Prądy krążące ;)
Moderator: Moderator
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Prądy krążące ;)
Aku oddałem do sklepu, gdzie został kupimy pół roku temu. Tam go sprawdzili i wyszło im to samo, ~8V... Poboru prądu w aucie nie sprawdzałem. Chory jestem i od 2,5 miesiąca szukam miejsca, gdzie mogę się zoperować, bo ledwo chodzę... ***** ***
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11411
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Prądy krążące ;)
Tym razem założyłem okulary żeby ten znaczek przed ósemką dobrze zobaczyć i te niżej też. Zdrowia życzę.
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Prądy krążące ;)
Ehhh, znowu to samo... Parę dni temu miałem 8V na aku po 2-3 dniach postoju.
Oddałem auto do elektromechanika i zaczął swoje „czary”. Początkowo pokazywało pobór na poziomie 0,07-0,08A. To chyba nieco za dużo. Odłączył wszystko, co było dodatkowo podpięte. Robotę skończył przy wyniku 0,02-0,03A. Delikatna ta elektryka... Nic nie można dodatkowo podpiąć, bo zaraz świruje. Od razu zaznaczam, że modyfikacje robił „fahowiec z ASO”... Poprawki spec, do którego ASO dzwoni jak ma problem z autem...
Oddałem auto do elektromechanika i zaczął swoje „czary”. Początkowo pokazywało pobór na poziomie 0,07-0,08A. To chyba nieco za dużo. Odłączył wszystko, co było dodatkowo podpięte. Robotę skończył przy wyniku 0,02-0,03A. Delikatna ta elektryka... Nic nie można dodatkowo podpiąć, bo zaraz świruje. Od razu zaznaczam, że modyfikacje robił „fahowiec z ASO”... Poprawki spec, do którego ASO dzwoni jak ma problem z autem...
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11411
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Prądy krążące ;)
Jeszcze jak byś napisał co było podłączane i gdzie, to by było super. Znam takie przypadki o podłączaniu zasilania radia do magistrali Can.
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Prądy krążące ;)
Radio mam Blaupunkt New York 800, ale wszedł P&P, więc tu fakapu nie ma. Podłączony był też: autoalarm, Kia Safety System, kamera i dodatkowe gniazdko do bagażnika. Alarm i KSS robił „fahowiec z ASO”... pozostałe prywatnie, ale też rewelacji nie ma. Skończyło się tym, że kamera jest podłączona do gniazdka w bagażniku, gdzie prąd jest na stałe i po problemie.
Zdanie speców od elektryki jest jedno: cieniutka ta instalacja w Kijankach...
Zdanie speców od elektryki jest jedno: cieniutka ta instalacja w Kijankach...
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11411
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Prądy krążące ;)
Radio podałem jako przykład. Szkoda że elektryk nie określił które z elementów za dużo pobiera, mógł byś tylko to naprawić a reszta by została. Dodatkowe gniazdo odpada , cienkie przewody nic do tego nie mają. Tylko nie rozumiem co ma z tym wspólnego przełączenie kamery . Przecież pobór się nie zmienił, tym bardziej że teraz ma zasilenie na stałe.
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Prądy krążące ;)
Elektrykowi chodziło o to, że instalacja jest „cienka”, bo w zasadzie nic nie można do niej podłączyć. Zasilacz do kamery zepsuł się po 2-3 miesiącach pracy, a miał zabezpieczać przed rozładowaniem aku w czasie postoju i zżerał za dużo prądu. To samo alarm, który był podłączony byle jak. Wywaliłem go, ale jak ktoś ukradnie tego grata, to tylko przysługę mi zrobi. Ja rozumiem, że praca z prądem wymaga dokładności, ale to co dzieje się w tym aucie to skandal. Ogólnie Sorento jest fajne, ale wyglada dużo solidniej, niż jest faktycznie.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Prądy krążące ;)
Ja osobiście podłączyłem dodatkowe światła LED dzienne działające automatycznie z czujnikiem naświetlania Sorento.Zasilanie do radia CB. Dodatkowe gniazdo zewnętrzne.Instalację elektryczną haka 13 Pin z zasilaniem dla przyczepy i rozbudowałem funkcje modułu alarmu fabrycznego o domykanie szyb. Montowałem instalację Webasto , odstraszacze na kuny wraz z płytkami napięciowymi,dodatkowe oświetlenie w okolicach nóg w pierwszym i drugim rzędzie siedzeń. Wymieniałem w wersji USA stację multimedialną,przerabiałem lampy przednie i tylne na wersję EU.Nie było żadnych problemów, Tylko najpierw wczytałem się w dokumentację serwisową (schematy elektryczne) i nic nie było robione na skróty lub po "omacku" i materiały dodatkowe były odpowiednie.
Instalacja elektryczna we Francuzach jest gorzej wykonana niż w KIA.
Instalacja elektryczna we Francuzach jest gorzej wykonana niż w KIA.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11411
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość