Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 30
- Rejestracja: piątek, 23 lutego 2018, 21:35
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 240000
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę
Witajcie, nie mogłem znaleźć nigdzie podobnego tematu, a przypominam sobie że kiedyś czytałem o tym problemie jednak wtedy było wszystko dobrze więc niestety się nie zagłębiłem w sprawę. No i oczywiście po czasie musiało się wydarzyć u mnie mianowicie auto zdecydowanie wyżej stoi z prawej tylnej strony różnica to około 4cm i ewidentnie czuć to i widać podczas jazdy. Czy może miał ktoś podobny problem i byłby w stanie powiedzieć co może być nie tak??? Dodam tylko że na przeglądzie stwierdzili ze wszystko jest tak jak powinno.
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę
Miałem podobny problem i to dosłownie z 3 dni temu. Rozwiązanie u mnie było banalne, aż wstyd o tym pisać. Ale od początku. Postawiłem auto na parkingu na którym rzadko parkuję, ale taka potrzeba. Idąc do auta od tyłu widzę, że krzywo stoi, przechylone na lewo. Ciężar kierowcy (czyli mój) wygniutł sprężyny ? Oglądam, obchodzę, wymyślam i co, przód wygląda OK tylko tył jakoś przechylony. Załamany że zaś robota i koszty pojechałem pod blok, gdzie zazwyczaj parkuję. I o dziwo wszystko równiutko, żadnego przekrzywienia budy.
Okazało się, że stanąłem na nierównej nawierzchni.
I tu pytanie, czy sprawdźałeś na innych płaszczyznach, bo tył Sorento jest czuły na nierówności podłoża. Przód stabilizuje się do powierzchni bo jest ciężki a tył podatny odgina do poziomu przodu.
Okazało się, że stanąłem na nierównej nawierzchni.
I tu pytanie, czy sprawdźałeś na innych płaszczyznach, bo tył Sorento jest czuły na nierówności podłoża. Przód stabilizuje się do powierzchni bo jest ciężki a tył podatny odgina do poziomu przodu.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę
Mój na podwórku wygląda jak pokraka , przechylony na prawo.
Na szczęście kapnąłem się , że tak samo jest jak staję tyłem jak i przodem . Gdyby coś było nie tak, to zawsze byłby przechylony na jedną, tą samą stronę .
Na innych parkingach stoi prosto jak drut
Tylko , że podczas jazdy też jest równo ...
Na szczęście kapnąłem się , że tak samo jest jak staję tyłem jak i przodem . Gdyby coś było nie tak, to zawsze byłby przechylony na jedną, tą samą stronę .
Na innych parkingach stoi prosto jak drut
Tylko , że podczas jazdy też jest równo ...
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę
Oglądałeś wszystkie sprężyny w zawieszeniu?
-- A7600-H - -
-- A7600-H - -
-
- awansowałem na
- Posty: 30
- Rejestracja: piątek, 23 lutego 2018, 21:35
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 240000
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę
No u mnie niestety gdzie bym nie stanął auto przechylone jest zawsze bardziej na jedna stronę, sprężyny jedyne co wizualnie przejrzałem pobujałem autem z każdej strony i nie wydaje się zeby była jakaś różnica w twardości no i na tym przeglądzie niby też wszystko ok mimo tego prawe tylne koło ma większy prześwit. kiedyś gdzieś wyczytałem o takim problemie niestety nie pamiętam dokładnie przyczyny tyle co kojarzę to że jest to jakiś standardowy problem w naszych autkach????
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę
Sprawdź tylny stabilizator przechyłu bocznego. To ten drążek co jest z jednej strony przymocowany do mostu, a z drugiej do ramy. Jakoś on się nazywał, ale nie pamiętam.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę
Patrykk , różnicy w twardości sprężyn nie wyczujesz bujając autem , jeszcze są amortyzatory . Sprawdź ilość zwojów , zobacz czy masz takie same amortyzatory , bo podobno rzadko, ale cuda się zdarzają , a jak wszystko będzie w porządku , to pozostaje wyjęcie sprężyn i sprawdzenie ich wysokości .
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę
Sprężyny lubią pękać w najmniej widocznym miejscu, czasem to jest 1/4 okręgu na jej szczycie - z zewnątrz nie sposób się dopatrzeć. W większości pojazdów po podniesieniu budy i zdjęciu koła da się obrócić sprężyną wokół jej osi. Jak nie to ściągacz ...
Przyjrzyj się dokładnie łącznikom stabilizatora - te co widać przed czołem tylnych kół.
Na szczęście w naszych autach jest dobry dostęp.
Przyjrzyj się dokładnie łącznikom stabilizatora - te co widać przed czołem tylnych kół.
Na szczęście w naszych autach jest dobry dostęp.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
-
- awansowałem na
- Posty: 30
- Rejestracja: piątek, 23 lutego 2018, 21:35
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 240000
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę
Witajcie, udało mi się rozwiązać problem, mianowicie zakupiłem używanego mcpersona podmieniłem i auto nareszcie stoi prościutko. Zauważyłem że na dole starego mocowania dolnego w ogóle nie było tej gumy tylko sama tulejka metalowa hmm ciekawe czy to było przyczyną. Tylko nie wiem czy teraz dokupić drugi używany czy co robić??
- marcinur
- Off-Road
- Posty: 247
- Rejestracja: czwartek, 13 kwietnia 2017, 14:29
- Skąd jesteś: Przemyśl
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Rok: 2005
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę
Wg mnie najlepiej kupić 2 nowe. A jak nie to dokup drugi używany z tego samego auta co już kupiłeś.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę
A po co ?
Złożone wszystko zgodnie jak rozumiem z technologią.
Samochód "stoi" prosto. Nic dodatkowego się nie dzieje.
Po co kombinować, iść w koszty i robić sobie problem ?
Złożone wszystko zgodnie jak rozumiem z technologią.
Samochód "stoi" prosto. Nic dodatkowego się nie dzieje.
Po co kombinować, iść w koszty i robić sobie problem ?
-
- teraz jestem
- Posty: 591
- Wiek: 56
- Rejestracja: poniedziałek, 7 marca 2011, 10:36
- Skąd jesteś: Kłodzko
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 90
- Inny Samochód: hyundai ix 35
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę
Bodzion jak zawsze roztropnie prawi. Popieram jego wypowiedź. Osobiście nic bym nie ruszał. Można sprawdzić dodatkowo na stacji jaka jest skuteczność na tej osi tłumienia amorków. I tyle w temacie....
------JK, 2,5 CRDI 4x4 2005r
- Robbin
- jestem
- Posty: 11
- Wiek: 58
- Rejestracja: czwartek, 12 stycznia 2017, 19:14
- Skąd jesteś: Sieradz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 86000
- Inny Samochód: Astra J GTC
- Kontaktowanie:
Re: Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę
No i stało się.
Ja też pewnego razu zauważyłem, że mój egzemplarz krzywo stoi(pochylenie prawej strony). Pomyślałem, że sprężyna utachła. Wymieniłem na nowe(lewa i prawa strona), a samochód jak stał krzywo tak stoi. Różnica między lewą, a prawą 2,5 cm. Przód też wykazuję różnicę, ale mniejszą około 1 cm. Dodam, że nie jeżdżę w teren, samochód ma przebieg 83 tyś km., rama w doskonałym stanie, wszystkie mocowania stabilizatorów trzymają się kupy.
Różnica dobrze widoczna na zdjęciach gdzie widać tylne odbojniki.
Może ktoś coś poradzi, czy jest to problem tyłu, czy przodu, który ciągnie do dołu tył?
Ja też pewnego razu zauważyłem, że mój egzemplarz krzywo stoi(pochylenie prawej strony). Pomyślałem, że sprężyna utachła. Wymieniłem na nowe(lewa i prawa strona), a samochód jak stał krzywo tak stoi. Różnica między lewą, a prawą 2,5 cm. Przód też wykazuję różnicę, ale mniejszą około 1 cm. Dodam, że nie jeżdżę w teren, samochód ma przebieg 83 tyś km., rama w doskonałym stanie, wszystkie mocowania stabilizatorów trzymają się kupy.
Różnica dobrze widoczna na zdjęciach gdzie widać tylne odbojniki.
Może ktoś coś poradzi, czy jest to problem tyłu, czy przodu, który ciągnie do dołu tył?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorcia przechylona bardziej na jedna stronę
Odkręć z dolnych śrub amortyzatory z tyłu i wtedy sprawdź.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości