: "drążek" zaieszenie tył
Pytanie co z tymi nadkolami zrobić? Te plastikowe zapinki, nawet gdyby ja wymienić, nie wiele raczej pomogą. Może zdjąć nadkola i coś na nie nakleić od góry, w stylu pianki czy gąbki. Byle tylko wody nie chłonęło.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości